Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Macatější DLC do pětky, bez nějaký výraznějších vylepšení hratelnosti, se stejnou grafikou, příšerným uživatelským rozhraním a veškerými mechanikami. Rebellion nesáhl vůbec na nic, jen vystavěl nové mapy, jenže... první mise je tutorial na 15 minut, prakticky tam ani nefunguje Invaze. Poslední mise je zase jen odstřelení hlavního padoucha, tak na minutku. Takže zbývá 7 misí, ale... čtvrtá se odehrává v místě tutorialu, jen se jde opačným směrem a přestože jsou tam otevřené nové části, měl jsem z toho takovou tu pachuť jemného rebellioního vojebu.

Resistance se liší prakticky jen v hlavním hrdinovi. Harry má rozcuch, smysl pro humor a hlas Jasona Stathama, na rozdíl od Karla ale nepůsobí úplně jako profík. Jeho postava je jen novým skinem, všechno ostatní zůstalo při starém. Neumí plavat, nekonečně dlouho dokáže být zavěšený na římse, podřezává hrdla a dupe stejně hlasitě, jako starý dobrý Karl. Ten se mimochodem zrovna snaží překazit vypuštění Krakena, obě hry se mají příběhově odehrávat ve stejný čas. Ne že by někoho další variace na nacistickou superzbraň zajímala...

Člověk by si řekl, že jednotlivé mapy autoři alespoň vytuní k dokonalosti, ale jediné mapy, které tihle nenažranci dotáhli k dokonalosti, jsou roadmapy jejich předražených DLC. Na lineární hru se statickým prostředím, bez funkčních dveří nebo oken, se tady objevují chyby v interakci s okolím častěji, než by bylo zdrávo - nepřeskočitelné zídky, neslezitelné žebříky, neseskočitelné římsy a neviditelné zdi mezi dvěma překážkami, o které se Harry zasekne, přestože má na každou stranu místa jak pro dva hrochy.

Nové mise potěší maximálně provinilé potěšence, mezi které se rozhodně počítám. Stejně jako v případě pětky, i tady jsem chytl slinu a dohrál to hned dvakrát po sobě na nejtěžší obtížnost. Podruhé potom se zapnutým modem Invaze, která opět dělá z lehkého singleplayeru alespoň malou výzvu a zvedá napětí. Veliké mapy ale tomuhle modu příliš neprospívají, často mi invazivní hráči opouštěli hru, protože jsme se jednoduše nemohli najít. A já jsem dělal to stejné. Autoři to zkrátka místy přehnali a pod velký zámek někde ve Francii nacpou podzemní komplex (tak určitě), ze kterého vede cesta ještě do další části mimo hlavní herní mapu.

Hodnocení: ✰✰
+9
  • PC 90
Jsem rád, že vývojáři z Rebellionu opět vytvořili simulátor snipera a rozšířili tak známou sérii Sniper Elite o další titul, ovšem ani tentokrát si podle recenzí příliš fanoušků nezískali. Já jsem však opět výjimkou, tudíž nejnovější díl Resistance jsem ani v tomto případě nechtěl minout.  

Příběh je tentokrát situován do Francie a opět se tu budeme utkávat s nacisty ve snaze překazit jejich válečné plány. Musím říct, že jediná a pro mě vcelku citelná změna, byla obměna hlavního hrdiny, kterým není Karl Fairburne, ale mladší nástupce Harry Hawker. Možná je to jen obyčejná síla zvyku, ale pravdou je, že muselo uplynout pár misí, abych vytěsnil Karlův hlas a jeho charisma ze svojí mysli a nahradil jej někým, z něhož tolik nečiší typická profesionalita, kterou Karl vyloženě oplýval. Zarážející je to pro mě o to více, beru-li v potaz to, že Karl byl v předchozích dílech třicátníkem a ve svojí kariéře tak mohl v klidu pokračovat. Ale budiž.  

Pokud jsem zmínil ne tak úplně kladné recenze tohoto dílu, o nichž jsem se dočetl, musím i přes moje vysoké hodnocení uznat určité pochopení. Faktem je, že pokud by hlavní postava zůstala přece jen neobměněna, jiné změny bychom se vlastně nedočkali, otázkou však zůstává, zda-li v takto zaměřené hře lze něco radikálně změnit. Mně osobně absence změn citelně nevadila, a to zejména ze stále stejného  důvodu, kterým je možnost takřka ideálně kombinovat akční styl s tichým postupem. Není totiž nadto po úspěšném použití sniperky vyvolat u nacistických nepřátel zmatek a z úkrytu, do něhož se vzápětí přemístím, tiše i hlučně likvidovat další a tak trochu škodolibě pozorovat, jak bezradně se snaží zjistit moje aktuální místo výskytu, které před nimi stále bedlivě skrývám. Naopak u likvidace konkrétní osoby z řad německých pohlavárů je vyloženě libůstkou, provedu-li toto odstranění tak diskrétně a čistě, že o mojí přítomnosti a provedené likvidaci nemá zbytek nepřátel sebemenší tušení. A toto vše odehrávající se v různorodých objektech, kterými jsou např. nádraží, rezidence apod., a rozprostřené do obsáhlých misí, mě přivádí k tomu, že i když se v průběhu hraní může dostavit určitá monotónnost, nijak radikálně bych hru neměnil, nebo alespoň nevím, jakým způsobem by to mělo být. Jediné, co mě v tuto chvíli napadá, je snad jen Unreal Engine, který by udělal hru přece jen o dost vizuálně atraktivnější.  

Co dodat? I když Resistance byl v podstatě vydařenou kopií dílu předchozího, který jsem si z celé série oblíbil suverénně nejvíce, já jsem po dohrání opět spokojený a z Adolfa Hitlera, kterého jsem nechal vyhodit do vzduchu při vykonávání velké potřeby, kterou si evidentně užíval, mám pocit ještě výrazně lepší.
+11