Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Drolin: Ale dvojka obsahuje systém krytí, efektní fyziku, lepší animace, je lehčí,... atd atd. To vše se imo ve hře odráží a proto mnohé dvojka baví víc. Upřímně: Jedničku mám moc rád, ale dvojka má v některých místech (ale zdaleka ne ve všech) hratelnost lepší. Alespoň u mě to tak je. Nejde ani tak o grafickou stránku, ale spíš o technickou, kde se hraje spíše na schopnost ovládat postavu než na štěstí. Každopádně hodně dělá ta obtížnost. Nemístně srovnám Mafii s datadiskovým Gothicem 2. G2 je sice hodně náročný, ale vždycky jde vymyslet taktika a způsob jak nepřítele zlikvidovat. U Mafie to je o reflexech a bohužel velmi často náhodě. Takže já Saye z mého pohledu chápu.

Ale jak říkám, není to pravidlo, ale u mnoha hráču to tak skutečně je.
JohnCZ: Tak s tím bych nesouhlasil. Pokud je jakékoliv médium kvalitní, bude bavit i za další desítky let. (btw, Mafia má skoro stejný gamedesing jako pokračování, jen ji oproti dvojce chybí facelift)

edit/ Jack dark: jj
JohnCZ: Nemyslím si že je to tolik postavený na tom jestli jsi to hrál v době vydání, nebo třeba si to zahraješ teď, souhlasím že fanda který to dohrál v té době tak tam dělá hodně nostalgie, ale u hráče který hraje déle a nežene se jen za horkými novinkami myslím že rok vydání v hratelnosti nehraje roli.
Say (16.12.2010 15:33:48): Je to proto, že v době vydání byla Mafia defacto revoluční, úžasná a skvělá. A z dnešního pohledu je po stránce hratelnosti opravdu dost zastaralá a proto Tě to dnes už tolik nebere. Vem si ale, že je tu mnoho lidí, kteří tu hru hráli hned v době vydání a mají na ni dobré vzpomínky. Holt nostalgie je mrcha... (viz. můj koment).

Proč někteří vychvalují Deus Ex (...Fallout, Baldurs Gate, MGS...) do nebes a někteří absolutně nechápou vysoká hodnocení? No protože v dnešní době už jsou to hry zastaralé a "moderního" hráče prostě tolik neohromí, jako nadupané RPG s "fotorealistickou" grafikou. Ale pokud bys je v té době hrál a zahrál si je i dnes, tak by tě nejspíš bavily, protože TY VZPOMÍNKY tam zůstaly. Není to pravidlem, ale často to tak je.
Drolin: Stejně tak jako se zaujatým haterem... Já vím. Však sepíšu nějaký koment, pak uvidím. Třeba konečně získám ohnivou koupel za -30 bodů=)
Bursoft: Jenomže v těch RPG se vracíš po stejných místech s jinými statistikami a navíc se během cesty něco stane... Ale dost RPG, s Mafii nemá nic společného. Myslíš, že mě bude bavit na mapě sledovat modré čtverečky, abych se vyhnul zdržení? Tak to by vyšlo na stejno... Ano, možná hledám zaujatě kdejakou kravinu, ale tak ať mi sakra někdo vysvětlí, proč je to tak špičková hra? Je tam příběh, je tam atmosféra, hezké grafické zpracování, ale to, co tam samotný hráč hraje je pro mě utrpení. Že je skoro jediná svého žánru (30. léta, mafiáni) a je od Čechů mě má donutit dát 100%?! Fakt nikomu nevadí neustálé ježdění tam a zpět, nalajnování jak příběhu, tak plnění misí a krkolomné střílení, bla bla bla? Čekal jsem tada větší pecku... Pro mě nejpřechvalovanější hra vůbec. Můj názor. Ještě to dohrát, něco sepsat a smazat.
Say: Ty prvky realističnosti nejsou ale chyba hry, jenom tvůj problém se s nima vypořádat. Měl by sis uvědomit, že ta hra je přes 8 let stará (takže ano, bude tam plno věcí, co nefunguje - viz kolemjdoucí a výbuchy aut). Pokud zastřelíš policajta, ještě před tím, než vyhlásí pátrání, je celkem logické, že po tobě další nepůjdou. Co se pokut týče, když jsem to hrál naposled, nedostal jsem ani jednu, páč cajti jsou vidět na mapě (myslím v autech) a pěšáci tě zajímat nemusí, buď jim ujedeš nebo přinejhorším přejedeš. Přesouvání z misí do misí nevím, jestli zrovna tebe by mělo nasírat, páč v RPGčkách je toto běžná praxe (viz první Stalker bez modů). A taky je to možná tvoje neschopnost, že během mise tě 20x zabijou, sice když jsem to hrál poprvé, měl jsem s tím taky dost problémů, ale to mi bylo 12 tuším.

Mám spíš pocit, že se tomu už od začátku stavíš negativně, abys mohl všem ukázat špatný hodnocení a schválně v tom hledáš chyby (který jsou v hodně případech běžné v mnoha jiných hrách i žánrech).

Ale tož, je to tvoje hodnocení :)
Bursoft: Ty prvky ,,zrealističťování" zabíjí hratelnost. A to jsem byl přesvědčený, že čím se hra tváří realističtěji, tím líp. Ale opak je pravdou, proto jsou to také hry, které se mají hrát, ne simulovat realitu (a v případě Mafie navíc nedodělanou). Je sice hezké, že benga na každém rohu hlídají rychlost, ale ve výsledku jen zdržují... Zabíjení kolemjdoucích nikoho nežere, či oddělání těch cajtů, kteří po mě jdou, automaticky ruší pátrání, what?! Je fajn, že něž se k provedení mise dostanu, musím tam prostě z místa, kde jsem nějak dojít/dojet, ale po 45 to opravdu smrdí... Když mě postřelí je fakt, že svíjení se v křečích a neschopnost střílet je na místě, ale výsledkem je akorát častější quickload. Že vybuchne auto, kolemjdoucí taky nějak nevzrušuje (reaguji zásadně jen na střelbu), že musím jak chuj furt chodit pro zbraně mě taky začíná vadit (to je takový problém je nechat Tomovi v inventáři?), atd. atd. Do konce hry si to budu všechno pěkně zapisovat. Celou náplní hry pak je opakování misí (checkpointy) a nechutný stereotyp (jak ničení NPC, tak ježdění po stejných lokacích ve stejných autech).

Co se RPG týče... Tam máš vývoj postavy. A tím prakticky ovlivňuješ celou strukturu stylu hry.

Paul: Co taky nejsem...?
Say: RPG jsou taky nalajnovaný, jedinej rozdíl je, že se ta lajna občas třeba rozdělí, ale ve výsledku to bývají jen kosmetické úpravy děje. Jinak jestli tě tady otravuje ježdění, tak to na Mafii 2 zapomeň, páč tam ježdění zabírá asi ještě tak 4x tolik času, co v M1 :D

Ale jinak vůbec tě nechápu. Stěžuješ si tu na věci, co jsou v akčních hrách normální (jak chceš jako ovlivňovat střílení? - vždycky je to o tom, kdo se trefí dřív, snad i v životě)
Paul: Hratelnost. Jezdíš autem po stejných místech (proč proboha nemůžu přeskočit tu část popsanou níž, kterou zaplní zhruba třetina každé mise?), vesměs jezdí všechna stejně (pokud si nedám při jízdě F5, otravní benga mi dají pokutu, kterou mě akorát zdržují, zato přejíždění lidí nikomu nevadí...), mluvíš se stejnými NPC, střílení je otravné, minimálně ovlivnitelné (prostě střílej a doufej, že tě někdo nedostane dřív), o misích s parťáky nemluvě (to především kvůli nim musím neustále loadovat), děj je striktně nalajnovaný... Prostě si připadám jako loutka s nadějným scénářem, ve špatné realizaci.
Bursoft: Naopak. To dobové město, hudební doprovod a jistá atmosféra se mi líbí, ale tím to u mě asi hasne=( Ještě ty cut-scény. Obtížná je jen kvůli loadingu a nemožnosti průběžně ukládat, ale těžkopádná se mi jeví kvůli hratelnosti.
Say: Myslím si, že pokud tě nezajímá dobová kultura, atmosféra a technika Ameriky 30. let, tak už jen tím je ta hra pro tebe poloviční. Netuším co po hře chceš. Spíš než těžkopádná je obtížná (v tom tě M2 určitě potěší, páč je hodně jednoduchá).
Garret: Dobře, TPS. Je tam nějaký podstatný rozdíl, kromě úhlu pohledu?
hele, já taky nehraju skákačky, protože sem na ně levej a nehraju sportovní hry, protože mě nebaví. a Mafia není FPS, btw
Garret: Např.?

JohnCZ: Možná to do konce fakt sjedu přes cut-scény. Jsou na YT nějak postupně?
Má pravdu v tom, že Mafia je opravdu dost těžkopádná. Ale kouzlo netkví v hratelnosti, ale v příběhu imho.
Ale zase chci vědět, z čeho jsou všichni tak unešení. Zatím to na mě působí tak, že se dostaň z bodu A (ulička, parčík, podjezd, zatáčka o 150°, most...) do bodu B, krkolomně to vystřílej (+ tak 4-10x loaduj, protože mi přijdou tyhle pasáže jen o haluzi) a za odměnu dostaneš intro. Pravda, intra jsou pěkná, osvětlení objektů a dobové město je taky fajn, ale tak.... teď mi vypadlo to slovo... těžkopádně (?) hratelnou FPS jsem ještě nehrál. O nějaké odbočce z lajny (nemyslím sidequesty, kterých je jak šafránu, ale nějaké pozměnění děje, jakkoliv, nabídek v ději je hned tucty) už jsem si nechal zdát. Jo já vím, je to FPS... Ale tak kdyby to ježdění autem nebylo stereotypní a střelba byla opravdu střelba, a ne čekání na to, až se Tom zvedne ze svých křečí a umožní mi ohánět se zase zaměřovačem, sinusoida nadšení by se aspoň trochu srovnala a možná pomaličku stoupala vzhůru.
Say: To je dobrý přístup pro život, ale nedobrý přístup pro hraní her. Nelam to přes koleno a kašli na to. Já z toho maximálně nadšený nebyl, ale že bych z toho na mě šly mdloby, to také ne.

Zjisti si jak to dopadlo, podívej se na outro a to je vše co je třeba pro dvojku.
..
..
A tu taky nehraj, protože je to to samé v bledě modrém.

Zůstaň raději u těch RPG, ty jediné jsou opravdu RPG (což je zdá se tvé měřítko pro hry obecně).
Say: Když tě to fakt nebaví, tak se na to vykašli, stejně tam není žádná návaznost... ale byla ty to škoda, protože příběhově je na tom jednička lépe.
Opravdu nevím, co je špatně, ale ta hra je porod... Jsem u parníku. Kdy to skončí? Hraju to jen kvůli pokračování, na které mě nabudili animátoři z 2K Czech osobně.
Já jsem slepej a blbej:

chci si dát do Mafie sníh a ten mod se pouští přes launcher.exe - pamatuju si, že jsem ho měl a pouštěl přes to modifikace, ALE teď ho nikde za boha nemůžu najít. Kde je? Kde se dá stáhnout?
Ono je celkom problém zohnať noty na čokoľvek čo nie je klasika, alebo pôvodne na klavír. Taby a gitarové akordy sú na tom o dosť lepšie.
Tulareanus: Nejlíp všechno, díval jsem se na youtube a tak jsem pár nahrávek našel (main theme) ale noty nikde :(. Zprávu jsem jim poslal tak třeba se někdo ozve.
A na Mafiu chceš na hlavnú tému, alebo na dobové hitovky? Na tú hlavnú tému asi nič nezoženieš, ale na tie veci od Djanga Reindharta a spol. by to možno šlo.
Nevíte někdo kde bych našel noty (a jestli vůbec existují) na soundtrack? Třeba u monkey islandu mi to nědělalo žádný problémy ale k mafii jsem nenašel vůbec nic.
Imho tu jsou daleko horší komentáře, nad kterými se nikdo nepozastavil.
Nexus: Když už teda musíš psát takhle, prosímtě, i za čárkama se dělaj mezery. Nejspíš je to ale zbytečný, páč docela pochybuju, že se na diskuze vůbec díváš.
Pomůže mi někdo? Stáhl jsem soubor, kde jsou uložené všechny mise, je jich tam asi 20 (př. Mafia00.240) a prostě nevím co s tím. Mám to někam vložit nebo jak?
Viz všechny nedokončené a vystřižené části hry, od vedlejších příběhů, až po možný multiplayer...
Přesně jak říká popkec. Existuje mód, ale ve vanille není. Ostatně není ani ve střevech hry.
Dines: :-D Kasíno samozřejmě neexistuje, myslím ale že existuje nějáký mód.
Dines: bylo to tak - někdo si to vymyslel - v IS to zaslechli, vypustili z legrace screen Tommyho v kasinu. Jenomže přehodili HUD, takže zdraví a počet peněz byly na opačné straně. Někdo to ale pošteloval, aby to vypadalo, že je to real.

Aspoň tak jsem to slyšel já.

To znamená, že ve hře nic takového není.
Tak jsem si po dlouhé době zahrál jízdu a tak mě napadlo, neví někdo z vás něco o tom kasinu? Viděl jsem jen screen a četl jsem, že nejspíš neexistuje.
MCZ - ano, přesně to se stalo :)

Omlouvám se. Jedná se samozřejmě o Gariona. Hele v obou jsou "g" "a" "r" :-D
Garret: Cut scéna, když tě chytnou cajti. Pořádně ji sleduj.