Kazdy clovek ma pravo udelat ze sebe prezentaci sveho nazoru blbce. Tak.
Diskuze
Hoši, už se do toho nějak zamotáváte! :-)
Pivo:No ale to potom vlastně zakážeš názor o zakazování názorů.
Já bych zakazál názor na zakazování názorů!
Runban - A to je právě taky názory!
Say:Prostě je to začarovanej kruh já řeknu to a ty tamto atd. jak si řekl sou to názory a já byl včera/dneska už trochu mimo vzhledem k 24 hodinový absenci spánku :D
Jinak tvůj koment se mi líbí až na tu jednu část.:)
Bodkin:To já bych zakázal církev a komunismus.
Jinak tvůj koment se mi líbí až na tu jednu část.:)
Bodkin:To já bych zakázal církev a komunismus.
Já bych všechny ty názory zakázala.
UrbanScytheCZ: To je ale tvůj pohled na věc a taky by se dal označit za arogantní=) Což je zase názor můj, atd.
Say:Takže arogantní názor se má respektovat protože to je názor nehledě na to, že to je názor kterej nerespektuje ostatní názory :D
UrbanScytheCZ: Nevím. Asi taková, jako tvůj předchozí post...?
Say:A pointa?:)
UrbanScytheCZ: Tomu se říká názor. Dokonce i to co píšeš je názor=)
Urban: Zirtec je dobrej na alergii a když nepomůže, tak bych šel do Xizalu- ale pozor, to už je hukot!
Mám alergii na oblíbenou arogantní hlášku "Tohle či tamto je přechvalovaný" to pak rovnou mužete říct "všichni ste kreténi jen já mám pravdu" .
Say: No vidíš. Tenhle typ her asi není moc pro tebe a vyčítáš věci, které tam hra dala, aby hráče zaujmula.
Pivo: V GTA šlo dělat aspoň bordel=) Ale mise jsem nikdy neplnil. To bylo totálně zabité.
Tul: Ok, však já to jen celé shrnul.
Say: V pár faktech v komentáři ses určitě spletl a nejhorším komentářem možná myslí ten můj na Vampire: Bloodlines :-)
Každopádně z tvého komentáře jde vyčíst, že tenhle styl hry jde úplně mimo tebe, tak ses snažil vyčíst kdejakou věc, o které ta hra vlastně je. Třeba o tom ježdění.
btw: V GTA asi taky nejezdíš stovkou různých cest, ne?
Say: V pár faktech v komentáři ses určitě spletl a nejhorším komentářem možná myslí ten můj na Vampire: Bloodlines :-)
Každopádně z tvého komentáře jde vyčíst, že tenhle styl hry jde úplně mimo tebe, tak ses snažil vyčíst kdejakou věc, o které ta hra vlastně je. Třeba o tom ježdění.
btw: V GTA asi taky nejezdíš stovkou různých cest, ne?
Say: cože to vlastně studuješ?
Say: V té druhé části mého příspěvku jsem ale mluvil právě o diskuzi:).
Isair: Ale prd. Komentář je něco jiného než flame diskuze. Btw, já do řiti nikdy nikoho neposílal=O
Garret: A který je ten první ať vím, co mám příště doladit?
Garret: A který je ten první ať vím, co mám příště doladit?
Say: Pěkný komentář... kritické komentáře u "přechvalovaných" pecek jsou vždy vítány:) (pokud obsahují dostatek argumentů vysvětlujících, proč vlastně hráče ta hra nebavila).
Btw, líbí se mi, že si svůj názor dokážeš konečně obhájit a neposíláš fandy do prdele s tím, že "nemají pravdu" nebo stylem "seru na vás".... že by level up?:)
Btw, líbí se mi, že si svůj názor dokážeš konečně obhájit a neposíláš fandy do prdele s tím, že "nemají pravdu" nebo stylem "seru na vás".... že by level up?:)
obyčejně takovéto traktáty nečtu, ale u Sayova komentu jsem udělal výjimku. pravděpodobně druhý nejhorší koment tady na databázi, congratz!!
Say: Tvůj údiv nad vychvalováním hry ostatními mi něco nápadně připomíná. ;-) Ale v mnoha věcech s Tebou musím souhlasit.
Jack_Dark: Ne ne ne, dost RPG. Nemá to s tím nic moc společného. Vývoj postavy je i tady, světe div se. A to díky množství kradení aut a získávání lepších zbraní. Ale vadí mi to, jak se ,,zlepšování" nezlepšuje, ale jede po sinusoidě. Navíc množství aut, které můžu ukrást se rozvíjí s kradením = takový levelscaling. V první misi bys v celém Lost Heaven těžko hledal to auto, ve kterým jsi odvážel Sallirieho do Pepe's pizzerky. Taky nemůžu souhlasit s tím, že TPS = automaticky lineární děj. Vždycky je tam nějaká drobná variabilita způsobu splnění, tady je dost minimální a všechno musíš dělat přesně tak, jak to vývojáři nalajnovali. Je to to samé, když bys RPG vyčítal, že jej nejde projít rambo stylem.
popkec: Díky=)
popkec: Díky=)
Say: v několika věcech nesouhlasím ale jinak je to dobrej komentář, víc takových :)
Say: Tak furt přemýšlím proč jsi to vlastně hrál a dohrál po přečtění tvého komentáře. Z tvého herního zaměření vidím že převážně hraješ RPG a několikrát jsem si všiml že to vše právě porovnáváš s tímto žánrem jako je možnost zlepšovat vývoj postavy, vylepšování statistik zbraní, možnost volby etc... V tom právě asi vidím tvé zklamání že jsi od toho čekal úplně něco jiného než to je, jinak tvůj názor na to respektuji každý holt má jiné očekávání.
Bursoft: Au... Tak ta bolela. Díky, opraveno. Jj, chápu co myslíš. Tím vývojem jsem nemyslel tabulky, jak tomu u RPG bývá, ale pořadí nabízeného arzenálu zbraní. Když si hráče rozmazlí hned v úvodu Tommygunem a pak mu jej seberou jak dítěti lízátko, moc se mu ti líbit nebude. No... Asi jsem dítě široko daleko=)
Say: Já myslím tu extrapsychošílenou chybu, protože kmotr se píše godfather ne gotfather. Jinak nesouhlasím s tvou vytýkanou linearitou a střelbou. Myslím že hru kritizuješ za aspekty, kterýma čistokrevné akce nikdy nedisponovaly ani neměly. Pokud do akce postavíš jakoukoliv volbu v příběhu, už je to prvek RPG, kterým prostě FPS/TPS disponovat nemusí. No a dále střílení. Nevím, co si představuješ pod pojmem vývoj u střílení, ale jako hráč, který si libuje právě v akčních hrách můžu říct, že na střelbě není nic těžkopádného, holt je to o reflexech, jako každá jiná akční hra (těžkopádné bývají porty z konzolí, kde je ovládání prapodivně nadefinováno na klávesnici apod.). Zkus si třeba někdy zahrát nějaké Call of Duty. Hra taky nemá žádné volby, střílení se "nevyvýjí", ale při tom jsou to velmi kvalitní akce.
Ale říkám, holt jiné pohledy na věc ;)
Ale říkám, holt jiné pohledy na věc ;)
90210: Pardón, trošku se mi to v zápalu rozepsalo.
Bursoft: Možná je to až moc natlačené ty podobnosti, to uznávám... Hm. S kterými dalšími nesouhlasíš?
Bursoft: Možná je to až moc natlačené ty podobnosti, to uznávám... Hm. S kterými dalšími nesouhlasíš?
Say: goTfather omg? Jinak ač minimálně 2 tvoje zápory mi přijdou padlé na hlavu, tak dobrý komentář ;)
4Say - Tohle teda moc strucny neni...
Však s tým loadovaním som súhlasil už v 18.12.2010 21:56:31.
Tul: Pokud jsi nesbíral zbraně z předchozích částí mise, tak i po vytažení Morella za jízdy bys měl s nedostatkem munice problém ho zabít, zvlášť když měl tolik kumpánů.
Dál už se k tomu Morellovi moc vyjadřovat nebudu, protože by to asi nikam nevedlo, ale 40 loadů je moc i přes ne úplně 100% jasné zadání.
Say: Ta mise se Sárou byla skvělé zpestření a dodnes si rád zavzpomínám: "ÁÁÁÁ, všechny nás zabije" "ÁÁÁ, všichni chcípneme"
Ach jo, a ta mise v kostele......to mi z nostalgie vhání slzy do očí :-)
To mi nezpůsobuje ani Batman, ani Gears of war, ani Risen - ač jsou to jinak skvělé hry. Já si to prostě nedokážu odůvodnit, proč na mě ta Mafia tak zapůsobila, když podobné momenty bych mohl najít i v jiných hrách, které jsem doposud dohrál.....
Dál už se k tomu Morellovi moc vyjadřovat nebudu, protože by to asi nikam nevedlo, ale 40 loadů je moc i přes ne úplně 100% jasné zadání.
Say: Ta mise se Sárou byla skvělé zpestření a dodnes si rád zavzpomínám: "ÁÁÁÁ, všechny nás zabije" "ÁÁÁ, všichni chcípneme"
Ach jo, a ta mise v kostele......to mi z nostalgie vhání slzy do očí :-)
To mi nezpůsobuje ani Batman, ani Gears of war, ani Risen - ač jsou to jinak skvělé hry. Já si to prostě nedokážu odůvodnit, proč na mě ta Mafia tak zapůsobila, když podobné momenty bych mohl najít i v jiných hrách, které jsem doposud dohrál.....
Pivo: Ono bolo pomerne jednoducho ho nejak autom vyblokovať (väčšina naháňačiek aj policajtov sa dá krásne vyblokovať do pouličných stĺpov a tak) a vytiahnuť a zabiť. Keby to ľahké nebolo, tak automaticky predpokladám, že ho mám prenasledovať skôr, než mi napísalo, že misia sa nepodarila.
Say: No už si přesně nevybavuji tu scénu, ale uvnitř mě něco hlodá, že jsem u toho nadával jak špaček, takže tě plně chápu.
Pivo: Takže aby bylo jasno... Znění během ujíždějícího auta bylo ,,Zabij Sergia Morella". První co mě trklo bylo pochopitelně ,,neujeď mi ať tě mám pořád na očích". Hlavně když jsem ho měl před nosem po třech neúspěšných misích s Pauliem. Tak jsem se snažil, co to šlo. Stará herka ale měla problém s výjezdem po hlavní nahoru, ujel mi. Podruhé jsem to vytočil smykem, vyjel to a chvíli jej pronásledoval po hlavní k mostu. Když byl blízko, tasil jsem jednu ze tří ponechaných (neobvyklé při přechodu mezi misemi) pistolí a smažil do něj. Ten ale jak splašený přidal a rázem ujel. A tak to pokračovalo. Sem tam se připletli policajti = load (stačí jedno zdržení a Morell byl kde tam), pak mi občas dělala problém jedna zatáčka (za mostem kolmě doprava, lampy zavazely), několikrát jsem to otočil na záda, a dvakrát se mi ho podařilo vybourat. Poprvé se sekl mezi sloupy, ale než jsem do něj stačil nastřílet olovo, kde se vzali tu se vzali benga s pumpovačkama = load. Ulevilo se mi, že jeho vybourání není mission impossible a pravděpodobně to ani jinak nepůjde, takže jsem pistole nevytahoval a snažil se ho pořád nabourat = mnoho loadů při tlačenicíh. Druhé úspěšné nabourání jeho auta znamenalo propad přes texturu. To už jsem nadával jak to šlo a jen ho na truc pronásledoval (a raději se ho ani nedotkl). Najednou loadscreen, animačka a po animačce stejné zadání ,,,,Zabij Sergia Morella". A to jsem fakt nevěděl, co si pod tímto pojem mám najednou představit. A podobná mise byla při pronásledování z nějaké farmy jedno chlápka někde v úvodu. Zadání bylo stejné a fungovalo. A těch slabších misí tam bylo vícero, viz třeba ochrana Sáry s boxerem v ruce.
Uff, nečtěte to.
Jinak souhlas s Jabovým přístupem ke stářím hry.
Isair: Tenhle žánr nepreferuji, ale rozhodně ním neopovrhuji a rád si zahraji 3D oddychovku... uch... oddychovku.
Uff, nečtěte to.
Jinak souhlas s Jabovým přístupem ke stářím hry.
Isair: Tenhle žánr nepreferuji, ale rozhodně ním neopovrhuji a rád si zahraji 3D oddychovku... uch... oddychovku.
Je pravda, že první půlka postu je holý neoddiskutovatelný fakt :-)
Ale i za tou druhou půlkou si stojím. Ono šlo vycítit, co po tobě hra asi chce, i když zadání nebylo napsané stylem vodění za ručičku: "Pronásleduj Morella a až zastaví, tak ho zabij".
Ale i za tou druhou půlkou si stojím. Ono šlo vycítit, co po tobě hra asi chce, i když zadání nebylo napsané stylem vodění za ručičku: "Pronásleduj Morella a až zastaví, tak ho zabij".
S prvou polovicou tvojho postu súhlasím, druhá polovica postu je zas hľadanie hlbokej logiky tam, kde žiadna nie je.
I když se ho člověk při jízdě snaží zabít, tak není žádný důvod k loadování (40x!!!!!!), pokud ti Sergio neodjede a ten kousek cesty se ho šlo opravdu držet.
A už i kvůli nedostatku nábojů a podstatně lehčímu/slabšímu vozu než má Morello, si šlo odvodit, že bude lepší ho někam pronásledovat a následně ho na nějakém vhodném místě zabít (až se vybourá či někde zastaví).
A už i kvůli nedostatku nábojů a podstatně lehčímu/slabšímu vozu než má Morello, si šlo odvodit, že bude lepší ho někam pronásledovat a následně ho na nějakém vhodném místě zabít (až se vybourá či někde zastaví).
Rozhodne tam nemáš, "prenasleduj Sergia do prístavu a neopováž sa ho skôr zabiť!!!" :D Nedávno som to hral, je tam "zabij Sergia Morella". :)
Jestli jo, tak ti to opravdu napíšou, ale takovou misi si nevybavuju možná na začátku, jak ti z motelu ujede jakejsi mafoš s prachama. Nic to každopádně nemění na tom, že na zadání misí není nic nejasného.
Asi je to zbytočné, angažovať sa v takej diskusii, ale predsa: v Mafii je viacero misii/úloh počas misii, kde treba zneškodniť niekoho ešte počas jazdy, alebo predtým než niekam dojde...
Say: Nevím, jestli jsem génius. Ale určitě jsem za ním jen tak jel, protože mě trklo, že pojede asi na nějaké útočiště, kde se odehraje zbytek. To tě hra musí vést za ručičku a říkat ti: /SPOILER/ "Pronásleduj Morella, který se chystá jet do přístavu a tam ho teprve zabij"?
Navíc pokud nejsi lama a neujede ti, tak se do přístavu tak jako tak dostaneš. I kdyby ses ho snažil zabít třeba už za jízdy.
Navíc pokud nejsi lama a neujede ti, tak se do přístavu tak jako tak dostaneš. I kdyby ses ho snažil zabít třeba už za jízdy.
Chuck: Lenže priamo ku kritériam hry som sa nevyjadroval, skôr k tomu zovšeobecňovaniu a pojmom okolo toho. A napísal som, že som ho poriadne nehral, nie vôbec nehral, keby som hodnotil každú hru, ktorú som hral aspoň dve hodiny, alebo ktorú mám ešte v pláne čo najskôr dohrať, tak by som mal asi viac hodnotených hier.
Tulareanus: Tys Deus Ex sice nehrál, ale přitom u diskuze k němu nikdy nechybíš. :-))
Tul: Pěkně napsáno:)
Co se Deus Exu týká, jak už jsem psal v tamní diskuzi, špatně se ani dnes rozhodně nehraje, ale je pravda, že imo ho už trochu předběhla doba...ač je veskrze pořád originální, ale s hratelností je už na čtýru (horší AI nepřátel, jejich pohyb a tím pádem méně zábavné přestřelky /a vzhledem k tomu, že se jedná (i) o FPS, tak je to docela podstatné/, ale i slabší RPG prvky) . Například takový o rok starší System Shock 2, jsem poprvé rozehrál až po DE a bavil mě daleko více. Což ale neznamená, že to u jiných hráčů nemůže být právě naopak.
U Saye je v tomto případě nejvíce problém v tom, že příliš zkrátka nemusí tento žánr(opravte mě, pokud se mýlím).
Co se Deus Exu týká, jak už jsem psal v tamní diskuzi, špatně se ani dnes rozhodně nehraje, ale je pravda, že imo ho už trochu předběhla doba...ač je veskrze pořád originální, ale s hratelností je už na čtýru (horší AI nepřátel, jejich pohyb a tím pádem méně zábavné přestřelky /a vzhledem k tomu, že se jedná (i) o FPS, tak je to docela podstatné/, ale i slabší RPG prvky) . Například takový o rok starší System Shock 2, jsem poprvé rozehrál až po DE a bavil mě daleko více. Což ale neznamená, že to u jiných hráčů nemůže být právě naopak.
U Saye je v tomto případě nejvíce problém v tom, že příliš zkrátka nemusí tento žánr(opravte mě, pokud se mýlím).
Ja som Deus Ex ešte vôbec poriadne nehral, takže ten nehodnotím. :D Môj problém pohľadu na hry vtedy a dnes spočíva v tom, že na to aby som sa bavil sa nepotrebujem "vypnúť" ale som rád, keď mám aj akú takú výzvu, bez toho, aby som zas musel byť nejaký godlike munchkin uberhráč (pozdravujem niektoré staré dungeony!). Dnes je dosť znehodnotený pojem "user-friendly". Zamieňa sa s "Easy and dumb as fuck". Je to podobné ako šach, ak si chcem zahrať šach (v tomto prípade to berme ako napr. nejaké RPG alebo Homam), tak chcem pri tom rozmýšľať a baviť sa v tom štýle hry, ktorý šach predstavuje (žáner) a nemám záujem o to, aby v tom šachu boli len 3 typy figuriek, aby som ťahal častejšie ako súper, alebo aby som tam mal nejakú bohovskú grafiku s HDR a softshadows v kamere ala prelet helikoptéry. Presne to je aj problém RPG, nejde o to, že by som ohŕňal nad tým nos pre to, že to nie je dostatočne hardcore/oldschool a podobne, ale sakra, ak mám záujem zahrať si akčnú koridorovku s jemnými rpg prvkami, tak siahnem po nejakej akčnej hre a nie po RPG! Úplne sa pre mňa vytvára medzera na trh. (To, že RPG je finančne aj kreatívne náročnejšie atď. atď. viem). A čo sa týka "kvality & popularity" napr. tá Mafia, tá hra ma fakt bavila a dal som jej veľmi vysoké hodnotenie, ale opäť je to asi z časti aj práve vďaka tomu, že žiadne mafiánske hry (ak nerátame nejakých JA/strategických Gangsters a podobne) a herný setting tak odviedol veľkú prácu sám o sebe a hra by bez toho originálna ani tak zábavná rozhodne nebola.
Právě, právě... Nicméně stále je třeba si přiznat, že například ten Deus Ex - byť vysoce pravděpodobně bomba v době svého vydání, prostě po čase ztratil. Ač mu osobně neupírám slušnou míru inovativnosti de facto ve svém vlastním žánru. Další z těch her, u které mi bylo líto dát relativně nízké hodnocení (což značí 70%).
Nicméně časem prostě přišly hry, které RPG a akci zkombinovaly lépe. Aniž bych chtěl cokoliv komukoliv vnucovat, tak mě napadá VtM Bloodlines (Deus Ex poráží questy a příběhem přirozeně, nikoliv brilantní akcí) a co jsem pochopil tak třebas i Mass Effect2 či poslední Stalker.
Je to ale asi částečně dáno tím, že Deus Ex se snažil propojit dva žánry v jeden. Nejde zcela nový typ hry. Nedal vzniknout ohromné řadě více či méně dobrých kopií jako Civilizace, HoMaM či třebas Diablo. Nicméně je i fakt, že v případě turn-based strategií se člověk částečně může spolehnout na to, že grafika nebude pro hráče to nejpodstatnější. Hlavní je právě systém. Hmm... Těžká to volba...
P.S. Trochu si protiřečím. Jde mi o ty jemné nuance. Disciples 2 kopírují HoMaM samozřejmě více než třebas VtM: Bloodlines Deus Ex. Byť u obou jde najít jistou míru inspirace.
Nicméně časem prostě přišly hry, které RPG a akci zkombinovaly lépe. Aniž bych chtěl cokoliv komukoliv vnucovat, tak mě napadá VtM Bloodlines (Deus Ex poráží questy a příběhem přirozeně, nikoliv brilantní akcí) a co jsem pochopil tak třebas i Mass Effect2 či poslední Stalker.
Je to ale asi částečně dáno tím, že Deus Ex se snažil propojit dva žánry v jeden. Nejde zcela nový typ hry. Nedal vzniknout ohromné řadě více či méně dobrých kopií jako Civilizace, HoMaM či třebas Diablo. Nicméně je i fakt, že v případě turn-based strategií se člověk částečně může spolehnout na to, že grafika nebude pro hráče to nejpodstatnější. Hlavní je právě systém. Hmm... Těžká to volba...
P.S. Trochu si protiřečím. Jde mi o ty jemné nuance. Disciples 2 kopírují HoMaM samozřejmě více než třebas VtM: Bloodlines Deus Ex. Byť u obou jde najít jistou míru inspirace.
Jab: Ja v podstate s väčšinou tohto tvojho názoru súhlasím, ale to zpohodlnenie by som nepodceňoval, veľa ľudí nechce do hry prenikať. Veľa starších hier je ako kniha - vyžadovali aj nejaké úsilie a vklad od hráča (napr. adventúry by to mali vyžadovať aj dnes, aby hráč rozmýšľal a vedel pokiaľ možno logicky kombinovať dané predmety atď.), kdežto dnes je v móde ísť hrou ako filmom, bez nejakej väčšej snahy sa proste viesť ako na tobogáne. A potom je tu tá lenivosť, kde hráč nebude prenikať do hry, povie si "Ježíííš tak veľa nastavení a sprostých tabuliek je v tom Falloute a BG, na to ja kašlem, to je hovadina" a vôbec tak vlastne nepochopí a nezažije všetky tie možnosti a zábavnosť pre človeka, čo si tú námahu dá, aby do hry prenikol. Mojou pointou je to, že ak do hry musím prenikať a učiť sa jej pravidlá, neznamená to, že hra je predsa nejaká zlá či zastaralá (viz. napr. kartová hra Magic the gathering, tiež to nemá pravidlá na pochopenie za 5 minút), mnohokrát je to práve naopak, ak je ten systém dobre vybalancovaný a zábavný, dokáže svojimi možnosťami a pestrosťou hráča baviť ďaleko dlhšie, no nie?
Přesně s tímto názorem Jaba se ztotožňuji, je pravda, že nepatřím do skupiny nejmladších hráčů a většinu starších her jsem hrál v roce jejich vydání, ale jsem přesvědčen, že pokud je hra "nadčasová" bude bavit svým ztvárněním a mechanismy i několik desetiletí. A to co mě nanich vadilo před tím mě bude vadit i dnes a to samé platí o kladech.