Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 100
Moje první gamesa na PS5. A nemohlo to dopadnout lépe.

Už od prvních minut jsem věděl, že tohle je hra pro mne. Nejen už vzpomínaný první díl byl něco, co mne uhranulo a splnil mi sen se zhoupnout na pavoučích sítích, ale i hry jako Batman atd jsou prostě hry, ve kterých trávím velice rád všechen zbylej čas.

A tenhle díl byl opravdu zase skok pro mne. Ze začátku mi chvíli trvalo než jsem se zorientoval, protože je vše velký, krásný a taky občas krkolomný. Ale jakmile uděláte první mise, setkáte se s postavami, tak epická jízda může začít.

Asi nikoho nepřekvapí, že tohle vypadá jak film. A ono to tak i působí, vyprávění příběhů, obrovské scény, kde vše vybuchuje, všichni se bijou a do toho Spíďové vedou v průběhu monology, dialogy a vše, na co jste od Spídyho zvyklí a že to opravdu funguje.

Co mi trochu vadilo, tak byl charakter Petera. Ne, že by to byl nějaký problém, ale více sympatický mi přišel Miles a nedostával tolik prostoru, co by úplně zasloužil. Ale to je jen takový můj problém. A taky je potřeba zmínit boss fighty.

Ty jsou dlouhé a každý boss fight má několik fází. S postupem času se ten fight i prodlužuje a občas to dokáže být frustrující. Tady mi vadilo, že když hrajete už na těžší obtížnost a např v druhé fázi umřete, musíte to vykonat celé znovu a bossové vám opravdu nedají nic zadarmo. Ale o to se pak člověk víc snaží, aspoň jsem to tak měl já, ale připadal jsem si občas už zoufale. Ale nakonec jsem dospěl ke zdárnému konci. Ale možná to bylo jen tím, jaký jsem kopyto a jelikož nemám opravdu rád tuhé fighty, tak občas nadávám, když se s něčím takovým setkám.

S příchodem jednoho záporáka dokonce hra dostane temnější spád a opravdu z takového pohádkového začátku se stane temnější jízda. Pokud si myslíte, že víte o Spíďovi všechno a že vás nic nepřekvapí, tak tahle hra vás vyvede z omylu. Tady opravdu nevíte co čekat a autoři si připravili opravdu ne jedno překvapení.

Co se týče vedlejších misí, tak je jich tu pár na výběr a co je super, tak se od sebe liší. Ale i tak, když si vyberete jednu, musíte v ní udělat pár misí, které potom dycky vyustí v nějaký konec, proto určité podmise budete muset vícekrát absolvovat. Asi největší frustraci mi dělalo hledání malých robotků, kteří se nacházejí různě po městě, ale opravdu doporučuju tohle dodělat, protože ten konec v této vedlejší misi stojí za to.

Celkově to opravdu bylo krásně strávených cca 25 hodin herního času a já nemohu jinak než doporučit tento výlet do pavoučího světa, kterej má opravdu co nabídnout a jde vidět, že autoři si dávaj záležet, protože to co vám vadilo minule, je tady opraveno a ten vývoj je opravdu znát.

Pro: filmovost, velké množství postav ze světa Spidermana, délka hry, příběh, vedlejší mise, skoro všechno tu opravdu funguje

Proti: ze začátku problém s ovládáním, charakter Petera, boss fighty jsou tuhé a dlouhé, některé vedlejší mise nebyly tak zábavný

+6
  • PS5 70
Sympatický krok bokem - tak by se nejspíše dal shrnout Spider-Man 2 v jedné krátké větě. Kdo chtěl přídavek toho samého co nabízely předchozí dva díly, bude spokojen. Jako komiksový nadšenec jsem se na hru velice těšil, nakonec si ale nemůžu pomoct ale cítím se trochu nahořkle. Ale pěkně popořádku.

Ono se totiž jedná o tu samou hru, ale v některých místech bylo přidáno, jinde zase ubráno, a ne vždy to podle mě bylo dobře. Začněme u vynálezů. Zatímco v předchozím díle jich bylo 8, volili jste si je na zbraňovém kolečku ala Ratchet and Clank, zde se nacházejí pouze 4. K tomu je bonus, že se z Milesova spinoffu vrátily individuální schopnosti, kdy Miles a Peter navíc v průběhu příběhu odemykají další, takže nakonec to není až taková hrůza. Co ale zmizelo úplně, jsou schopnosti obleků. Některé v jedničce byly silnější, některé vyloženě pro pobavení, ale tady chybí úplně. Jsou nahrazeny jakousi megaschopností, kterou mají obě postavy pro celou hru stejné, což mi přijde jako škoda.

Co se týče gameplaye, tak je hra mnohem lepší než jednička. Souboje odsýpají, schopnosti z talentů vám dají další možnosti, a třeba talent Nakládačka u zdi, kdy nepřítele zablokujete o zeď a poté do něj zuřivě kopete nohama, byl vyloženě skvělý a byl jeden z mojich oblíbených momentů ve hře. K tomu přidejte velké množství bossů, velice funkční tlačítko vyblokování, a combat je velice uspokojivý. Jediná věc co mě trochu mrzela že hra mi na začátku neumožňuje použít nejtěžší obtížnost, a ve finále mi tak hra přišla možná až trochu moc lehká.
Město vypadá fantasticky, vloni jsem NY navštívil, a mnoho míst mi připadalo skoro stejných jako v reálu. Nově se ve hře objevil také Queens a Brooklin, což značně zvětšilo rozlohu mapy, a s novými web křídly se všude dá dostat poměrně rychle. Co mě ale mrzí je, že díky větší ploše mi město přišlo takové prázdnější. Nemám to podloženo nějakými čísly, ale přijde mi, že v každé části NY toho bylo méně aktivit než v jedničce. Trochu mi tu chybí nějaká aréna nebo něco takového, co by možná s Kravenem jako záporákem možná dávalo i smysl. Trochu nešťastné mi přijde i rozdělení aktivit mezi dva hlavní Spidermany, vědecké aktivity za Petera mi trochu dávají smysl, ale nechápu proč Peter nemohl vyčistit Mystéria.

Co ale bohudíky chybí úplně jsou bezzubé stealth sekce za MJ a Milese. Stealth sekce s MJ tu sice stále jsou, ale je jich mnohem méně a jsou méně otravné, MJ se naučila i trochu bojovat a pasáže nejsou tak dlouhé aby nabouraly průběh hry. Co ale chybí bohužel je sekce sociální sítě, kde si člověk mohl číst jak na dění hry reaguje město, místo toho je tu jen obyčejná appka která vás nasměruje k nejbližšímu úkolu, což vzhledem k tomu že máte k dispozici klasickou mapu mi přijde úplně zbytečné.

Co mě ale vyloženě štvalo je odemykání nových obleků. V předchozím díle se obleky odemykaly sbíráním baťohů, v tomto díle se odemykají za součástky. Které ale používáte i na vylepšování vynálezů. Což mi přijde obrovská škoda, protože takhle jsem se musel rozhodovat a jasně že vynálezy bylo potřeba víc. Ve hře je hrozně moc obleků, většinu jsem ale viděl až na konci jak jsem dodělával platinu.

O příběhu moc mluvit nechci, jedná se o velmi podobnou strukturu jaký měl první díl, a tentokrát mi přišel dost čitelný dopředu. Jsou tu sice obměny, ale ty mě úplně nepřekvapily. Nakonec je ale příběh docela poctivě napsaný, daří se mu přenášet na hráče emoce a funguje. Ale Ale Ale. Je tady zas jedno Ale. Mám takový pocit, že příběh z vedlejších úkolů bude pokračovat v DLC, a to se mi úplně nelíbí. Tentokrát asi na DLC čekat nebudu a hru rovnou pošlu dál. Celkově ze hry nejsem úplně paf, přijde mi že některé části mohly být trochu jinak, ale co už.

Pro: poctivý příběh, performance, combat, jednoduchá platina

Proti: předvídatelnost příběhu, pár bugů, teasování DLC, chybějící věci z prvního dílu

+9
  • PS5 95
Předchozí díl Spider-man: Miles Morales byl z mého pohledu hrou, která do značné míry dodnes nejlépe využila možnosti PS5. Čekal jsem tedy, že Spider-man 2 v tomto směru opět posune laťku výš. Nakonec se jedná spíš o evoluci než revoluci v žánru, a hře by reálně slušelo spíše hodnocení 85 - 90 %, ale rozhodl jsem se ze subjektivních důvodů v hodnocení přidat. Pokusím se vysvětlit proč.

Druhý díl plynule navazuje na události dvou předchozích instalací v sérii. Jsme ihned vrženi do akce a seznámeni s ovládacími prvky hry. Celou hrou střídáme mezi charaktery Petera a Milese (s občasnými side questy vedlejších charakterů). Ovládání je naprosto perfektní, málokterá hra umí takhle dobře pracovat s DualSense (včetně originálních vedlejších misí či miniher) a využívat jak jeho adaptivní trigerry, tak zvukové efekty.

Grafika je nádherná, nejedná se sice o dramatický skok oproti předešlým dílům, ale viditelný posun tu přesto je. Město je zároveň o dost větší a živější, tudíž o to víc jsem rád, že hra funguje plynule a detaily jsou vypiplané takřka k dokonalosti (nutno dodat, že za cenu snížených FPS). Přesto však v souvislosti s technickou stránkou hry se jedná o asi její největší slabinu, protože občasné bugy a glitche jsou nepřehlédnutelné. Spidey např. téměř vždy při kráčení po okraji římsy stojí jednou nohou ve vzduchoprázdnu, popř. se hra občas sekne nebo nenaloaduje správně checkpoint a vy musíte restartovat. Naštěstí se nejedná o častý problém.

Příběhově je hra velice silná a nabízí kvalitní filmový hrdinský opus. Je sice pravda, že rozjezd je pomalejší a seznamuje vás (možná pro někoho zbytečně) s ovládacími prvky a skilly, které znáte z dřívějších dílů, ale poté se vše velice slušně rozjede a příběh vtáhne a baví. Je však nutné podotknout, že někdy jsou zdlouhavé i boss fighty a mívají více kol, než by možná bylo vhodné. Co však považuji za silnou stránku příběhu je to, že i přes svoji občasnou předvídatelnost, dokáže zprostředkovat uvěřitelné emoce a silné lidské příběhy. Zejména u vedlejších questů mě až překvapovalo, jak mě dokázaly některé pasáže chytit za srdce a sám jsem se divil, že zrovna superhrdinská hra dokáže tak nenuceně a příjemně přenést do vašich obývacích pokojů emoce a poselství týkající se přátelství a lásky tak, aby to nepůsobilo nuceně. Upřímně, v tom by se mohla kromě her inspirovat i řada filmů.

S kvalitním přenášením emocí ze hry do celkového zážitku pomáhá i to, že město je velice živé. Za skly mrakodrapů se obyvatelé NYC věnují svým denním starostem, koukají na TV, cvičí, v parcích lidé grilují a město zkrátka žije. Líbí se mi, že je do hry opět zakomponováno poznávání města, tentokrát ve formě focení momentek ze života newyorčanů. Obecně jsou vedlejší questy zábavné, je jich sice méně, než v předchozích dílech, zato jsou ale méně repetitivní a město kromě toho, že je větší, je také méně nepřátelské (nestává se, že by na vás na každém metru někdo útočil), a i to mu přidává na uvěřitelnosti.

Z mého úhlu pohledu tak tento díl sice nepřinesl nic moc nového, ale vyšperkoval a dovedl téměř k dokonalosti všechny mechaniky a prvky, které byly v předchozích dílech úspěšné. Zároveň na hře v dnešní době, kdy se klade důraz na to, aby se v ní dalo najít XY collectibles a natahovala se tím tak herní doba na desítky hodin oceňuji to, že se vývojáři zaměřili místo na kvantitu na kvalitu, a servírují nám herní obsah tak, aby byl dávkován v rozumné míře, byl zábavný a originální.

Ostatně důraz na kvalitu místo kvantity se projevil i v tom, že je zde méně možností skillování či útoků postav, zato jsou ale efektivnější a rychleji se s nimi dá pracovat v soubojích. Líbí se mi, že každá z postav má své unikátní útoky, a každá vnímá příběh ze svého pohledu, popř. má vlastní úkoly, což hře dává hezkou dynamiku. Úplně nadšen jsem pak z toho, že zde absentují mikrotransakce a nemusíte grindovat, abyste se dostali na maximální level postavy. K tomu postačí zkrátka plnit kromě hlavní příběhové linky i vedlejší aktivity.

I když se tak nabízí, že hra by měla dostat o něco střízlivější hodnocení, tak si dovolím z čistě subjektivního pohledu procenta napálit, a to s čistým svědomím. Těší mě, že hra dokázala vybalancovat hranici vážnosti a humoru a přinést silné příběhy ve feelgodovém hávu. To v kombinaci s luxusní hratelností, ovladatelností, grafikou a celkově očividnou láskou vývojářů k tématu zkrátka musím ocenit.

Pro: příběh, ovládání, pojetí vedlejších misí, interaktivní a živé prostředí, využití DualSense, soundtrack a dabing postav

Proti: občasné bugy a glitche, místy předvídatelné zápletky, pomalejší rozjezd příběhu

+9
  • PS5 --
Ja to dám celé do spoileru a budem mať s tým svätý pokoj :D kde začať? po príbehovej stránke sme sa dočkali asi toho, čo každý očakával. Rovnaká šablona ako v jednotke, kde je na úvod veľký boss fight (Kingpin = Sandman), ktorý predzaznamenáva blížiacu sa hrozbu v strede príbehu (Mister Negative = Kraven), aby sme na koniec dočkali ešte "nečakaného zvratu" (Doctor Octopus = Venom). Čo sa týka výberu záporákov zo Spideyho širokej rogue gallery, rozmýšľal som koho povyťahujú. Jednotka ich mala okolo 11-12 aj s DLC, dvojka sa nezahanbila a okrem spomínaných troch sme sa dočkali zaujímavej squadry. Nie som moc nadšený z recyklovania niektorých záporákov, ale z príbehového hľadiska chápem, prečo tam sú.

Teraz k pár levelom. MJ si prešla krásnym evolvom, kedy sa vie už aktívnejšie brániť a k záveru hry to na mňa dýchalo Resident Evil atmosférou :D. Moja teória bola, že sa dočkáme Gwen a jej prípravy na Spider-Gwen, to sa žiaľ nekonalo, miesto toho sme dostali hrateľné dve iné postavy. Paradoxne sa mi viac páčil ten side-quest s Hailey a to, ako celý svet stíchol a jak vníma okolie. To bolo veľmi pekné a som rád, že sú v PlayStatione takto inkluzívni. Príbehová časť s Venomom bola spočiatku fajn, cítil som sa trochu Hulk, ale veľmi ma rýchlo celý gameplay s ním omrzel. Ak fakt rozmýšľajú nad Venom spin-offom, budú mať čo vylepšovať. Veľmi ma bavil level s Black Cat, ktorá sa hrala na Doktora Stranga :D a tie prechody skrz portály mi pripomínali prelety v Rift Apart.

Teraz gameplay. Web wings sú ku*** satisfying :D ľutoval som, že som si ich upgradoval až niekde v polovici hry :D oveľa lepšie ako swingovanie a mám strach, že jednotka aj Miles Morales stratia kus čara pre mňa po tomto. súbojový systém sa mi zdal taký pol kroka naspäť. Akože klasické kombá ostali, ale tie špeciálne schopnosti a gadgety mi prišli tak neintuitivne dané, že kým som použil to čo som chcel, vystrelil som 2 iné veci. Not great, not terrible. Pochváliť chcem ešte collectibly a side aktivity v meste, ktoré podľa mňa všetky stúpli o úroveň vyššie, či už základne a fotenie alebo skvelý easter egg u spider-botov a neidentifikovateľných terčov.

Čo sa týka oblekov, len z málo z nich som mal wow efekt, ale niektoré mali skvelú nostalgickú notu. Tipujem, že sa dočkáme aj DLC a môj odhad je, že sa v ňom dočkáme Carnaga a keď nie Gwen, tak pravdepodobne asi Silk, ak si ju nenechajú až do trojky.

Podčiarknuto, spočítané, hra ma bavila, užil som si ju a aj keď som bol osobne rozpačitý z niektorých rozhodnutí vývojárov, nie je to nič, čo by tu hru zhadzovalo dolu a to som mal aj funny glitche a bugy. (pri intre Venoma Peter doslova stratil v cutscénach hlavu :D)

Pro: Web wings, levely, side aktivity

Proti: Malé glitche, schopnosti, recyklácia postáv

+6
  • PS5 90
Insomniac Games se zase předali. Vytvořili něco, co je po všech stránkách lepší, jak předchozí jejich Spider-Man díla z let 2018 a 2020.
Do hry se vrhneme hned po hlavě, kde se Peter s Milesem vydají zastavit Sandmana, ničící město New York. V tu chvíli můžeme pozorovat město v podobě, v jaké bychom ho nečekali - rozpadlé v písečné bouři.

Pokud bychom se zaměřili na New York, ten se rozrostl z původního Manhattanu i na Queens a Brooklyn. Takže mapa se stává oproti minulým hrám asi tak dvojnásobně velká. S tím souvisí nová možnost přemisťování a to pomocí web wings. Když tato funkce byla oznámena v prvním gameplay videu, byl jsem z toho rozpačitý a říkal si, jestli to nebude nuda jen tak přelítnout přes město na místo vzdušnou čarou - A ono ne. Jde o perfektně vytvořenou funkci, která se výborně kombinuje s klasickým přemisťováním pomocí sítí. Jestli opravdu chcete letět přes celé město, musíte využít větrné tunely, které vám dodají rychlost. Tunely jsou rozmístěny po celém městě a několik jich můžete využít i přes East River. K tomu skvělá jemná haptika a zvuk z reproduktoru ovladače Dualsense dodává plachtění to, bez čeho by to byla asi jen z poloviny tak zábavná část hry, jako tomu tak je s tím.

Celkově haptická odezva je taková, jakou byste si představovali od exkluzivní hry pro Playstation 5. Musím zmínit i výborné využití adaptivních triggerů, které v některých činnostech musíte zmáčknout jen na tolik, na kolik je ukázáno.

Celou dobu hry, jsem hrál v režimu "věrnosti", která nabízí tu nejlepší a nejdetailnější grafiku s plným rateracingem s "pouhými" 30FPS. Nevědět, že hraju v tomto režimu, který nabízí 30 snímků, klidně bych si myslel, že hraji na 60. Pokud přímo neporovnáváte plynulost s režimem výkonu, který nabízí 60FPS, tak to myslím nepoznáte ani vy. V režimu věrnosti můžete vidět nádherné odrazy z kaluží nebo skel mrakodrapů v celém New Yorku, také máte vyšší hustotu lidí na ulicích a dopravy na silnicích, která dělá pravou atmosféru kolonama zacpaného New Yorku. Atmosféru dodává také skvělé počasí, hlavně deštivou noc si můžete splést s tou reálnou, až tak to vypadá. Něco na co bych u druhého Spider-Mana také nedal dopustit je skvělá hudba. Jestli se jedná u hudbu v cutscénách, při prolétávání města nebo v soubojích, všechna zapadá do temnějšího tónu hry.

V soubojích se nově budete bránit ne jen pomocí vyhýbání, ale nově i vykrytím na tlačítku L1. Tomu, čemu se musíte vykrýt a nebo uhnout uvidíte nad hlavou útočníka. To se týká hlavně bossů a větších nepřátel, u ostatních soubojů zůstává klasický styl, jak tomu bylo z předešlých titulů. Ale občas se mi nepřítel zasekl někde a já ho musel hledat, abych ho ukončil a mohl pokračovat dál, což by se asi dít nemělo. Bossů je ve hře dost, ale v každém děláte vlastně to stejné, což by nevadilo, kdyby aspoň bylo méně fází těchto soubojů. Peterovi s Milesem můžete vylepšovat jejich schopností díky třem stromům dovedností. Jeden je Peteruv, druhý Milesuv a poslední otevírá schopnosti pro oba. Na rozdíl od předchozích her, nové obleky, které si můžete pořizovat, za plnění úkolů vám nepřidají žádnou speciální schopnost. Souboj nezůstává jen u čtverečku (útoku), kolečka (vyhýbání) a tlačítka L1 (vykrytí), ale můžete využít i vynálezů, které mají obě postavy stejné a jejich speciálních schopností, které samozřejmě mají svůj cooldown. Není tajemstvím, že Peter na sobě bude mít i symbionta Venoma, který mu dodá nové schopnosti a v některých chvílích se se symbiontem cítíte opravdu neporazitelně. Symbiont samozřejmě Peterovi začíná měnit jeho povahu. Další hratelná postava MJ mi přijde hratelně určitě zábavnější jak v prvním díle i když vesměs plní podobné úkoly jak v první hře. Ale sekvence, kdy si zahrajete za samotného Venoma, je opravdu skvělá, tam je člověk opravdu skoro neporazitelný a můžeme vidět masakrující scény, které chybí i samotným filmům o Venomovi s Tomem Hardym. Opravdu příjemné zpestření hry. Nesmím opomenout to, že se můžete přepínat z Petera do Milese a naopak během pár vteřin a někdy to vyžaduje i samotný příběh.

K záporákům, proti kterým budou naši Spider-Mani bojovat mohu říct, že jak Kraven, který si přišel vyhlídnout do New Yorku svoji další kořist, tak Venom, jsou skvělou volbou a jejich příběhy si budete užívat, ale Lizard není vedlejší postavou a má svoje místo v příběhu.

Za asi 20 hodin hry, jsem narazil na několik chyb, které myslím, že budou dodatečně opraveny, ale zamrzelo jedno kousnutí uprostřed hry, které jsem musel vyřešit vypnutím hry natvrdo. Druhá chybka se stala při přechodu do jiné místnosti, kde se zasekla přechodová animace a já se po půl minutě chození někde propadl pod celé město.

V den dokončení hry, jsem hrál něco přes 6 hodin v kuse a říkal jsem si, jak rychle mi to uteklo, když mi najednou hra zahlásila, že mám poslední možnost si vylepšit své vybavení před dokončením hry. Víc asi není potřeba říkat, možná jen to, že se těším, až si budu moct zahrát znovu, třeba v režimu New Game Plus.

Pro: Skvělý temnější příběh, Hudba, Grafika, Skvělé využití možností ovladače Dualsense, Česká lokalizace, Množství vedlejších úkolů doplňující hlavní příběh, Vysoká hustota dopravy

Proti: Nějaké ty bugy nebo záseky, Až moc dlouhé boss fighty

+13