@John Mirra (01.02.2019 20:59): No jelikož marodím a mám teď více času tak tomu dám šanci a uvidím :)
Diskuze
@Vynex (01.02.2019 20:50): Já to hrál taky vždycky obvíkend, nějak se mi do toho nechtělo, ale jakmile jsem se k tomu dokopal, tak mě to hrozně chytlo :) Až na ten konec, ten mi přišel moc natahovanej.
Jeden z mých herních restů. Mám doma už cca rok krabicovku, kterou jsem dostal od přítelkyně k narozeninám. Všude čtu samou chválu a hry jako Deus Ex nebo Bioshock miluju, ale pořád se nemůžu k téhle hře dokopat :D
@Cobot (26.08.2018 13:40): Je tam toho viac! V oboch hrách obrastá okolo lode mimozemská slanina, ktorá vyvraždila posádku; celý príbeh je ukrytý v logoch a záznamoch, obživnutá posádka sa respawnuje všade a hlavne v úzkych uličkách za chrbátom hrdinu.. Rozdiel je akurát v príčine - Marker a Shodan sú úplne odlišné entity, ale používajú presne tie isté metódy!
@Gordon (26.08.2018 13:19): Nikdo nemůže objektivně říct, že ho překonává. Resp. jediné měřítko, kde je Prey bezpochyby před SS2 je samořejmě úroveň grafiky. Dvacet let je dvacet let. Navíc je to prostě 98% kopírka. Stejně jako Bioshocky atp. Mě se líbí v podstatě všechny ty kopírky. Každá má něco. Ale vůbec by mi navadilo, kdyby SS3 přinesl něco nového. Jestli to tedy vůbec jde.
@valcik (26.08.2018 13:26): Jedinej společnej prvek těch her je, že se odehrávaj ve vesmíru. O zbraně ani gore v shock hrách nikdy nešlo.
@valcik (26.08.2018 13:26): Jedinej společnej prvek těch her je, že se odehrávaj ve vesmíru. O zbraně ani gore v shock hrách nikdy nešlo.
@valcik (26.08.2018 13:26): Dead Space je skôr Resident Evil 4 vo vesmíre.
@Drekt (26.08.2018 12:58): Sa divím, že tu nikto aspoň raz nespomenie Dead Space. Je to síce arénovitá koridorovka prelezená konzolitídou skrz-naskrz, ale má riadne zbrane, sýte gore a aj špecialitky ako stázu alebo kinetickú paprču!
Rád bych podotkl že argument "SS2 byl první" skutečně není argumentem pokud ho něco překonavá.
@Bodkin (26.08.2018 12:10): Přesně tak. Nic víc v tom není.
@Cobot (26.08.2018 12:29): Se SS2 nemá Bethesda nic společného, ale pro Prey dělá publishera (viz. můj komentář).
@Drolin (26.08.2018 12:30): Ty jsi prostě jeden z těch, co to má zastíněno nostalgií. Hrál jsi to min. nějakých 9 let zpátky, zatímo já SS2 dával poprvé až v rámci loňské výzvy, takže přece jen dokáži obojí posoudit trochu objektivněji.
SS2 má v game designu rozhodně mnohem víc nedostatků, tím nechci nějak kritizovat, na své staří ho má zatraceně dobrý, ale přesto spoustu věcí už dnes umíme líp a Prey je toho důkazem.
@Cobot (26.08.2018 12:29): Se SS2 nemá Bethesda nic společného, ale pro Prey dělá publishera (viz. můj komentář).
@Drolin (26.08.2018 12:30): Ty jsi prostě jeden z těch, co to má zastíněno nostalgií. Hrál jsi to min. nějakých 9 let zpátky, zatímo já SS2 dával poprvé až v rámci loňské výzvy, takže přece jen dokáži obojí posoudit trochu objektivněji.
SS2 má v game designu rozhodně mnohem víc nedostatků, tím nechci nějak kritizovat, na své staří ho má zatraceně dobrý, ale přesto spoustu věcí už dnes umíme líp a Prey je toho důkazem.
@Drekt (26.08.2018 11:02): Ve všem?
Prey by se měl učit gamedesign od SS a Thief II. Aneb jak příště neudělat nevyváženou hru, kdy je jedna část 9/10 a další 3/10.
@Tarhiel (25.08.2018 23:33): Troll.
Prey by se měl učit gamedesign od SS a Thief II. Aneb jak příště neudělat nevyváženou hru, kdy je jedna část 9/10 a další 3/10.
@Tarhiel (25.08.2018 23:33): Troll.
@Drekt (26.08.2018 11:02): Většina důvodů proč bude pro hodně lidí včetně mě lepší, je právě to, že SS2 byl první a všechny ostatní "shock" hry jsou jen jeho kopírka. U mě SS výtězí hlavně zasazením. Ta tématika je pro mě zajímavěší. Je to i trochu strašidelné.
Prey je rozhodně super hra, ale moc se mi nelíbí grafická stylizace a z emzáků strah vůbec nejde. Ale tohle jsou prostě individuální důvody. Lidi co hrajou Prey jako první shock ho asi (snad) taky budou vychvalovat do nebes.
A co má Bethesda společného s SS2?
Mimochodem prosáklo vůbec něco ohledně SS3? Od tý doby co oznámili, že je ve vývoji skoro nic.
Prey je rozhodně super hra, ale moc se mi nelíbí grafická stylizace a z emzáků strah vůbec nejde. Ale tohle jsou prostě individuální důvody. Lidi co hrajou Prey jako první shock ho asi (snad) taky budou vychvalovat do nebes.
A co má Bethesda společného s SS2?
Mimochodem prosáklo vůbec něco ohledně SS3? Od tý doby co oznámili, že je ve vývoji skoro nic.
@Drekt (26.08.2018 11:02): " Jmenujte jedinou věc, ve které je System Shock 2 lepší než Prey. " Byl pro ně první...
@Tarhiel (25.08.2018 23:33)+@mazar1234 (26.08.2018 00:31): A není to snad nepopulární pravda? :D Jmenujte jedinou věc, ve které je System Shock 2 lepší než Prey.
Spíš jsem teda čekal, že se tu rozbrečí Charllize, že mu někdo plive na Bethesdu :D
Spíš jsem teda čekal, že se tu rozbrečí Charllize, že mu někdo plive na Bethesdu :D
@Tarhiel (25.08.2018 23:33): Presne kvoli tomuto zvastu nedostal + za inak dobry koment.
@Drekt (komentář): "System Shock 2 může být konečně navždy zapomenut v propadlišti dějin, protože se mu dostalo modernějšího a ve všech aspektech kvalitnějšího nástupce."
Blasphemy!
Blasphemy!
@Bodkin (28.06.2018 14:17): Ok, to beriem.
@M.a.t.t. (28.06.2018 13:59): Story driven byla docela velká hyperbola, ale když jsem to psal, tak mě opravdu víc zajímalo, co se tam doopravdy semlelo, než vyloženě samotné hraní.
@Bodkin (28.06.2018 13:54): Popísal som to tak ako to je, z pohľadu hráča, ktorý danému štýlu neholduje. Neberiem ti, že ti ti sadlo a že si to svoju cieľovku nájde, ale vytváraš tomu klamlivú reklamu a to treba uťať ešte v zárodku! :) (bohužiaľ, som sa k tomu dostal až teraz, no...)
@M.a.t.t. (28.06.2018 13:40): Nesouhlasím. Ne neúplně.
Vzhľadom na to, že Bodkin ohľadom expanzie Mooncrash trochu zavádza, tak pár vecí uvediem na správnu mieru.
Story-driven to nie je ani náhodou ak sa aj niektorý quest môže javiť zaujímavejšie ako ľubovoľný z pôvodnej hry, to nič nemení na to, že je ich málo (iba 5) a jeden sa dá dokonca prejsť ani nie za dve minúty. Nehovoriac o tom, že hráč si ich najprv musí odomknúť a nestačí iba sprístupniť si všetky postavy. Ak ich aj má, najprv musí s každou utiecť požadovaným spôsobom, čo v praxi znamená hľadanie správnej cesty a hodiny skúšania. V jednom prípade dokonca simulácia vyžaduje, aby danej postave pomohli dve ďalšie, takže najprv i tak musíte hrať za ne a až potom v rámci tej istej simulácie za tretiu. Je pravdou, že rozprávanie príbehu cez prostredie ale Arkane ostalo do istej miery zachované - no inak je príbeh výrazne upozadený na úkor iných zložiek, takže toľko k tomu story-driven.
Celá expanzia je defakto postavená na prechádzaní tých istých lokalít dookola a grindovaní, respektive farmení. Teda, niežeby bolo nové prostredie nejak výnimočné a na pár miestach vyložene nerecyklovalo Talos I...Vzhľadom k vysoko nastavenej obtiažnosti, kde vás každá smrť pošle defacto na začiatok, kde treba riešiť i také detaily ako zasekávanie zbraní, krvácanie, otras mozgu, ale aj časový limit, sa však hodí každý investovaný neuromod a každý sim bod získaný za plnenie úloh, či likvidovanie typhonov. Tie jediné totiž zostávajú.
Inak na pomalý prieskum prostredia treba rovno zabudnúť...vzhľadom k zvyšujúcej úrovni korupcie, je jediná možnosť ako sa jej venovať v relatívnom pokoji a bez čoraz ťažších oponentov, je neustále resetovať simuláciu. No s tým hra nakoniec počíta a je to i jediná možnosť ako úspešne splniť cieľ. Unikúť so všetkými piatimi postavami totiž vyžaduje nielen naučiť sa správne čo najrýchlejšiu trasu (umiestnenie protivníkov a lootu sa mení) ale aj nájsť správnu kombináciu ich úteku a danej cesty.
Zaujímavé to je, a priaznivci roguelite si na určite prídu na svoje. Keby som chcel byť veľmi objektívny, tak napíšem, že takto nejak by mala vyzerať kvalitná AAA rogulite záležitosť. Subjektívne si však myslím, že autori vedome potlačili to, čo činilo Prey naozaj zaujímavým na úkor survivalu... s ktorým inak nemám až taký problém, ale kvôli tomuto som Prey nehral.
Story-driven to nie je ani náhodou ak sa aj niektorý quest môže javiť zaujímavejšie ako ľubovoľný z pôvodnej hry, to nič nemení na to, že je ich málo (iba 5) a jeden sa dá dokonca prejsť ani nie za dve minúty. Nehovoriac o tom, že hráč si ich najprv musí odomknúť a nestačí iba sprístupniť si všetky postavy. Ak ich aj má, najprv musí s každou utiecť požadovaným spôsobom, čo v praxi znamená hľadanie správnej cesty a hodiny skúšania. V jednom prípade dokonca simulácia vyžaduje, aby danej postave pomohli dve ďalšie, takže najprv i tak musíte hrať za ne a až potom v rámci tej istej simulácie za tretiu. Je pravdou, že rozprávanie príbehu cez prostredie ale Arkane ostalo do istej miery zachované - no inak je príbeh výrazne upozadený na úkor iných zložiek, takže toľko k tomu story-driven.
Celá expanzia je defakto postavená na prechádzaní tých istých lokalít dookola a grindovaní, respektive farmení. Teda, niežeby bolo nové prostredie nejak výnimočné a na pár miestach vyložene nerecyklovalo Talos I...Vzhľadom k vysoko nastavenej obtiažnosti, kde vás každá smrť pošle defacto na začiatok, kde treba riešiť i také detaily ako zasekávanie zbraní, krvácanie, otras mozgu, ale aj časový limit, sa však hodí každý investovaný neuromod a každý sim bod získaný za plnenie úloh, či likvidovanie typhonov. Tie jediné totiž zostávajú.
Inak na pomalý prieskum prostredia treba rovno zabudnúť...vzhľadom k zvyšujúcej úrovni korupcie, je jediná možnosť ako sa jej venovať v relatívnom pokoji a bez čoraz ťažších oponentov, je neustále resetovať simuláciu. No s tým hra nakoniec počíta a je to i jediná možnosť ako úspešne splniť cieľ. Unikúť so všetkými piatimi postavami totiž vyžaduje nielen naučiť sa správne čo najrýchlejšiu trasu (umiestnenie protivníkov a lootu sa mení) ale aj nájsť správnu kombináciu ich úteku a danej cesty.
Zaujímavé to je, a priaznivci roguelite si na určite prídu na svoje. Keby som chcel byť veľmi objektívny, tak napíšem, že takto nejak by mala vyzerať kvalitná AAA rogulite záležitosť. Subjektívne si však myslím, že autori vedome potlačili to, čo činilo Prey naozaj zaujímavým na úkor survivalu... s ktorým inak nemám až taký problém, ale kvôli tomuto som Prey nehral.
Psal jsem si s autorem článku na Tiscali Adamem Homolou stran ceny 13 E za DLC:
"tiskovky klikatelné nejsou - chodí nám buď do emailu, nebo jsou na speciálním webu pro novináře, který je pod loginem, takže na to odkázat nemůžu. Důvodů, proč je cena 20 eur i pro majitele Prey, může být několik - buď to byla jen nějaká blesková rychloakce na pár hodin, nebo je to akce dostupná pouze pro některé trhy (ani jedno ale tiskovka nespecifikuje), nebo si to tam napsali omylem/mají tam chybu, i to se může stát."
Asi klasická tichá pošta, někdo se spletl a informace šla dál, protože někdy ani není jak ověřit.
"tiskovky klikatelné nejsou - chodí nám buď do emailu, nebo jsou na speciálním webu pro novináře, který je pod loginem, takže na to odkázat nemůžu. Důvodů, proč je cena 20 eur i pro majitele Prey, může být několik - buď to byla jen nějaká blesková rychloakce na pár hodin, nebo je to akce dostupná pouze pro některé trhy (ani jedno ale tiskovka nespecifikuje), nebo si to tam napsali omylem/mají tam chybu, i to se může stát."
Asi klasická tichá pošta, někdo se spletl a informace šla dál, protože někdy ani není jak ověřit.
@Cobot (13.06.2018 23:00), @mazar1234 (14.06.2018 00:15): Také mi to není jasné, na Steamu vidím jako majitel původní hry cenovku pro samotné DLC 19,99 E.
A při koupi bundle za 39,99 E člověk ušetří 10 E proti situaci, kdy by koupil základní hru a DLC zvlášť (coý se ale samozřejmě vylučuje s tím majitelem původní verze).
A při koupi bundle za 39,99 E člověk ušetří 10 E proti situaci, kdy by koupil základní hru a DLC zvlášť (coý se ale samozřejmě vylučuje s tím majitelem původní verze).
@Cobot (13.06.2018 23:00): A pritom tak dobre znejúce info... Aeronet? Možno "Zem a vek", ťažko to rozlíšiť.
Tohle vzali z Games.cz kde?
Majitelé Prey si mohou Prey: Mooncrash pořídit za sníženou cenu 13 eur, všechny ostatní pak DLC vyjde na 20 eur. Původní hru kvůli DLC vlastnit nemusíte, ale pokud byste si ji chtěli doplnit, můžete rovnou sáhnout po nové Prey Digital Deluxe za 40 eur, kde najdete jak původní hru, tak Prey: Mooncrash.
Majitelé Prey si mohou Prey: Mooncrash pořídit za sníženou cenu 13 eur, všechny ostatní pak DLC vyjde na 20 eur. Původní hru kvůli DLC vlastnit nemusíte, ale pokud byste si ji chtěli doplnit, můžete rovnou sáhnout po nové Prey Digital Deluxe za 40 eur, kde najdete jak původní hru, tak Prey: Mooncrash.
@Phoenix (12.06.2018 11:45): Beru zpět, tohle mi přijde docela story-driven, ty osobní questy řadí posouvají všechno do nového spektra a... je to zajímavý.
@Bodkin (12.06.2018 11:35): Super, byl jsem trochu skeptický, ale asi do toho půjdu.
@Phoenix (12.06.2018 10:54):
- Ano
- Ano, tak nějak
- Nezůstane, ale můžeš začátek vykosit sekuriťákem, poslat ho pryč a pak hrát za uklízečku a proběhnout s ní k unikovému modulu a...
Jo a ještě, inžinýrka má schopnost rozebrat 1 věc a odtáhnout její návod pryč, takže si ji pak můžeš koupit při dalším hraní. Takže když se ti podaří najít Elite psi řezák, tak ho před útěkem rozemeleš. Tam totiž nejsou weapon upgrady, ale necházíš zbraně v různé kvalitě a poničenosti (common, standard, advanced a elite) a ty se mají vždycky nějak rozmístěné upgrade body, takže dvě elite pistole nemusí být stejné. O to víc, když tam jsou nově specielní vlastnosti zbraní, např. 150% durability, extra fire damage na brokovnici, nebo má oblíbená brokovnice s nullify efektem, která se je překvapivě funkční.
@SilentWolf (12.06.2018 10:56): Nu, Prey mi nepřišel jako vyloženě storydriven hra a to DLC se toho pěkně drží.
Btw jedna z těch postav je Yu, asi teta/Sestřenice Morgan&Alexe.
- Ano
- Ano, tak nějak
- Nezůstane, ale můžeš začátek vykosit sekuriťákem, poslat ho pryč a pak hrát za uklízečku a proběhnout s ní k unikovému modulu a...
Jo a ještě, inžinýrka má schopnost rozebrat 1 věc a odtáhnout její návod pryč, takže si ji pak můžeš koupit při dalším hraní. Takže když se ti podaří najít Elite psi řezák, tak ho před útěkem rozemeleš. Tam totiž nejsou weapon upgrady, ale necházíš zbraně v různé kvalitě a poničenosti (common, standard, advanced a elite) a ty se mají vždycky nějak rozmístěné upgrade body, takže dvě elite pistole nemusí být stejné. O to víc, když tam jsou nově specielní vlastnosti zbraní, např. 150% durability, extra fire damage na brokovnici, nebo má oblíbená brokovnice s nullify efektem, která se je překvapivě funkční.
@SilentWolf (12.06.2018 10:56): Nu, Prey mi nepřišel jako vyloženě storydriven hra a to DLC se toho pěkně drží.
Btw jedna z těch postav je Yu, asi teta/Sestřenice Morgan&Alexe.
@Bodkin (12.06.2018 10:44): Nakonec to tam, jak se zdá, dost pasuje. Díky ;) zřejmě vyzkouším. Každopádně pokud se nejedná o příběhové DLC už mi nic nebrání rozjet Prey znovu.. :D
@Bodkin (12.06.2018 10:44): Takže
- schopnosti vylepšuji opět neuromody a toto vylepšení zůstává dané postavě i v dalších runech
- současně odemykám předměty, které je ale nutné po jejíich odemčení koupit a v dalším runu sice zůstanou odemčené, ale musím je koupit znovu
Základna ale v dalším runu nezůstane vykostěná, ne? Nebo jsou tam nějací nepřátelé, kteří zůstanou mrtví i v dalších runech?
Každopádně díky za vysvětlení, už je mi to jasnější.
- schopnosti vylepšuji opět neuromody a toto vylepšení zůstává dané postavě i v dalších runech
- současně odemykám předměty, které je ale nutné po jejíich odemčení koupit a v dalším runu sice zůstanou odemčené, ale musím je koupit znovu
Základna ale v dalším runu nezůstane vykostěná, ne? Nebo jsou tam nějací nepřátelé, kteří zůstanou mrtví i v dalších runech?
Každopádně díky za vysvětlení, už je mi to jasnější.
@Phoenix (12.06.2018 10:27):
- Jo, odemknout první dvě je dost snadný.
- Tak, to je cíl simulace. Je tam 5 způsobů útěku a některé jsou super snadné a jiné komplikované.
- Ano.
- Kupuješ za to zbraně, munici, lákárničky a granáty, chipsety do suitu... (věci, které sis odemkl během runu). Schopnosti si vylepšuješ během hraní skrze neuromody a ty zůstanou napořád. Neutracené body zůstávají a předpokládám, že když v jednom runu pro jednu postavu koupím brokovnici, tak v dalším runu už ji nemám, ale nikdy jsem si nic nekoupil, takže to nemůžu potvrdit.
Zrovna si suším nějakých 80k, za který bych si nakoupil equip a munice na vykostění většiny základny...
- Jo, odemknout první dvě je dost snadný.
- Tak, to je cíl simulace. Je tam 5 způsobů útěku a některé jsou super snadné a jiné komplikované.
- Ano.
- Kupuješ za to zbraně, munici, lákárničky a granáty, chipsety do suitu... (věci, které sis odemkl během runu). Schopnosti si vylepšuješ během hraní skrze neuromody a ty zůstanou napořád. Neutracené body zůstávají a předpokládám, že když v jednom runu pro jednu postavu koupím brokovnici, tak v dalším runu už ji nemám, ale nikdy jsem si nic nekoupil, takže to nemůžu potvrdit.
Zrovna si suším nějakých 80k, za který bych si nakoupil equip a munice na vykostění většiny základny...
@Bodkin (12.06.2018 00:59): Jestli to chápu správně, tak:
- začínám s jednou postavou, postupně odemykám na základě plnění určitých úkolů další postavy
- ultimátním cílem je útěk všech pěti postav v rámci jednoho průchodu (takže když uteču se třemi a pak čtvrtá umře, tak při dalším průchodu s těmi třemi musím utíkat stejným způsobem znovu, byť v trochu změněném prostředí)
- útěk je ztížen postupně rostoucí korupcí, která může vest až k restart simulace a tedy novému běhu
- za různé akce získávám sim points, ty mi po restartu zůstávají a buď si za ně koupím trvalé vylepšení postav typu schopností nebo vybavení. Předpokládám, že třeba když koupím v jednom runu pistoli, tak v dalším už ji automaticky nemám ... nebo se odemyká stejně jako skilly? A neutracené sim points zůstávají nebo to funguje stejně jako třeba v Rogue Legacy nebo Immortal Redneck, kde o neutracené body přijdu?
- začínám s jednou postavou, postupně odemykám na základě plnění určitých úkolů další postavy
- ultimátním cílem je útěk všech pěti postav v rámci jednoho průchodu (takže když uteču se třemi a pak čtvrtá umře, tak při dalším průchodu s těmi třemi musím utíkat stejným způsobem znovu, byť v trochu změněném prostředí)
- útěk je ztížen postupně rostoucí korupcí, která může vest až k restart simulace a tedy novému běhu
- za různé akce získávám sim points, ty mi po restartu zůstávají a buď si za ně koupím trvalé vylepšení postav typu schopností nebo vybavení. Předpokládám, že třeba když koupím v jednom runu pistoli, tak v dalším už ji automaticky nemám ... nebo se odemyká stejně jako skilly? A neutracené sim points zůstávají nebo to funguje stejně jako třeba v Rogue Legacy nebo Immortal Redneck, kde o neutracené body přijdu?
@Bodkin (11.06.2018 22:24): zase Bóďa, zase Prey, zase dobře investované peníze? Půjdu do toho! :D
@Charllize (11.06.2018 23:07): Np.
Jo a ta celá simulace se coruptuje, takže s každou úrovní jsou tam horší a horší enemáci a jak to naplní pátou, tak je konec runu. Ale jsou tam věci, které to částečně opravují (ale nedokáží snížit už dosažený level)
Mno a zatím jsem dělal jednu osobní story, je zatím je mnohem delší než libovolný sidequest z původní hry a docela zajímavý, jsem zvědav jak dopadne (a mám z něj nové skilly??? Můžu krom věžičky přivolat Mule Operátora (funguje jako inventář navíc) nebo mimica...)
Je tam dost nových věcí k vyblbnutí i prozkoumávání, po 5 hodinách mi příjde, že pořád jsem teprve na začátku.
Jo a ta celá simulace se coruptuje, takže s každou úrovní jsou tam horší a horší enemáci a jak to naplní pátou, tak je konec runu. Ale jsou tam věci, které to částečně opravují (ale nedokáží snížit už dosažený level)
Mno a zatím jsem dělal jednu osobní story, je zatím je mnohem delší než libovolný sidequest z původní hry a docela zajímavý, jsem zvědav jak dopadne (a mám z něj nové skilly??? Můžu krom věžičky přivolat Mule Operátora (funguje jako inventář navíc) nebo mimica...)
Je tam dost nových věcí k vyblbnutí i prozkoumávání, po 5 hodinách mi příjde, že pořád jsem teprve na začátku.
@Bodkin (11.06.2018 22:24): dik, docela me to zajimalo.
Ok, tak jsem tím novým Preyem zabil pár hodin a líbí se mi to. Víc spoilerfree věcí:
Jste nějaký operativec/špeh na oběžné dráze měsíce a musíte v simulaci najít způsob, jak zachránit pětici lidí z měsíce.
Máte na začátku jednu postavu a když s ní uniknete, tak se odemkne druhá. Další tři už potřebují splnit nějaký 'špek', aby se odemkly. Každá postava má nějaký speciální quest, který se odemkne, když něco uděláte nějakým způsobem. Každá z postav má taky různé přednosti a slabosti, různé speciální schopnosti a startovní vybavení.
Během jednoho runu (ten se restartuje, pokud už neunikly všechny postavy a už za žádnou nemůžete hrát) je to prostředí stejné, tj můžou si postavy mezi sebou pomáhat - nechávat equip na místech, připravovat průchody pro jiné postavy atp. Zachránit všech pět je docela fuška, protože každý potřebuje jeden ze způsobů záchrany, takže některé postavy se musí postarat o pomoc pro ty ostatní a... well, komplikuje se to.
Ale aby se to nekomplikovalo až zbytečně moc, tak každá akce - objevení nové mrtvoly, kill, nález různé věci je bodově odměněn a tyto body zůstávají k dispozici i mezi jednotlivými runy a člověk si za ně při startu postavy může dokoupit vybavení (z toho, na které našel blueprinty) a i naučené věci skrze neuromody zůstávají i přes runy, ale ty jsou pak k nalezení na různých místech takže jejich grindění není snadná záležitost, což je dobře.
Jsou tam nějaká nová monstra (moonshark), jsou tam nějaké specielní firemní objektivy, nový druh věžičky (asi), několik nových zbraní, ale zkoušel jsem jen GLOO granát (super) a Psi-řezák (taky funny).
Jste nějaký operativec/špeh na oběžné dráze měsíce a musíte v simulaci najít způsob, jak zachránit pětici lidí z měsíce.
Máte na začátku jednu postavu a když s ní uniknete, tak se odemkne druhá. Další tři už potřebují splnit nějaký 'špek', aby se odemkly. Každá postava má nějaký speciální quest, který se odemkne, když něco uděláte nějakým způsobem. Každá z postav má taky různé přednosti a slabosti, různé speciální schopnosti a startovní vybavení.
Během jednoho runu (ten se restartuje, pokud už neunikly všechny postavy a už za žádnou nemůžete hrát) je to prostředí stejné, tj můžou si postavy mezi sebou pomáhat - nechávat equip na místech, připravovat průchody pro jiné postavy atp. Zachránit všech pět je docela fuška, protože každý potřebuje jeden ze způsobů záchrany, takže některé postavy se musí postarat o pomoc pro ty ostatní a... well, komplikuje se to.
Ale aby se to nekomplikovalo až zbytečně moc, tak každá akce - objevení nové mrtvoly, kill, nález různé věci je bodově odměněn a tyto body zůstávají k dispozici i mezi jednotlivými runy a člověk si za ně při startu postavy může dokoupit vybavení (z toho, na které našel blueprinty) a i naučené věci skrze neuromody zůstávají i přes runy, ale ty jsou pak k nalezení na různých místech takže jejich grindění není snadná záležitost, což je dobře.
Jsou tam nějaká nová monstra (moonshark), jsou tam nějaké specielní firemní objektivy, nový druh věžičky (asi), několik nových zbraní, ale zkoušel jsem jen GLOO granát (super) a Psi-řezák (taky funny).
@účet smazán (11.06.2018 11:47): Díky.
No, tak uvidíme, čo to bude zač.
No, tak uvidíme, čo to bude zač.
@Gordon (11.06.2018 11:58): Odkud?
@účet smazán (11.06.2018 09:35): Ta věta se vylučuje sama...
To jsem tedy zvědav, zvlášť když tam přidali Laser Rapier!
A nějak jsem minul, že by Prey byl vyloženě storydriven hra...
A nějak jsem minul, že by Prey byl vyloženě storydriven hra...
@Tarhiel (11.06.2018 11:37): Já nic bližšího nevím, kopíroval jsem to info z EG. Ale nějakej malej příběh by to mít mělo a nebude to jen jedna aréna, spíš něco jako jeden level z plný hry, který se bude po dohrání resetovat.
Ale radši si počkám ještě na nějaký další info.
edit: odkaz
Ale radši si počkám ještě na nějaký další info.
edit: odkaz
@účet smazán (11.06.2018 08:35): Eh, tak to ma sklamalo. Má to teda nejaký príbeh ten Mooncrash (dá sa to dohrať?), oplatí sa to vôbec rozohrávať? Alebo to len donekonečna generuje levely a nikdy to nemôžeš dohrať?
Ak to nemá žiaden príbeh a je to len aréna, nezáujem z mojej strany.
Ak to nemá žiaden príbeh a je to len aréna, nezáujem z mojej strany.
@Cobot (11.06.2018 10:26): představuju si něco jako pro ResidentEvil 7 - Eathan Must Die mod.
Já jsem spíš taky zklamanej. Čekal jsem příběhové DLC. NG+ mě nijak neláká. Tím rouglike modem myslej něco jak Dunwall City Trials k Dishonored?
@M.a.t.t. (11.06.2018 09:21): taky. Uvidime co recenze.
No a 20€ za měnící se arénu je taky přestřelený :-/
@SilentWolf (11.06.2018 09:26), @M.a.t.t. (11.06.2018 09:21): Mně trochu přijde, že k hernímu stylu "tohle je kajuta osoby X, o které víme Y a proto se v ní logicky nachází předmět/vodítko Z" "random" styl příliš nesedí.
Na druhou stranu už existují hry, které i toto mají ošetřeno dobře (např. Nosferatu: The Wrath of Malachi).
Ale zatím jsem z toho také rozpačitý.
Na druhou stranu už existují hry, které i toto mají ošetřeno dobře (např. Nosferatu: The Wrath of Malachi).
Ale zatím jsem z toho také rozpačitý.
@M.a.t.t. (11.06.2018 09:21): asi tak :/
Ja popravde veľmi neviem, čo si mám o tom novom DLC úplne myslieť, ale za mňa predsa len trochu sklamanie a rozmýšľam, že ho vynechám.
@účet smazán (11.06.2018 08:35): DLC ve stylu RogueLite jsem úplně nečekal, i když je pravda, že
1) čistě příběhové DLC by se těžko cpalo někam doprostřed hry
2) čistě příběhové DLC by se těžko cpalo jako pokračování vzhledem ke konci hry
3) RogueLite/RogueLike přístup aktuálně "frčí"
Zajímavěji ale podle mého vypadá Survival Mode, který se přesně hodí ke stylu hry. A troche mi vrtá hlavou, jak budou fungovat některé achievementy při NG+ (ty, které vyžadují vícenásobné dohrání hry) a jestli nebude hra při NG+ příliš jednoduchá (nestudoval jsem pravda co všechno člověku zůstane a jestli se nějak změní síla nepřátel).
1) čistě příběhové DLC by se těžko cpalo někam doprostřed hry
2) čistě příběhové DLC by se těžko cpalo jako pokračování vzhledem ke konci hry
3) RogueLite/RogueLike přístup aktuálně "frčí"
Zajímavěji ale podle mého vypadá Survival Mode, který se přesně hodí ke stylu hry. A troche mi vrtá hlavou, jak budou fungovat některé achievementy při NG+ (ty, které vyžadují vícenásobné dohrání hry) a jestli nebude hra při NG+ příliš jednoduchá (nestudoval jsem pravda co všechno člověku zůstane a jestli se nějak změní síla nepřátel).