Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bodkin: To já též, ale hra mě musí za námahu a házení klacků pod nohy nějak odměňovat, což Flashpoint nedělal. A ano bez tebe by bylo DH jiné, než teď. Asi jako Perm a Karbon. ;)

Jack Dark: Ten mod znám, ale hodnotím původní výtvor :D A nepotřebuju, aby tam vyhrávali "naši", abych hned obrátil. Takový World in Conflict, to je hra dobrá po všech stránkách.
Tak to jsis měl doktore zahrát mód pro OPF: ČSLA, kde se staneš členem jednotek Československé lidové armády a bojuješ proti agresorům z USA, je tam sice pár úvodních misí i za ty zlé Američany, ale většina je právě za hrdé vojáky ČSLA. To by jsi potom hned změnil názor!!!
Bodkin: Ani ne. Hrál jsem tu hru jako školák a už tehdy mě frustrovala hratelnost, aniž bych si všímal té omáčky okolo. Papíroidní okolí, smrt na jeden výstřel a nuda. Za neumělou propagandu jsem Flashi strhl jen 15%. To poslední Army se mi už zamlouvají podstatně více.

FUJ ještě, že to tvá hra nedotáhla dále než do Gamemakeru. A to ještě do pre-alfa verze. :D
45%? A kdo je tu teď výstřední, docente!

Je to tak půl roku, co jsem přemýšlel nad settingem nějaké FPS a rozhodl jsem se, že Američané kvůli finanční krizi obsadí českou republiku, kvůli podzemnímu ložisku tibéria.
A hlavní hrdina, Pepa Suchý, toho času zaměstnanec skláren, vytáhne SA ukradený z vojny a bude bojovat proti nenasytnému kapitalismu, aby obhájil socialismus.

To je panečku propaganda!
adamroc má pravdu v tom, že Flashpoint je propaganda. Každá hra je v různé míře propagandou něčeho, ale ocenění si zaslouží jen ty hry, které tu propagandu dávkují tak umně a střídmě, že ji člověk sotva postřehne a názor do hry vložený je pro hráče přínosem ať už s ním souhlasí, nebo ne.

A přesně takovou hrou Flashpoint není, a tak je pro mě tahle hra docela shit. Podobně jako třeba i po herní stránce vyloženě odporný Homefront.
RNDr. Gunár Pavel: Není, ale to je celkem irelevantní; civilisty zabíjí pod záštitou politické ideologie a šťastnější budoucnosti. Účel to tam má stejný jako ve Flashpointu (velký zlý rus kontra liberálně a humanitárně zaměření američané), ale právě onen pohled z odlišné perspektivy tam přítomen je. Tudíž přesně to, co Bodkin hledá.

Bodkin: Pak si nemáš právo stěžovat!
Kubulus: Je za to nějaká pokuta? :'(

GP: Ano, Red orchestra je pro mne oříšek. K oběma stranám chovám přibližně stejný odpor, proto volím podle techniky (a nebo co je pro danou mapu lepší volba :))

A civilisty popravovat jako civilista je nuda.
Adamroc: ÁÁmen! Taky bych chtěl jednou hrát za sověty/nácky a popravovat nevinné civilní obyvatelstvo!!!
Mělo by vyjít (vlastně už asi vyšlo) Cold War Assault, což je předělání původní OFP na nové systémy plus opatchování na 1.99 (Codemasters skončila smlouva) - zde máš podrobnější info.

Ahoj všem - Flashpoint je /byla/ hra, která mi sedla zatím nejvíc z těch, který jsem zkusil, pařil jsem jí několik let - potom jsem si nechal přidat druhej disk + vymést bordel z PC - a už se mi jí nepodařilo znova nainstalovat. teda spustit jde, ale objevují se mi dvojí mířidla, nemakají F1 atd tlačítka... Kurník - víte někdo kde chyba prosím? CD jsou samozřejmě originály Platinová edice, zkusil jsem BIS podporu ale žádná odezva....
Střídá, ale ubíhá tam reálný čas :) Takže za jednu misi stihneš tak maximálně východ/západ slunce.
User - měl jsem podobné problémy. Jako nezlobte se na mě, ale když naběhnu se "speciální jednotkou" obsadit město, speciální jednotka by měla být složená z profíků, kteří minimálně sledují prostor okolo sebe. Jenomže oni naběhnou doprostřed ulice, tam je sejme jeden enemy a je klid... podruhé to samé, potřetí to samé a pak už jsem se na to vykašlal.

V OF to bylo stejné, jen to člověk tenkrát nevnímal. Aspoň já vidím chyby na OF až teď, tenkrát jsem byl nadšenej - ta grafika, rozloha, bylo to český, hezký... :) Jenomže ARMA potvrdila, že AI pro tuhle hru absolutně nevyhovuje a už vůbec nevyhovuje pro mise typu "call of duty" jak trefně napsal User.
vybírání vedlejších úkolů už bylo i v jedničce...já vím že v Armě bylo pár nedostatků, co se týče kooperace s ostatními vojáky, ale pořád bych řekl, že to docela fungovalo (mně to tak přišlo)...i kdyz pamatuju si třeba misi, kdy jsem musel hlídat nějakou raketovou základnu celou noc a trvalo to snad dvě hodiny než se rozednilo :D
Walome: Myslel jsem spíš design misí v kampani. Ten byl v Armě naprosto příšernej. Polovina misí měla design hodící se spíš do CoD, kdy se od hráče očekávalo, že s čtyřčlenou jednotkou vykosí tři plný města nepřátel. To spolu s tradičně hardcore mechanismy ústilo v konstantní save/load orgie. Druhá půlka misí působila už spíš jako RTS, na což zase není moc uzpůsobený velící rozhraní a interface obecně. Navíc i bugů bylo víc, i po důkladným opatchování jsem musel polovinu misí ukončovat cheatem, letecká podpora vůbec nefungovala, takže jsem musel všechno stejně udělat sám atd...

Armu 2 jsem pořádně nehrál, ale pokud vím, do kampaně hodili takovej ten high command strategickej mód, vybírání vedlejších úkolů a podobný nesmysly.
No nevim, arma mi přišla úplně stejná jako OF - stejný bugy, stejná neinteligence vlastních jednotek, stejný (na dnešní dobu děsný) jízdní model, prapodivný zvuky atd... hrál jsem teda jen jednotlivé mise, OF mi stačil tak na deset let :-D, ale přišlo mi to dost šokující, že se nezměnilo nic krom grafiky...
User47: ok, opraveno, díky :) no já bych ale popravdě neřekl, že by se v Armě vydali špatným směrem, hrál jsem tedy akorát jedničku a nevím jak moc důkladně vše poupravili ve dvojce, ale já se na ně vůbec nezlobil s tím, co pro nás hráče připravili...jediný co mně vadilo byl fakt, že je hra hrozně krátká a nevyužitá a to i přesto, že jsem mastil jednu vedlejší misi vedle druhý
Drolin: což OF není. Možná proto máme tendenci "omlouvat" chyby hry ve smyslu jejího stáří...
THX: A jaký má smysl hodnotit hry v kontextu doby vydání? Pokud je titul kvalitní, obstojí kdykoliv a naopak.
Malarkey: Jen lehká poznámka, codemasters nejsou amíci, ale angláni:). Ono kdyby značce pořád vládli BIS, tak by to asi taky takový terno nebylo, v Armách se imho vydali dost špatným směrem.
NateLogan: Ani jedno v té hře není. Jde tam aplikovat dokonce i stealth postupu, takže nepřátelské jednotky neví kde hráč je, dokud se sám neprozradí. Přestřelky probíhají vetšinou na 100 metrů a více a to se neprátelský voják trefí tak jednou za 10 minut. Nablízko taky nemají nic moc mušku, to většinou ani nestačí vystřelit. A vojáci se zničehonic nikde neobjevují. Vždy jsou už nasázení na mapě.
Tady bude silně záležet na způsobu, jakým je té obtížnosti dosaženo. Pokud je to díky dokonalému zraku nepřátel, jejich absolutní mušce či pokud vždy ví o vaší pozici, pokud se zákeřně objevují nepřátelské síly v již vyčištěných oblastech (tady snad ani nejde omluvit ta lenost vývojářů, každý, kdo si hrál s editorem v OFP, ví, že k vpádu nepřátel do zad hráče bylo potřeba je tam odněkud přesunout, nikdy se nemohli uprostřed hry jen tak zhmotnit) atp., tak strhávání bodů je zcela oprávněné.
Nekdo se proste snaz vyrovna s nastalou situaci, nekomu to prijde tezsi. Ja nevim, DR jsem nehral, takze nemuzu mluvit o tomto konkretnim pripade.
Ale stejně - strhnout 4 body/stupně jen za obtížnost(ohledně Pcgameru)? I kdyby byla katastrofální, což není, byl by to poměrně divný a dětinský krok. Vidím v tom jen zaujetost ohledně Army2, či "poskvrnění" české značky. Nic víc ...
Ta obtiznost ma byt udajne nevyvazena, to jestli je to prilis obtizne zalezi na individualnich zkusenostech.
Já opravdu nechápu ty kecy k obtížnosti. Ta hra není nijak přehnaně obtížná, už jsem hrál mnohem těžší hry. Vetšinou umírám svojí vinou, když na ně naběhnu, jak kokot, bez krytí. Semtam se stane, že mě trefí na jednu ránu do hlavy. Jinak panďulák vydrží tak 3 rány kamkoliv, kromě hlavy.

ad grafika: Ty textury by mohly být lepší, ale ta stylizace do oranžovohnědé barvy vypadá spíš relisticky.
Me se prave stylizace libi neskutecne, mam rad filtry :) Ale ty textury jsou podle obrazku vazne otresny... zajtra snad vyzkousim.
K obtížnosti: Většina hráčů ani nemá ponětí o tom jak "realistická/skutečná" obtížnost vypadá a zvlášť za války a pak kafrají, že jim to nejde. Tak jsou nepřátelé více odolní, svým způsobem "chytří" atd. vždyť taková je i realita - člověk v takový situaci musí vydat ze sebe vše a chovat se tak, jak by se nechoval - zvýšené reflexy, postřeh, výdrž a mohl bych pokračovat.

jsem pouze filozof ... ale zatraceně dobrej ;)

Teda, graficky je OP2 docela průser. Sice to jakžtakž běží na mém pc na plný gule s igh nastavením, ale je to teda síle. Celá hra je zbarvená do takové oranžové nahnědlé barvy, všude ohyzné 2d textury ... docela slabota.
Mám za sebou 3 hodiny hraní OPF2 a opravdu by mě zajímalo, kde se schovává ta brutální obtížnost. Podařilo se mi zemřít jenom jednou, když jsem naběhl proti APC s M4.
No je pravda, že autor z toho chytl docela rapl a proto jsme se v recenzi nic nedozvěděli (jenom to, co se mu nelíbio - obtížnost, AI). Nejlepší bude si počkat na nějakou pořádnou recenzi na pořádným webu.
Vyšší obtížnost? Klidně, ale ne šroubovanou pomocí supermanských schopností nepřátel a totálně debilní AI spolubojovníků (+ pomocí pár dalších nedomyšlených mechanismů hry) :D
Aimlezz: "Té doby, ve které se hra odehrává" - ne vyšla :-)
Mě to připadá dobře napsané.
Minatory: Pěknej komentář, jen to "úžasný příběh, který je dobře postaven na politické situaci té doby" působí trochu jak kdyby OFP vyšla za studené války :).
V OFP vždy existuje způsob, jak misi projít celkem hladce. Takhle na mě ty mise působily při prvním hraní, kdy jsem takové věci jako boční útoky nebral v potaz. Teďka, po bůh ví kolikátém dohrání, celého Flashpointa i já dovedu projít bez problémů :-)
Útěk z Everonu je super, ale tam se jen stačí dostat ke škodovce, která je u jdené stodoly a dál už to jde jako po másle, jediný problém je dostat se bezpečně k ní, protože všude hlídkují BVPčka a tanky.

Ty shilky ve vesnici (jestli myslíš tu misi na Maldenu) taky nejsou nic moc těžkého, jen se nesmí útočit čelně a vzít to z boku od benzinky, odpálit shilky LAWem co nejdřív a zavolat leteckou podporu, dál je to pohodička :)

No a ty stealth mise šly většinou "obechcat" tak, že se dalo nastoupit do nějakého plně vyzbrojeného vrtulníku a celé to vymlátit ze vzduchu :)

Největší kouzlo Flashpointu je právě v té volnosti
Podle mě jsou těžké jen některé stealth mise a sem tam nějaká ta normální (třeba útěk z Everonu, útok na jednu vesnici, kde se mají zničit šilky, přepadení skryté základny v lesích). Každopádně souhlasim, stačí nikam moc nespěchat a zvyknout si na zdejší reálie a pak to nebude zas tak těžké.
Mně se Flashpoint vůbec nezdá nějak moc těžký, jak spousta lidí píše. Je sice pravda, že smrt na jednu kulku může být frustrující, ale nepřátelé jsou tak hrozně tupí, že vás zabijí jen v případě, že je nějak přehlédnete, takže stačí být ve střehu a chodit opatrně - to se v jiných FPSkách dělat nemusí, proto jsou asi lidi z Flashpointa tak vyjevení :D
Kdyby se někdo divil, proč jsem hře udělil absolutní hodnocení, zde je má odpověď. Absolutní hodnocení si zaslouží jen taková hra, která je něčím výjmečná. Ano, Flashpoint takový byl. Ale nejen v příběhu, hratelnosti a dalších aspektech. Pro mě nejpodstatnější součást hry, editor misí, který je plnohodnotný a shodný s tím ve kterém byla vytvořena původní hra. Tento editor misí mě zabavil na dlouhých 5 let. Je to neuvěřitelné, je to prostě tak. Žádná jiná hra než tato si ode mě nezaslouží jiné než 100% hodnocení.