Komentáře
Mal som kupeny KOTOR 2, ku ktoremu som sa ale vyse 2 rokov nevedel dostat a ked som si kupil Mass effect tak som ho hned rozbehol naplno. Bolo to super, postavy, partia na vyber, zlepsovanie skillov, sposob managementu druziny.... Ked som potom asi rok po dohrani ME rozbehol KOTOR2 zazil som akesi Deja-vu. Potom pri hrani Dragon Age som pochopil ze to je proste Bioware system manazmentu druziny a systemu hry. Je celkom dobry tak naco ho nejako v zakladoch menit ze ano.
Mna osobne hra bavila cely cas a presiel som ju 2 krat, ako Paragon a Renegade. Tak som mal aj savegamy do ME2 s roznymi rozhodnutiami. Pri prvej hre som obetoval pri bombe zensku, pri druhej toho manika a tak podobne takze bolo to fajn. Aj ked arachnidsku kralovnu som zabil vzdy to sa proste nedalo nechat na zive :-).
Pro: je to RPG aj naozaj nie len marketingove keci, Zabavne od zaciatku az do konca
Proti: Prislis otravne donekonecna zdlhave zmeny komponentov v inventary, az moc nastavene na sniper-rifle, ktora sa da v podstate pouzivat stale a vsade na vsetko
Teď co se mi líbilo. Samozřejmě rozhovory, i když občas je divné, že s váma nově potkaná postava hodlá dvě hodiny debatovat o vesmíru a jejích problémech. Zpracování obličejů je samozřejmostí. Na grafiku se velmi pěkně kouká. Hlavní příběh je opravdu napínavý a dokonce mě párkrát donutil použít v reálu několik sprostých slov k tomu šmejdovi Sarenovi. Vedlejší mise jsou zábavné taky jak kdy a jak které. Zábavné je hrát za zlouna, protože většinu konverzací řešíte pistolí v obličeji. :)
Shrnu to, hra se mi líbila, ale ne tolik, abych jí reskeptoval jako jiné klasiky. Uvidíme čase, jestli hodnocení zvýším.
Pro: grafika, obličeje, rozhovory, příběh
Proti: inventář, akce (místama) a odfláknuté dungeony
Dojmy? Výborné RPG ála Bioware, takže kdo hrál KOTOR, je jako doma.Nyní je to okořeněné jinak zpracovanými rozhovory, jež díky super grafice a mimice vypadají místy jak film, realtime souboji ála Gears of War (které dost bavily, brokovnice a carnage je prostě super), a možností prozkoumávat mnoho planet.Škoda jen, že jsou všechny identické s občas vyměněnou texturou.Ale ten pocit být na Měsíci a vidět Zemi byl příjemný : ).Příběh je celkově jedno velké klišé, nicméně strhnout mě dokázal solidně a bavil mě až do konce, takže dobrý.Celkově prostě v pohodě RPG, žádná revoluce, ale pro fandy žánru to rozhodně doporučuju.
A Ashley nebyla špatná (ikdyž její beliefs zrovan nesdílim : )).
Což zní tragicky, ale naštěstí to až tak zlé není, i když se hra místy vehementně snaží přesvědčit o opaku a hlavně zezačátku chrlí to nejhorší co může. Mám pocit že v Bioware měli checklist s tím co vše se dá v akční části hry udělat špatně, a systematicky ho proškrtávali: mnozí nepřátelé jsou vrcholně otravní, bulletsponge a občas se respawnují, AI tragická, ovládání nepřesné, cover systém nezřídka nefunguje, obtížnost nevyvážená, a akce je celkově nepřehledná. A k tomu nekonečné chodby šedivější než v Halo, a subquesty a jejich mapy tak generické jako by je snad vyvíjela Bethesda.
Aspoň že hlavní příběhové mise jsou mnohem lepší než ty méně důležité planety, ale je jich maličko - což ale na druhou stranu potěší, na speed run může být i ME1 zábavná rychlá hra, jen se opravdu nijak nezdržovat u toho zbytku. A nezbytně nutně si ho doupravit pár základními mody.
I mimo akci celá hra působí nedotaženě, celou ji prostupuje zjevná nerozhodnost zda dělat v prvé řadě střílečku a nebo RPG, což skončilo torzem z obou - takže i podáním příběhu, osekanými RPG prvky, a minimalistickými vedlejšími příběhy různých NPC je hra podřadná ve srovnání s KotoRy a jinými RPG (na poměry stříleček je to rozhodně velký nadprůměr... ale překonat laťku her jako Call of Duty a Halo v tomhle fakt není těžké).
I cutscény působí jako levná produkce na úrovni o pět let starších her a ne jako dynamický hollywoodský blockbuster jak předvedly následující díly.
Až dvojka a trojka solidně obstojí i po letech jako vyspělé AAA hry, byť zdaleka ne bezchybné. Jednička ale i přes svůj potenciál trpí tolika porodními bolestmi, že by si zasloužila ne jen lehké oprášení jak je vidět tady v Legendary edici, ale kompletní remake, s přepsaným scénářem, smysluplným level designem a dotaženou hratelností.
Tvorba postavy: kedze som netusil ako to chodi v ME, stvoril som si zensku postavu, ktora bola zamerana primarne na biotics a tech, nez na strielanie.
Grafika: velmi pekna, oproti takmer rovnako staremu Fo3 je neporovnatelna. Filmove zrnenie som mal konsatne zapnute, naozaj to pridavalo na atmosfere.
Pozadie, atmosfera: Cela hra by sa dala vlastne zkopnut do skatulky "Filmova hra", cize hranie za hlavneho hrdinu filmu, ktory sa vam odvija pomedzi prstami.
RPG system: Velmi zaujimavy. Zozaciatku mate 3 body na level, ktore vam postupom casu ubudaju az na 1 bod, pricom vasi partaci maju stale o jeden bod menej. Body v zbranovych dovednostiach je naozaj vidiet, a takisto aj body v dialogovych odchylkach charm/intimidate.
Dialogy: najdokonalejsi system dialogov - uz bolo na case. Prava polovica vas posuva dalej v dialogu/pribehu, lava polovica sluzi na "investigate". Ked som obcas pritlacil na nejaku postavu, bolo to aj vidiet v animacii mojej psotavy, bud zamierila zbranou, pritlacila danu psotavu k muru, atp. Taksito animacie pocas dialogov uz boli nacase, pretoze na tie paskvily z Oblivionu a Fo3 a podobne sa uz nedalo divat.
Boje: Trochu slabsia cast hry, ak vezmeme do uvahy intenzitu, repetitivnost apod. Vacsina subojov bola len rychlou prestrelkou, ktora zrejme nemala obmedzovat, ci nejako zdrzovat hlavny pribeh, co je len plus. Samotny system strielania je klasicky, cize strielate a vzhladom na vasu dovednost v zbrani cakate ze sa trafite aspon priblizne kde ste zamierili. Bohuzial som az niekde za polovicou hry prisiel na to, ako sa "kuzli", kedze stlacenie cisla quickslotu na nejaky skill proste nefungovalo pocas hry. Len spomeniem, ze sa hra dala pomocou medzerniku zastavit, vydat prikazy, "zakuzlit", ci ziskat prehlad o situacii.
SQ(sidequests): Zpociatku jednoduche, originalne a nezazivne. SQ na galaxymap tiez, ale bohuzial len zozaciatku. Takze, ked som siel uz nejaky 15ty, ci 20 SQ na galaxymape, modlil soms a nech skonci co najskor :/
MQ(mainquest): Nadherny pribeh, plny zvratov, intrig, zrady, lasky, akcie. Proste klasicky hollywoodsky trhak, ktoreho ste hlavnou sucastou. Pribeh ma strhol so sebou ako lavina, a zanechal len skvely pocit z tejto hry.
Aj napriek niektorym minusom, si tato hra zasluzi 100%. Preco? Pretoze to je po dlhych osmych rokoch prve RPG.
Tak a nakoniec sa mi predsalen nepodarilo skorigovat tento koment. co uz :P
Pro: pribeh, questy, dialogy, atmosfera, suhra s hlavnym hrdinom - vsetko co robi RPG tym cim RPG je.
Proti: obcas nudne questy na galaxy map
Co se graficke stranky tyce, je hra velmi dobre optimalizovana a grafika neni vubec spatna, i kdyz exteriery jsou trosku chudsi. Graficky prim patri zpracovani obliceju postav. Takhle detailni a "realne" obliceje plne emoci, jsem jeste v zadne hre nevidel.
Celkove nemam Mass Effectu co vytknout, snad jen lokace vedlejsich misi, ktere se stale opakuji a usporadani inventare, na ktery se da ale rychle zvyknout.
Pokud tehle par nedostatku zkousnete a mate radi akcni RPG se skvelym pribehem, tak si nenechte ME ujit.
Pro: pribeh, postavy, dialogy, celkovy design
Proti: stereotypni vedlejsi mise, inventar
Neuvěřitelně propracovaný vesmír, naprosto originální dialogy či dobře zvládnutý bojový systém (až na ty občasné výkyvy) dělají z Mass Effect opravdovou pecku. A pánové z BioWare, na KotOR 3 už čekáme pěkně dlouho!
Pro: Příběh, epická výprava, grafika a mnoho dalšího
Proti: někdy AI spolubojovníků, pár maličkostí, vedlejší questy
Pro: Relantivně klasický, ale neuvěřetilně epicky podaný příběh, skvělá akce, relativní volnost volby, grafická a technologická stránka, hudba
Proti: Stereotypní postranní mise
Pro: Příběh,sci-fi,promyšlenost Vesmíru,hezká grafika,volnost v rozhodování.
Proti: Zbraně,stejné vedlejší mise,jinak asi nic vyloženě proti není.
Pro: Příběh, rozsáhlost vesmíru, obličeje postav, dialogy.
Proti: Nudné vedlejší úkoly.
Příběh
Jsem nadšenec příbehu, kde figuruje vlastní rozhodnutí pro postavy. Mass Effect stojí na zajímavém příběhu, jednotlivé postavy zde mají prostor pro vlastní růst a hlavní hrdina je zestrojen dle vaší libosti. Takže proč ne? Navíc je tu množství vedlejšího obsahu, takže to celé působí úpřimně.
Hratelnost
Dialogy. Střílečka. Dialogy. Je trošku unavující, ale naštěstí tempo příběhu nutí posouvat se vpřed. Mise jsou zajímavé a máte možnost je někdy řešit dle svého, co činí hru zajímavější.
Pro: příběh, hratelnost, grafika, Liara...
Proti: omezenost pohybu postavy v prostředí
Pro: príbeh, dialógy, dabing, možnosti voľby
Proti: málo príbehových misií
Pro: Pribeh,animace obliceju,desing vseho mozneho,atmosfera,grafika.
Proti: Slabsi hudba.Jinak asi nic.
Pro: Mass Effect! Dokonalost!
Proti: Nemá proti! Pro mě ne!
Pro: dnes cena, v poslední době jedno z nejlepších SCI FI
Proti: po čase značný stereotyp, ovládání Mako
Pro: grafika, Tulareanusův komentář níže :)
Proti: příběh, po čase stereotyp, krátkost celé hry.
Pro: Příběh, soubojový systém, univerzum, dialogy a možnost volby
Proti: vedlejší mise, lokace, mako