Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • XboxX/S 70
Po Serious Sam 4 je tohle má druhá hra v sérii, minule jsem vytýkal hnusnou grafiku a vysokou obtížnost. Obtížnost zůstala, opět po zapnutí na normal a obrovském skoku v obtížnosti u side misí, jsem to zhruba v polovině stáhl na easy a v klidu si hru za pár hodin dojel.

Jedná se spíš o samostatně stojící DLC, misí je asi jenom pět nebo šest oproti snad 15 ve čtvrtém dílu. Tahle kratší herní doba mě hodně vyhovovala, potřeboval jsem trochu odlehčení od seriózních her, které jsem v té době hrál a to jsem dostal. Došlo opět na misi v mechu a tentokrát i v tanku, který moc nešel ovládat, ale byla to krátká změná od klasického střílení. Nepřátelé jsou většinou stále stejní a stejně nesmyslní (sebevražední řvoucí borci (kdy se mi jednou za celou hru stalo, že jeden z nich byl velký jak mrakodrap a nevím jestli to tak mělo být nebo to byl bug), rychlé kostry házející bola s kovovými koulemi a další), potěšil závěrečný boss, zbraní mám pocit že několik přibylo, hlavně jsem si oblíbil kuši, která dokázala jedním šípem sundat obrovské soupeře přes půl mapy. Grafika je buď lepší nebo mi prostě tentokrát nějak nevadila, nedostavily se ani jiné zásadní chyby (minule mě moc nepotěšil chybějící zvuk u poloviny cutscén a doskoky textur) a v podstatě jsem byl spokojen natolik, že jsem si dal na wishlist nějaký balík asi prvních tří dílů a jsem ochoten za to ve slevě odhodit pár korun a zase pár hodin při neustálém ústupu kosit armády lidí, koster, dronů, robotozvířat a jiných monster.

Nečekal bych to, ale ze série se v podstatě stalo moje guilty pleasure a pokud někdo chcete jenom zarelaxovat u nesmyslného střílení obrovských hord nepřátel, tak za to stovku ve slevě bez obav dejte.
+6
  • PC 70
Když byl oznámen datadisk pro čtvrtý díl Serious Sama bylo to příjemné překvapení. Zaprvé kvůli zajímavému zasazení a zadruhé protože tato série moc na datadisky není. Schválně tady používám slovo datadisk kvůli slušnému rozsahu a navíc možnosti spustit hru samostatně. Zmíněný rozsah sice z počátku nevypadá nic moc, přece jen pět úrovní není mnoho, ale jejich délka to vynahrazuje. Nakonec jsem s nimi strávil přes deset hodin, což je slušné. Na poměry Serious Sam 4 nejsou první dvě úrovně moc rozsáhlé, ale to jsem vlastně ocenil. Další tři jsou již větší a především prostřední úroveň je opravdu rozsáhlá. Na rozdíl od původní hry zde většina oblastí alespoň něco obsahuje, takže je každý průzkum odměněn.

Průzkum jednotlivých lokací mě tedy opět bavil a to platí i pro vedlejší mise. V rámci jinak jednoduché a přímočaré střílečky jde o vítané zpestření. Nechybí ani možnost urychlit si cestu pomocí dopravních prostředků a občas pomocí nich způsobit i slušný masakr. Obtížnost je vyšší, ale s tím pomohou i nové zbraně. Také používání již známých gadgetů může větší boje dost usnadnit. Ty silnější rozhodně doporučuji pošetřit na poslední úroveň.

Technická stránka odpovídá originálu, doskakování textur je stále neopravené a otravné. Ale hra běží alespoň plynule a jediné poklesy snímků jsme zaregistroval překvapivě v závěrečných titulcích. Celkově mě toto rozšíření potěšilo, dokonce o něco více než samotná čtyřka. Siberian Mayhem není pouze dílem Croteamu, ale z velké části na něm pracovali autoři z řad moderů a jejich předchozí dílo Red Day bude mým dalším cílem.
+17
  • PC 75
Narazil jsem na tuhle hru nedávno, vzpomněl jsem si, že mě původní Sam celkem bavil, tak jsem to nainstaloval a asi na pět cca hodinových sezení dohrál.

Co mě zarazilo byla celkem vysoká obtížnost, kterou jsem na začátku nastavil někam na polovinu a furt jsem chcípal, takže jsem ji v průběhu musel snížit. Nevím, jestli je hra opravdu obtížnější než původní díly a nebo už prostě stárnu a reflexy nejsou co bývaly. Herně to byl starý dobrý Sam, jak si ho pamatuju, nemám teda srovnání s novějšími díly po Second Encounter, ale kromě prostředí a nových zbraní jsem si nevšiml nějakých zásadních změn v hratelnosti.

Trochu mě zklamal závěr, finální boss mohl být větší. A taky po získání toho laseru a rotačního kulometu ztratily ostatní zbraně smysl.

Vizuálně hra vypadá fajn, Sibiř je celkem neokoukané prostředí a během hraní jsem neměl žádné problémy technického rázu.

Hráno na 12700K + RTX 4070 Ti v QHD na max. kolem 120-140 FPS.

Pro: Koncentrovaná akce bez nutnosti nějak moc přemýšlet, vizuál, bez tech. chyb, délka tak akorát

Proti: Final fight byl nemastný neslaný

+15
  • PC --
Ruští autoři povedeného modu Red Day: Episode One pro Serious Sam 3 dostali prostor rozšířit slovanskou pop-kulturu o další adici do Serious Sam univerza, tentokrát za podpory Croteamu. Siberian Mayhem je regulérní datadisk o herní době přes 8 hodin, kvalitou vyrovnávající se původní čtyřce. Místy ji dokonce i překonává a to především v otevřeném prostoru, který už není jen prázdná pustina, ale obsahuje hodně odboček a vedlejších úkolů.

Z nových zbraní se nabízí povinný kalašnikov, silná kuše místo odstřelovačky a především lejzromet, který má absolutně nekompromisní damage při dual-wieldu. Khnumové s ním explodují jak krůty na díkuvzdání a to i na velké vzdálenosti. Je to možná trochu overkill, ale je s ním sranda a vzhledem k vysoko vyšroubované obtížnosti jsem ho využíval rád a s nadšením.

Hodně zamrzí, že konec přišel rychle a nečekaně. Chyběl tomu takový ten klimatický orgasmus z přehnané akce, ve stylu všech předešlých dílů. Skvělé secrety dávají vzpomenout na první i druhý Encounter a musím se přiznat, že mi všechny ty starobylé chrámy a předzahrádky faraónů chybí. Socialistické sídliště není špatné, ale nemá to takovou tu... seriózní mystiku.

Hodnocení: ✰✰✰
Obtížnost: Hard (8hod 16min)
+20