Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Magic Carpet jsem začal hrát už někdy před 13ti lety a s krátkými či delšími přestávkami jej hraji do teď. Strhává mě především ta volnost při létání na koberci, jež je naprosto fascinující, a tak odlišná od ostatních her své doby a, nebojím se říct, i od většiny her současných. Byť se může zdát, že neustále stejná náplň jednotlivých levelů brzo omrzí, opak je pravdou.
Kouzlo Magic Carpet totiž spočívá ve skvěle navržených světech, které obsahují různé skryté pasti, kouzla a velké množství nepřátel včetně obrovských draků a dotěrných džinů. Ovšem všechna tato stvoření ustupují do pozadí po setkání s nepřátelskými kouzelníky. V ten okamžik se Magic Carpet mění ze střílečky na taktickou real-time strategii, kdy si musíte dobře naplánovat nejen zabití nepřátelského kouzelníka, ale i zničení jeho zámku. Vynikající je proto možnost ostatní kouzelníky poštvat proti sobě, nebo k nim do zámku přivést draky, kteří udělají špinavou práci za vás. Stejně tak se mi líbí originální kouzla, přece jen, kde můžete jen tak střílet firebally, blesky a meteory nebo vyvolat sopku anebo armádu nemrtvých. A to vše z vlastního pohledu. Proto se mi Magic Carpet líbí, pro tu volnost a velké možnosti taktizování při soubojích s nepřáteli.
Co se týče technické stránky věci, na svou dobu hrála prim fantastická grafika, v těsném závěsu s vynikajícím ozvučením a hudbou.

EDIT 27.7.2010: Tak jsem Magic Carpet konečně, po dlouhých letech, dohrál do konce. Musím ale trochu snížit mé hodnocení, a to zejména kvůli několika technickým chybám. Tyto chyby se ve hře vyskytují sporadicky, ale o to víc naštvou. Zejména když nejde zničit zámek nepřátelského kouzelníka a jeho mana je potřebná pro dohrání levelu. To nezbývá, než začít znova konkrétní level od začátku, což může někdy znamenat i půl až tři čtvrtě hodinky navíc. Další a dost podstatná věc je, že se mi hru nepodařilo v SVGA rozlišení rozjet plynule. Nevím jestli je to špatná optimalizace hry, nebo špatné nastavení DOSBoxu, ale prostě jsem musel mít vypnutou např. oblohu aby se to necukalo. Zkoušel jsem všechna možná nastavení DOSBoxu, ale nikdy se mi hru nepodařilo spustit tak aby byla naprosto plynulá. To bych u hry z roku 1994 v roce 2010 nečekal. Vrchol byl v posledním, 50. levelu, který jsem radši hrál ve VGA rozlišení. Zejména pro tyto důvody snižuji hodnocení ze 100 % na 90 %. Samozřejmě vše, co jsem napsal v původním komentáři nadále platí.

Pro: Inteligence nepřátelských kouzelníků, technické zpracování, kouzla a nepřátelé.

Proti: Chyby technického charakteru, viz. EDIT.

+26