Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Po Undergroundech 2 se mi konečně povedlo dohrát i Most Wanted a že mi to dalo práci. Rozhodl jsem se na změnu auta a rozhodl jsem se, že celou hru dohraji s Volkswagenem Golf. Vždy jsem měl jiné auto a nikdy se mi hru nepovedlo dovést do konce, ale tentokrát se mi to konečně povedlo.

Spoustu věcí už zde bylo řečeno, ale pokusím se opět vypíchnout mé dojmy. Většina závodů zůstalo nadále zachováno, což je sprint, okruh, závod K.O. (Podobné okruhu), a drag, který jsem měl hodně rád. Ovšem přišly i závody nové a hned jsem si obě oblíbil a byly to Radar a Tolbooth, což byly vůbec mé nejoblíbenější závody v Most Wanted. Při závodech jsem měl pocit, že protivníci vás chvílemi nechávají schválně vyhrát. Jasně, že se stane, že narazíte, ale ve chvíli, kdy je nějaký soupeř před vámi, takže najednou z nějakého důvodu zpomalí, třeba v zatáčce nebo, když se vyhýbá jiným autům.

Skvělým nápadem byly určitě cutscény. Na začátku jsem si říkal, že to je super. Opět něco nového. Bohužel jste se ale do konce hry s žádnou další nesetkali a museli čekat až na tu finálovou, což je pro mě trošku škoda, byl jsem po té úvodní velmi natěšen.

Teď přejdu k věci, kvůli které jsem se v této hře zdržel a bylo to vyloženě utrpení. Samozřejmě je to policie. V úvodních minutách to bylo ještě v pohodě, ale v pozdějších fázích, kdy vás honí federálové, lítá nad vámi helikoptéra a při ježdění se vás snaží zastavit hřebíkový zátaras, tak tam jsem chvílemi mlátil do stolu, poněvadž, když už jsem měl splněné vše pro to, abych mohl vyzvat závodníka blacklistu, tak jsem to buď někde podělal nebo mě prostě chytli. A to i přesto, že využívám ty body, kde můžete policii zastavit, tím, že nárazem na ně něco shodíte. Takže celé znovu a tento pocit spoustu lidí zná.

Tuning auta se tu usnadnil, kde máte pouze části, výkon a vzhled. Na tuningu jsem si už jako malý kluk vždy nechal záležet. Chtěl jsem vypadat prostě nádherně, i když to někdy nemělo žádný vliv, když nepočítám snížení hledanosti u policie. Já si vždy auto vytunil, když jsem porazil někoho z Blacklistu, aby na to v pozdějších fázích nezapomněl.

A další věcí je den. Most Wanted je první ze série, který jsem zažil při ježdění ve dne. Na rozdíl od Undergroudů, kde se jezdilo v noci. Zase je to něco jiné, ale osobně mám radši jízdu v noci.

Celkový dojem ze hry? Kladný, určitě! Hru jsem si určitě užil, když nepočítám chvilkové nervy u policie.

Pro: Nové závody (Radar, Tolbooth), Blacklist, Tuning

Proti: Málo cutscén, Al soupeřů, Policie

+22
  • PC 90
Most Wanted bylo první NFS, které jsem v dětství dohrál do konce, a z kterého mám tedy i nejvíce veskrze pozitivních vzpomínek. Již tehdy mě učarovalo na svou dobu bezkonkurenční grafické zpracování v čele s netradičními reálnými hranými cutscénami zapracovanými do herního enginu. Vzpomínky na tento povedený díl byly jedním z hnacích motorů, který mě zhruba před rokem motivoval k rozehrání série úplně od prvního dílu.

Nyní po znovudohrání a předchozím dohrání starších kousků série, mezi nimiž nejvíce vynikají Porsche a Underground 2, musím konstatovat, že Most Wanted je minimálně stejně skvělé, jak jsem si ho pamatoval z dětství a zatím se u mě tedy dělí v rámci série o první příčku s Porsche, i když jsou obě hry naprosto odlišné.

Hrané cutscény jsou zábavné i s tím, jak neuvěřitelně přehrávané jsou, sedí do hry podle mě velice dobře a největší škoda tak je, že se objevují jen na začátku a pak až na úplném konci. Jinak je příběh hry zprostředkován pouze telefonáty a SMS zprávami. I když v závodní hře příběh nehraje hlavní roli, jsem rád, že tu aspoň tyto náznaky jsou. Skvělý nápad s blacklistem, který výborně motivuje v postupu hrou, je jednou z největších předností tohoto dílu.

Hry ze série NFS vždy vynikaly skvělým audiovizuálním zpracováním a Most Wanted rozhodně nezaostává. Především práce se světlem, změny počasí a modely aut vypadají na rok 2005 opravdu luxusně. Opět nechybí ani povedený soundtrack, i když pro mě ne tak výrazný jako v obou Undergroundech.

Nemám hře moc co vytknout, opět tu samozřejmě není ideální AI protivníků, často se mi stávalo, že se především hlavní soupeři z blacklistu někde opakovaně vysekali a já pak měl velice jednoduchý průběh závodu. Hra je svým způsobem značně repetitivní ale pokud máte čas jen na pár závodů denně a někdy ani to ne, není to zas tak podstatné negativum.

Jak jsem zmínil výše, Most Wanted považuji spolu s Porsche za nejlepší díly série a i když mám v plánu v sérii pokračovat dál, tak nějak tuším (nejen dle zdejšího hodnocení), že následující díly už asi tyto dva legendární kousky nepřekonají a spousta z nich bude v porovnání se staršími kousky možná spíše utrpením. Třeba ale budu příjemně překvapen, kdo ví.

Pro: audiovizuální zpracování, cutscény, hratelnost, blacklist, hudba, auta

Proti: AI protivníků, repetitivní, cutscény jen na začátku a na konci

+22
  • PC 65
Po opětovném dohrátí Need for Speed: Underground 2 , na které jsem si dělal chuť už pár měsíců, jsem se pustil i do NFS MW, které jsem sice hrál už tenkrát, když vyšly, ale závody mi přišly strašně těžké a tak jsem to vzdal. Teď jsem se tomu rozhodl dát opět šanci a upřímně jsem moc dobře neudělal. Most Wanted nesahá undegroundům ani po kotníky, jako jediný benefit se jeví honičky s policií, které jsou sice chvíli zábavné a osvěžující, ale na druhou stranu je obtížné se policie zbavit v momentě, kdy Vás to přestane bavit. Jasně, honit se s policií půl hodiny je fajn. Ale pak další půl hodiny ujíždět jen proto, že se VŽDYCKY někde objeví jedno policejní auto, které po Vás zase jde, už taková zábava není. A tím, že Vás chytnou, přijdete o postup.

Ale zpět k závodům. Oproti Undergroundům citelně ubylo dragů, což byla asi jediná výhoda, kterou jsem ocenil. Most Wanted je totiž hra, ve které až příliš okatě funguje ono gumové lano. A to nemám rád. Pokud hraju hru na lehkou obtížnost (Most Wanted mimochodem nemá výběr obtížnosti) nebo s příliš silným autem, nadělím soupeřům klidně 20 vteřin a jsem s tím v pohodě. Pokud to je naopak, nadělí to oni mně, je to konzistentní a transparentní. A to byl asi důvod, proč jsem to tenkrát před lety vzdal. Udržovat si auto vytuněné na co nejlepší úrovni, v půlce závodu nadělíte soupeřům 8 vteřin, v poslední zatáčce zaváháte a i když se svojí Chevrolet Corvettou ujíždíte do cíle 380 km/h, sledujete, jak Vás Vaši soupeři ve dvojkovým Golfu a Forcu Focus předjíždějí..

Takhle se opravdu závodit nedá. Je v podstatě jedno, jaké auto si na závod vezmete, ani nemá cenu se v průběhu závodu moc snažit. Důležité je totiž zvládnout poslední zatáčku a napálit to v cílové rovince. Pokud celý závod vedete stylem, že se Vaši soupeři v první zatáčce vysekali tak, že už s tím do konce závodu nemůžou nic udělat, stejně Vás v poslední zatáčce doženou a rozhoduje se tam. Naopak pokud se celý závod lemříte, v poslední zastávce nepochopitelně zpomalí a dají Vám šanci je předjet. Abych si to ověřil, zkoušel jsem zajet stejný závod s naprosto odlišnými vozy. První závod jsem vyhrál v čase 2:30, druhý v čase 3:15. Soupeři měli pokaždé úplně stejná auta a pokaždé jsem vyhrál o desetiny vteřiny, takže tak. Nakonec jsem nejraději jezdil časovky, které byly aspoň fér.

Postupné stoupání v žebříčku Black List může být motivující a dodávající hře šmrnc, ale i to mi přišlo časem odfláknuté. Hra má intro a asi prvních pět soupeřů má nějaký svůj úvod (myšleno od konce), ale pak už je to jen sestřih aut bez jakéhokoli uvedení, představení, apod.

Jako jediné benefity oproti Undergroundům vidím snad jen v tom, že Vám hra konečně dovolí řídit pořádná auta. Nic proti U2, ale Chevrolet Corvette, Porsche 911, Lambo Gallardo, Ford Mustang, Viper, to jsou auta, ve kterých chcete v NFS jezdit. Taky se mi líbilo, že hra ustoupila od nutnosti vizuálně tunit Vaše auto, což bylo upřímně v Undergroundech peklo.

Nakonec jen taková perlička - Hra má zničitelné prostředí. Při závodech projíždíte zátarasy, ničíte cedule, zastávky, sem tam nějaký stoly se slunečníky podél silnice atd. To vypadá celkem fajn. Ale jakmile jedete za minutu a půl druhé kolo, je všechno na svém místě. Tak to opět rozrazíte a do třetího kola to opět stihnout postavit. No nevím, přitom i Underground měl tohle vyřešené. Můj dojem z toho je dost rozporuplný, ostatně jako z celé hry..

Pro: Konečně pořádná auta, Chevrolet Corvette, nutnost vizuálního tunění auta je pryč

Proti: Gumové lano, otravné honičky s policií, stereotyní a nezábavné

+17
  • PC 80
Rok po skvělém Need for Speed: Underground 2 spatřilo světlo světa pokračování, ve kterém se tvůrci asi rozhodli vše z minula jednoduše obrátit naruby. Noc? Ne, bude tam den. Moc tuningu? Ne, bude tam málo tuningu. Žádná otravná policie? Ne ne né chlapečku, policajty tam nahážeme po lopatách. Zpočátku jsem tedy moc nadšený nebyl a po pravdě, první dohrání vlastně ani neproběhlo úplně do konce. Chvíli jsem se tehdy zasekl u plnění rošťářen vůči veřejnému pořádku pro zisk potřebných bodů k dalšímu postupu..a nějak mě to přestalo bavit. Až o pár let později jsem se do hry pořádně ponořil a dohrál ji kompletně, i včetně tzv. "Challenge Series" (69 závodů a úniků policii s předem navolenými vozy). A za pár let znovu. A pak ještě jednou.

Pokrok zde přišel jednak v příběhu, který tedy alespoň za mě není na závodní hru až tak špatný, druhak ve skvělých filmečcích, kde potkáte i reálné herce (zejména Cross je zde podaný skvěle) a graficky šla hra také o něco málo dopředu. Když jsem se smířil s tím, že žádný další Undergound se nekoná, ocenil jsem i pár nových typů závodů. Vždy mě zde bavil časový "Toolbooth", radarový "Speedtrap", k tomu klasický "Sprint" a dokonce i "Drag". Módy "Circuit" a "Lap Knockout" jsou defakto stejné a jedná se jen o nekonečnou jízdu na několik kol. Bohužel ke konci hry se opět tyto dva závody díky své délce stávají velmi nudnými a otravnými. Žádné poučení z minula nepřišlo. Samotné soupeření s jednotlivými protivníky z Blacklistu je zábavné a je zde jistota, že každý soupeř udělá minimálně jednou za závod nějakou chybu, takže nemusíte být ani nějak extra zdatní a Need for Speed: Most Wanted určitě dokončíte. Tedy, pokud mezitím zvládnete udolat neodbytnou a neustále otravující..

..policii. Té je ve hře podle mě trošku více, než by bylo zdrávo. V první polovině ještě pal to čert, ale poté už nastává to pravé policejně-honičkové peklo a téměř po každém odjetém závodu na vás čeká ještě únik dotěrným švestkám. Při tom je třeba ještě nadělat pořádné škody a nasbírat potřebné "bounty" body. Snížit úroveň hledanosti naštěstí můžete pomocí přelakování nebo jiné úpravy vašeho vozidla. Tady se dostávám k samotnému tuningu. Ten byl oproti předchozímu dílu řádně osekán. Zůstala jen možnost káru nalakovat, polepit, nainstalovat nárazníky a upravit výkon. Nic moc. Ve výsledku to ale stačí a i s tím málem je šikovný hráč schopen vytvořit parádní nablýskaný povoz ze železa a bez volského spřežení. Akorát v něm pak nesedí Saracén (odkaz).

Když to tedy shrnu, jedná se stále o výbornou závodní hru z NFS univerza, po stránce tuningu sice okleštěnou, ale v mnoha ohledech zase novátorskou. Vytknul bych především zmíněné nudné módy, přehršel neschopných strážců zákona a oproti minulému dílu zvláštně se chovající/ovládající vozy. Jejich nabídka je ovšem velmi pestrá a nebýt opravdu PODIVNÉ možnosti výběru hned na začátku, neřekl bych ani půl slova. Cobalt, Punto nebo IS300? :D tohle fakt ne..možná tam mohli dát ještě čtvrtý kus..třeba Tatu Nano.
+24
  • PC 60
V Most Wanted se do Need for Speed, po vzoru mnou ne příliš oblíbených dílů Hot Pursuit 1 a 2, znovu vrátila policie, což byl asi jeden z hlavních faktorů, proč jsem ze hry nebyl dvakrát nadšený. Počínaje tímto dílem známá série závodních her postupně začala ztrácet mé sympatie, až jsem se o ni přestal zajímat úplně.

Úvod je vcelku netradiční. Hned zkraje prohraju nadupané BMW a následně jsou přístupné jen čtyři vozy, ale peníze mám jen na tři z nich. Nejlépe z nich vypadal asi Chevrolet Cobalt, ale výběr je to tedy příšerný. V Undergroundech bylo na výběr asi z pětice vozů, tak proč jsou teď jen tři netuším. Alespoň, že se dá propracovat k několika supersportům, jako je Chevrolet Corvette, Dodge Viper či několik modelů Porsche, v čele s mým oblíbeným 911 Turbo.

Ujet policii je v pozdějších fázích hry zbytečně moc složité a hlavně se honičky neustále opakují, což je značně otravné. Postupem času jsou navíc nekonečně dlouhé. Využívání různých vychytávek, jako je shození střechy benzinky, je sice efektní, ale po čase stereotypní. Stoupat na Blacklistu mě vcelku bavilo, avšak ne natolik, abych hru dokončil.

Pro: úvod, Porsche 911 Turbo, stoupání na Blacklistu

Proti: počáteční výběr vozů, nekonečné honičky s policií

+18
  • PC 70
Biely deň, prístavné mesto snáď kdesi v Massachussetts, k tomu skvelé silné káry a túžba zažiť po dlhej dobe poriadny adrenalín. Úvodné závody sú veľmi príjemné, hustota premávky v meste je tak na úrovni Severnej Kórei, ovládateľnosť áut dobrá, no proste pohoda.

Túto príjemnú hrateľnosť závodov však mierou vrchovatou kompenzujú nervácke naháňačky s kliftonmi. To je učinené peklo na zemi. Systém je daný jasne a obtiažnosť na hlavu udierajúca. Kým je naštvanosť policajtov nízka, vzniká nutnosť obrátiť zaužívaný vzorec "fízli naháňajú mňa" na "ja naháňam fízlov", ale kde nič tu nič, kliftoni nikde a končíme so slabým výsledkom. Keď naopak naštvanosť policajtov stúpne, už sa pred nimi fakticky nie je kam skryť a vyliezajú odvšadiaľ, špeciálne otravné sú biele federálne vozy. No, kecal som, je kam sa skryť, napríklad na strechu autobusovej stanice, ale to nakoniec aj tak efekt neprinesie, lebo oni veru sami od seba nezmiznú. Po pár dňoch tohto utrpenia sa o slovo prihlásil tik obočia a očného viečka, nuž a v takej fáze už na pomoc prichádzajú iba všetkými milované cheaty.
No, v tomto prípade som vzácne ani nepociťoval z použitia cheatov nejakú vinu, keďže aj samotná hra cheatuje, a to ohavným a do očí bijúcim spôsobom. Ak mi po sérii pomalých zákrut spoza zadku vyletí borec asi 200 km rýchlosťou, tak to asi celkom fér nebude. Hlavne, že dovtedy bol kdesi v prdeli vzadu, až takmer zmizol z mapy. Ale to je jedno.
Veľké plus ale je, že aj napriek občasnej frustrácii človeka stále hnala dopredu snaha dostať sa vyššie na black liste, čo zabránilo hru odinštalovať a počítač vyhodiť z okna. Adrenalín to prinieslo v uspokojivej miere, pocit z rýchlosti je tu naozaj asi najvýraznejší spomedzi všetkých NFS.
Osobne za vrchol tejto série ale asi radím Hot Pursuit 2, hlavne kvôli krásnym lokáciám mediteránneho vidieka alebo Havajských ostrovov, no a aj tie káry tam boli lepšie. Ale Most Wanted je tiež fajn. A oceňujem, že tu nie sú závody v drifte, tie sú podľa mňa riadna otrava.
+10
  • PC 90
Vopravdu nejlepší, dokud si potom znova nezajedete Race nebo jinej simulátor. Vás arkádisty fakt nechápu. Tuning auta mi vydržel první večer, když jsem s nadšením vyjížděl všelijaké bonusy, abych měl na novej nárazník. Nicméně stupidita závodu a jízdní nemodel mě od pokračování v této bohulibé činnosti rychle odradily. Na rok 2005 a buhví kolikátej díl je to dost slabý, i když prvky z první pekelné honičky zustaly zachovány.
+4 +5 −1
  • PC 80
Úžasná závodní hra, doopravdy jedno z nejlepších Need for Speed. Celý systém Blacklistu a příběh dost zabaví. Honičky s policií mohly trvat 30 minut a hra by stále bavila, soundtrack taky super.
+6 +7 −1
  • PC 65
Hru jsem hrál naposledy skutečně někdy minimálně před 6 lety a tedy si už nepamatuji příběh, byl-li zde nějaký, ani konkrétní vozy nebo konkrétní tratě. Pamatuji si ale pocit, který jsem při hraní hry měl. Pocit velkého zklamání nad stavem, vzhledem, konzoloidním ovládáním a menu, nemožností úprav vozu... Po předchozím Underground 2, které mi takříkajíc 'sedlo', byl první šok světlo. Ano, 'Nejhledanější' se odehrávalo za dne. Navíc autoři se pokusili zpět vrátit i honičky s policií, které mnohým po Hot Pursuit 2 u Undergroundů chybělo. Budiž. Jenže ta hra byla děsně nudná.

S policií jste se nenaháněly v ultra špičkových sporťácích, ale v "běžných" vozech, které jste si mohli vytunit. No, vlastně nemohli. Míra osekanosti tunění od předchozí Underground 2 zde byla až tristní a vše se tak smrsklo jen na měnění jakýchsi balíčků úprav bez možnosti ručního pohrání si, případně množstvím zbytečného malování na kapotu. Samotné honičky byly také nesmírně stereotypní a cheatování hry v některých chvílích až trapně smutné.

Vzhled hry a její barev zbavená grafika s přepálenými blur, bloom a všemi dalšími možnými blu* efekty, které se takto využili v NFS poprvé, dělali ze hry něco, kdy jsem musel i u celkem dobře se hýbající hry snižovat kvalitu grafik a efektů, aby se dala vůbec hrát a aby se na ní šlo dívat. Stejný, ale o to radikálnější postup, bylo nutné aplikovat u hudebního doprovodu, který byl vypnut. Poslouchat totiž TOHLE během hry nešlo.

Po NFSU2 bylo Most Wanted krokem ve víře evolučním, světlo, lepší a více cool grafika, zjednodušení až na kost, přesto herními scripty ztížené, aby to netrvalo zase příliš krátce. Hra mě nepřesvědčila, ani vzhledem, ani herně, ani svými možnostmi. Dalo se to hrát, ale od nástupce NFSU2 jsem čekal něco mnohem jinačího. A rozhodně jsem hru nedohrával z nadšení, jako spíše "Když už to tady mám, tak to hnedka nesmažu, no".

Pro: Nápad s navrácením policie do hry

Proti: Zpackaný nápad s navrácením policie do hry; nuda a stereotyp; konzolové menu a ovládání; odbarvená a přesvtlená grafika; místo hudby lepší slýchat vytáčení analogového modemu; herní cheatování aby to neměl hráč tak jednoduché

+3 +9 −6
  • PC 85
Po Undergroundu 2 nejlepší díl série. Královsky jsem se pobavil. Na výběr máte 32 aut. Samozřejmě máte pouze omezený počet peněz, takže na začátku máte takový "káry" jako Fiat Punto, nebo Volkswagen Golf. Postupem času bounty naskakuje, odemykají se vám daleko lepší tuning, který se dělí na 3 části PARTS, PERFORMANCE a VISUAL. Nejlépe se mi samozřejmě jezdilo s těmi nejlepšími. Ovladatelnost byla na vysoké úrovni, bylo to rychlý, ujíždělo se poldům. Jak ty mě nasrali. Na začátku sice byly honičky jednoduché a párkrát jsem nemohl uvěřit co to je za blbce. Ovšem jak si odemknete další 2 oblasti Ocean Hills a Downtown, je to o držku. Zvlášť v Downtownu vás nenechají na pokoji. Mají helikoptéru, SUV. Nebo když po mě šla federální policie, tak jsem třeba do něčeho naboural, už mě obklíčilo 6 aut, přijely SUvéčka a byl jsem v prdeli. Co se týče těch ostatních věcí jako třeba grafika na svou dobu je poměrně slušná. Jízdní model je taky dobrý a soundtrack to všechno potvrzuje. Jenže mi vadil model poškození nebo spíš jeho absence. Když si dáte look dozadu máte trochu rozbité sklo. To je tak všechno. Ale Most Wanted patří v mém žebříčku na dost vysokou úroveň.

Pro: grafika, jízdní model, soundtrack, auta, tuning, adrenalinové honičky, rozhlehlé oblasti

Proti: model poškození, po čase stereotyp

+15 +16 −1
  • PC --
Tak tohle je vážně luxusní hra. Snad nejlepší NFS... Myslím si že lepší ne NFS Undercover.:)

Pro: Snad všechno :). Líbí se mi na tom to že ikdyž je to skvělá hra tak jede i na starších počítačích (grafika 128MB a ramka 512 vám postačí)

Proti: Možná by se něco našlo, ale u tak skvělé hry to je takřka zanedbantelné :D

-26 +3 −29
  • PC 85
Najlepšie NFS novej generácie? Asi áno. Takto si predstavujem pravú arkádu, ktorá je zábavná a tak skoro neomrzí. K tomuto dielu som pristupoval s menšou skepsou, pretože ešte pred Most Wanted som skúsil Carbon a ProStreet. Z týchto dvoch dielov som bol poriadne sklamaný – a úvod MW mi veľa optimizmu do žíl nevlial. Takto rozkúsovaný, s nejakými in-game videami, ktoré vlastne ani nedávali nejaký zmysel – toto nie, EA, toto nie.

Akonáhle sa však konečne začne pravá hra, keď si kúpite prvé auto a začnete jazdiť, to je paráda. Pocit z rýchlosti, ktorý si síce v prvých fázach hry nejako extra neužijete, je fantastický. Občas sa okolie pri vysokej rýchlosti atmosfericky rozmaže, a to pôsobí kladne. Vynikajúcemu pocitu z jazdy pridáva aj skvelý soundtrack. Techno a hip-hop trikrát nemusím, ale pri takejto jazde mi to paradoxne nevadilo. Dokonca ma niektoré techno vypaľovačky potešili! A čo je vašim cieľom? Dostať sa na prvé miesto zoznamu pretekárov nelegálnych závodov v meste Rockport a pomstiť sa najväčšiemu kápovi, Razorovi. Samozrejme to treba urobiť tak, aby vás nechytila polícia.

Hra ponúka mnoho typov závodov, od klasických okruhov, cez knockouty, šprinty z bodu A do bodu B, dragy (pekná sprostosť, to sa musí uznať), speedtrapy až po tzv. Toolboth mód, teda jazdu na checkpointy. Najzábavnejšie mi pripadali šprinty a knockouty, najmä v neskorších častiach hry, keď sa protivníci naučia podvádzať lepšie, to dá aj trochu zabrať. Áno, ak spomínajú niektorí ďalší, AI súpera vie parádne podvádzať. Situácia, jazdíte pohodlne na čele, náskok pol kilometra, no v nejakých 80% trate spravíte menšiu chybičku - a voala, verte či nie, ale za pár sekúnd vás súperi dobehnú. To je jedno, že dovtedy ste pohodlne navyšovali náskok, zrazu začnú jazdiť bezchybne a pokojne môžte jazdiť takto aj vy, je vám to xxx platné. Ale aby som hre nekrivdil, aj protivníci vedia urobiť hlúpe chyby - mne takto pomohol piaty člen Blacklistu, Webster, keď som si pohodlne narobil 20 (!) sekundový náskok po tom, čo narazil do stromu.

Samostatnou kapitolou sú naháňačky s políciou. Je poriadne vychcaná, najmä v neskorších fázach hry, keď po vás ide nielen množstvo vozidiel, ale aj vrtulníky... Spočiatku je to zábava, no len približne do polovice hry. Najmä povinné úlohy, ako nech trvá naháňačka pätnásť minút a uteč, znič tridsať policajných áut a podobne, to nie je veľmi vtipné a zábavné už tobôž. Výber áut je vynikajúci – nechýbajú v ňom známe značky, ja som si veľmi obľúbil Lamborghini Gallardo, Corvette C6 či starého dobrého Caymana.

Verdikt? Skvelé. Vydrží dlho a je to zábava.

Pro: Grafika, hrateľnosť, arkáda, výber áut, skvelý soundtrack, trvanlivosť, jednoduchosť princípov, tuning

Proti: Naháňačky s políciou sú otravné, protivníci podvázajú, Razor Callahan je neskutočne nesympatický

+15
  • PC 90
Pro mě spolu s U2 nejlepší hra série. Prostě mě chytla, ať už to bylo úžasnou grafikou, docela dobře voleným soundtrackem nebo přítomností alespoň trochu pořádného příběhu (na poměry NfS určitě). Dostat se na vrcholek a vidět, co už mám za sebou, je více než dobrá motivace k dalšímu postupu, i když je to jen stereotypní závodění a obzvláště při vyšším Heat levelu značně stresující honičky s policií... A i méně možností tuningu se dá přežít, když je to vykompenzováno skvělou atmosférou a tím vším, co jsem už jmenoval.

Pro: Prostředí, alespoň nějaký příběh, honičky s policií, arkádovost; chvíle, kdy zjistíte, že Gallardo, které jste vyhráli, má i ta vylepšení, která jsou zatím zamčená

Proti: Frustrace, když vás po 20 minutách ujíždění lapnou; později stereotyp, méně možností tuningu

+8
  • PC 45
Tahle série mě opravdu zklamala....a to hodně
Snad kromě grafiky nic zázračného...Soundtrack nic moc, ale to je jen věc vkusu.Tuning je nic moc,rozhodně Underground 2 nám toho nabídl o mnohem víc.Co mě ale nevíc štvalo byla tamní policie.Ze začátku to byla zábava rušit slabé policejní auta ale s příchodem Jeepů a dalších sem si začal trhat vlasy nad obtížností získání bounty a když jsem 15 min jezdil po městě - sbíral bounty a pak mě chytili tak jsem málem vyhodil pc z okna...Tuhle hru jsem prostě dohrál jen proto abych ji dohranou měl nic víc...

Pro: Grafika

Proti: Sountrack,policie,tuning

-3 +3 −6
  • PC 60
Tak jsem se po dvou zklamáních v NFS:Carbon (2x 5minut htaní) a NFS:Pro Street (1,5 závodu v demu) jsem zkusil zatím mnou netknutý díl Most Wanted...

V první řadě musim říct, že se tentokrát autoři totálně netrefili do mého vkusu v OST (mimo dvou nebo třech písniček), mno nic, to je jen osobní preference. Co se jim ale aspoň trochu povedlo je našití příběhového pozadí k závodům, sice o ničem, ale dodá to trochu atmosféry do kotle nelegálních závodů (i když Rychle a Zběsile je proti zdejšímu příběhu hotový trhák). Grafická stylizace je...no, je tu. Porážení semaforů, stromů a hydrantů by to auto mohlo aspoň trochu zpomalit, ale nevadí, je to přeci arkáda. Výběr aut je standardní, ač od NFS bych čekal nějaké pořádné supersporty ala HFS6 a starší... ale nevadí, někomu se to líbit může. Vše ostatní už známe z Undergroundů (město, závody, tuning) s nějakým tím upgradem.

Co mi ale nešlo do hlavy je taková jedna položka v nastavení ovládání, tuším že jí nazvali "Brake" a "Hand Brake"... si nějak nevybavuji že bych ji v nějakém závodě použil. A pod čarou musím také zmínit catch-up AI... jak já tuhle věc nenávidím... Ona obevně AI stojí opravdu za houby, jak soupeřů, tak civilní dopravy (ta snad žádnou nemá).

No, zkrátka, NFSMW je ultimátní arkáda všech arkád, kterou překonali jen další díly NFS. Někomu se to líbit může, mě se série tímto dílem hodně znelíbila. Ale abych jen nehanil, chvíli mě to bavilo (ani jednou neprohrát se jen tak nevidí) a stylizace (krom muziky a tuningu a výběru aut) se mi také líbila a policie. Ostatně policie je takový tahoun tohoto dílu...některé honičky s policií jsou nezapomenutelné (a zde ani ta brzda nechybí, jelikož by znamenala dohonění nějakým podřadným poldou).

Drobnou vadou na kráse jsou také některá "silová" pole vytyčující trasu závodu, která nejsou v podstatě vidět. Světle žlutá bariára s pozadím podzimních žlutých stromů je výborná věc :-)

PS: Za zásadní mínus také považuji mizernou, takřka nulovou podporu volantů, což je u závodní hry celkem nezávidění hodný paradox (ostatně první pořádná podpora pro novodobé přišla až s NFS:PS, i když také neslavná).

Pro: stylizace, jednoduchost, holky, policie

Proti: hudba, jednoduchost, arkádovitost, žádná pořádná auta hodná série NFS, (ne)viditelnost některých bariér vytyčujících trasu, AI, catch-up AI, už jsem zmínil umělou inteligenci?

+12
  • PC 60
Právě tímto dílem se z výborné série nadobro stala jen ždímačka peněženek natěšených fandů. Proti naprosto užasném NFSU2 je Most Wanted o několik tříd níž. Hra je nemožně jednoduchá, policajti mě neuvěřitelně srali a výběr aut je hodně divnej. Nemám nic proti tunění Golfa, ale dávat si do novýho lambordžíny ještě lepší motor a nitro a nový turbo.. to mi přijde úchylný. Závodění už nepředstavuje výzvu... vy máte vždycky to nejrychlejší auto, protivníci se u vás drží jen díky dobře ocheatovanému systému, kdy jim prostě nemůžete ujet... když vidíte těžkou zatáčku, tak proč brzdit, hodíte si něco jako bullet time a auto se vám třeba otočí na místě.. popravdě tento systém není efektní, je trapnej. Korunu celé hře dodávají naprosto trapný filmečky, u kterých jsem se chvíli smál a pak jsem je musel překlikávat, protože mě nebavilo dívat se na ty super mega cool drsný borce, kteří měli plnou hubu keců, jak jsou dobří a v závodě jste je pak v první zatáčce dostali. Taky jsem nevydýchal, když mě v posledním a zároveň nejtěžším závodě vyměnili mýho vymazlenýho, úžasnýho a na full natuněnýho Porsche Cayman za nemožný BMW :D. Mno, co dodat, NFSMW je špatná hra, ovšem když se podívám na další díly, musím je hodnotit jako nadprůměr.

Pro: Soundtrack

Proti: Ten zbytek... divná grafika, divnej výběr aut, trapný filmečky, jednoduchost...

+9
  • PC 85
S Undergroundem nejlepsi dily.Todle bylo fakt povedene,zabavne a hlavne tady sem mel opravdu pocit SPEEDu,ktera salala z monitoru.Krasne dlouhe silnice kde se to diky rychlemu stroji a nitro dalo roztocit do pekelnych otacek.Honicky s policii prekonaly [dh-hra]need-for-speed-iii-hot-pursuit[/dh-hra] a honicky s nimi byly nezapomenutelne,ikdyz obcas prekazky ktere ste porazeli nekdy policii nezastavili.Velka a zajimava lokace,auta a krasna grafika to jen podtrhovala.Samozrejme povedeny tunning a hudba.Ovsem co me nejvice na teto hre bylo,ze me oblibene BMW sem mel jen v prvnich par zavodech a pak bylo zabaveno a clovek musel zacinat s pleckama....coz by ani tak nevadilo,ale na BMW sem si mohl sahnout az po dohrani hry,coz uz nemelo smysl.Jizda od zacatku do konce,jedna z nej zavodnich her.

Pro: honicky s policii,grafika,velmi vysoka rychlost a mijeni aut o setinky metru s otevrenou hubou s hlaskou ty voe nebo jen "ohhh":D

Proti: arkadovitost,model poskozeni,BMW

+20
  • PC 100
Nejlepsi dil serie (a to jich je uz 11). Kralovsky sem se bavil (hlavne po aplikace patche 1.3), nuda nenastala nikdy. Nejvic me ale na tomto dile zaujala Policie, s tou sem si fakt rad hral. Jen skoda ze tento dil byl jeden z lehcich a policajti taky skoro nic neumely.

Pro: Policie, hratelnost, policie, grafika (nadherny dest), a jeste jednou policie

Proti: Policie je prřílis lehka, nekdy mi tam chybela tma

-3 +5 −8
  • PC 80
Z novodobých dílů NFS je tenhle zdaleka nejlepší.Žádný podělaný ježdění v noci, žádný přehnaný "tunění", drifty a podobný kraviny, zato pořádný honičky s adrenalinovou hudbou v krásném podzimním období.Narozdíl od Undergroundů,Carbonů a ProStreetů jsem neměl problém tenhle díl dohrát, a bavil mě až do konce.Spolu s Flatoutem 2 a GRIDem nejlepší závodní PC arkáda posledních mnoha let.
+12 +13 −1
  • PC 70
Most Wandet, ac to je neuveritelne provarene tema ala Underground a spol, je z novodobe serie NFS asi nejzabavnejsi.... Konecne se nejezdilo nonstop v noci, grafika byla barevna a policejni zatarasy, pasy na silnici atd. spolecne se zpomalenim casu, pro me byli dostatecne zabavne, abych u hry vydrzel do jejiho konce... Jak zde bylo psano, motivace ve hre veskera zadna, ale zavodeni samotne, v ramci univerza NFS je zabavne. Rozhodne daleko zabavnejsi hra jak ProStreet. Kazdopadne, dohrat a odlozit. Serie NFS jako takova zabavna serie, kde jsem se tesil na kazdy novy dil, pro me skoncila vydanim spickoveho NFS - Porshe Unleashed.

Pro: Neodehrava se ve tme, policejni honicky, zabavna videa

Proti: Stale stejny provareny koncept ala Underground (bez tmy a bez tuningu), neni tak zabavne jako starsi dily

+6 +8 −2
  • PC 80
podle mě pěkně vypadající a zábavné arkádové závody, nic víc (jaks řekl- videjka vypadaj pěkně ale obsah...)
-9 +2 −11
  • PC 50
Všechny možné společné aspekty NFS U2 v NFS MW jako by přestaly fungovat. Nejhorší je, že ani nevím, proč. Blacklist tabulčičku nepovažuji za dostatečně motivující. Cutscény jsou celkem crappy, ne pro technické provedení, ale pro jejich obsah.

Bojím se bojím, že se Speedy budou navěky už jen vykrádat.
+3 +6 −3