Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hele hustě. Kingmaker už má reprezentativní hodnocení a přeskočil MM7 či New Vegas. :)
@7c (19.09.2021 19:56): Za mne proste kitovani nějaká validni technika není. Obvzlast v případech kdy jasne vím ze to jde i jinak a normálně. Beru ze to muže být třeba poslední možnost když to jinak nejde a nějak se člověk dal dostat musí. A nemá třeba na danou potvoru idealni složení party.
A jinak v pathfinderovi potvory které kitovat jdou po celém dungeonu jsou, třeba vodní elementalove. A jde to i ve dvojce. Však plno lidi hned v prvním dungeonu kde mají lvl 2 a narazí tam na lvl 7 elementala tak ho ukituji k smrti jak nic. Přitom se dá zabit i normálně.
Zrovna u tohle případu narazil i streamer Coh kdy toho elementala ukitoval a lidi mu to v diskuzi daly trochu sežrat ze od nej čekali víc než použit takovou lacinou záležitost jako kitovani.
Navic si nemyslím ze by někdo dělal hru s tím ze se rozhodne tam dat nepřátele kteří se daji zabit čiste jen kitovanim a tím se ospravedlnila ta údajná regulérní technika. Ok, možná to tak někde je, ale standard to určitě nebude.Za mne to je jen hráčska klicka která proste jde použit když se to někomu hodí.
""někdo silnější potvoru takzvane kituje ( což je hodně zbaběly a zoufalý přístup)"

Tohle je v PF myslím nesmysl (nemluvím teď o tom, že kiting je normálně technika a nic "zbabělého" na ní není - ok, můžeš samozřejmě nadávat, pokud jsi na opačném konci třeba v pvp, ale to je o tom, jak je hra vybalancovaná) - boje jsou dost binární - útok/obrana - buď zasáhneš, nebo ne (ve smyslu pokud nemáš dostatečnou úroveň pro nepřátele, moc si nezabojuješ - viz třeba ten první "lich"). Útěk nic moc nevyřeší a člověk s s ním moc nepomůže. Obzvlášť když u těch postav bez brnění je to často smrt, jakmile se k nim něco dostane.

Obecně co si vzpomínám, tak jediný opravdu těžký soubor byl ten 1v1 pro Amiri - bez specifického buildu je to hodně save/load/pray/cheat. Nebo jasně ten speciální "boss", ale tam se to dalo čekat (a hlavně na nižších úrovních to je brutální - ale dané hlavně tím, že když je šance na zásad 1/20 a nepřítel se uzdravuje). To jen na okraj - s BG2 (obzvláště Tactics) se bohužel PF nemůže rovnat.
@Tulareanus (19.09.2021 18:42): Taky jsem zmínil ze jsem kitovani sám použil. A v závorce to bylo proto aby bylo jasne ze to necilim na nikoho osobně ale ze to je můj názor. Ale tak trefená husa se vždy ozve i když nemá proč.
Je k neuvěření jak různým překrucováním a motanim dvou naprosto rozdílných her které mají úplně jiné herní systémy a přístupy tady děláš soudce a kata cizího názoru. Něco podobného jsem snad naposled zažil když tu byli komunisti.
A tím s tebou končím, neda se s tebou normálně bavit, snaha byla, ale útočiš při první příležitosti.
@Charllize (19.09.2021 18:34): "Já nic nikomu nevyčítal, jen jsem napsal co si o to myslím." -> "někdo silnější potvoru takzvane kituje ( což je hodně zbaběly a zoufalý přístup)"

Akože mne to môže byť jedno, ale je mi až komické ako veľmi trpíš potrebou považovať svoj postup za ak adekvátny, tak rovno ten naozaj ťažký, ktorý je niečo viac. A robiť z toho, že máš v DS na sebe havel armor a medium roll umenie, to je celkom vtipné. A pritom jediné, na čo poukazujem je to, že chceš, aby tvoj playstyle ľudia rešpektovali, ale ten, ktorý sa nepáči tebe považuješ za zúfalý a zbabelý. Hoci logika toho, ako je na pr. postavené DS hovorí, že áno, musíš na Havela grindovať (čo je zúfalý prístup), aby si sa nemusel poriadne naučiť taktiku a reakcie pri boji, lebo tie údery najťažšie brnenie v hre ustojí (čo je zbabelý prístup). Ale to prosím pekne používam len tvoje vlastné slová. :)
@Tulareanus (19.09.2021 18:18): Já nic nikomu nevyčítal, jen jsem napsal co si o to myslím. To ty jsi udělal zase křížovou výpravu na jiný názor :)

A ústupky  nedělám, to jsi si zase vyfabulovsl z hovna Tule :)
Vsak si zkus v DS 3 dat Havla a mít při tom medium kotoul, spis myslím ze by ses na to vysral protože na to nemáš trpělivost. Jestli tomuhle říkáš ústupek tak by sis měl srovnat v hlavě co to obnáší a opravit si názor.
@Charllize (19.09.2021 17:38): Pozri, kľudne tak hraj, pokiaľ ti to vyhovuje, alebo ťa to baví. Moja pointa bola v tom, že ty si robíš ústupky, ale vyčítaš ich v podstate ako niečo negatívne iným hráčom, hoci je to vlastne to isté.

A ja ťa v tom DS nepotrebujem, ja som ten čo tam uskakoval nahý, ja to zvládnem. :D
@Tulareanus (19.09.2021 17:25): Nojo přijde. Možná ten grind je ještě náročnější. Ne na reflexy ale časove a herně určitě.
Ja nevím no, her kde je potřeba mít nějaký skill jsem hrál dost. Většinou nějaké akční adventury či rpg jako DMC, Onimusha, Ninja Blade, Ninja Gaiden a třeba i poslední asasin kde to na nejvyšší obtížnost je taky dost uskakovaci a pobíhaci. A proste mi nepřijde ze by na tom bylo něco vyjimecnejsiho než si proste v DS udělat armor postavu.
Jako jasne, je mi 51 a reflexy už nemam jako dřív, ale to mi snad vyčítat nebudes :)
Navic když by jsme hráli DS spolu jsem si na 100% jistý ze budeš rad ze mě tam mas :D
@Charllize (19.09.2021 17:07): Čiže grindovať na väčšie staty je podľa teba rovnako náročné ako mať dobré reflexy a nepriateľom sa vyhýbať tak, aby ťa netrafili? :)

Tvoj posledný odstavec sa dá inak pekne parafrázovať: "Holt někdo má radost když ho boss pri kitovaní netrefi, já zase když mě jebne a nic moc se mi nestane. Oba způsoby vyžadují dost pile a práce jen na jiném písečku :)"
@Tulareanus (19.09.2021 16:59): Však já tím nikomu nechtěl měnit playstyle nebo zpochybňovat ze ta hra to neumožňuje, jen jsem napsal jak to přijde mne a jak to vnímám. 
Hele, Dark Souls jde hrát nahý aniž bys dostal jediný zásah za celou hru. Nebo na taneční podložce. Takže můj způsob je ještě těžce seriózní a nijak nevybocuje z toho co měli tvůrci v úmyslu :) To jak to hraju je víc grindy, musím mít větší staty a absolvovat mnohem víc souboju. Nějaké prokotouleni hrou s nacasovanim mi nepřijde o nic náročnější. 
Holt někdo má radost když ho boss v kotoulu netrefi já zase když mě jebne a nic moc se mi nestane. Oba způsoby vyžadují dost pile a práce jen na jiném písečku :)
@Charllize (19.09.2021 16:53): Už za čias prvého Baldur's Gate sa zvyklo kitovať s lukostrelcom, či už to bol Thief, Ranger atď... :) Kitovanie je taktika bez ohľadu na to, či je to MMO alebo singleplayer. Teraz si v rýchlosti z hlavy nespomeniem, ale určite aj v klasických infinity engine RPG boli prípady, kedy bolo treba niektorých konkrétnych nepriateľov kitovať.

Lenže koncept toho, že v Dark Souls sa netreba uhýbať a zvládať ten pohyb a časovanie, lebo sa to dá hrať aj tak, je viac proti konceptu hrateľnosti Dark Souls než to, že sa niekto s družinou rozhodne kitovať nepriateľov v Pathfinderovi, pretože Pathfinder nemá jasné definovaný playstyle.
@Tulareanus (19.09.2021 16:39): V DS mívám těžkou zbroj a hodně hp proto ze mě nebaví kolem nepratel hopsat a kotoulet se jak blázen :) A i tak se tomu stejne úplně nevyhnu, ona ta postava ani tak není nesmrtelná.
A neboj hopsaci a kotouleci DS jsem absolvoval taky, odehrál jsem tak první díl tuším i s dlc. A od te doby to tak nehraju.
( v DS hopsat moc nejde, ber to jako příměr :)

V mmo se kituje často, ale v te kolektivní hře se vytrácí potřeby jedince a jak píšeš často to je jediná taktika. 

Kouzelnik sice jakoby kituje ale umožňuje mu to zbytek party který jde s kůži na trh, v tom vidím rozdíl .
@Charllize (19.09.2021 16:03): Veľmi záleží od konkrétnej hry a mechanizmov. Napr. WoW bralo kitovanie ako niečo, čo bolo napr. za čias The Burning Crusade na heroic obtiažnosti dungeonov alebo v raidoch doslova povinné, ak si chcel uspieť. Mne to celkovo príde ako jedna z taktík a možností, ktorú ponúka hra. Nie každý má družinu na crowd control alebo na agroumlátenie. A ani tie vždy nejdú. To by som ti rovno mohol pripomenúť, že mne napr. príde v Dark Souls zbabelé obliecť sa do najťažšej možnej zbroje a napchať body do vitality, lebo hráč si nevie rady, lebo nevie dodgovať alebo nemá reflexy, aby dával bossov a nepriateľov normálne. :) Ale hra to umožňuje a tak to nie je proti pravidlám.

Si zober, že mágovia a kúzelnícke postavy na diaľku v podstate hráča istým spôsobom kitujú. Na začiatku boja ostanú ďalej alebo sa posunú preč, aby na seba zakúzlili rôzne protekcie, vypili obranný potion a dávali ťa z diaľky. :) Uvidím, či aj v Pathfinderi stretnem takých nepriateľov, ktorí toto budú aktívne robiť. Podľa mňa ak to nerobia, tak je to možno dané len tým, že ich AI nie je tak dobrá.
@Tulareanus (19.09.2021 15:39): Tak pri použití správne taktiky a podobne kitovani není potřeba. Dochází na nej většinou když si hráč neví rady normálně. Zbaběle mi to přijde proto ze nepřítel tak nedostane šanci. Stačí si představit opačnou situaci, za by partu začal kitovat třeba drak a z dálky je vždycky pálil třeba firebalem, nic moc ze ?:) Zalezi na úhlu pohledu ale pro mě je kitovani dost low. A s takto vyhranym soubojem pak nejsem spokojený. Ale sám od sebe vím ze jsem to tam jednou udělal taky u souboje kde se mi už vařila krev vzteky a nakonec ty zmetky ukitoval :)
Tak je pravda ze vyvbijet trash nepřátele kteří tam často jsou v hojném počtu na tahy je trosku zbytecnost a zřejmě přístup používat tahy jen na silnější nepřátele dává i smysl.
@Charllize (19.09.2021 15:08): Kitovanie je normálna vec. nie je na tom nič zbabelé, je to spôsob boja. Nie každý hrá headon, v podstate je to z istého hľadiska aj smart, ak to hra umožňuje. Týmto spôsobom vieš poraziť aj o dosť silnejších nepriateľov. Nevýhoda je zvyčajne v tom, že to dlho trvá a človek musí byť naozaj trpezlivý.

Mne v tých ťahoch každopádne príde, že xkrát sa mi stalo, že aby som mohol spraviť efektívnu útočnú akciu alebo kúzlo, chýbalo mi pár krokov, ktoré som už v tom ťahu nemal. V realtime je ten presun pol sekundy, sekundu a nemá z toho človek taký postih ako v ťahu, kedy nič neurobí alebo urobí niečo málo efektívne. Ďalšou vecou je, že pri hraní na ťahy hra hráča oveľa viac trestá, ak nenaplánuje rozmiestnenie svojej družiny naozaj dopredu (blokovanie chargu, priechodu, line of sight, atď...). Čiže ja si asi ťahový štýl nechám len na špecifické komlexnejšie boje.
@Tulareanus (19.09.2021 11:17): Na steamu jsou o tom obsáhle diskuze co je snazší, jestli realtime nebo tahy. Většinou převládá názor ze celkove je těžší realtime, ale mě osobně to tak nepřišlo. Sice jsem ho zkoušel opravdu málo z důvodu ze ten pauzovaci nesmysl nesnáším ale u par soubojů se specifickými nepřáteli ( bludicky) jsem ho zapnul a světě div se šlo to hned lip. Také si myslím ze při realtime je větší prostor pro manévrování s postavami a dá se tak plno věcem vyhnout, na tahy to jde o dost hůř, jelikoz často je postava vzasade kachna na odstřel bez možnosti se někam pohnout, když už na to nemá akci.
S tím souvisí i to ze v realtimu jsem po ruznu viděl ze někdo silnější potvoru takzvane kituje ( což je hodně zbaběly a zoufalý přístup) a pizla ji na dálku, což sice na tahy jde trochu také ale není to zdaleka tak jednoduché a vyžaduje to dost úsilí aby to fungovalo.
Tahy umožňují lepší taktiku a mám u nich pocit ze využívám všechny postavy naplno. Samozřejmě časove to je náročnější ale s tím problém nemam.
@7c (15.09.2021 19:37): Ako som písal nižšie, permadeath z dôvodu zlyhania v bojoch ako súčasť družiny mi nevadí. Narážal som na to, že je blbé, ak umrie NPC/Companion pred tým, než s ním máš vôbec šancu interagovať. V BG 2 si mal encountery robené dostatočne rozumne na to, aby to nedávalo NPCčka do takých situácii, alebo aby to spustilo nejakú interakciu, keď klesli ich životy na kritickú hranicu, prípadne v pár výnimočných situáciach dali hráčovi dosť času, aby urobil nejaké rozhodnutie, ktoré ovplyvní ich osud (Viconia v Athkatle). Každopádne ma to prekvapilo, že hra, ktorá vyšla skoro o 20 rokov neskôr to má takto nešťastne.

Len tak všeobecne - začal som hrať hru s bojmi na ťahy a práve v prvom väčšom dungeone Sycamore Depths som v istej pasáži vyskúšal realtime s pauzou, pretože tie boje sa tam fakt dosť vliekli a zistil som dve podstatné veci. Pri určitých typov nepriateľov, hlavne takých čo nekúzlia alebo nemajú špeciálne schopnosti, je realtime oveľa lepší a silnejší, pretože nedáva nepriateľom tak veľa šancí útočiť. Naopak moji silnejší bojoví spoločníci majú tých šancí na útočenie viac a nemusia čakať, kým sa všetci účastníci boja prestriedajú. Odvtedy som začal hrať ten realtime, pretože to naozaj boje urýchluje (otázka 10-15 sekúnd verzus niekoľko minút) a zľahčuje. Ťahový boj som zapol znova len na silnejšie skupiny humanoidných nepriateľov alebo v prípade ak čelím 1-2 silnejším nepriateľom, kde mi ťahový systém dáva vlastne "viac" akcii za kolo.
@Tulareanus (15.09.2021 15:58): Tohle bylo ale pokud si vzpomínám už v BG (tj. ADnD - podobná pravidla). Permanentní smrt je myslím možné vypnout v nastavení (a stejně tak dost dalších věcí). Taky jsou tu různé monžnosti "čachrování" s XP (sdílení mezi všemi členy nebo jen aktivními), ale tohle mi přišlo zbytečné (max level na tu chvilku stejně nic extra navíc nepřinese).
@MickTheMage (15.09.2021 15:24): Rangera som zatiaľ ešte nestretol, heh. Ale zas nemám v tej hre ešte asi toľko hodín. Ja musím i tak uznať, že vďaka lockdownu sa mi podarilo ponoriť do hier a utopiť tam kopec hodínn par. v Dark Souls trilógii, ale Disco Elysium som už z väčšej časti hrával len cez víkendy alebo po večeroch po práci, aj to len niekedy. Xkrát sa mi stalo, že som sa tešil ako si po práci zahrám, ale nakoniec som došiel večer z práce, pripravil si večeru a bol príliš unavený na to, aby som ešte niečo púsťal.

@Charllize (15.09.2021 15:30): Keď som videl, že je mŕtvy, tak som už radšej neriskoval a loadoval. Pri ďalšom pokuse ho už medvedel len omráčil a on upadol do bezvedomia. Po boji sa zdvihol a sám vyhealoval, neviem, či by to urobil aj keby umrel.
Teď mě ještě napadá. Když ho medvěd zabije tak se po souboji sám nezvedne? Není to tak? Já totiž myslím neloadoval a po souboji se Tristan oživil sám a nic se nestalo. Nejsem si už úplně jistý. Je to tak rok co jsem v te lokaci byl.
@Tulareanus (15.09.2021 15:10): Já mám dojem ze se mi to stalo taky. Tristan byl nejblíž, případne u toho medvěda byl predtim. Ta hra totiž funguje tak, a dá se to využít, ze nepřátele útočí na prvního co vidí, až když se jim stane ze dotyčného několik kol poradně netrefi tak se přesunou na jiný cíl. Ne ze by to asi bylo 100% pravidlo ale dá se s tím často počítat.
Nedoslo mi ze v te chvíli Tristan není v partě, ale úmrtí npc co nemáš v partě zažijes ještě dost. Buď rad ze nezabil tebe :)
Mizes si pak zkusit achievment zabit ho sólo na hard na max lvl 2. Já to teda nezkoušel :)
@Charllize (15.09.2021 14:27): Pointa je v tom, že som ho nemal ešte v družine. V podstate to bol event do ktorého som pripochodoval a v momente ako začal boj a než som mohol niečo urobiť, medveď mu dal turn 1 instakill. To čo popisuješ by malo/mohlo platiť pre moju družinu, keby som sa pustil do prisilného nepriateľa alebo by som poslal na boj na blízko castera. Ale ak ti hra predostrie situáciu, kde máš zabiť nepriateľa, aby si zachránil NPC, ktoré sa k tebe pridá a ten nepriateľ ho náhodou instakillne turn 1, to už v dnešnej dobe jednoducho považujem za zlý dizajn. A pritom by stačilo naprogramovať v hre, že pri tomto prvom stretnutí bude Tristian maximálne v bezvedomí a nebol by problém. Tak ako sa to dnes už v hrách logicky robí.
@Tulareanus (15.09.2021 10:28): Určitě se s tebou nechci dohadovat ale proč by to měl být fail? Ten medvěd není žádné orezavatko a je úplně evidentní ze by Tristana posvacil jednou ranou jak nic. Zrovna tak jako když tobě padnou dobre kostky a rozprsknes slabého nepřítele po okolí. A zas tak často se tohle ve hře nestává. Ale holt když někdo má málo hp a nízké AC nebo něco dalšího a priplete se do cesty silnému protivníkovi tak to podle mého logicky muže skončit one shotem . Nasere to, to jo, ale ze nevidím v tom žádný fail ani něco co by ta hra udělala špatne, navic to zcela určitě je vždycky dle spravedlivého výpočtu na základě čísel.
Zalezi na obtiznosti ale jsou tam nepřátele kteří pak útočí i 5x po sobě pokud hraješ na tahy tak papírové postavy sejmou pod limit hp jednou takovou sadou. Musíš na ne dávat pozor :D
@MickTheMage (15.09.2021 10:51): Z toho asi hodina bola tvorba postavy. :D Už dávno sa mi nestalo, aby som toľko v kuse niečo hral. Ale je to dané aj tým, že som chorý na PNke a bol to prvý deň, kedy mi bolo natoľko dobre, aby som si niečo zahral. A pre pracujúceho človeka patria bohužiaľ v dnešnej dobe väčšie RPGčka už len na dovolenku a PNku. :/
@7c (14.09.2021 19:55): Za brucho v kŕčoch. To si viem predstaviť. Už teraz sa neteším.

Inak včera som narazil na jeden "oldschool" dizajnérsky fail v Temple of the Elk - Ako som sa dostal k Bear Tree-entovi a začal combat, tak v prvom kole milý medveď zabil Tristiana. Nie omráčil, ale rovno zabil, lebo poslednou ranou dal overkill. Tak som pár sekund len civel a dal som si rovno reload. Našťastie používam quicksave pomerne dosť. Toto mi inak príde ako dosť fail, že hra nemá nejaký failsafe na to, aby v takejto udalosti ten nepriateľ naozaj toho potenciálneho companiona len omráčil.
Ten kto vymyslel mechaniku swarmov, by si zaslúžil prefackať. A je aj vtipné, že hra na to upozorní asi tak 5 metrov od prvého swarmu. :D Kto by to povedal, že najväčšia nemesis v hre bude zatiaľ.... húf pavúkov.
Ak niekto váhal alebo čakal s kúpou DLC, tak na steame je akurát season pass v historicky najnižšej cene za 6,29€.
Hmm. Teď mi GOG nabízí tu Imperial Edici jedničky za cca 350 korun. Ale asi zase odmítnu a počkám, jak dopadne dvojka.
@SilentWolf (14.08.2021 09:40): Ve finální části je poměrně striktní čas na splnění a jako na potvoru je v té oblasti jeden vedlejší quest, který vyžaduje cestu přes celou mapu a zpět bez teleportů :) Není to vůbec kritické pro hru, ale docela to naštve (do té doby jsem žádné problémy s časem neměl).

@Jab (14.08.2021 08:40): Hrál jsem to bez modů - ten první je vyloženě cheatovací (to by myslím dost zkazilo zábavu), ale to ten druhý na správu bych podle popisu doporučil, retrospektivně je to dost otrava a dost stereotyp a s minimem snahy je stejně možné dosáhnout nejlepších výsledků i bez modu. Frustrace si člověk užije i tak dost, s oblíbenými výběry mezi dvěma možnostmi (co se týká povyšování rádců/ministrů): špatná nebo špatná? :) Ale vesměs to má vliv jen na finální stav království (klasické závěrečné Fallout "slides").
@SilentWolf (14.08.2021 09:40): Mně přišel nejhorší ten časovač, u kterýho nevíš, kolik ti zbývá času... občas se mi to stalo, že jsem si něco nechal na později a pak mi to napsalo, že quest nebyl splněn... nemluvím teď přímo o té hlavní lince (Další útoky ze Silent Hillu), ale o některých vedlejších, které ale občas s tou hlavní souvisely.

EDIT: Ale jako je pravda, že nějak zásadně tím gameplay přiškrcený nebyl.
Tak ten timer je nakonec velice štědrý, ne? Já jsem se tím z toho co jste tu psali, nechával úplně odradit. A nakonec jsem měl myslím měsíc rezervu a to jsem tam často bloudil. Vždyť už tam pak ani nešlo nic dělat.
@Jab (14.08.2021 00:22): On existuje mod, který ten timer pauzne?? To musí být nějak nový, ne? Když jsem to začínal hrát, tak žádný k dispozici nebyl... ale tak já to rozehrál vlastně před půl rokem...
@Jab (14.08.2021 00:22): Je to dobrá hra, ale má dle mě několik problémů:

1) Všechen obsah v jedné hře - představ si BG2, kdy můžeš mít v partě v jedné hře úplně všechny NPC - takže téměř nastává BioWare "prokecávací kolečko" (což by až tak nevadilo), ale pro zkompletování chceš plnit všechny jejich questy, a zároveň je vylepšovat/vybavovat - což je po čase IMO dost otravné.

2) K dosažení nejlepšího možného konce jsou třeba prakticky informace mimo hru, a i když to víš, tak to časování tě může připravit o některé questy (zejména ke konci hry to je extra otravné - měsíc čekání, měsíc čekání, měsíc čekání, rychle máš pět minut na vyřešení). Na druhou stranu, "nejlepší konec" je sporný. A časování je po čase dost otrava - nemůžeš hrát vlastním tempem.

3) Devalvace výbavy - ze začátku prakticky neuvidíš +1 zbraně a ke konci prodáváš artefakty jen abys uvolnil místo v inventáři (ale to je trochu klasika u hodně RPG).

4) Nejlepší předměty jsou obvykle ty, dávají bonusy k vlasnostem (což je trochu nudné).

5) Trochu binární vliv vlastností na boj - zejména útok a obrana - je to hodně vidět při tom množství nepřátel. Dva stavy - "pižlání" a "kombajn". Hodně kouzel a schopností ovlivňuje právě šanci na zásah (extrémně je to patrné u jednoho hodně těžkého nepřítele). Na druhou stranu, kouzla jsou fajn a je tu hodně zajímavých záležitostí.

6) Tuny předmětů, které je nutné sbírat a zahazovat - možná už je to lepší, ale v P:K jsou uložené všechny změny v lokacích včetně předmětů, které leží na zemi - takže sebrat vše a prodat to nebo ideálně zahodit na mapě byla (kromě modů) jediná možnost, jak trochu redukovat nahrávací časy.

Správa království je IMO dost nevyvážená - pokud se snažíš o nejlepší výsledky, tak "ve výsledku" hodně dlouho čekáš.

Při novém hraní bych do modů na správu království rozhodně šel - je to dost meta už tak (pokud tedy člověk nepreferuje hraní bez jakýchkoliv externích informací - wiki/diskuse).
@Jab (14.08.2021 00:22): To, že je to další Baldurs Gate mně na tom láká, podle hodnocení zdaleka nejlepší. Jenom ti timery a limity jsou pro mě hodně odrazující, nesnáším v jakékoliv podobě a jsem zastánce toho, že poprvé se má hrát hra jak byla zamýšlena, tj bez modů. Mám to těžký život:D
@John Mirra (13.08.2021 15:40): Hmm. No jsou k tomu mody. Timery se dají pak pauznout. Tak jsem si jist, že i správu království půjde upravit. U jednoho i druhého bych ale stejně musel nejdřív vyzkoušet, jestli to mody chce nebo ne. Tak či tak Pathfinder má pěkná hodnocení na DH, ale jinde moc ne. Tak není moc vysoko na mém seznamu k vyzkoušení. Nejvíce mě ale odrazuje to, že je to další hold Baldur's Gate. Snad zatím žádné izometrické RPG jdoucí příliš ve stopách BG mě moc nebavilo.