Pokrok zde přišel jednak v příběhu, který tedy alespoň za mě není na závodní hru až tak špatný, druhak ve skvělých filmečcích, kde potkáte i reálné herce (zejména Cross je zde podaný skvěle) a graficky šla hra také o něco málo dopředu. Když jsem se smířil s tím, že žádný další Undergound se nekoná, ocenil jsem i pár nových typů závodů. Vždy mě zde bavil časový "Toolbooth", radarový "Speedtrap", k tomu klasický "Sprint" a dokonce i "Drag". Módy "Circuit" a "Lap Knockout" jsou defakto stejné a jedná se jen o nekonečnou jízdu na několik kol. Bohužel ke konci hry se opět tyto dva závody díky své délce stávají velmi nudnými a otravnými. Žádné poučení z minula nepřišlo. Samotné soupeření s jednotlivými protivníky z Blacklistu je zábavné a je zde jistota, že každý soupeř udělá minimálně jednou za závod nějakou chybu, takže nemusíte být ani nějak extra zdatní a Need for Speed: Most Wanted určitě dokončíte. Tedy, pokud mezitím zvládnete udolat neodbytnou a neustále otravující..
..policii. Té je ve hře podle mě trošku více, než by bylo zdrávo. V první polovině ještě pal to čert, ale poté už nastává to pravé policejně-honičkové peklo a téměř po každém odjetém závodu na vás čeká ještě únik dotěrným švestkám. Při tom je třeba ještě nadělat pořádné škody a nasbírat potřebné "bounty" body. Snížit úroveň hledanosti naštěstí můžete pomocí přelakování nebo jiné úpravy vašeho vozidla. Tady se dostávám k samotnému tuningu. Ten byl oproti předchozímu dílu řádně osekán. Zůstala jen možnost káru nalakovat, polepit, nainstalovat nárazníky a upravit výkon. Nic moc. Ve výsledku to ale stačí a i s tím málem je šikovný hráč schopen vytvořit parádní nablýskaný povoz ze železa a bez volského spřežení. Akorát v něm pak nesedí Saracén (odkaz).
Když to tedy shrnu, jedná se stále o výbornou závodní hru z NFS univerza, po stránce tuningu sice okleštěnou, ale v mnoha ohledech zase novátorskou. Vytknul bych především zmíněné nudné módy, přehršel neschopných strážců zákona a oproti minulému dílu zvláštně se chovající/ovládající vozy. Jejich nabídka je ovšem velmi pestrá a nebýt opravdu PODIVNÉ možnosti výběru hned na začátku, neřekl bych ani půl slova. Cobalt, Punto nebo IS300? :D tohle fakt ne..možná tam mohli dát ještě čtvrtý kus..třeba Tatu Nano.
Pro: audiovizuální zpracování, cutscény, hratelnost, blacklist, hudba, auta
Proti: AI protivníků, repetitivní, cutscény jen na začátku a na konci