Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fatality (05.10.2015 09:01): Nevím, proč by koho měl zajímat názor jednoho člověka, jeho názor nemá o nic větší váhu než tebe, mě nebo kohokoliv jiného. Pro mě je MGS V nej hra ne jen za tento rok ale za posledních minimálně 5. Kdo děj chce, ten si ho tam najde, je ho tam obrovská spousta. Vávra by měl s Mafia 2 pomlčet, dohrané za 10 hodin a utrum, MGS hraji už 140 hodin.
Jo, vcera jsem po treti videl "zaverecny" titulky a pribehove je to proste tak nejak fail. Rozmelnene, naredene fillerem, konec nekonec (urcite ty endcredits uvidim jeste jednou aspon)
U mě je letošní topka
1. Bloodborne
2. MGS: V
3. Witcher 3

Tím pádem se spolu ty dvě hry nemusejí hádat o první místo. :D
Včera jsem jel z Prahy a koupil jsem si na cestu Level (na obálce Snake, nešlo odolat). Je v něm dost prostoru jak Phantom Pain, tak i Kojimovi, prvnímu Metal Gear, atp. Akorát ten Vávrův komentář by mě zajímalo, kolik by tomu dal po dohrání. Psal, že Witcher 3 8/10 a Phantom Pain 7, klidně 6/10. Jenže taky psal, že odehrál jen nějakých 30 hodin a je teprve v půlce. Právě z recenzí a i tady diskuze mi přijde, že hra a příběh se začnou roztáčet až právě v polovině hry. V recenzi to dostalo nejvyšší hodnocení, že je to fakt super hra. Akorát že je prý škoda, v naší kotlině vyhraje hru roku Witcher 3, ale ve světě spíš MGS 5.

Asi se na to Vávry zeptám na FB, protože by mě to dost zajímalo, kolik by tomu dal po dohrání. Srovnával W3 a MGS5, jenže W3 dohrál.
aha, super :D

Je to první hra co z této serie hraju a asi u toho i zůstanu, tak se snažím posbírat po internetu co nejvíce spoilerů na předešlé díly. Nemáte nějaký tip? Koukal jsem na videa kde shrnují příběh a teda nepřijde mi to tak epické, jak o tom každý píše :D Spíš šíleně zamotané a .. japonské :D když jsme viděl některá videa s tou polonahou catwomen, tak jsem si říkal, jestli to náhodou neni spíš nějaký softporno..
Lidi, jde v té hře nějak ukládat? Jako zatím jsem nepřišel na to jak, jen mi to občas uloží nějaký checkpoint a nedokážu si představit že ve hře s otevřeným světem jsem odkázaný jen na něco takového
@Marty34 (04.10.2015 20:14): Mě FOB baví, tedy nesmrtící útok jsem zkusil tak 5x a vždy jsem pohořel, ale naskládal jsem si lidi do vztahů, tak mi občas naskočí žádost o obranu, tak jsem odrazil už asi tak 10 útoků. Z posledních obran se mi osvědčilo nabrat si granátomet a bazuku, útočník na to většinou jde násilím a má bojovou zbroj, s tím si ale raketomet poradí na jeden přímý zásah, stačí jen vyčkat na vedlejší platformě, až se útočník ukáže a nejlíp chvíli zastaví. =)

Jinak zrovna tyto dva achievy jsem úmyslně vynechal, po výrobě atomovky se ze Snejka stane démon a to nechci.

A Vita není potřeba, Portable Ops i Peace Walker jde zahrát klidně na PC v emulátoru PSP PPSSPP, mám koupený gold. I když Peace Walker má lepší HD edici pro PS3 s nativní podporou dvou analogů, což je lepší.
@Marty34 (04.10.2015 19:15): Pěkně no, já dělal zjevně víc aktivit, které procenta ani nepřidávala.
Jinak atomovku ani nechci, jsem mírumilovný člověk a popravdě mě štvalo, když se čas od času v MGS video sekvenci mihne to, jaký jsem vrah a užívám si zabíjení, vždyť já ani nikoho nezabil. xD Četl jsem tedy, že atomovky jde krást z FOB a pak také trvá nějakou dobu je převést k sobě. Ale zase se mi zdá, že hra tvrdila něco o tom, že hráč bez atomovky nemůže útočit na hráče s atomovkou, možná se pletu.

S těmi dispatch misemi to mám stejně, ty dlouhé s Battle Gearem jsem splnil asi dvě nebo tři, dost o štěstí. Ta další mi ukazuje fakt už lehce nad 50%, do té jsem ještě nešel. Také jsem nepřistoupil k tomu nechávat hru zapnutou na pozadí.

Jinak den a půl hraju Portable Ops a děj se mi líbí, Naked Snake je zde stále jako klaďas. Jen je škoda té cílené platformy, kdyby to bylo alespoň na PS2 s misemi formátu víc jako v MGS3, bylo by to ještě lepší. A musím říct, že tam se odehrávají všechny klíčové věci ohledně toho, proč se vlastně Big Boss rozhodl pro vlastní armádu, v Peace Walker už člověk naskakoval na rozjetý bitevní vlak. =)
@KRoman47 (04.10.2015 12:00): Ja jsem na 91%. Problem jeste vidim v dispatch missions. Ty pozdejsi maji % uspech kolem 54% a to jako si hodit minci. Vzhledem k tomu, ze uz mam nahrano 70 hodin a za chvili uz tam nebudu mit co delat, nechci mit pustenou hru jen kvuli dispatch missions, jestli uspeji nebo ne. Cas u nich ubyha totiz jen ve hre. To same u vystavby atomovky, ta trva kolem 40 hod herniho casu.
@Marty34 (04.10.2015 10:50): Tak na to mi chybí ty Ska ve všech misích a ty invoices, které jsem objevil až na konci hry, eh. Celkově mi armádou i s propuštěnými vojáky prošly už tak 2 tisíce, takže těch tisíc fultonovaných bych také měl mít splněné.
Ja mam v planu zkusit tech 100%. Zvirata jisti PowerPyx :). Dle steamu je ale vzacny Achievement Collector (Obtain all blueprints and key items.) Getting an S-Rank in all 50 missions – x2 Key Items
Fulton extracting 1000 enemies – x2 Key Items
Find all invoices (in Afghan & Africa) – x2 Key Items
Marking 500 enemies – x1 Key Item
Finding the first aid manual collectible – x1 Key Item
@Marty34 (03.10.2015 23:45): Někdo určitě ano, tady asi spíš ne. Já se zastavil na 80%, možná ještě pár procent udělám.
Nevím třeba, jak najít některá zvířata, jako hady, štíry a tak, to jsem za celou dobu nikde nepotkal. Neví někdo? Je tam nějaká ta návnada na ně že.
Jinak se těším na MGO, škoda že na PC až příští rok kruci, už bych to pařil.

EDIT: Ale je fakt, že jsem všechny mise, kde to šlo, plnil v noci, to asi také bude mít vliv na to, které zvířata potkám.
@pipboy (03.10.2015 22:05): No jestli chceš, tak ti sem můžu napsat moje nastavení v emulátoru. Chtělo to trochu laborovat s namapováním kláves v emulátoru a nastavení akcí ve hře a ovládá se to jako kombinace MGS 3 a 4 po většinu času, tedy levý analog pohyb, pravý analog kamera, levé a pravé zadní tlačítka pohled z očí, střelba, plížení a výběr výbavy, zbytek tlačítek ostatní akce. Akorát při míření ze zbraně se prohodí analogy, pravým pohyb a levým kamera, ale s tím nic nenadělám už.
Fultony ale chybí. =)

EDIT: Tak screeny zde: emulátor a ve hře

Vysvětlivky: dpad nastavený up a down na trojúhelník a křížek (posun nahoru a dolu v menu, zajímání a zalehnutí ve hře), doleva a doprava na levou a pravou spoušť (v menu záložky doleva a doprava, ve hře plížení a výběr výbavy), křížek, kolečko atd. na pravý analog, start select klasika, levé a pravé zadní tlačítko klasika, levý analog klasika

Ve se pak posouvá nahoru a dolu trojúhelník a křížek, jak už jsem psal, potvrzuje se pravým analogem doprava a ruší pravým analogem dolů, jinak je to docela v pohodě, hrát se to dá.
Tak už jsem se dostal k Portable Ops a je to příjemné překvapení, nečekaně mě to opět baví, jako každé MGS. xD Dějově to také stojí za to, konečně jsem se dozvěděl, jak se Naked Snake poznal s Kazem a jak vznikla celá ta myšlenka armády bez hranic, byl to vlastně celé nápad takové nenápadné postavy, o které mimo Portable Ops už asi nebyla zmínka, nějaký Gene. Snad jen něco s Gene soldiers někde něco bylo, ale více si nepamatuji, že by o něm padlo.
Pro zvědavce odkaz: https://youtu.be/5ljUp_4Crf0?t=889
@KRoman47 (30.09.2015 20:21): lets playe na hrej.cz sleduji pravidelně. Je to k věci, má to hlavu a patu a moderátoři jsou fajn kluci, kteří ze sebe nedělají blbce. Vlastně je to jediný lets play kanál, který sleduji. Stejný formát mají na games.cz, ale tam se nedostanu přes Jana Olejníka. Silně nesympatický chlap :)
Já mám ban za to, že jsem jim připomínal soutěž, kterou promlčovali, zmetci.. :D Tihle pánové jsou naopak fajn.
@SilentWolf (30.09.2015 21:56): Tuším že snad Score.
Jinak souhlas, videa Eurogamer jsou a vždy byla tragédie k smíchu a když člověk cokoliv jakkoliv řekl, schytal akorát ban, nejhorší videoherní sebranka u nás.
Za to tady ta dvojka z Games.cz a pak ještě dvojka z Hrej.cz mají parádní videa, tam se ten jeden také v MGS docela vyznal, tuším.
Normálně tady ty let's play videa nesleduji, ale musím říct, že občas redakce Games.cz či Hrej.cz mají dobré a zábavné videa. Tady jde hlavně vidět, že se v tom někdo vyzná, některé věci z jejich vyprávění jsem při hraní ani nepochytil.
Chci se zeptat na achievementy na steamu. Ukazuje mi to completed 27/42. V seznamu mi ale zbyva uz jen 9. Je mozne, ze tech zbyvajicich 6 je hidden? Nechapu ale proc nejsou videt ani v seznamu treba jako secret.
Podelim se o sve cerstve zazitky z dohrani: To, ze jsem hru vlastne dohral uz ve 46. misi, jsem se dozvedel az z tohoto videa, takze si dokazete predstavit me zklamani z jinak opravdu ojedineleho kousku. Za tohle jsem musel dat celych 10% dolu, at uz za to muze Kojima nebo Konami. Jinak opravdu parada, uz dlouho jsem se u zadne hry tak nebavil a netesil na dalsi misi/cutscenu/stripek pribehu/interakci s partakem. S chuti si dojedu jeste vsechny zbyvajici Side Ops a treba se dockam i pribeh dokoncujiciho DLCcka :)
@Maximus (28.09.2015 11:43): Tak nastejno asi, plus hodiny rozhovorů na kazetách, náhrada za codec, kde člověk často něco minul. Pouštění je dobrovolné, ale vysvětluje spoustu věcí. Jinak spousta děje odkazuje právě na MGS3 a Peace Walker, nějaké souvislosti pak jsou s MGS1 no. Doporučuji sehnat použitou PS3 za pár šupů a komplet MGS včetně předělávek z PS2 a PSP.
@Maximus (28.09.2015 08:37): Podle mě videí tam je cca jako v MGS3, ale herní doby je tam mnohem více. Jinak spíš než MGS2 tak MGS4 mělo videí až moc, dohrál jsem ho podruhé během dvou dní a mám pocit, jako bych hrál tak dvě hoďky a zbytek jen koukal, u videí jsem nabíjel ovladač, takže se ani vůbec nevybylo nic, eh.
Jinak děj je podle mě zajímavý, hlavně postava Skull Face a pak staří známí z předchozích dílů, nebudu prozrazovat.
Pokud člověka baví budovat základnu a armádu, pak u toho může strávit i přes sto hodin, jako třeba já. Steam ukazuje průměrnou dobu hráčů 45 hodin a stále se to zvyšuje.
Hmm, kúpil som si nový LEVEL a teda príbeh hlavne v druhej časti hry dosť chvália, ako to teda ešte raz je s tým príbehom? je to kvalita? obsahuje dobré scény? koľko tam je asi príbehových (myslím časovo) animačiek? lebo v takom MGS 2 boli animačky minimálne polovica celej hry :)


a musím pochváliť Kentakyho za parádne zaujímavosti
@kuler91 (26.09.2015 20:40): Každý díl má svoje kouzlo, svoje mechanismy, které by do dalších dílů nezapadaly. Zrovna jsem pořídil Rising na zkoušku a koukám na video původního Lighting Bolt Action, které mělo vyprávět děj Raidena mezi MGS 2 a 4, kde byl normální chlápek a pak bum, je z něj cyborg ninja. Škoda no.
Tak jsem znovu dohrál MGS 4, tentokrát umřelo 7 lidí, co se mi připletli do cesty během úniku s Drebinem, krucinál, a já myslel, že to jsou menší Gekko, ale ono ne, vojáci v brnění. Tak příště to snad už vyjde no.
Jinak se mi líbilo, že se šlo přidat ke gerile a pomoct dobýt území, minule jsem se držel zcela bokem.
Jinak musím říct, že forma kazet se mi líbí víc než Codec only ve starších MGS. Člověk nikdy neví, co vše kde vynechal. Jinak dějově po obsahové stránce to vyjde s MGS 5 nastejno.
Jen tedy nevím, co by se mohlo s Metal Gear sérií dít dál. Remake prvních dvou MG, sledování paralelní linky či jiné postavy po konci čtyřky (alá MG Rising)? Či snad poodhalení něčeho ještě před Metal Gear Solid 3, jak vlastně vznikla celá ta myšlenka? Metal Gear Joy by nemuselo být nejhorší.
@Kubulus (25.09.2015 15:16)Mě je divné, že jak s vervou obhajuješ tu Kojimovu "nadsázku", ale moje komentáře bereš tak vážně :) Prostě se mi nelíbil úvod hry a tím to hasne. To ty jsi začal tady moudře psát o tom jak je série nadsazaná, absurdní, což je TA VĚC můj drahý kolego, která mi v celý tý sérii prostě kroutí hubou. Nic více a nic méně.

@Fatality (25.09.2015 07:23): No jo, tento měsíc jsem to dostal a dneska jsem zakrvácel celý prostěradlo :(
@pajmič (25.09.2015 01:25): Nerozumím, proč v konverzaci s ostatními, kteří ji vedou bez provokace, používaš výrazy typu nasrat, případně je posíláš někam. A máš drzost mě ještě vybízet ke klidu, když jediné excitované individuum jsi tu ty.

Nejdřív píšeš cosi o lineárním úvodu a o tom, že je to tvá oblíbená série (což tvým slovům zřejmě mělo dodat váhu). Proč jsi tímhle způsobem po odehrání lineární první hodiny TY zahájil diskuzi (a tím pádem ses vydal reakcím ostatních), mě nezajímá, ačkoliv už jen ten způsob je podezřelý. Mou odpověď sis vyložil po svém a začal si mluvit o nějakém prolnutí reálné roviny MGS světa, do níž jsou přimíchány prvky ze science fiction atd. To samo o sobě je nesmysl. Všechno v MGS je jen aluze na jiné filmy, je to svět odlišný od našeho, v němž to, co ty zjevně považuješ za "reálné", je jen další Kojimou vytažená inspirace z různých jeho oblíbených snímků, stejně tak her různých druhů.

Oddělovat mechanismy od zbytku hry pak u MGS není na místě, když všechny ty hry nejen ovládáním, ale i svým pojetím, příběhem, začleněním odpovídají na dobová témata, omezení konzolí a herní trendy, přičemž tam všechno funguje recipročně. A ano, tím polopaticky míním, že kritizuješ něco, co bylo zjevným záměrem (lineralita na začátku hry), přičemž tenhle přístup a mechaniky MGS konečně samo i tématizuje a reflektuje. A tak se to dělo i v minulých dílech, akorát v mnohem větší a absurdnější míře.

Pouze rozepisuji to, co je obsaženo v předchozích příspěvcích.

Spíš nechápu, proč tohle musím tak rozvlačně vysvětlovat někomu, koho je MGS oblíbená série. Protože já ji nijak zvláště rád nemám a přesto jsem všechno tohle postřehl.
@Kubulus (24.09.2015 22:47): Druhořodé a bezúčelné. To je tvůj argument? Tak nejdřív mi napíšeš, že jsem pako, protože ti nepřijde normální, že mě přijde nenormální lore, který jsem měl na mysli, přičemž hned na to začneš hovořit o mechanikách hry, což je úplně jiný téma. A když se tě slušně zeptám, co jsi těma mechanikama myslel, tak mi odepíšeš, že to nemá smysl řešit. VÝBORNĚ. Neděláš si ze mě srandu vid? :D Protože pak nechápu proč jsi tuto "diskuzi" vůbec zahajoval.
@pajmič (24.09.2015 22:16): Tohle nemá smysl řešit. Vzhledem k tomu, že MGS bourá čtvrtou zeď a neustále sklouzává k metafikci, mi připadá rozpitvání věci, o kterých tu píšeš, jako naprosto druhořadé a bezúčelné. Jediné, na co jsem reagoval, bylo tvoje tvrzení, že máš tuhle sérii rád, o čemž mám s každým tvým dalším příspěvkem větší pochybnosti.
@Kubulus (24.09.2015 21:33): Klídek kolego, neprožívej to tak. Nikdo si tu na nic nehraje. Kdybych měl dělat to, co si ty domýšlíš, již bych tady na tohle webu dávno nebyl :D Jen si prosim pořádně přečti, co jsem napsal než na to začneš reagovat.

O jakých mechanismech je řeč? O mechanismech jsem neřekl křivýho slova. Myslíš takový ty věci jako krabice a slepičí klobouk? Pokud jsi měl na mysli toto, měl jsi to říct už ve tvém předešlém příspěvku.
"víš, jakou hraje absurdita, nadsázka a přehnanost v MG univerzu roli" třeba to napsat takto "víš, jakou hraje absurdita, nadsázka a přehnanost v MG univerzu z hlediska MECHANIK roli. Jedno slovo kolego, jedno slovo a já jsem tu pak za vola.

To, co je na MGS tak ridiculous jsou ty nadpřizozený věci/údálosti naroubovaný do reálnýho světa. Ty šílený a nelogický věci sloučený s vážnym tonem celého story. To nejsou sci-fi prvky, to je scifi. Steampunk a fantasy mišmaš k tomu. Je to prostě divný a kvůly tomu to nehraju. Samozžejmě jsem již v otevřeném prostranství a je to zcela jiné kafe.

@KRoman47 (24.09.2015 21:51): O tom nepochybuju. I přesto se nad tim člověk musí pozastavit.
K tomu nestřílení do těl, které vypadají nejméně mrtvé, i to je později vysvětleno.
@pajmič (24.09.2015 20:54): Prober se, prosím. Nemluvím o žádných sci-fi prvcích, ale o mechanismech jako takových. Kojima si z nich mnohokrát utahoval, přenášel je do jiné roviny a tančil na pomezí žánrů, z kterých ujídal a zároveň je zábavně reflektoval. Zvláštní, žes to nezaregistroval. Lineární úvod, který se příkře odlišuje od zbytku hry, se nese v pro Kojimu typickém duchu, ale zdaleka ne tak agresivně jako dříve.

Jestli si chceš hrát na mučedníka, posluš si. Žádným haterem jsem tě nenazval: spíše se zdá, že sám se tu mermomocí snažíš stavět do jakési opozice.
@Kubulus (24.09.2015 20:43): Mě tam ten fantasy/sci-fi/paranormal vždy docela otravovala. Kdyby to bylo braný s nadsázkou, což není, tak to asi neřešim. Co mě ale u toho prologu překvapilo byla ta linearita a hratelnost drž "w", což trvalo víc jak hodinu. A ted se pordž, mám MGS rád díky tý hratelnoti, která podle mě smete všechny stealth hry pod koberec.
Ale protože se mi tam nelíbí jeden prvek, automaticky nemůžu mít metal geara rád a jsem hejter, že? Nasrat. Jdete už s tou vaši fanboy logikou do pryč.