Mythology je velmi zábavná freeware hra. Dnes jsem ji po čtvrté dohrál (z čehož 2x let's playoval) a tak musím napsat recenzi.
Příběh je velmi jednoduchý. Timaeus na začátku přežije útok mořského hada. Jeho rodiče ale takové štěstí nemají a tak jde hlavní hrdina na výpravu jejíž cílem je rodiče oživit. V tom vám budou postupně pomáhat řečtí bohové. Hra se tedy zabývá řeckou mytologií. Cestou navštívíte 4 lokace, které se vždy skládají z města (Athény, Delfy, ...) a dungeonu na jehož konci vás většinou čeká boss. Bossové jsou celkem originální a na každého platí jiná taktika. Například na Medůzu platí štít, který její zkamenělý pohled odvrátí zpět na ní. Velmi mě štval ale poslední boss, kdy jen stojíte s vytaženým štítem a čekáte, až na vás hodí kámen, který musíte na něj odrazit. Zde je ale problém takový, že pokud nemáte šípy do luku, tak to na něj musíte odrazit alespoň 20x, což vám zabere i čtvrt hodiny. Mezi lokacemi se přesouváte například lodí nebo na pegasovi. Tyto přesuny jsou realizovány pouze jednou, jelikož je hra striktně lineární. Nepřátel je docela dost druhů, například kostlivec nebo různá havěť jako jsou netopýři nebo štíři. Nešvarem však je, že všichni z nich útočí pouze na blízko. To znamená, že na všechny platí stejná taktika. Co se týče herní doby, tak hru dohrajete přibližně za 90 minut. Hratelnost se skládá ze skákání, posouvání bloků a soubojů. Ty jsou docela jednoduché, jelikož se jedním tlačítkem útočí a druhým kryje. Později ještě dostanete luk, takže o tlačítko navíc. Hra se ovládá vcelku dobře až na jednu zvláštnost, kterou nechápu. Útočí se tlačítkem E a brání se F, přitom kameru otáčíte myší. Proč autor hry tedy útok a krytí nenaprogramoval na myš? Jelikož ve hře není možnost přebindovat klávesy, tak mě tato volba docela překvapila a zároveň trochu zkazila pocit ze hry. Zabíjením nepřátel získáváte zkušenosti, za které si v menu můžete vylepšit jednu ze čtyř dovedností. Z nepřátel kromě zkušeností padají ještě zlaťáky, za které si můžete koupit léčivý lektvar, lektvar many nebo šípy do luku. Ukládací systém je dobře zvládnutý. Hra se ukládá sama a zároveň si hráč může hru uložit u soch. Obtížnost je vyvážená a hra dobře odsýpá. Po dohrání hry se vám odemkne nový oblek a režim arény, kde se bráníte proti nekonečným vlnám nepřátel a snažíte se získat nejvyšší skóre.
Grafika je ošklivá. Není zde žádná možnost si nastavit grafiku či rozlišení. To vše ale chápu, protože autor na hře dělal sám a zároveň ji dělal v Game Makeru, což je engine na 2D hry. To, co on dokázal vyždímat z tohoto enginu ve 3D si zaslouží poklonu. Zvuky jsou celkem fajn a hudba se také příjemně poslouchá.
Ve výsledku se jedná o parádně jednoduché a zábavné RPG, které na jedno sezení dohrajete.
Příběh je velmi jednoduchý. Timaeus na začátku přežije útok mořského hada. Jeho rodiče ale takové štěstí nemají a tak jde hlavní hrdina na výpravu jejíž cílem je rodiče oživit. V tom vám budou postupně pomáhat řečtí bohové. Hra se tedy zabývá řeckou mytologií. Cestou navštívíte 4 lokace, které se vždy skládají z města (Athény, Delfy, ...) a dungeonu na jehož konci vás většinou čeká boss. Bossové jsou celkem originální a na každého platí jiná taktika. Například na Medůzu platí štít, který její zkamenělý pohled odvrátí zpět na ní. Velmi mě štval ale poslední boss, kdy jen stojíte s vytaženým štítem a čekáte, až na vás hodí kámen, který musíte na něj odrazit. Zde je ale problém takový, že pokud nemáte šípy do luku, tak to na něj musíte odrazit alespoň 20x, což vám zabere i čtvrt hodiny. Mezi lokacemi se přesouváte například lodí nebo na pegasovi. Tyto přesuny jsou realizovány pouze jednou, jelikož je hra striktně lineární. Nepřátel je docela dost druhů, například kostlivec nebo různá havěť jako jsou netopýři nebo štíři. Nešvarem však je, že všichni z nich útočí pouze na blízko. To znamená, že na všechny platí stejná taktika. Co se týče herní doby, tak hru dohrajete přibližně za 90 minut. Hratelnost se skládá ze skákání, posouvání bloků a soubojů. Ty jsou docela jednoduché, jelikož se jedním tlačítkem útočí a druhým kryje. Později ještě dostanete luk, takže o tlačítko navíc. Hra se ovládá vcelku dobře až na jednu zvláštnost, kterou nechápu. Útočí se tlačítkem E a brání se F, přitom kameru otáčíte myší. Proč autor hry tedy útok a krytí nenaprogramoval na myš? Jelikož ve hře není možnost přebindovat klávesy, tak mě tato volba docela překvapila a zároveň trochu zkazila pocit ze hry. Zabíjením nepřátel získáváte zkušenosti, za které si v menu můžete vylepšit jednu ze čtyř dovedností. Z nepřátel kromě zkušeností padají ještě zlaťáky, za které si můžete koupit léčivý lektvar, lektvar many nebo šípy do luku. Ukládací systém je dobře zvládnutý. Hra se ukládá sama a zároveň si hráč může hru uložit u soch. Obtížnost je vyvážená a hra dobře odsýpá. Po dohrání hry se vám odemkne nový oblek a režim arény, kde se bráníte proti nekonečným vlnám nepřátel a snažíte se získat nejvyšší skóre.
Grafika je ošklivá. Není zde žádná možnost si nastavit grafiku či rozlišení. To vše ale chápu, protože autor na hře dělal sám a zároveň ji dělal v Game Makeru, což je engine na 2D hry. To, co on dokázal vyždímat z tohoto enginu ve 3D si zaslouží poklonu. Zvuky jsou celkem fajn a hudba se také příjemně poslouchá.
Ve výsledku se jedná o parádně jednoduché a zábavné RPG, které na jedno sezení dohrajete.
Pro: jednoduchost, hudba
Proti: ovládání