Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hodně jsem si oblíbil Quiet. Ani jsem to nečekal. Kozama to není, oblíkl jsem ji při první příležitosti. Je to prostě s ní takové.. zajímavé. Chybí mi v reálném životě to její hučení do vysílačky. :D Musím si to pobrukovat.

Určitě mi ta hra pomalu přerůstá přes hlavu.. :D
Nehrál a možná vím o koho jde (100% teda to vím :D ) . Ale jaký je důvod ho mít teď, v tuto chvíli? Přemýšlel jsem nad tím když ho brali na poslední misi. Proč? Je to jen děcko, kterému Snake 2x nakopal a které nemluví. Tak proč? :D
Čtyřikrát jsem měl rozepsaný odstavec textu kde to popisuju, ale vždycky mi to přišlo jako blbost. Nedokážu to asi vysvětlit. Ono je to totiž dost paradoxní. Mě se příběhově líbí druhá část víc. Ale je tam extrémně moc příběhových trhlin, které jak doufám se nějak vysvětlí. Už se mi v hlavě rojí tolik šílených teorií že začínám věřit, že to, že mám opakovat staré mise znovu a lépe, bude příběhově opodstatněno.. :D :D Nevím, uvidím.

Asi mi ta hra pomalu přerůstá přes hlavu.. :D
Je to lepší a lepší, jen mi trochu vadí ta druhá kapitola no. Vypadá to že měla vypadat trochu jinak.

A nebo ne a ty opakující se mise Kojima vysvětlí příběhově. Jsem každopádně zvědav.

A stále nevidím důvod proč si nechávají Eliho. Asi je to proto, že neposlouchám kazety (chci fakt vidět co nejdřív konec a pak vymažu sejv a pojedu znovu). Ale čím je sakra zvláštní že ho tolerují? Fakan jeden.
Ten pocit kdy celé odpoledne lítáte po side ops misích a loupíte kontejnery abyste stejně neměli ani na jednu platformu (a stejně.. atomovka mě láká víc.. :D). Nic moc, ale ukazuje to že hra je fakt zábavná. Sotva jsem to vypl a už to chci hrát zase. Trochu jsem změnil styl, sundal tlumiče a na kazetě pustil final countdown. Po celém odpoledni v tomto duchu už asi zabiju prd, protože nepřátelé se už přizpůsobili naprosto všemu a jsou jak chodící tanky.. :D

Je to paráda zapnout nějakou tu hitovku a kašlat na všechno a jen běhat po mapě jak šílený a loupit kontejnery.. :D Škoda že ty songy nehrály samy od sebe v určitých částech hry. Ale tak člověk si aspoň může vytvořit vlastní atmosféru.

Mám nutkání kliknout na ten spoiler.. :D kdy se dá dopracovat k veškerému story obsahu? Budu muset vybudovat asi komplet základnu co? Já si to někde vyspoileruju omylem už to vidím. A nakonec to ani nebude tak hrozný twist :D ale aspoň pro jednou bych si chtěl ve hře něco nepokazit spoilery. :D
@Fg (11.09.2015 15:24): A co se ti na tom tak nezdá? Hra dává naprostý smysl. Víc cutscén tam být nemůže, protože nehraješ za Big Bosse, takže není možné jeho charakter rozvíjet. A pokud bys hrál za Big Bosse, první Metal Gear, kde Venom Snake umře místo Big Bosse, by nedával smysl a zůstal by tam plot hole.

Je to výborné pískoviště - Kojima si chtěl zkusit něco jiného, ač chápu, že když má člověk přemrštěná očekávání a je fanoušek určitého stylu série, není lehké to přijmout.
mám takovou teorii - vzhledem k tomu, jak filmově vypadal GZ, jak vypadal začátek PP v nemocnici a jak očividně vypadaly trailery(více filmovější, jiné záběry a asi víc cutscén a obsahu) začínám si myslet, že k tomu monstr obsahu, co v PP je chtěl KOJIMA přidat obrovské množství cutscén, jenže vývoj se protahoval a KONAMI už jim nechtěl dát další peníze a dal jim nůž na krk, že to už musí vydat a hold tyhle prvky osekat.

Nejsem totiž schopný připustit, že KOJIMA udělal super hru, ale tak strašně špatného METAL GEARA, na tom co dělá MGS, co jsou jeho devízi a to teda 5tka není a v tomhle je to rozhodně nejhorší MGS :(. Bože jak tohle mne trýzní, poslední velký, ač byl malý, byl Peace Walker, který se příběhem a postavami vyrovnal svým velkým bratříčkům a byl někde jinde než PP, škoda, že se nedočkal velké produkce, byl by z něj klenot.....hold očekávání po 7mi letech byly obrovské a není možné, aby KOJIMA po tolika skvělých dílech vydal průměrný, ale o co horší, úplně jiný MGS. Snad se nechtěl zavděčit všem ostatním, co sérii nehráli, nevím...

teď jsem na rozpacích, jestli skočit z mostu nebo to nějak zkousnout

myslím na Revengence, který byl fajn rubanicí, ale se světem MG neměl nic společného a jako takového ho fanoušek ani nemohl hodnotit, jinak by ho strhal až na kost
@SilentWolf (11.09.2015 08:28): Skull Facenechal jsem ho, ale zabili ho stejně, jinak stále čekám na vysvětlení, kdo byl, kdo je Quiet, pan ohnivý je už jasny, ikdyž nvm jak přežil a kdo je kua Eli a ten mini mantis

Tak to ja jsem zase opačný extrém , ja to vydržel cele roky, aniž bych se podíval na jediný trailer, jediný obrázek či info a věř mi, bylo to hodne těžké. Všude na webech a e3 to bylo, nezbylo než si zakrývat oči i uši :)

Btw jak to máte s hraním předešlých dílů a platformami? Já hrál 1 a 2 na PC, 3 na Ps2, 4 na PS3, PW na PSP a 5 na PS4, heh :)
Most k dalším dílům ani přesah nechybí. Naopak, v jediném momentu se tam projeví dost zásadně. Musíte hrát dál side ops a nakonec se k tomu doberete.

Co se týče stylu hry, je to prostě něco jiného než dříve. Kojima rád šokuje a hra zkrátka převrací očekávání do ní vložené.

Samotný závěr a smysl tohohle dílu je naprosto ambivalentní, přičemž je zábavný sledovat, jak fanoušci série propadají při závěrečném zjištění hysterii. Takže hrajte - skutečné zklamání vás teprve čeká :-)
Useknutý není. Vše co je teď rozehrané se ukončí. A obstojně. Ale ten most k dalším dílům chybí.
Ale prostě nechci psát verdikt, to až po 2 kapitole (jinak dle diskuzí je označení 2 kapitola facka hráčům, je to opravdu spíš post-game content). Ta to třeba opravdu spasí.
@SilentWolf (11.09.2015 08:41): Ty spoilery vůbec nečtu. Dá se to pochopit no .. Já se podobně těšil na W3 a nakonec to bylo možná lepší, než jsem očekával.
Každopádně čekal jsem něco na "styl" witchera tzn důraz na postavy a perfektní příběh v otevřeném světě, ale to asi nejen já. A pokud je konec skutečně useknutý, tak je to celkem fail ..
@kuler91 (11.09.2015 08:31): Pochop mě :D já si před rokem pouštěl ten trailer asi dva měsíce v kuse 2x denně.. :D Cvičil jsem na tu písničku.. :D Tvořil v hlavě příběh zničeného vojáka.

A dostal jsem tohle...
Nehledě na to že jsem si koupil poprvé v životě konzoli a zvládl jsem to i když konečně vydělávám udržet na 6 hrách za rok. Nehraju tak moc. A tohle je jedna z TOP3, možná skončí na prvním místě, možná na druhém. Je před zaklínačem 3. To není málo. Nenech se znechutit ;)

Taky mi dost neleze do hlavy (spoilery z konce hry, nečti) Robot byl v tom hangáru jak jsme ho poprvé viděli... ach jaký šok, že je tam i na konci hry. To tam nikoho nenapadlo zajet tam a zničit ho?
Nekažte mi prosím radost ... jsem teprve u 21 a rád bych to vůbec dohrál. Číst tohle trochu škodí mé motivaci .. :D
Skullface: zabil, rád bych věděl co se stane kdyby ne. Ty jsi ho nechal? Když jsem ho zabil tak do něj Snake vystřílel hromadu nábojů, pomalu mu ustřelil ruku (záběr na Kaze bez ruky), pak nohu, (opět záběr na Kaze), pak ještě kamsi střelil a to byl záběr na Snakea, prostě mu to oplatili. A stále žil tak ho tam nechali ležet s poslední kulkou ať se zabije sám. No a jak odcházeli tak ho dorazil Otacon.

K security nevím, nezvládl jsem situaci s karanténou a momentálně trochu bojuju s tím zbytkem, security mám na nule.

Také by mě zajímalo co je pravdy na těch teoriích že je Quiet chlap, páč příběhově tam už ta proměna vysvětlena byla, otázka je, jestli tu léčbu podstoupil i pan Quiet, kozy jsou nádory a nemluví proto aby se ta nemoc nerozšířila, nebo nějak tak. :D U Kojimy je asi vše možné.

Nedokážu najít uspokojivou odpověď na to, kolik tam těch misí je. Nechci po tom hluboce pátrat, abych si to nevyspoileroval. Momentálně i trochu doufám v DLC. Protože obsahu je tam tři prdele, ale příběhu snad míň, než ve filmu Komando.
@SilentWolf (11.09.2015 07:45): jsem teď tam, co ty, no pravě, trochu z toho smrdí druhý konec Peace Walkra, kde si se jen honil již v navštívených mapách....jojo ten konec nějak logiku postrádá, taky mne to napadlo při hraní. Jinak vidina toho, že by těch misí mělo být 50 = minimálně dalších 40h, fíha, to snad obsah recyklovat nebudou, už tak mám asi 70h. Btw nevíš jak zvýším Level security ? Jen přidávání lidi? Ja chci totiz na psa to omračování, jenže to je lvl 20, já mám 7. a kde se da vyvíjet nuke, připadne ji deaktivovat? Nikde jsem nenašel .Zabil jsi Skull Face?



@Fatality (11.09.2015 07:17): neboj to půjde dolů, ale stále ještě čekám na nějaký zvrat, snad přijde a nebudu muset klesat razantně...
Teď ještě čtu že úplný konec, který by spojil dva díly, byl ze hry vystřižen..

Hratelnostně tomu nemám co vyčíst. Ale aspoň na základě by mohly být nějaké aktivity. Aspoň ta Quiet by mohla dělat něco jiného, pokud se ji rozhodnu chodit navštěvovat. Což je docela o trpělivosti, protože základna je gigantická a nudná, bludišťovitá.

A znovu, proč sakra tahali na "poslední" misi Eliho. Do příběhu nijak nezasáhl a absolutně nevidím důvod proč s nimi letěl. To mě štve nejvíc. Co to je za logiku? Dvakrát ho Snake ztříská, nečež řekne Ocelot, že se konečně uklidnil, ale je to ve výsledku stále rebelující se děcko. Proč ho tahat na ultimátní zúčtování?

No jak říkám. Zachránit to může jen ta druhá kapitola, která by to totálně překoutila a přinesla ty pocity, co jsem od toho hledal. FG ty už jsi ji hrál? Začíná to fakt hezky.. dvě staré mise s novými podmínkami.. :D
Neskutočne dobre sa to predáva na Steame, aby MGS V nedokázal z trónu zosadiť ani Witcher 3 v 30% zľave, to už je čo povedať.
@SilentWolf (10.09.2015 21:33): taky jsem zklamaný :/ a mrzí mne Skull Face, čekal jsem něco víc...

Pro mne byl MGS o postavách, příběhu a hlavně emocích, což tento dil totálně postrádá. MGS měl taky vždy nějaké poselství, která zasáhlo i za herní hranici, vždy to bylo něco beyond, něco víc než hra.... Kojimo? Kde jsi se ztratil :(
Furt mi uniká, proč se nedrželi původního konceptu a to v pojetí příběh i animaček.
Je něco jiného hrát 6 hodinovou hru, kde člověk 1/2 času čumí na animace viz the order. V takhle obrovské hře bych to hrozně rád uvítal, protože člověk jen neustále hraje,hraje a hraje a sem tam si poslechne nějakou kazetou.
V tomto ohledu jsem měl úplně jiná očekávání a vše tomu nasvědčovalo viz ground zeroes .. :(
Dohrána první kapitola (mise 31). A teda nevím.. asi moc spěchám a nedokážu to tím pádem ocenit. Záporáci byli divní. Nepochopil jsem proč na konci ve vrtulníku tahali Eliho. Veškeré cutscény byly už v trailerech. Ba co víc, asi 70% z traileru chybí- druhá kapitola bude asi příběhově hutnější. Ale nejvíc mě mrzí ty cutscény. Ocelot a Kaz jakoby tam ani nebyli. Nestihl jsem si nikoho oblíbit. V podstatě jsou mi všichni ukradení... z trailerů šly větší emoce než z finální hry.

To jediné mě zklamalo.. Proto to (asi) ten bloodborne u mě nepřekoná. Asi jsem si to moc idealizoval a čekal jsem od toho naprosto odporně odporný válečný hnus, kde každému začne hrabat, začnou se páchat zvěrstva a bude tam velký důraz na tu jejich "phantom pain". A nakonec je to docela bez emocí..

Edit: ale asi hodně udělala ta písničkaz traileru. :D Dodávala tomu ty emoce co hře chybí. https://www.youtube.com/watch?v=oKMrG1NmUZA

Tak nějak jsem si ten děj v hlavě skládal trochu jinak no.

Takže se modlím, ať to ta druhá kapitola zachrání. Podle ukázek by mohla. Člověk se střepinou v hlavě by mohl vnímat realitu trochu jinak a v to tak trochu doufám. Hodně zpětných mindfucků.
Shalashaska :-D [šalašaska] Shalashaska vychází z ruštiny a znamená to slangově buď vězeň anebo trýznitel (mučitel) obzvlášť strašným způsobem (což je asi nejblíže Ocelotovi). Prostě shalashaska = sadista.

Ještě pro detail: Shalashaska je spojení dvou slov. Sharashka bylo označení pro tajné výzkumné laboratoře v sovětských gulazích. Shalashaska je tedy něco jako jejich dozorce, zároveň tedy co výše.

Kaz Miller je Master Miller, který hraje velkou roli i v prvním Metal Gear Solid (i ten bych chtěl přeložit).
@SilentWolf (09.09.2015 15:19): Uff tady je příspěvků, no Šalašaska přezdívka je v TPP vysvětlená, je to spojení dvou slov, něco s gulagem a čemsi, že ho tak začali asi nepřátelé nazývat v poli. Jinak Kaz hrál větší roli v Peace Walker no, Ocelot spíš v MGS 3 a 4. Tak uvidíme, zda se to ještě rozjede.
A kde vzal nick Šalašašek? :D Trochu mi to furt nejde přes jazyk. Navíc vypadá jako děsně cool postava a v pětce zatím nic. Uvidím s čím vytasí později. Zatím se mi víc zamlouvá Kaz, i když je trochu moc v pohodě na to jak dopadl.

Jinak sleduju videa, sleduju.. parádní práce ;)
Mimochodem na tomto příkladu je krásně vidět, jak z Ocelota vznikl Revolver Ocelot. Bylo to vlastně díky přispění Big Bosse, který mu poradil přejít z pistolí na revolver.
@SilentWolf (09.09.2015 13:40): Dělá chujoviny, protože žije v představě, že není rozdíl mezi SA revolverem a DA pistolí.

Btw - včera tam v nějaké misi bylo spoustu ohňů, tak jsem si řekl, že konečně vyzkouším stříkací pistolku, kterou jsem si vynalezl za tvrdý love.

Plus na MB se vleze jen nějakých 700 lidí, potřeboval bych nějaký mlýnek na maso kam naházet ty E-C nicky a vymáčkl z nich posledních pár GMP.
@SilentWolf (09.09.2015 13:40): Jestli se nemýlím, tak vyndal si náboj z komory postranním otvorem (odkud unikají patrony). Tím tam vznikl prázdný prostor a protože byl nezkušený, "he deserved his gun jam on him" - že se mu v komoře vzpříčil druhý náboj, který byl tou dobou v zásobníku.

Ale nemáme v práci YT povolené, tak to nemůžu zkontrolovat, jestli je to opravdu toto první :)
K MGS3 CZ videu od dokotora Coxe: Vysvětlil by mi někdo polopaticky co to Ocelot udělal s tou zbraní při jeho první custscéně? :D Sleduju to furt dokola a nechápu.
@kuler91 (09.09.2015 12:30): Přesně tak, ale ono je to tak i se všemi zbylými díly. Taky si je užiješ i bez toho, aniž bys znal děj těch ostatních. Každý díl sám o sobě má obrovskou nosnou konstrukci, která obstojí sama o sobě a ve spojení s jedním, dvěma nebo dokonce všemi díly vystoupí na povrch, jak neuvěřitelně promyšlené to je.

@fak (09.09.2015 12:25): Díky, ale radši překládám sám, je to přece jen "pouze video" - kdyby to byla celá hra, tak bych to sám nedal, ale tohle je jako dělat titulky k filmu.
No mě spíš připadá, že potřebná znalost na TPP je poměrně malá. Zatím se moc nehrabe v minulosti a všechny důležitější informace z minulosti jsou na kazetách, ale neřekl bych, že i jejich znalost je výrazně potřebná. Celkem si i umím představit, že bych hrál TPP pouze se znalostí GZ.
V tomto ohledu si myslím, že je nový díl hodně přátelský pro nováčky.
@SilentWolf (09.09.2015 12:07): Čtyřka je v dlouhodobém plánu, nejdřív ji musím dohrát :-D Těch cinematics je tam zhruba dvakrát víc, jak ve trojce, takže to bude chtít pevné nervy.

Ano, hlavní díly jdou takhle po sobě. Avšak do kánonu patří i díly Peace Walker, Portable Ops, Ground Zeroes, Revengeance, Metal Gear a Metal Gear 2.
Tak co sakra, myslíte že mám koupit?? Hrál jsem jen prvního MGS na PSku, ale to už je roků jak hovado, hanba blit. :-)
A už to někdo dohrál? Jak je to s misemi?

Je jich tam kolem 50 a další jsou nějaké až po konci hry? Nebo to skončí kolem 40 a další budou bonusové.
Z Afriky už se nehnu? Třetí lokace ne?

Jsem v misi 19 a už s tím musím pohnout, nebo si ten twist přečtu na netu omylem někde. Na důkladné hraní bude čas při druhém hraní asi.. :D neduh takových dlouhých her. Kdyby tak neexistoval internet.. to by bylo.. :D
" Pozor, pozor! Hrajete-li Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, neberte Quiet do misí 29 a 42 - výsledkem bude poškození vašich uložených pozic, jak varuje Konami. Problém se týká všech platforem.
komentáře"