Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (30.01.2019 12:21): Tím chceš říct co? V tý době asi digitální distribuce neexistovala. A ano vydavatel toho zneužívali. Hry stály randál a JRC mělo na skladě 5-10 krabic o d každé. A šup to je najednou pohoda když vzikla digitální distribuce. Hry jsou najednou levnější. Trh z hrama největší v historii. Pane jo! No a tak se zavede model s exkluzivitama a třeba na nějaky Epic storu bude stát další metro 2,5k a jinde si ho nekoupíš. Všichni co se jim to líbí si určitě rádi připlatí :)

Tak nejlepší oheň udělal někdo v jeskyni v Afice. Možná z tý jeskyně nemusel vylejzat...
@Paul (30.01.2019 11:52): Ja tedy nikde blizsi info o exkluzivite Epicu necetl, tak nevim, ale jinak bych predpokladal, ze hra bude k dispozici i na jinych obchodech, jako GMG nebo Humblebundle v podobe kodu. Ostatne takhle to funguje se Steamem take, oni musi ty kody ziskat nejak od Steamu, sami si je generovat nemohou, tak bych ocekaval, ze podobne to bude i u Epicu. Pokud ne hned, tak pozdeji. Pokud pujde opravdu o exkluzivitu typu nikde jinde nez u nas to nekoupite, pak ten povyk chapu. To, ze se hra nikde jinde koupit momentalne neda muze byt ale take tim, ze se stale nevi, jak to tedy bude, resp. probihaji nejake diskuse mezi Epicem a ostatnimi obchody. Ostatne neni to tak, ze kdyz koupis klic treba na GMG, ktery se aktivuje na Steamu, ze Steam z toho stejne tech 30 procent ma?

Je tedy fakt, ze Ashen se nikde jinde koupit opravdu neda... Ok, fair enough.
@GodOfTheSick (30.01.2019 11:24): Já vidím stěžejní problém ve dvou věcech:

1) Dlouhodobě bylo avizováno, že hra má vyjít na Steamu. Steam dal nějaké peníze za propagaci, organizaci atd. a hra nakonec vyjde u konkurence. Jinými slovy, náklady jdou za Steamem a výnosy za Epicem. Netuším, jestli měli tak špatně ošetřenou smlouvu s vydavatelem či co za tím stálo, ale ekonomicky je situace přesně taková.

2) Epic má velmi mizernou infrastrukturu, krom jiného nemá ani diskuzní fóra, kde jsou krom jiného řešeny problémy se hrou. Jak dlouho bude udržitelná situace jako v případě Ashen (který má exkluzivitu na Epic, ale veškeré problémy se snaží zákazníci řešit na diskuzních fórech Steamu ... jelikož jim nic jiného nezbývá)? Jednak na tom opět teče Steam (jdou za ním náklady, ale ne výnosy) a druhak je to krásná ukázka toho, jak Epic dělá svým klientům na hlavu.

Že je konkurence několika subjektů za určitých okolností prospěšná pro zákazníka je fakt. Stejně tak je zjevné, že na aktuálním stavu je bit právě zákazník.
@Fatality (30.01.2019 07:59): Epic Games Launcher měl kromě Unrealu i remastrovanej Shadow Complex v roce 2015.

Jinak super diskuze. Dospělí zkušení hráči, kteří jsou nad věcí a opovrhují zlým steamem,, který nutí vývojáře jíst suchej okoralej chleba oproti píštícím malejm děckám :)

Až si za pár let budete chtít něco zahrát, tak si pak pamatujtev jakým Launcheru to máte. A ano sice to na kvalitě hry nic nezmění, ale skutečná konkurence by byla mít jí na všech obchodech ať si zákazník vybere. Klidně za jiné ceny. Ovečky ale tleskaj i když se jim podmínky zhoršujou. Mimochodem i přehnanej nesouhlas je reakcí. Kór v dnešní době musí být reakce přehnaná, aby vyvolala nějakou zpětnou vazbu. Když budou všichni mlčet,tak se bude dít jen to co bude chtít vydavatel.
@marwel (30.01.2019 10:36): mimo jiné. U her s fyzickými kopiemi se dá čekat, že se objeví i jinde, ale hry prodávané digitálně - jeden prodejce, žádná cenová konkurence.

@marwel (30.01.2019 10:36): ten rozdíl je v tom, že Steam/Valve nikdy neuplatilo jedinýho tvůrce, aby Steam exkluzivně používali. Vývojáři ho začali používat dobrovolně, díky službám co nabízí. Samozřejmě, na začátku ho Valve nakopli vyžadováním u HL2. Což je fér kritizovat. Ale když Epic vyžaduje jejich klient na Fortnite, tak to nikdo nekritizuje, protože je to first party hra. Problém je s tím uplácením třetích stran.

@GodOfTheSick (30.01.2019 11:24): právě proto, že je to běžná praxe jinde a na PC zatím nebyla, tak stojí za to se proti tomu postavit. Jasně, můžeš si nechat srát na hlavu jako se to dělá jinde. Mě osobně to tedy nevyhovuje.
@Paul (30.01.2019 09:43): Uplácení publisherů..., to je celkem běžná praxe ve všech profesích. Herci, moderátoři, taky mají dost často exkluzivní smlouvu s jednou televizí/divadlem, kde můžou vystupovat. Sportovní akce to samé, chceš se dívat, tak si musíš zaplatit jednu kabelovku, některé zboží taky nekoupíš v každé putyce. A nadává se na to? Navíc podle vyjádření 4A se Epic v případě Metra rozhodl finančně podpořit celou značku a jejich další hry v budoucnu. Takže výkřiky o bojkotu Epicu, rušení předobjednávek a čekání na Steam mi přijdou úplně mimo. Jste fanoušci obchodu nebo vývojáře? OK, taky se může stát, že za pět let tady bude Steam, ale nebude nové Metro.
@SimonEndt (30.01.2019 10:56): na tohle byl super xbox360, tam jsou hry treba na trech DVD a kdyz jdes z jednoho mesta do druhyho musis menit disk. V pripade delani nejakych ukolu kde je treba jit z mesta do mesta to je nezapomenutelnej zazitek:)
@Paul (30.01.2019 09:43): Tak vsechny zminene obchody v tom screenshotu aktivuji hru na Steamu. Jde ti tedy o to, ze Epic nedovoli prodej kodu jinym obchodum? A jak to udela kdyz fyzicke kopie se budou stejne aktivovat na Epic Store? Tzn. drive nebo pozdeji se Metro na jinych obchodech objevi, jen to nebude na Steamu, Originu, Uplay a GOGu, tedy na platformach s vlastnim launcherem. V pripade GOGu DRM-Free, ale tam bych Metro stejne neocekaval driv jak za par let.

@Paul (30.01.2019 09:50): Tak naprosta vetsina her se v soucasnosti aktivuje na Steamu, takze monopolizace je tu stale. Ze je PC otevrena platforma je jen iluze.
De facto asi ano, kdyz nektere hry si na Linuxu proste nezahrajes, ale to uz je hodne meta i na me :D Ale to CD v mechanice jeste ne, to mi prijde jako dobry priklad vlastnich launcheru. Menit CD v mechanice, aby sis mohl zahrat, bylo utrpeni a 100x radeji budu mit zastupce hry na plose a pri jeho rozkliknuti se mi spusti i prislusny launcher.
@BINGMAN (30.01.2019 07:00): já si jí zahraju. Ale kdyby existovala jen ta epic verze, tak bych si jí zahrál taky (s páskou přes oko). Proč mi přijde podporovat Epic špatné? Protože se nechci dočkat (podle shoggota nevyhnutelné) budoucnosti, kdy každá hra - nejen first party od EA/Blizzardu/atd - bude dostupná jen na jednom obchodě, podle toho, kterej obchod si zaplatí exkluzivitu. To by dost zásadně zhoršilo podmínky pro nás - hráče - jako celek. Např. by neexistovala pricing competition mezi obchody. Prostě bys zaplatil plnou cenu toho jednoho storu, nebo si nezahrál. Však se podívej
https://i.redd.it/wp047tkqxdd21.png

Pochopte, že samotnej Epic nikoho neštve - sice nenabízí žádný funkce, nulovou přidanou hodnotu, je ve všem horší - ale who cares. Co lidi štve je uplácení publisherů a restrikce prodeje na jedinou platformu. Zvlášť když to dělaj takhle odporně po půl roku advertisingu a prodávání předobjednávek na steamu a dalších obchodech.

@marwel (30.01.2019 07:12): viz výše.

@Fatality (30.01.2019 07:59): ještě jsi zapomněl přidat dealwithit.gif :) na pointě to ale nic nemění. Nevím proč máš takové nutkání je bránit.

@Fatality (30.01.2019 08:06): asi to přežije, když nebude muset platit za horší produkt.
@H34D (30.01.2019 08:03): Ale nebudes mit achievementy, navody, recenze, screenshoty na zdi, neuvidis, ktery tvuj kamarad to hraje a co vim tak Thepiratebay neni lokalizovany, to ti tohle vsechno nevadi?
Hru mám předobjednanou na Thepiratebay a něco mi říká, že v této edici nebudu muset žádný otravný launcher řešit. :)
@Paul (30.01.2019 00:12): To je sice krasne, ze ten launcher (ne klient) mas nainstalovany par let, pravdepodobne jako Social Club. Nicmene kdyby se ze Social Clubu stal Store, tak ma taky jiny datum vydani. Prodavane assety do UT me rozesmaly, diky.

Epic Store je tu proste 54 dni, deal with it.
Steam take nikdo nemel rad kdyz prisel, vsichni vyhrozovali, ze si Half-Life 2 nekoupi a ze si to Valve urcite rozmysli a Steam zavre. Nestalo se tak a ted je Steam zase ten milovany klient. Proc? Ze uz to neni jen launcher her a protipiratska ochrana ale i herni facebook? Tohle lidi bere? Epic Store mi nevadi, osobne mi vadi vic situace individualnich launcheru her jako je treba Rockstar Social Club. Musim se prihlasit do Social Clubu abych si stahl instalator a pak se musim prihlasit zase abych mohl hrat jednu podelanou hru. Takze kdyby Metro slo cestou Rockstaru a udelali specialne laucher pro Metro Exodus misto aby s nim sli na Epic, bylo by to pro vas lepsi? Nebo je vetsi problem to, ze to neni na Steamu nez to, ze je to na Epicu?
@M.a.t.t. (29.01.2019 14:10): Ale já to chápu a jak jsem postoval dříve, jsem si toho vědom, ale takto velkou hru snad člověk nehraje jen pro achievementy, nebo proto, aby se na svém profilu mohl pochlubit obrázky ze hry. Jsou to všechno dodatečné služby, na které jsou už uživatelé zvyklí, ano, lepší hru ale z Metra neudělají. (Možná je to ale tím, že tenhle sociální aspekt Steamu jde trochu mimo mě)

Že to oznámili dva týdny před vydáním není zcela správné, ale bojkotování Epicu mi upřímně přijde zbytečné a trochu hysterické. Omezujete tím jen sami sebe, že si nezahrajete hru, která je tady pro mnohé jedna z nejočekávanějších her roku. Epicu ani Deep Silveru tím markantní škodu stejně neuděláte. Howhg!
Škoda, že jsem si nekoupil pár meter do zásoby, teď jsem s tím mohl kšeftovat a vykašlat se na práci!
@Fatality (29.01.2019 21:00): tyhle kecy mě rozbíjej. Čekám je na retardeře, ne tady :)
Epic store funguje už cca 5 let. Měl jsem u nich účet už dávno díky UT, kterej zařízli, hovada, kvůli tý sračce Fortnite. Za tu dobu neudělali nic. A konkurujou steamu 2019, ne steamu 2003. A není to žádná malá firmička, žádnej pidistartup, ale obří korporace kterou téměř z poloviny vlastní čínská vláda a vede jí (zatím nadpolovičně) multimiliardář Sweeney.
@Fatality (29.01.2019 22:08): Ale mě by to bylo jedno... Kdyby to bylo jasný od začátku. Ale tohle je prostě podvod - nechají si to předobjednat od lidí na Steam a 14 dní před vydáním změní klíče ze steamu na epic. To se prostě nedělá. Když to chtěli udělat férově, měli nechat předobjednávky, tak jak byly - nebo klíče udělat funkční na oba obchody. To že tu někomu psali, že mu klidně zruší předobjednávku - taky ještě aby ne :D

"Epic muze byt dobry, treba lepsi jak Steam za nejakou dobu, anebo umre a Metro s nejakym zpozdenim vyjde i na Steamu, to je toho" - jako že když za rok epic umře, tak mi vrátí peníze za Metro? :D Pro mě je to pořád 60€ a opět je radši dám obchodu, u kterýho jsem si jistej, že jen tak neumře...
@tomi2k9 (29.01.2019 21:56): Krabicovka mela byt na Steam, to je pravda. Xzone za to ale nemuze, ze to zmenili. Nekdo tu nize psal, ze mu napsali, ze mu klidne zrusi predobjednavku, pokud chce (asi Paul).

Ceska lokalizace klienta, obchodu a popisu - to je u klienta, ktery ma 20 her a zadne jine funkce, naprosto zbytecne zatim. Zase - Steam to taky mel az s postupem casu. Az bude mit Epic vice her, uzivatelu atd., tak bude urcite i lokalizace.

Vzdyt jde jen o jednu hru, Metro, ne? Proste odehrajes Metro jinde nez na Steamu (spousta her na Steamu neni, Blizzard hry tam nikdy nebyly, Minecraft, atd. atd.), ty funkce, ktere ma Steam, budes vyuzivat u tech zbyvajicich 99.9 % her, co hrajes. To je vazne tak hrozne u jedne jedine hry?

Ja ti svuj nazor nevnucuji, jen nechapu ten brekot a bojkot kolem. Prijde mi, ze jsou hraci strasne konzervy. Epic muze byt dobry, treba lepsi jak Steam za nejakou dobu, anebo umre a Metro s nejakym zpozdenim vyjde i na Steamu, to je toho. Prinejhorsim vyjde za rok pro uplne ortodoxni Steam fanousky.

Nevim, proc bych si mel nechavat srat na hlavu s nazorem, ze je mi jedno, na jakem launcheru tu hru hrat budu. Copak na tom nejak extra zalezi? Dulezite je, ze si zahraju tu hru, ne?

@sxg (29.01.2019 21:59): Bud v klidu, za rok hra bude stat o 30 % mene, takze usetris jeste vic. Radsi budu hlady, nez abych si koupil Billa Clever nebo Albert Quality, to je fakt.

@Garion (29.01.2019 22:04): U tech 20 % uz ano, ale tady se kazdy chvasta, jak by to koupil day 1 :D

@M.a.t.t. (29.01.2019 22:02): OK, diky, my bad. Nezaregistroval jsem je tam.

@MarezCZE (29.01.2019 22:02): No, ted uz je rozdil v tom, ze to v den vydani nekoupis. To je zivotni lekce, thanks to Epic! :D

Konec
@Fatality (29.01.2019 21:19): Oba mame pravdu, jen kazdy pocitame neco jineho. Kazdopadne i u toho tveho je rozdil o dost mensi v pripade tech 20% (66 vs 60, tedy opravdu "skoro" tech 5, ktere tu nekdo nadhazoval).
@Fatality (29.01.2019 21:35): Pretože som si kúpil knihy za 150 evrí a na hru mi zostalo až na ďalšiu výplatu? Prečo ty si bez problémov a máš na všetko hneď? Zrejmä nezerieś ani tie druhotné potraviny ...
@Fatality (29.01.2019 21:35): Protože jsem si předobjednal krabicovku... Víš proč? Protože měla bejt na Steamu...

Ty tady plácáš pátý přes devátý... Vytahuješ si co se ti jak hodí.
Česká lokalizace klienta, obchodu, popisu u větších her - ne lokalizace hry..
Exodus neměl mít workshop, ale spousta her ho má... ale ne na epicu, protože tam není...
Recenze a návody jsou všude na netu - ale proč mám sakra hledat recenze po netu, když na steamu jsou na stránce hry - stejně jako všechno ostatní. Na Epicu je tlačítko koupit, požadavky, popis a jazyky a tím to končí...
V roce 2019... Jinak na launchery nenadávám, mě to je jedno, místa mám dost a automaticky se mi spouští jen steam.

Prostě když mám tři měsíce předobjednávku na Steam a 14 dní před tím, než hra vyjde se dozvím, že vyjde úplně jinak - tak je to prostě podvod. Z Xzone doteď žádnej mail, jen to změnili na stránce produktu. Tímhle prostě všichni (Deep Silver, Epic, Xzone) na*erou lidi, co si to chtěli koupit na Steamu. A jestli ty si necháš běžně sr*t na hlavu a tyhle praktiky ti přijdou v pořádku, tak to respektuju - stejně tak čekám, že ty budeš respektovat můj názor na epic a nebudeš mě vnucovat svůj názor, jak je - nebo jednou bude úžasnej.. Protože za rok, kdy bude Epic třeba skvělej, tak já už budu mít hru na Steamu.
@tomi2k9 (29.01.2019 21:26): A proc sis to teda nekoupil v predobjednavce, ktera byla dostupna asi ctyri mesice na Steamu?

Ceska lokalizace v Metru na Epicu je uvedena. Metro Exodus melo mit Workshop? Tim si nejsem jisty. Recenze a navody budou vsude po netu (hlavne mi nerikej ze surfujes ve Steam Overlayi, protoze Alt Tab ze hry ti na tvem pocitaci trva 10 minut). Jinak nevim.

A co s veci, ktera na Alze neni? To to radsi nekoupis? Wat :D No to je fuk. Lide, kteri pred par lety nadavali na Steam, dnes nadavaji na Epic a dalsi launchery (jako by snad kazdy mel 40 GB disk a 1 GB RAM a nemel zapnutych 30+ tabu v Chrome) a za par let budou nadavat na jine veci. To je takovy kolorit, no.
@Fatality (29.01.2019 21:15): To se pleteš... Nepředpokládám že bude mít všechny funkce, předpokládám, že bude mít aspoň nějaký funkce.. Sorry ale 17 let po startu Steamu nemůže mít konkurence stejný funkce jako měl on... To jako všichni budou do nekonečna začínat od nuly? To by jsme se asi moc daleko nedostali ne? V roce 2002 jsme tu měli vytáčený připojení a internet se platil podle času :D Pro mě za mě se spokoj s minimem, já když chci někde utratit 60€, tak za to čekám taky nějakej servis a když mám na výběr zavedenej obchod, vyberu si ten...

Je to jako s tou alzou - taky radši nakoupím o něco dráž tam, než abych s novým eshopem řešil neuznání reklamace... Protože rozdíl v ceně dělají doplňkový funkce - a kdyby epic nepodplácel vydavatele a nerozdával hry zadarmo, neštěkne po něm ani pes.
Njn, při zvyšování daní taky lidi byli proti ... a časem si zvykli. S Metrem na Epicu to bude stejný, každopádně taky bych ho měl raději spolu s ostatními hrami na jednom místě, taky bych za to rád sesbíral achievementy do Herní výzvy 2019, rád bych to ohodnotil, napsal k tomu komentář, rád bych i viděl kdo z mých kontaktů to taky hraje a další zbytečné, leč fajn funkce, na které jsem si zvykl.
@tomi2k9 (29.01.2019 21:07): Srovnavam jen to, ze predpokladas, ze kazdy Store po Steamu bude mit vsechny funkce, co ma Steam, s tim, ze kazdy E-Shop po Alze bude mit vsechny funkce, co ma Alza. Neni to srovnavani fyzickeho zbozi a digitalni kopie.

O jake hre se bavime?

No jo no, kdyz vysel Half-Life 2, tak jsi ho taky nemohl hrat tri dny, protoze servery Steamu na ten napor nebyly pripraveny. A celkem nedavno jsem nemohl v launch day hrat Diablo 3 kvuli tomu zpropadenemu erroru :) Proste to jsou jen porodni bolesti, ktere odezni casem.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33791921 To bylo slz tenkrat :D
@tomi2k9 (29.01.2019 20:57): Jo takhle. No je fakt ze ten vyhledavac her tam chybi, hrozne se ztracim mezi temi 20 hrami.

Epic Store bude jiste nadale vylepsovan. Treba v budoucnu bude lepsi jak Steam, uvidime. Kazdy nejak zacinal. Taky nechapu, proc kazdy novy e-shop nema vydej zbozi jeste ten samy den jako Alza. Amateri.

@SimonEndt (29.01.2019 20:58): Pointa je jen v tom, ze kazdy nejak zacinal. GOG mel jen funkcni stare hry (bez DRM nutno dodat). Dnes je kvalitni alternativou Steamu. A taky porad nema achievementy. Proste uvidime, jak se Epic vyvine.