Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Nejdřív byla ohlášena hra Prey (1996), která měla obsahovat mimo potvůrek a urputného střílení i novinku = portály. V roce 2003 našeho letopoču se objevil nezávislý tým s cílem reprodukovat nápad hry Prey do svého malého projektu Narbacular Drop. Zdařilo se - hra se objevila, jenomže nebyla moc dobrá. Jistá hratelnost tam byla, ale špatná technická kvalita hře uškodila natolik, že jsem už nezatoužil se k ní vrátit. Mimojiné i z toho důvodu, že její projití trvalo pouhých dvanáct minut. Pak se objevil Portal, hra s nijak originálním, ale zato s dostatečně výřečným názvem. Zvědavost a vzpomínky na zábavu s portály z Prey mě přinutily si hru sehnat. Ale co to? Hra se toliko nelišila od Narbacular Drop - byla ale technicky slušně zpracovaná - a její level design se nezdál být zrovinka zásahem do černého. Pařil jsem, procházel jsem úrovně, sem tam se chytl za čelo a popřemýšlel, jak to mám provést. Vždy jsem se dostal na správnou cestu, pravda někdy to po mně vyžadovalo nadlidský výkon padat do okýnka z okýnka a přitom vypadnout na správném místě - taková akrobatická hra, říkal jsem si v bodě, kdy už hra po mně nevyžadovala logického postupu. Úrovně se opakovaly, nějaká logická se prohodila s cirkusovou a já se začal nudit. Nějaké oživení by to chtělo a hle: kulometky na podstavcích. Šikovně jsem většinu zneškodnil a nějaký mě vždy zastřelil, většinou ten za rohem ukrytý (parchant!). Pár levelů jsem si docela užil, ale dál mě to už netáhlo. Od y-tého levelu to bylo celkem pěkné, ale je čas jít dál. Vstříc jinému zážitku, ale hlavně zážitku bez nudy a chabého level designu. Někdo k téhle hře někdy udělá bezvadný datadisk - s level designem, který mě bude motivovat hrát dál a třeba se dostaví i nějaký ten příběh. I Doom s Quakem ho měli. Táákže, proč ne. :)

Původní kritika pro zájemce (a herní historiky :-):

Hra budgetového formátu prodávaná za cenu plné hry (Oook, vyšlo v Orange Box). Nápad "vypůjčený" z Prey není rozvinutý natolik, aby si hra zasloužila více než 50 procent.

Pro: název

Proti: po pár levelech celkem nuda, velikost hry

-15 +15 −30
  • PC 85

Pro: nápad, originalita, portály, logika, závěrečný song Still Alive,

Proti: mírný stereotyp,

-16 +1 −17