Slušnej závodní simulátor, ovšem bohužel asi jen pro ty, kteří to chtějí pařit po netu, online, s živejma hráčema a singplayer budou používat jen jako sólo trénink, přípravy na online akce, kdy můžou před vlastním online závodem do zblbnutí na konkrétní trati trénovat, pilovat jízdu po ideální stopě, honit setiny sekund, vést si evidenci hotlapů... a pak to, co na trati natrénovali, zkusit předvést při závodě s ostatními.
Vás, které nezajímají online pařby a jde jim hlavně o dobře fungující singlplayer, se nenechte zblbnout stovkama, možná tísicema rFactorových módů a dejte si radši GT Legends, GTR2 nebo F1 Challenge 99-02... fyzikální model těhle her neni oproti rFactoru o nic horší a singplayer těchto her je oproti rF opravdu použitelnej i na závodění s AI, aniž byste se často nemuseli divit, co že se to děje za chujoviny při singplayerovém hraní v rFactoru.
Chcete při závodě střídající se počasí, kdy vás třeba při závodech Formule 1 nečekaný déšť zažene do boxů kvuli přezutí, když přestabe pršet, trať osychá postupně, a to tak, že rychleji v ideální stopě, ze které když vyjedete, poznáte na přilnavosti pneumatik, že jste vyjeli ze sušší stopy do ještě neoschlé? Tak na to v rFactoru zapomeňte, tohle najdete ve stařičké F1 Challenge 99-02, ze které by si mnohými vychvalovaný simulátor rFactor moh vzít (nejen kvuli tomuto) příklad. Chcete mít jistotu, že když nastavíte pro závod v singplayeru určitej počet zastávek v boxech, nebudete nakonec v cíli poslední, protože budete jedinejm kdo do boxů zajel? Nedávejte si rFactor. Když zvolíte mód s mokrou tratí a autem/formulí, která má možnost zvolit do závodu suché/mokré pneu, uděláte to, začne závod a nestačíte se divit, když se všichni ostatní počítačoví AI závodníci rozmáznou za první zatáčkou, protože oni vyjeli na mokrou trať na suchých pneu a závod rázem končí, protože jste sám, kdo je schopnej v závodě pokračovat? Nedávejte si rFactor. Trénujete na trati, máte v nádrži např. ještě 50litrů, chcete vyměnit poškozené křídlo a sjeté gumy, zadáte PIT-stop, po chvíli je vám oznámeno, že jsou mechanici připraveni, v okně pro PIT-stop máte zadáno to co chcete, tzn. výměna pneu a oprava poškozených dílů, o tankování paliva ani ťuk, v menu pro PIT-stop vlastně ani taková položka není, zajedete do boxů, mechanici se na to vrhnou, ukáže se ubíhající čas na výměnu pneu a na opravu poškozených dílů, hotovo, vyjedete z boxů, koukáte, pneu jsou nový - v pohodě, ale ouvej! - i když jsem čučel skoro minutu v boxech, kdy mi utíkal čas na údajnou opravu pošk.dílů, díly opravené/vyměněné nejsou! A aby toho nebylo málo, jako "bonus" zastávky v boxech mam rázem z nepochopitelných důvodů v nádrži místo padesáti jeden litr a svítí mi kontrolka paliva!!! To má bejt vtip? I když nastavení menu pro PIT-stop žádný doplňování paliva neřeší, mam najednou po zastávce v boxech prázdnou nádrž? Nebo třeba jedete závod s deseti AI na deset kol, všechno vypadá normálně, najednou během sedmého až osmého kola všichni zajedou do boxů a do konce závodu už nevyjedou, aniž bys tušil, co se jim stalo, protože ve výsl.listině nemaj uvedenou žádnou závadu, jen počet kol, o kolik jsi je dal? A mohl bych pokračovat v příkladech chaosu týkající se pravidel a nesmyslného chování AI protivníků v singlplayeru, které dokáže jinak slušnej závodní simulátor pěkně znechutit těm, které multiplayer nezajímá. Je jasný, že některý problémy vyplívají z konkrétního módu, ale to co tu uvádim jako příklady, je většinou prů*er už základu hry jako takové.
Takže rFactor beru jako dobrou zábavu a virtuálního si užívání známých okruhových tratí pro sólo jízdy - v případě že nutně potřebuju jít i do závodů s několika AI počítačovými protivníky v singlplayeru, musim se smířit s tim, že mě můžou potkat události od drobnějších nedostatků až po nepochopitelné šílenosti... ale i přesto všechno mam rFactor rád a pokud si virtuální závodník a opravdový fanoušek rFactoru dá tu práci a prokouše se stovkama a stovkama módů, aut, tratí, najde si těch pár svejch oblíbenejch, které si opravdu užije, a to nejen při použití volantu (kterej k tomuhle simulátoru samozřejmně patří), ale při troše šikovnosti i na klávesnici - na rozdíl od některých jiných závodních her, které jsou na klávesnici hratelný hůř i přesto, že to jsou spíš arkády, který by měly být - měly, ale nejsou - na klávesce hratelný dobře.
Takže rFactor dobrý, ale doufejme, že rFactor 2 bude lepší, hlavně přívětivější k singlplayerovým hráčům a bude obsahovat po všech stránkách funkční singplayerové závodění (prostě než nějakej paskvil s chaotickým chováním, tak to radši nic, toho už si dost užili hráči starého rFactoru).
Vás, které nezajímají online pařby a jde jim hlavně o dobře fungující singlplayer, se nenechte zblbnout stovkama, možná tísicema rFactorových módů a dejte si radši GT Legends, GTR2 nebo F1 Challenge 99-02... fyzikální model těhle her neni oproti rFactoru o nic horší a singplayer těchto her je oproti rF opravdu použitelnej i na závodění s AI, aniž byste se často nemuseli divit, co že se to děje za chujoviny při singplayerovém hraní v rFactoru.
Chcete při závodě střídající se počasí, kdy vás třeba při závodech Formule 1 nečekaný déšť zažene do boxů kvuli přezutí, když přestabe pršet, trať osychá postupně, a to tak, že rychleji v ideální stopě, ze které když vyjedete, poznáte na přilnavosti pneumatik, že jste vyjeli ze sušší stopy do ještě neoschlé? Tak na to v rFactoru zapomeňte, tohle najdete ve stařičké F1 Challenge 99-02, ze které by si mnohými vychvalovaný simulátor rFactor moh vzít (nejen kvuli tomuto) příklad. Chcete mít jistotu, že když nastavíte pro závod v singplayeru určitej počet zastávek v boxech, nebudete nakonec v cíli poslední, protože budete jedinejm kdo do boxů zajel? Nedávejte si rFactor. Když zvolíte mód s mokrou tratí a autem/formulí, která má možnost zvolit do závodu suché/mokré pneu, uděláte to, začne závod a nestačíte se divit, když se všichni ostatní počítačoví AI závodníci rozmáznou za první zatáčkou, protože oni vyjeli na mokrou trať na suchých pneu a závod rázem končí, protože jste sám, kdo je schopnej v závodě pokračovat? Nedávejte si rFactor. Trénujete na trati, máte v nádrži např. ještě 50litrů, chcete vyměnit poškozené křídlo a sjeté gumy, zadáte PIT-stop, po chvíli je vám oznámeno, že jsou mechanici připraveni, v okně pro PIT-stop máte zadáno to co chcete, tzn. výměna pneu a oprava poškozených dílů, o tankování paliva ani ťuk, v menu pro PIT-stop vlastně ani taková položka není, zajedete do boxů, mechanici se na to vrhnou, ukáže se ubíhající čas na výměnu pneu a na opravu poškozených dílů, hotovo, vyjedete z boxů, koukáte, pneu jsou nový - v pohodě, ale ouvej! - i když jsem čučel skoro minutu v boxech, kdy mi utíkal čas na údajnou opravu pošk.dílů, díly opravené/vyměněné nejsou! A aby toho nebylo málo, jako "bonus" zastávky v boxech mam rázem z nepochopitelných důvodů v nádrži místo padesáti jeden litr a svítí mi kontrolka paliva!!! To má bejt vtip? I když nastavení menu pro PIT-stop žádný doplňování paliva neřeší, mam najednou po zastávce v boxech prázdnou nádrž? Nebo třeba jedete závod s deseti AI na deset kol, všechno vypadá normálně, najednou během sedmého až osmého kola všichni zajedou do boxů a do konce závodu už nevyjedou, aniž bys tušil, co se jim stalo, protože ve výsl.listině nemaj uvedenou žádnou závadu, jen počet kol, o kolik jsi je dal? A mohl bych pokračovat v příkladech chaosu týkající se pravidel a nesmyslného chování AI protivníků v singlplayeru, které dokáže jinak slušnej závodní simulátor pěkně znechutit těm, které multiplayer nezajímá. Je jasný, že některý problémy vyplívají z konkrétního módu, ale to co tu uvádim jako příklady, je většinou prů*er už základu hry jako takové.
Takže rFactor beru jako dobrou zábavu a virtuálního si užívání známých okruhových tratí pro sólo jízdy - v případě že nutně potřebuju jít i do závodů s několika AI počítačovými protivníky v singlplayeru, musim se smířit s tim, že mě můžou potkat události od drobnějších nedostatků až po nepochopitelné šílenosti... ale i přesto všechno mam rFactor rád a pokud si virtuální závodník a opravdový fanoušek rFactoru dá tu práci a prokouše se stovkama a stovkama módů, aut, tratí, najde si těch pár svejch oblíbenejch, které si opravdu užije, a to nejen při použití volantu (kterej k tomuhle simulátoru samozřejmně patří), ale při troše šikovnosti i na klávesnici - na rozdíl od některých jiných závodních her, které jsou na klávesnici hratelný hůř i přesto, že to jsou spíš arkády, který by měly být - měly, ale nejsou - na klávesce hratelný dobře.
Takže rFactor dobrý, ale doufejme, že rFactor 2 bude lepší, hlavně přívětivější k singlplayerovým hráčům a bude obsahovat po všech stránkách funkční singplayerové závodění (prostě než nějakej paskvil s chaotickým chováním, tak to radši nic, toho už si dost užili hráči starého rFactoru).
Pro: Množství módů/aut/tratí... fyzikální model NĚKTERÝCH módů
Proti: "funkčnost" singlplayeru... Jen zlomek z množství modifikaci opravdu "stojí za to"