Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

S cizími lidmi se snažím vždy jednat co nejslušněji. Ty tomu říkáš pokrytectví, já to nazývám zdvořilostí.

Ono nejde ani tak o konkrétní hodnocení, jako spíše o ty "argumenty", kterými jej podkládáš (viz příběh a prostředí). Jako bral bych, kdyby se někomu hra nelíbila proto, že mu nesedla grafika, prostředí či velké množství rozhovorů... komentář misydlouheho je jen hloupý (bez urážky), tvůj je především prvoplánově provokativní.
gaff: Omluv mě, ale v téhle diskuzi se i právě teď chováš trochu jako malé dítě a to mě lehce odrazuje od toho s tebou cokoliv řešit. Jsem si jistý, že bude oboustranně výhodnější se spokojeně ignorovat.
No a vidíš, slušňáku, mně ne. Já nemám čas zkoušet něco dvakrát, jak to nezaujme, šup s tim do koše. A tohle byla ještě výjimka z dob mého rpg nadšení.. lituju toho, že sem hru dohrál s návodem čekajíc, že mě něčím zaujme.. ee, je to extrémně nadhodnocená rádoby stylová záležitost.

Ovšem netušim, proč to tu všichni berete tak osobně (proč mi ty pokrytče obratem nadáváš do pomlček?:o)? To, že se mi nelíbila ještě nutně neznamená, že byla špatná. Tak nebreč...
gaff: jenže, jak bys mohl sám vidět, jemu (a nebyl myslím zdaleka sám) to nakonec za ten čas stálo. BTW zdalipak umíš i jiné vulgarismy, než jen "píčovina", příp. "chujové"... (řečnická otázka)

V mém případě to platí u hudby - pokud se mi něco nového líbí hned při prvním poslechu, přijde mi deska podezřelá (a taky obvykle vydrží nejvíce týden dva).
hamster: "Při mém prvním hraní jsem s PT taky po čase z nudy seknul. K téhle hře si musíš najít cestu." ... Ty máš tolik času, že s každou pičovinou ztrácíš čas víckrát? Aby sis našel cestičku? Hmmmmmm
Falagar: Bohužel tedy nemám tušení co znamená kvantitativně přemýšlet, ale pokud jde o to jak máě napsat, že jsi se u hry nudil, tak pokud možno takhle. S výběrem tvých slov mám trochu sémantickou potíž. ;)

btw. Při mém prvním hraní jsem s PT taky po čase z nudy seknul. K téhle hře si musíš najít cestu.

misadlouhy: Takovýhle komentář by ode mě s prominutím dostal mínus i pokud bych se s tebou shodoval v hodnocení. Možná by jsi mohl přemýšlet o tom skutečně ho napsat...
Falagar: z toho si nic nedělej, já nepopularitou žiju (-7 záporných ohodnocení u Planescape Torment) hehehe
Hamster: Takto kvantitativně jsem o tom nepřemýšlel - prostě mne nebavilo a nelákalo dál s touto postavou hrát. Nepřipadal jsem si pro to dostatečně motivován. Nudilo mne to... jak to mám ještě popsat? :-)

pipboy: Zřejmě jsem divný... inu, co naděláme? ;-)
Falagar: Že je to subjektivní záležitost je hezké, ale to tě ještě neopravňuje k využívání termínů, kterým v rámci své definice pořádně rozumíš jen ty sám. Pouze se snažím odstranit přebytečnou vatu. ;)

btw. Má první otázka/poznámka mého posledního postu?
"ničím nevynikl ani v kladném ani v záporném"
To je jak rict ze Disneyland castle nicim nevynika mezi hrady O_o
Hamster: Mno, zřejmě by se to dalo zjednodušit na jednoduché líbí/nelíbí... nějak mi to zjednodušení přijde nepatřičné, ale zřejmě by to šlo. Vždy je to ale subjektivní záležitost. Nic jako udělej to takhle a sežeru ti to, udělej to takhle a ne. :-(
Falagar:

s postavou: Znamená to tedy, že ti přišlo, že ti PT nenabízí dostatek možností (dialogových, úkolových atp.), aby jsi měl pocit, že v rámci tebou volených možností hraješ "za sebe"? Jestli je tam jiný výklad, tak ho asi nevidím. :/

se světem: Takže sžití se se světem přeloženo do češtiny znamená, že se ti ten svět jednoduše líbí?
Hamster: Sžít se nebo chceš-li vžít se do postavy. Aby ti připadalo, že ne ta postava, ale ty plníš dané úkoly a děláš daná rozhodnutí. Je to jakýsi stav mysli, kdy se cítíš jako ona postava. Nemá to nic společného s prostou reálností postavy - můžeš hrát za člověka nebo králíka, za řidiče autobusu nebo za mága, za klaďase nebo za parchanta - jde o jakési sladění duší, vytvoření si vztahu k dané postavě, které prostě někde cítím a někde ne. Je to výrazný prvek atmosféry.
Stejně tak co se sžití se světem týče - je to obdobně vytvoření si pouta k němu. Tak jsem si např. vytvořil pouto ke světu Warcraftu nebo Gothicu, ale už ne ke světu TES či Planescapu a že jsem posledně jmenovanému dal určitě 20 hodin čistého času (což bych, samozřejmě, s neznámou a neopěvovanou hrou nikdy neudělal, ta by šla z disku mnohem mnohem dřív)...

pipboy: Varoval jsem tě dopředu. :-) Jak říkám, za hlavní zápor Planescape považuju to, že o něm v podstatě nedokážu nic konkrétního napsat. Ničím mne nezaujal, ničím nevynikl ani v kladném ani v záporném. Což je určitě jasný prvek průměrnosti. A průměr je prostě 50%. ;-)
gaff: tos nám to teda tou čtyřicítkou nandal, frajer...

Pokud se tvé hodnocení mění v závislosti na tom, co říkají ostatní, tak ztrácí i tu poslední špetku nějaké výpovědní hodnoty, jelikož vypovídá spíše o autorovi samotném (a tudíž nemá cenu jej více rozebírat).
no a vidíte chujové, přesto je to imho píčovina:o PT pro mě bylo absolutní zklamání. De facto to bylo jediné rpg (z mnoha dohraných), které mě nebavilo vůbec (slušnou atmosféru hře neupírám)
gaff: Heh, mazec. Jsem si ho přečetl a už tam máš mínusko i ode mě. :)

Falagar: Sorry za zkomolení nicku.

pipboy: No tak to jsi mi moc nepomohl... ;)
gaff: sorry, ale napsat, že "narozdíl od ostatních rpg, PT nevyniká ani nijak zvlášť zajímavým příběhem ani rozmanitými lokacemi", když 70% RPG se odehrává v generickém fantasy světě a 95% jich je o zabití hlavního padoucha a záchraně světa, může opravdu jen ten největší- (pipboy mě doplní).
patrne jako tech dalsich 14 lidi proto, ze bud jsi hral uplne jinou hru, nebo ses debil :) Jednoduse to co popisujes nema s hrou znamou pod jmenem Planescape Torment nic spolecneho imho :)
Szit se s postavou pro me znamena prdevsim to, ze neni napsana tak, ze si prijdu jako curak, kdyz za ni hraju zpusobem ktery je mi vlastni :)

Jinak vysvetleni padesatky tim, ze je to na nej vsecko moc divne, sice chapu, ale i tak tam ten minus vrznu, bo dat padesat a okomentovat to jednim velkym "nechapu to je to divny" , to je proste slaby, i kdyz to rozpliznul ze to mam pres celou obrazovku.
Falgar: Vím, že řada lidí ráda vyjadřuje potřebu "sžívat" se s hlavními hrdiny. Popravdě je to jedna z nejčastějších kritik, se kterými se člověk u her a filmů setká (I když osobně to považuji za pitomost. Ani přesně nerozumím co bych si pod tím měl představit. Pokud to někdo dokáže definovat, budu mu vděčný). S čím se ale ve tvém komentáři setkávám poprvé je "sžití se se světem". WTF? To má být co? Možná je chyba ve mě, ale nekouřím dost trávy na to, abych se dokázal "sžít" s reálným světem, natož abych něco takového dokázal s nějakým fiktivním. Co to proboha znamená?
Hodnocení her je velice relativní. Já ve hrách jako Torment, nebo Wheel of Time vidím krásný, skoro snový zážitek ze světa fantazie. Ale pro většinu hráčů to jsou jen nablblé kraviny, které nesahají Diablu ani po kotníky. Říkám pro většinu hráčů a je to pravda, protože tyhle hry se moc neprodávaly a prodávat se ani nebudou. Společnosti co je vydaly zkrachovaly a my jsme odsouzeni donekonečna hrát tuctové akční RPG, stále stejné fantasy strategie a střílečky z druhé světové. Krize PC hraní není ve vydavatelích, ale v hráčích. Bohužel.
Torment vyžaduje od hráče vnímavost. Musíte mu dovolit, aby vám něco dal. Pokud jste hru dohráli a nic vám to nedalo, nemusí to být vaše vina. Je to proto, že jste Torment nepustili do svého mozku. Třeba někdy jindy budete ve správném duševním rozpoložení a Torment si vás znovu přitáhne. Může to trvat klidně i několik let, ale žádný strach. Hra jako Torment už nikdy nevznikne, takže můžete klidně počkat.
Ehm... když se zamyslím, vůbec mě nenapadá, co by se o té hře dalo napsat - to je nejlepší důvod pro takovéto hodnocení. ;-)
Ale jo, pomaloučku si v hlavě vytvářím velice dlouhý, takzvaně srdceryvný příspěvek, bohužel se hry asi bude týkat jen minimálně... :-D
nešetriť momentálne každý halier (holt peniaze budú "vhodne" až po prázdninách) tak do toho idem
Paul: Košer na tom není to, že zatímco v případě enginu Bioshocku šlo převážně o fyziku a serepetičky s tím spojené, v případě PT šlo víceméně o celkový systém, tedy "engine jako engine" imo fakt neplatí. ;)
pokud jemně narážíte na to, co si myslím, tak Planescape 2 ož stejně nemá kdo pořádnej udělat.
400 000 je velmi hezké číslo, ale také je otázka, jak vypadaly prodeje z hlediska časového. Z prodejů hned po vydání jde vydavateli (příp. autorům) několikanásobně víc peněz než z pozdějších výprodejů v různých zlevněných edicích. A obávám se, jestli PT není spíš tento případ.
Sice nevím co na tom není košer (engine jako engine), ale stejně jsem to nemyslel vážně, tak co : ).

Ale nemyslím si, že by studia měla menší požadavky na prodejnost jenom proto, že si usnadněj práci licencováním enginu.
Paul: Tu absenci vlastního enginu jsem nemyslel jako důvod nižší prodejnosti, ale jako snížení požadavků na prodejnost vzhledem k nižším nákladům. Srovnávat ale engine 3D akčních her a Infinity mi příliš košer nepříjde. ;)
Musíš se na to dívat právě jako na raritu. A jak jsem říkal, jsou podstatně horší (i novější) trailery.

V každém případě ta hudba je dobrá (k tomu Planescapu mi to nějak sedí) - bylo by zajímavé slyšet celý "alternativní" soundtrack (kdyby tedy existoval). Nicméně ta finální od Marka Morgana je také fajn, samozřejmě :-).

(BTW asi to přesně není ten trailer, co byl u BG1; v něm byly totiž ještě jiné věci.)
jo vsimnul jsem si ze tam jsou veci co se do finalni verze docela urcite nedostaly :) Ale proste jsem si to ted pustil, koukam jak tam postupne naskakujou ty pismenka a rikam si wtf? :)
Ten trailer je taky výjimečný tím, že je v něm hudba od Briana 'Lustmord' Williamse, který měl pro hru původně stvořit soundtrack.
A mně se ten trailer líbí :-)). Už jen kvůli nostalgii.
pipboy: ten trailer je dost starý (byl tuším na CD Baldur's Gate 1; ukazuje i věci, které v plné hře nebyly), takový raritní. Navíc když se podíváš na jiný herní trailer z té doby, nebude na tom o moc lépe :-).

A relativně nízká prodejnost rozhodně není důsledkem traileru, spíše špatné propagace ze strany vydavatele.
No přece se to vůbec neprodávalo kvůli enginu, koukni na Bioshock, taky nemá vlastní engine a jak se špatně prodával ! A těch dalších tisíc her co nemá vlastní engine - samý propadáky... : )

Ale 400000 kopií je na Torment hooodně slušnej výkon.Vzhledem k tomu, že už jenom začátek týhle hry odradí 99% masovejch hráčů..
cisla nesleduju a asi bych je ani neumel poradne posoudit, ale vzhledem k tomu, ze kdyz jsem se k te hre dostal, nevedel jsem o ni absolutne nic... tipuju ze tech 400.000 bude spis zpetne dusledek povesti, nez marketingu.
(btw co je proboha na tom ze nemela vlastni engine?)
pipboy: 400,000 mi tedy na hru, co neměla vlastní engine, nepřipadá tak zoufalé.
teda ten trailer ke hre je priserny, se nedivim ze se to moc neprodavalo :)
Adieu: No zatím to neřek asi nikdo... Ale když si vybavim ty levelující zuby pro Morteho, "zdárnou" výměnu vlastního oka zaživa nebo jak sem půlku hry měl v inventáři svoje vlastní vnitřnosti a useklou ruku - tak je to příměr určitě odpovídající :)...
Fleasfan: Fallout v ujetým vesmíru? Probůh, kdo kdy vyřkl něco takového?
Existuje ještě neofic. patch 1.37 (tady), pak restoration pack (vrací do hry nějaké dialogy atd.; tady). Instaluje se v tomto pořadí (kompatibilní s češtinou) a funguje to vcelku v pohodě. Víc už toho není třeba.

Doplnit se možná dá ještě Widescreen mod (umí hacknout hru do vyšších rozlišení - tedy nejen WS; ke stažení tady), ale ten nemusí být úplně bez problémů.
Paul: Je to už pár let co jsem Planescape hrál naposledy, ale nemyslim si, že je potřeba ho nějak modifikovat pro lepší zážitek. Určitě si nainstaluj patch 1.1 (ke hře vyšla i poměrně kvalitní čeština a tam by měl být patch obsažený) a pokud chceš tak ještě nějaký bugfix od fanouškovský komunity. Torment byla ale celkem odladěná a stabilní hra takže to snad není bezpodmínečně nutné. 2D grafika je koukatelná i dneska a o žádném modu, který by posunul hratelnost ještě někam dál jsem nikdy neslyšel. Takže zbytek dle libosti :-)
Neměl by někdo ze zdejších fajnšmekrů seznam nutných módů/tweaků pro co nejlepší zážitek z Tormentu?