Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem si obstaral hru, nainstaloval češtinu a kompletně mi poj***** fonty ve woknech. Arial prostě odešel, zmizel :-' a ve hře se mi v menu neobjevuje vůbec čeština a když zapnu hru, tak místo rodného jazyka, jsou tam znaky(tečky, čárky, vykřičníky). Měl někdo taky takový problém, nebo neví někdo jak na správný chod?
Pooky: dvojka se da sehnat v pohode, ale jednicku sem teda nikde nevidel, takze pokud chces uple novou, tak to bude asi mission impossible:(
Neví někdo jestli by se dala teď sehnat krabicová nová verze hry? Nejlépe z Čr, ale může to být i ze zahraničí
Na Vistách je mnohem jednodušší rozjet PSX emulátor ePSXe a v něm spouštět konzolovou verzi MGS. Pokud tedy nedychtíš po českém překladu (a pokud ti nevadí trochu ilegálnější podstata věci, přece jenom pro legální spuštění hry na emulátoru musíš vlastnit konzoli i hru samotnou) :D
Havoc:tak treba kamos to na Vistach nerozjel(fuuj Vista:), moje verze na XPckach sla nainstalovat bez problemu, sice mi nejeli nektera videa a na ulnem konci se projevil jeden mega hnusny bug, ale vse se da najit a vyresit.....ja hledal a nasel a dohral a sem spokojen, pripadne si muzes stahnout cutsceny, kdesi sme to s MG kolegy resili(hlavne s pipem) nekde dooole(mozna je to u MGS2 siskuzi who knows), kazdopadne porad se to da rozjet:). Ikdyz prvni verze, co sem stahl nejela, sak uvidis;).
Eh, no nevim co záludnýho čekáš, ale stačí jen next, next, next,...
no prvne by bylo fajn to odnekud dostat do pc ale jeste sem t poradne neprogooglil takze az to sezenu tak to stahnu... spis bych chtel vedet jak vypada instalace....
jestli je to jako u nromal PC hry tak v poho ale neco mi rika ze ne...
poradite mi pls? potrebuju navod jak dostat MGS 1 do meho PC... absolutne se v tom nevyznam tak jste moje posledni nadeje
to Hamster: Jasně, máš pravdu. Mě se teda taky nějak extra nelíbí přeplácanost příběhu a sám mu ani zdaleka moc nerozumim, ale každej může mít rád přece něco jinýho a vysmívat se mu za to nebudu. Nechci vůbec říct že je ten příběh dobrej, ale rozhodně ho ani nebudu srážet jako Ajantis, sic je to jeho názor. Ale co radši to nebudu řešit, stejně sou to jen hovadiny.
Freiman: Jako sorry, ale pokud by mi někdo tvrdil, že má MGS nejlepší herní příběh, tak bych se mu s chutí vysmál taky a to mám tu hru celkem rád.
No a já v tom vidim jen normální zviditelňování. Jasně ja ti věřim že tak tu hru vidíš ty (a v některých ohledech s tebou i souhlasim), ale bereš to moc jako že máš pravdu jen ty a ostatní sou jen hloupé ovce. A že by ses vysmál člověku, který řekne že to má nejlepší příběh, mi přijde na palici. Budeš se smát lidem, že maj rádi tamto či ono? Jako dát hře skoro nejnižší hodnocení a pak se tu se všema dohadovat a vysvětlovat jim svou pravdu mi přijde jako upln hloupost.V pořádku měj svůj názor, vypadáš jako člověk se kterým se dá rozumně mluvit, ale já rozhodně spíš souhlasim s pipboyem. No nic, neber to nijak špatně tenhle příspěvek. Třeba tu melu ptákoviny já :P
jenze ten nejnizsi je Metal Gear Solid ;) a to uz spis chapu ze nekdo dal 40 tormentovi, jinak good for you :)
pipboy: Z mých 98 hodnocení jsou pouze 3 nižší než 60%. Nepřistihl jsem se, že bych rozdával jedno průměrné (neřku-li podprůměrné) hodnocení za druhým s komentáři "nedostatek hloubky", "nedostatek hloubky", "nedostatek hloubky".

Je to trochu jako psal Adieu niž: "A světe div se, já se u her dokáži "jen" bavit. Totiž - přijde mi, že nic jiného takřka ani nezbývá. :-)"
napodobne. proste primarne jde o tu zabavnost pro masy, do ktere se diky bohu nekdo snazi protlacit invenci. Ale vzhledem k tomu pomeru tehle dvou veci bych v pripade one hloubky cekal pristup "mam radost" a ne "no proto" ..uf.. se uz opakuju bych rek. no nic kaslat na to.
Ona ta "hloubka" je pojem nejen podivně vypadající, ale také obtížně postižitelný. Samozřejmě je to možné tak, jak teď píšeš. Jestli z mých postů vyplynul opak, tak to nebyl záměr.
Není mi jasné, proč rozdělujete "zábavnost" a "hloubku" (to zní retardovaně) na dva neslučitelné pojmy. Vždyť právě ta hlubší zkušenost může pro leckoho být tím těžištěm zábavy, které u her hledá, čili plní stejný účel, jako pro jiného např. realističnost simulace vojenských letadel, či množství krve cákající z mutantů - tedy aspekty, které by jste nejspíš zařadili pod "zábavnost".
pipboy: Tohle je pohled pouze jednoho segmentu kupujících. Pro ten je primární účel zábava a pro ten se také vyvíjí hry, které tomuto primárnímu účelu odpovídají. Kromě toho jsou ale i jiní kupující, pro které primárním účelem zábava být nemusí, může jím být třeba právě ta hloubka. I u této skupiny je pravděpodobně požadavek na určitu míru zábavnosti (byť nemohu vyloučit opak), ale hra pouze zábavná ji neuspokojí; je to pouze jedna z několika složek a často zdaleka ne nejdůležitější. (A skupiny hráčů jsou samozřejmě i jiné, nejdůležitějším kritériem může být informační hodnota/naučnost, věrnost simulačního modelu...)
jsem myslel her vsobecne. a ucel byl rozhodne pobavit a pozdeji taky vydelat penize, ale to opomenu. Nicmene o to ze smyslem pocitacovych her je bavit hrace se hadat nehodlam. Jednotlive hry pak samozrjeme hloubku nesou a nektere byly vytvoreny i primo s tim ucelem, ale to jsou proste jen vyjimky hodne povsimnuti.
A ano u filmu nebo hudby je to stejne - neni jejich ucel mit hloubku, ale zabavit. Hloubka je vitany bonus, rozhodne ne vseobecny cil.
pipboy: "jsou schopny nest hloubku (a obvykle jsou pak hutne), ale nikdy to nebyl jejich ucel"
-------> Kde bereš jistotu paušálně tvrdit, co bylo účelem her? Já znám hry, u nichž jsem přesvědčen, že to účel byl (dvě jsem před chvílí jmenoval). A pokud řekneš, že "to nebyl účel většiny her"... no a?, tak je to myslím s veškerou kulturní produkcí. Většina vývojářů by tu hloubku především nedokázala vytvořit, ani kdyby chtěla.
Jsou vývojáři, kteří o hloubku usilují, jsou hry, které hloubku mají. O takové hry já stojím a s nimi budu ostatní hry poměřovat.
PipBoy - jenže mi se právě neshodujeme na tom, co je ta opravdu dobrá hra a co hra, jejíž hraní pro mě může být utrpením, bez ohledu na její technické provedení nebo oblíbenost ostatními. A na tom, že to každý vidí jinak, já nepovažuju nic špatného.
Jinak já se teda za intelektuála nepovažuju. Tak mě a ostatní tady pořád nazýváš ty. Ikdyž v tvém podání je to vlastně jen synonymum pro debila.

Jdu spát...
"mimochodem tak si rikam jeslti by MGS nebo SanAndreas dostali takovou palku kdyby je vetsina neuznavala jako spickove"

podepisuji!
ja hral MGS az na popud DH pred mesicem...hra me taky stvala co se ovladani tyce...pribeh nebyl spatny,ale nektere trapnosti jako po zabiti bossu to ospravedlnovani,proc on byl vlastne ten spatny to sem opravdu horko tezko rozdychaval...ono vubec souboje s bossy me nebavili,za to ve dvojce je to neco jineho,tam sem se bavil.Proto sem jednicku hodnotil jako celek obsahove a ne ani jako hru takovou.Nezameroval sem se na herni principy(mozna pred par lety by to bylo vic cool), jak spise na to,co ta hra prinesla a ze ma neco do sebe.Ovsem tim spis sem to zjistil po dohrani dvojky.Navic po dvojce Snake priroste k srdci a jen tezko se nese, ze si na nej skoro nesahnete.Vedle tech vsech japonskych orgii,premrsteneho pribehu je mozna brat si z toho jen to jadro, a to si myslim,neni spatne.Hold nekddo chtel neco magnificentniho a trochu tomu dobremu jadru pricuchal peri......staci se trochu povznest;)

btw pri letmem projeti videi z jednicky tam uz padlo slovo gerlukovic,vsimli ste si toho nekdo?kdyz to clovek hraje poprve bez dvojky ani mu to nedojde....ale pekna proplejtacka ovsem(cela serie..)
ajantis> jsou schopny nest hloubku (a obvykle jsou pak hutne), ale nikdy to nebyl jejich ucel - stale mi prijde divne tohle po nich primo vyzadovat.

daemon> technicky vzato - pokud hru povazuju za opravdu dobrou, myslim ze pod 40% hodnoceni muze jit leda idiot (coz se mozna lisi od vasi stupnice, ale tam nekde ja vidim hranici mezi odflaknutou nudou a hrou tak blboou, ze jeji hrani prakticky prechazi ve skutecne sebetryzneni - a do tehle kategorie vseobecne spickove hry proste nepatri i kdyby mely hloubku polifkovyho talire, bez ohledu na to, jestli vam sednou nebo ne - tim spis kdyz si hrajete na intelektualy bych cekal ze neco takovyho rozpoznate a doakzete ocenit.) A to s tim prikaldem s GTA4 - porad mi unika jak jsi od toho dosel k tomu ze myslim ze hry by se mely hodnotit jen podle toho co v nich chybi.

mimochodem tak si rikam jeslti by MGS nebo SanAndreas dostali takovou palku kdyby je vetsina neuznavala jako spickove.
Slayer: Však mi to dohrání také dalo pořádně zabrat. Kdybys slyšel, jak jsem u toho řval... :o)

U her tohle opravdu většinou nedělám, na to jsou příliš dlouhé, ale MGS byl vyjímkou kvůli tomu, jak vysoce hodnocený je, ale především proto, co konkrétně je na něm vysoce hodnocené, tedy příběh, dialogy, hloubka. Crysis si rozhodně nepustím jen proto, že je skvěle hodnocená kvůli realistické grafice.
ještě doplnim, že u příkladu s Crysis jsem pak hru nikde nekritizoval, nehádal se apod. vyjádřil jsem tak maximálně názor na tu hodinku hraní, takže jen hodně povrchní, vzhledem k době hraní ztěží mohu mít kredit na psaní kritického komentáře a hodnocení, takže jsem nehodnotil. Nemám zkrátka zbytečný čas a náturu na násilné se nucení do hry o které vim, že absolutně neni pro mě.
Daemon - samozřejmě jsem zapomněl dodat, že po hodině hraní hry, při které mi došlo, že je absolutně mimo moji mísu ji pak nebudu kritizovat. To jsem zapomněl dodat, zkrátka to hraní zapoíchnout, smazat a pak ji ale nekritizovat, pokud má někdo takovou nátutu, že takovou hru klidně dohraje jen pro tu touhu ji pak strhat a vyvolávat konflikt, který je téměř jistý hlavně u kultů, tak je to pro mě trochu nepochopitelné a plýtvání časem.

Ajantis - dík za reakci a hlavně slušnou bez napadání:) Zjistil si to brzy a dohrál to jen proto aby si to pak zkritizoval. Já bych na to náturu a výdrž neměl:)
MCZ:tak zrovna u Crysis je hodina až až a "snad trochu bystry" člověk si udělá představu(klasická vykrádačka 100x omletého) hned z kraje.....já to začal pozorovat na plaži v tom hamru(což je tak možna 30min+),ale na rozdíl od Slayera sem dál hledal v té hře těch 90% a tu "zazračnou hru", což se nakonec ukázolo býti špatnou volbou,jediné + že sem si mohl ověřit jak je na tom ten můj křap....
Slayer: Před započetím mé MGS mise jsem o MGS mnoho nevěděl - rozhodně ne to, že je založen takřka výlučně na soubojích s bossy -, pouze jsem pochytal střípky jeho slavné aury o "fantastickém a japonsky odlišném příběhu".

To, že mě tahle hra bude jen srát, jsem zjistil samozřejmě velmi brzy. Ve hře jsem i nadále pokračoval především proto, abych zjistil, jaká tahle neskutečně oceňovaná hra doopravdy je. Takže ano, zčásti to bylo i proto, abych ji pak mohl kritizovat. Když mi totiž každou chvíli někdo řekne, že má MGS nejlepší herní příběh v historii, teď se mu mohu vysmát. Kdybych MGS nedohrál, vysmát bych se mu nemohl.

Takže jsou určité zkušenosti, které se vyplatí prožít bez ohledu na to, co budou stát. MGS je pro mě jednou z nioch, ale mohu tě ubezpečit, že mezi hrami jich mnoho není.
teda nevim, ja treba hral MGS az letos asi v unoru a i kdyz jsem zezacatku nechapal ovladani, tu hru jinak povazuju za genialni - vzdyt kazda obrazovka je svym zpusobem jedinecna, a souboje s bossy jsou v cele serii asi nejlepsi bossovske souboje vubec. pribeh je ponekud preplacany, ale jeho podani a uroven v ramci zanru povazuju za nadstandardni. Pokud to nekomu nesedne obsahove, moh by aspon akcepotvat ze jinak je to zpracovane dobre.

mimochodem co vy a Outcast? nejspis asi pohori stejne jako mgs ale zajimal by me vas nazor bna tuhle hru :)
PipBoy - teď jsi vlastně napsal, že pokud ty nebo více lidí hodnotí hru jako skvělou, nikdo si nemůže dovolit jí hodnotit špatně, musí se brát ohled na ostatní (či tebe). Takže buď ti opravdu vadí cizí názor a nebo ses zase nedokázal vyjádřit.

Pozor, dlouhá citace z tvého příspěvku:
"tak to samozrejme jo, je spousta her kde si reknu ze tady nebo tamhle neco chybi - ale to v pripade ze v designu je ocividna mezera a ta v GF imho neni. - treba v GTA4 mohly byt na misich chceckpointy, ale rikam to proto, ze u delsich misi smrt pred koncem znamena prejet mesto dvakrat tam a zpatky a pokdu je ta mise tezsi tak staci parkrat zkapat a proklinam autory ze to tam neni protoze porad jak debil opakuju dvacet minut hrani abych pak zkapal -> mezera v gameplayi ktera by zaslouzila zaplatu.
A samozrejme pak jsou napady ktere se vyslovene nebizi a clovek si tuka na hlavu proc to tam proboha neni. "
Slayer - To je začarovanej kruh. Když jí dohraje, ptáš se jak jí mohl dohrát, když se mu nelíbila. Když jí nedohraje, budeš se ptát, jak jí může strhat, když jí nedohrál a tak jí nezná celou.
Mně je úplně jedno proč Ajantis hrál MGS. To ať ti zodpoví on, jestli bude chtít, já nemám potřebu ho obhajovat. Mně stačí, že dal jasně najevo, co se mu na hře nelíbilo.
Zareaguji zde pouze ke dvěma (dříve v diskusi padnuvším) bodům:

1) Hry nepoměřuji pouze vůči nějakému abstraktnímu ideálu dokonalosti. Samozřejmě i to by byla možnost – v případě, že by byly VŠECHNY hry špatné, přece není třeba nejlepší z nich hodnotit 100% . Každopádně by se v takovém případě dalo polemizovat o tom, jestli je dané médium (hry) vůbec schopno nést nějaký hodnotný obsah: třeba současný film prostě nemůže nabídnout hmatovou/čichovou zkušenost. Jenže tento případ neodpovídá realitě, hry JSOU SCHOPNY mít hloubku, máme zde jako nejlepší příklad Planescape: Torment (ale i další jako I have no mouth and I must scream). Ostatní hry tedy nepoměřuji jen vůči onomu abstraktnímu ideálu, ale i vůči těmto – ryze konkrétním – hrám.

2) Výtky tohoto druhu se najdou ve spoustě mých komentářů, v Grim Fandango jsou hlasitější, protože za Grim Fandango stál evidentně velmi schopný tým, což se ukazuje na nápaditosti a kvalitě prostředí/lokací; ostatně znám i jinou práci Tima Schafera a vím, že dokáže velké věci. Proto mě konkrétně u tého hry mrzelo, že jak měla výborně vyšlápnuto, nedotáhla to někam dál.
----> Ovšem do jaké míry se to projevilo na výsledném hodnocení, je zřejmé: Udělil jsem jí 75%, tedy značně nadprůměrné hodnocení.
a i kdybych to rek milionkrat... je rozdil kdyz da nekdo hre ktery ja dam 90 dejme tomu 65 (coz sice blbe, ale akceptovatelne ve smyslu moc ho to nebavilo - obcas si kopnu ale budiz) a kdyz ji da treba tech 20, to je uz hodnoceni pro hru, ktera se prakticky neda hrat jak je blba - coz uz jsou proste hodnceni tak nejak mimo misu, pokud jinak ty osmicky bezne fasuje. Klidne si davejte hodnoceni jaky chcete, ovsem ja pak budu mit pripomninky kdyz mi prijdou hodne mimo misu :) coz vas myslim samo o sobe nemusi zas tolik vzrusovat :)
S tim srazenim za zjevne chyby to nevim kdes vytahnul.
Slayer: kvalitu her po hodině hradní vždy nepoznáš.

Nevím to, ale mám za to, že Ajantis k té hře přistupoval s tím, že když všichni říkají, jaká je to pecka, tak to musí za zahrání určitě stát.
Daemon - takže nesleháváš nic divného na tom, že někdo hraje hry, která je založena na soubojích s bossy i když sám napíše, že nesnáší boje s bossy? Z mého pohledu trochu zvláštní až masochismus hrát hry s vědomím, že jsou založené na tom co nesnáším, pak to na mě působí, že ten člověk chce pak jen záměrně vyčnívat z davu a provokovat, dělat se zajímavým či co.

Nebo zde Ajantis slíbí, že nezavadí už o žádnou hru, která obsahuje více bossů? Nebo je to skutečně herní masochismus a baví ho hrát hry o kterých ví, že obsahují principy, které nesnáší a pokud o nich nevěděl, prč takové hry hraje až do úplného konce jako tady MGS a nezapíchne to hned, když je hra o tom co nesnáší. Crysis mě také nebavil ani po hodině a šel z HDD pryč jen to hvízdlo, opravdu jsem nechtěl dobrovolně trpět abych pak mohl vyvolávat konflikty v debatách, bral bych to snad jen jako nápln práce recenzenta.

ovšem, pokud mi řekne Ajantis, že ho opravdu baví takové hry hrát a dobrovolně trpět a pak je strhnout a vyvolat tím většinou konflikt, tak mi to jako odpověď bude stačit a je to ok.
Jab> jsou plodne a docela hezke, ale neznamena to ze bych ted zacal vuci temhle komentarum mlcet :) Jestli ti to udela radost, pokusim si na vas priste vzpomenout a napsat rovnou proc neshoulasim (ale varuju ze jsem docela senilni). Otcenas je ciste volitelny, dam prednost te vymenne nazoru :)
Tak nějak obecně k tomu co tu PipBoy psal – pokud má hra pitomý příběh a postavy, prostě mě to nejen uráží, ale brzy mě taková hra i přestane bavit. Od hry žádám nějaký hlubší prožitek (pod tím si lze pravda představit cokoliv, ale to teď nemám čas rozebírat). Nejen, že to podle mě mohou hry poskytnout, ale také existují dobré příklady takových her. To je můj subjektivní názor a podle něho a především podle toho jak hra na mě osobně zapůsobí hodnotím. Taková hodnocení podle mě řeknou o hře hodně, zvláště když je někdo ještě podloží argumentací jako to udělal Ajantis a to s ním třeba nemusím ani ve všem souhlasit (příklad - tebou neustále opakované GF). Hodnocení, které ty tu pořád prosazuješ – srážet procenta jen za zjevný chyby – mi přijde naprosto bezcenné. To si rovnou můžeme sestavit tabulky, co hra má mít a přesně podle nich počítat procenta, pokud to v ní chybí.
Prostě se smiř, že někdo může mít naprosto odlišný názor nejen na konkrétní hru, ale na počítačové hry obecně. Evidentně tě to hrozně žere.
Adieu: v jejim priapde ne, naprosta absence logiky a protiargumntace nma smysl bo ji ignouje a opakuje si dokolecka svoje, nesmim opomenout obraty jako "kazdy vi" "vsichni vidi" a podobne.

aha. toz to asi neocenis ze san andreas ma s prehledem neoriginalnejsi mise v serii, nebo siroke moznosti uprav vzhledu... no... to druhe bych asi stejne necekal :)
pipboy: Mám se tedy snad za názor opačný většinovému dopředu omlouvat, zarecitovat 3x otčenáš, omluvit se všem případným raněným duším a pak teprve poníženě přednést vlastní hledisko? Způsob jakým se to děje teď je rychlejší. A taky plodí diskuze, protože neargumentuji ve svých příspěvcích/komentářích sám se sebou. Nepodrobuji sebekritice vlastní názor, než se jej opovážím vyslovit. Nepřemýšlím o jeho důsledcích. To nechť udělá zase někdo jiný.
Diskuse jsou podle mě plodné a prospěšné. A je to nejlepší způsob, jak ze zdejší stránky vytvořit herní csfd (či lépe).
pipboy: Nasrat lidi jedním textem, to je známka kvality. :-)

Předchozí trojková GTA jsem hrál, ale nikdy ne tak dlouho, abych si dovoloval hodnotit. Většinou se to omezilo u kamaráda na PS seanci, při které se stříleli civilisté sniperkou do hlav a systematicky se vyvražďoval supermarket.
jab - souhlas. vase reseni ale povazuju jen za opacny extrem. (brat ohled snad neznamena to same co ridit se jim)