Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Zimné radovánky a trampoty na ruskom polostrove Kola. Oblasť, kde sa v reále uskutočnil najhlbší vrt na svete s hĺbkou cez 12 000 metrov. V súvislosti s ním vznikla aj fáma, ako Rusi spustili do hlbokého vrtu mikrofón, ktorý zachytil "hlasy z pekla". Kolská vrtná veža ale do hry nijak zapracovaná nieje. Navštivime dve iné lokalíty. Jazerá KOVD a IMANDRA.

Štartovací bod v úvodnej základni s garážou a malým susediacim prístavom pri jazere Kovd zaujme idylickou atmosférou izolovaného miesta kdesi na konci sveta.

Páčilo sa mi, že strážnych veží je málo a z mapy odhalia len malú časť. Zobrať skauta so zásobami a ísť prebádať drsnú krajinu, je pekný zážitok. Pri nočnej oblohe s polárnou žiarou je atmosféra silná ako remeň. K zážitku prispieva aj príjemná hudba, ktorá sa mi páčila viac, než tá v základnej hre.

V prvých hodinách hrania som mal dosť strach z nového nebezpečenstva v podobe prelomenia ladu. Ja blbec som bol v tom, že sa prepadnem do hlbokej vody a je koniec, prídem o auto aj náklad. Dizajnéri to rozhodli ale benevolentnejšie a nieje to taký hardcore ako v reále. Pribudli aj zamrznuté kaluže, ktorých hladina sa pod váhou niekolkých ton začne efektne lámať na menšie kusy za doprovodu lahodného praskavého zvuku. Úloh celkovo nieje veľa. Ich splnenie ale vyžaduje hlavne hromadu času. Vzdialenosti sú veľké, zpevnenných ciest minimum. Naštastie zamrznuté jazero sa tiahne daleko a umožnuje zrýchliť presuny. Zábavná mapa, bavila ma.

Prechodom tunela do druhej lokality sa ocitneme v okolí jazera Imandra. Na pohľad takisto pekná a drsná krajinka. Miestny obyvatelia ju prezývajú aj "Kamenné Inferno". S kameňmi sa tam roztrrhli vrecia. Sú všade. Na ceste, mimo cesty, na kopcoch, vo vode aj na brehoch.

Prvé čo ma napadlo, že bych zobral velký čelný nakladač, a všetok ten "bordel" odhrnul niekam doprdele, nech nezavadzia. Mohla to byť aj dobrá demonštrácia fyziky. Tie menšie kamene reagovali všetky ako samostatný objekt, keď som cez ne hopkal s kamiónom. Čiže by nemal byť problém ich odhrnúť. Takýto odhŕňač sa ale kúpiť nedá, škoda.

Jazda cez kamene je horor. Neprirodzený tanec 20-tonového ťahača, často ukončí pirueta na zakliesnenom šutri pod nápravou, a je po jazde. Pri ceste na maják som aj začal pochybovať, či to "Tatarák" vôbec zvládne. To teda bola riadna "hopkovina". Kto takúto krkolomnú blbosť vymyslel, nemal súdnosť.
Prvé hodiny strávené v tejto lokalite sú proste dosť náročné. Riziko prevrátenia tu číha všade, dostať sa sem z prvej mapy trvá večnosť. Zo samých zátarasov a spomalovákov pri plánovaní trasy okamžite mrzne úsmev na tvári. Celé je to zdĺhavé a nasieracie.

Hlavná úloha s dopravením polámaného lietadla je viacfázová komplikovaná akcia na niekolko hodín. Manévre, aké som tam musel absolvovať s tou hovadsky velkou súpravou, boli dosť prehnané.. Ale ok, má to byť výzva. Ešte som mal aj smolu, keď vyšiel update s novou sezónou, a po nasledovnom spustení mi resetlo celú túto rozrobenú úlohu. Mal som už dovezený trup na letisku. Tak pekne krásne všetko odznova.

Dohratie na 100% bolo už s takým tým povzdychnutím ,nech to mám už čo najskôr za sebou. Napriektomu dávam celkovo dobré hodnotenie. Nový kus krajiny stojí za prebádanie, a keď človek objaví niektoré finty, tak ani ta Imandra z odstupom času nieje taká ťažká, ako sa zo začiatku zdá.
+7
  • PC --
Interaktivní Šavle mají rádi DLC. Easy money, dalo by se říct. Ze začátku to tak i vypadalo a po sérii zbytečných skinů, pay-to-win DLC nebo třeba DLC, které nebyly zahrnuty do Season Pass se nakonec vytasili s docela slušným Year 1 Passem a nyní i s Year 2 Passem. Za obě si nechají slušně zaplatit, ale herní obsah stojí za to.

Search & Recover přináší dvě mapy, dvě vozidla a několik nových herních mechanik.

Ruský poloostrov Kola je rozsáhlý a hned první mapa Jezero Kovd je dost možná největší mapou Snowrunnera vůbec. Velkou část pokrývá zamrzlá vodní plocha, která je zároveň nebezpečná, díky nově přidané možnosti propadnou se pod led. Obsahuje také místa s hlubokým sněhem, mix zmrzlé bažiny a trochu industriálního parkouru. Celkově se jedná o povedenou, náročnou a zábavnou mapu na několik hodin.

Druhá mapa už je poněkud jiný chayitchek. Imandra bude pro spoustu hráčů noční můrou a osobně jsem ji při prvním průchodu také vzdal. Je to frustrující hromada kamení a sněhu, kde každý metr cesty(!) představuje to nejhorší, s čím se dá ve hře setkat. Protože jestli něco Snowrunnner neumí, je to jízda po šutrech, mikro balvanech a kamení. Auta na nich poskakují jako dětské hračky, gravitace nebo setrvačnost nefunguje a jeden šutrák pod kardanem zastaví instantně pochod mnohatunového monstra. Nově je tady představen i "modrý sníh". Tak jsem si ho pracovně nazval a je k rozpoznání pro svou světle modrou barvu. Je to taková zvláštní lepivá substance, něco jako kombinace montážní pěny zalitá Mamutem. Většina trucků se ní skoro zastaví a je úplně jedno, kolik mají pruhů Adidas.

Oceňuju, že můžeme tahat nový typ nákladů, ale jeho hledání pomocí magnetického senzoru není nejzábavnější (je potřeba zastavit a senzor spustit, přičemž perimetr skenování není nijak velký) a zároveň je některý náklad tak neohrabaný, že jeho tahání po nevhodných místech působí jako pomsta Šavlí všem hejtrům DLC. Ano, mluvím třeba o tahání části bombardéru skrz les nebo úzké průrvy, kde na každém metru dochází k interferenci křídla a kdejaké větve, trčící se země. Jo a jen tak mimochodem, tyhle větve jsou nesmrtelné a nezlomí je ani nejsilnější prdítka ve hře, co normálně utáhnou přes 200 tun. Hodně štěstí všem...
+11