První česká RTS by šla strašně pomluvit, ale i vynést do nebe. Záleží z jakého úhlu hru hodnotíme. Já se rád zabývám herní historií, takže se to v mém hodnocení projevuje. Paranoia začala vznikat jako soukromý projekt fanoušků Dune II: Battle for Arrakis. Hra je bavila, ale zároveň k ní měly jisté výhrady. Začaly tedy pracovat na vlastní verzi. Až později se k vývoji připojilo pár dalších lidí a projekt se začal rozrůstat. Nakonec se rozhodly pro komerční vydání.
Hra je proti svému vzoru obohacena o hru více hráčů a velitelské vozy - umožňují ovládat více jednotek současně. Grafika je na podobné úrovni, v něčem lepší, ale řekl bych méně přehledná. Hudba je fajn a dobře se poslouchá. Intro a outro jsou také pěkně roz-animované. Na to,že jde o první projekt autorů vše funguje dobře a během hraní pomocí DosBoxu jsem nezaznamenal jediný problém. Bezva je také integrovaný seznam budov a jednotek.
A teď zápory. Paranoia vyšla až v roce 1995. Na trhu byl Warcraft II: Tides of Darkness a Command & Conquer, hry mnohem vyspělejší. Ovládání na tehdejší dobu hrozné, dnes ještě horší. Špatně rozeznatelné jednotky v mizerné a titěrné grafice. Tři strany konfliktu, rozlišené pouze barvou, které ale mají úplně stejné budovy i jednotky - srovnejte s již zmiňovanou Dunou. Navíc pouze kampaň za jednu stranu - pouhých 10 misí.
Celkově mě hra bavila. Pokud jste hráli Dune II, tak vás tenhle český projekt nemá čím zklamat, ale ani nadchnout. Při hraní v dnešní době je třeba se připravit především na neexistenci skupin jednotek a výrobních front. Pokud by hra vyšla o rok dříve mohla mít mnohem větší úspěch. Tímto také velice oceňuji práci Phoenix Arts na českých RTS. Velkou výhodou pro zájemce o vyzkoušení je, že hra byla uvolněna zdarma.
Hra je proti svému vzoru obohacena o hru více hráčů a velitelské vozy - umožňují ovládat více jednotek současně. Grafika je na podobné úrovni, v něčem lepší, ale řekl bych méně přehledná. Hudba je fajn a dobře se poslouchá. Intro a outro jsou také pěkně roz-animované. Na to,že jde o první projekt autorů vše funguje dobře a během hraní pomocí DosBoxu jsem nezaznamenal jediný problém. Bezva je také integrovaný seznam budov a jednotek.
A teď zápory. Paranoia vyšla až v roce 1995. Na trhu byl Warcraft II: Tides of Darkness a Command & Conquer, hry mnohem vyspělejší. Ovládání na tehdejší dobu hrozné, dnes ještě horší. Špatně rozeznatelné jednotky v mizerné a titěrné grafice. Tři strany konfliktu, rozlišené pouze barvou, které ale mají úplně stejné budovy i jednotky - srovnejte s již zmiňovanou Dunou. Navíc pouze kampaň za jednu stranu - pouhých 10 misí.
Celkově mě hra bavila. Pokud jste hráli Dune II, tak vás tenhle český projekt nemá čím zklamat, ale ani nadchnout. Při hraní v dnešní době je třeba se připravit především na neexistenci skupin jednotek a výrobních front. Pokud by hra vyšla o rok dříve mohla mít mnohem větší úspěch. Tímto také velice oceňuji práci Phoenix Arts na českých RTS. Velkou výhodou pro zájemce o vyzkoušení je, že hra byla uvolněna zdarma.
Pro: Je to první česká RTS která se začala prodávat
Proti: Viz. komentář