Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nekromanti mě vždy fascinovali.
No, to že ze napadení ze stínu má jakýsi bonus samozřejmě vím, ale nevěděla jsem, že to má terminus technikus. MImochodem, ježí se mi chlupy na nohách, když slyším že Dak'kon někomu nevoní... ach můj světe, a když ještě čtu, že ta postava umí prd :-( prd umí hráč, který neví jak s postavou naložit.
Dak'kon a jeho "Endure. In enduring grow strong," je naprosto dokonalý :) A postupné rozlouskávání Kruhů... to bylo něco :)
backstab=probodávání (zezadu), které u zlodějů násobí zranění (max. je tuším 5x). Hned je Annah v boji o něco užitečnější:) (musíš se ale nejdříve skrýt ve stínu. Útok ze stínu pak přidává +4 Thac0 bonus, čili je i větší pravděpodobnost, že nepřítele trefíš a musíš ho tedy, jak už jsem napsal výše, napadnout zezadu)
Suzana: Zřejmě myslel naverbování člena zpět.

Tulareanus: Dak'kon mi nějak nevoní. Nemastnej neslanej. Na Vhailora jsem zatím nenarazil, to časem uvidím.
Na kolena chlapci a deset otčenášů, paní bolesti nesnese rouhání.

Isaire, asi nejsem taková hráčka - ale backstabovat...he?
A z mojej strany je rúhanie, že som skomolil jeho meno. :D Sakra hral som to fakt strašne dávno, po štátniciach si to musím dať znova.
Pravda, na toho jsem úplně zapomněl.

To je téměř rouhání, nemít ho v partě:).

Myslím, že parta Dak'kon, Fall-from-Grace, Morte, Vhailor, Annah a bezejmený jako mág vypadá docela dobře. Zkušeností je dost (a vesměs ani nejsou nějak potřeba:)), čili mi přijde jako pitomost tahat pouze poloviční partu.
No přišlo mi, že se Annah docela i hodí a především kvůli rozhovorům bych si jí ponechal (a případně s ní můžeš i backstabovat). Každopádně záleží na tobě, jejím vykopnutím nic moc nepokazíš. Doporučuji ti do tvé sestavy vzíti Vhailora, na kterého časem ve hře narazíš.

Nordona jsem si taktéž příliš neoblíbil, co se týče bojových schopností.
Má cenu sebou tahat Annah? Kromě kradení umí prd. A ani to kradení ji moc nejde. Přinde mi jako žrout XP, a navíc uráží Morta, pche... Moc pastí a zablokovaných dveří v P:T není, ne? A taky váhám, jestli se Nordon jako bojovník není zbytečný (Morte to jistí). Zůstává tedy parta Já (mák) + Morte (řezník) + Fall from cosi (asi Řekyně, jako kněžka). No a holt Ignuse budu muset oželit, snad jej kouzly zastoupím.

Šajze, jdu spat.
hmm takže první problémek, widescreen nešel nainstalovat.. to jsem vyřešil podle netu, tak že jsem hodil obsah 2-4CD do slozky se hrou, všechny zvlášť, a v ini nastavil cestu k nim, tzn že k tomu už nepotřebuju CD, no nainstaluje se to, ale stejně to po spuštění spadne a začne mě to odkazovat na nějaký soubor na Fku (DVDROM) pritom v tom ini mám cestu k CD5 které neexistuje stejně jako G: tudíž virtuální mechaniku, žádné F:/ tam nikde není- no zítra se na to podívám s klidnou hlavou teď bych to vztekem asi rozkopal xD jdu pokročit v zaklínačovi :P kdyžtak to holt budu hrát tak že uvidím bezejmeného hlavu jako 5 různých kostiček a ikonka předmětu se bude velikostně blížit mé pěsti.
edit: a nebo stáhnu 2CD verzi kde by to mělo být pořešené :) a nekamenovat, stejně to dneska nejde nikde koupit xD
SilentWolf: http://www.sorcerers.net/Games/Torment/index_mods.php

Widescreen, Ghost Dog (vystředí HUD), neoficiální bugfix, oficiální patch, češtinu a pak podle chuti třeba Max HP per level nebo spaní kdekoliv ale tím ztrácíš na celé atmosféře hry. A ještě existuje modifikace na zvětšování a zmenšování velikosti písma a změnu barvy podkladu ale tam pozor. S češtinou se moc nemají rádi, záleží na pořadí instalace.
Mne sa najviac páčil Sigil, ale aj Curst bol fajn. Na Sigile ma fascinovalo, ako sa tam človek najprv cíti stratený a všade okolo neho je ten život, život mesta, ktoré funguje samo pre seba a samo za seba v množstve malých osudov a hráč je len jednou nitkou v klbku, jedným vláknom pavučiny a nie nejakou veličinou z ktorej všetci padajú na prdel, alebo že by bola hra ohlodaná len na to, čo sa ho priamo a nevýlučne dotýka (ako je to vo väčšine hier). Proste rôzne subploty, architektúra, nepodstatné npc (nezabudnem na siahodlhý rozhovor s cestovateľom cez sféry v Smoldering Corpse Inn). Práve tieto veci dávali podľa mňa tej hre tú unikátnosť, šírku, atmosféru. A to je aj hlavný dôvod prečo, keď som hru prvý raz nainštaloval, som zmeškal autobus do školy a prečo som udelil hre toľko percent.
Bez plyšáků je to stejně těch standardních -10% v hodnocení (naštěstí jsem to nebral v potaz, koneckonců, nebylo by fér za tohle autory pranýřovat, stejně jako za ten nepovedený konec (původní vize byla dle mě mnohem lepší)).
Co mám nainstalovat za patche/mody/fixe aby to moc nenarušovalo původní hratelnost a bylo kompatibilní z CZ, různé fixy na rozlišení apod.. ?
4 MCZ - Jo, ta variace na pohadku o kohoutkovi a slepicce mela fakt naboj...
Kubulus: ne, že by sidequesty v Sigilu byly nějak zvlášť originální, ale dojmu dle mého hodně pomáhá ten setting, do kterého je hra zasazená, což ubírá na předvídatelnosti atd. A design je (z vizuálního hlediska) parádní :-). Mnohem hezčí než cokoli jiného na Infinity Engine (hlavně teda ve vysokém rozlišení).

Jinak svátečně se to vážně hrát nedá.

90210: Tobě by měli zakázat do téhle diskuse psát.

BTW Curst je výborný, hlavně na konci, asi má nejoblíbenější část.
4Kubulus - Ty to pises, jakoby ses nekomu omlouval, ze te to nebavilo, ale ze tomu das jeste jednu sanci, aby te McZ a spol. nahodou na srazu neukamenovali. Ted te schvalne budu sledovat, jestli tomu nahodou nedas vic jak 90%, i kdyz jsi to predtim uz 2x vzdal.;0)

V Sigilu me PST bavil, dost otresna pasaz byl ale Curst, ten se fakt nepovedl.
Já osobně to chci taky někdy konečně dohrát. Vždycky jsem se ale zarazil u té volnosti, kdy tě hra pustí do Sigilu, kde na tebe začne házet klasický ničím nezajímavý questy v imho hrozně nadesignovaných lokacích. Úvodní lokace Mortuary byla přitom vynikající, tamnější rozhovory (obzvlášť tedy ty s Dallem, Ei-Vene a Deionarrou) jsou mimořádně poutavé. Pak ale ten Sigil...

Opět, spousta zajímavých charakterů, např. Smrt Jmen, spalovačka v baru, děvče jemuž unesli sestru, levitující sluhové Paní Bolesti etc. To všechno je ale vyváženo snad ještě větším množstvím charakterů, které mi přijdou spíše jako hodně nezajímavé. Jako příklad uvedu třeba tu ženu před márnicí, která vlivem procházením těch portálů přišla o rozum (nebo respektive se mi to tak zdálo, ten quest jsem z nedostatku zájmu ani nesplnil); většina spalovačů a téměř všichni ostatní.

Možná ale na to mělo vliv i to, že jsem to nikdy nehrál úplně v poklidném tempu (tzn. jsem hrál primárně jinou hru a Torment tomu pouze sekundoval). Každopádně to taky brzy nainstaluji a dám hře už třetí pokus, kdy jí snad už opravdu dojedu až do konce.
Naopak vadí mi ta hra celkově, boje, grafika, kdyby to byla nějaká textová verze (gamebook) neváhám a hraju to hned! co ve hrách vyhledávám jsou právě rozhovory.. takhle mě vždycky přestane bavit v tom kostičkovém světě, ale pravda že z trojice co jsem hodil sestře na ntb BG2,F2,P:T mě právě torment chytl nejvíc - takže s chutí do toho a pokud to pokořím možná bych zvládl i ty baldury a fallout
SilentWolf: parťáků je 7, slotů je 5 (+ 1 pro hlavního hrdinu). A určitě prozkoušet všechny (byť některé možná ani nenajdeš).

BTW pokud ti ale z nějakého důvodu vadí kvanta textu, tak to není hra pro tebe.
Děláte mi sakra chutě, večer zkusím nainstalovat a rozehrát. Takže mám jen jeden dotaz, podle screenu a podle seznamu postav budu mít všechny a nebudu si muset vybírat mezi dvěma tŕeba ?
edit: aha takže postav je 7 a slotů je 6.. nebo je to nějak jinak ?
MCZ: Ha, jdu si pro něj... Snad se neztratím a najdu občas nějaké střelivo pro něj.
No ale možná by nebylo od věci zjistit, jestli ho Definitivní smrt nemůže potkat častým... skoroúmrtím :) Ale asi ne...
Say: Taky mě zamrzela nepřítomnost praku, nebo vrhacích šipek, ale co se dá dělat... Pokud vím, Bezejmenný může umřít neomezeněkrát, ale je to bez záruky. Já vždycky loadoval.
Say: Jako mák budeš hrou procházet maximálně s kudlou v ruce. S tím se holt borče budeš muset nějak smířit :]
Ty životy by ti měly naskakovat vždycky... aspoň ten jeden =/ Že by za to mohly ty patche?:)
Isair: Napadá mě jen jediné vysvětlení. Do levelu 4 jsem byl bojovník. Pak přešel na máka a vzhledem k tomu, že z toho není multiclass a za level jsem vždycky měl max HP (tj. 10x4=40), tak teď čeká, dokud se těm HP bojovníka nevyrovnají HP mága (takže do levelu 10 (x4=40)). Ale je to asi blbost.

Takže mág to s novými zbraněmi může zabalit rovnou? Já chci aspoň hůl...
Flowerpot: Na druhou stranu víš, kam směřuješ. Ale máš pravdu, samovolný role-playing se trošku narušuje.
Ťažko odpovedať, keď bežne sa s tým človek nestretne. (Navyše práve podľa mňa toto malo ostať "behind the curtain", čiže mi to ako príliš šťastné vylepšenie nepríde.)
sevencreature: Dyť jo, ale teď jestli to opravdu funguje tak, jak jsem psal níž. Co když spadnu na -50? Změní se good na evil a zůstane hodnota, nebo se vynuluje?
Prostě to zobrazuje odpovídající údaje tak, jak se "počítají" za oponou. Ve standardní hře nejsou v uživatelském rozhraní zobrazené, ale mechanismus je stejný. Mod, v podstatě.
Mám tam akorát nějaký bugfix (opravuje kotel chyb, které ani patch nezvládl), widescreen, cosi ne centrování HUD a ještě cosi (je to dávno, co jsem to kompletoval). Aha, takže pokud to v originále není, tak pak se domnívám, že to určuje tu dráhu lawful/chaotic a good/evil. Přičemž škála je do +-50. Dobrá věc v tom případě.
Jo, vypadá to jako něco navíc. Ale k čemu je to dobré? :-).