Star Citizen je tento týden free, takže jsem se pustil do testování.
Tedy, snažil jsem se o to... když se hra spouští více než půl hodiny, pokud vůbec spustit jde, nezřídka padá, a když už nepadá, tak jede průměrně v 15-20fps, tak to není úplně snadné.
A když pominu zmíněné drobné technické nedostatky, tak to je docela hezké - tak za tři až pět let to bude fakt bezva hra :))
Prostředí základen a měst esteticky připomíná chudou verzi Cyberpunk 2077, což je fajn, jen v nich krom nakupování není zatím vůbec co dělat, a to už moc fajn není. Zvlášť když npc nefungují a bojové arény se spouští separátně z menu. Potenciál je tady ale obrovský, ani jsem moc nečetl co všechno je ve hře vlastně v plánu no při Robertsově megalomanii to beztak ještě nabobtná, ale dovedu se představit že pro mnohé bude v tomhle space simu to skutečné létání ve vesmíru spíš jen vedlejší činnost. Rozsáhlé moc nejsou, ale bloudil jsem v nich kvalitně, bez návodu na youtube bych se na spaceport ke své raketě nedostal.
Raket samotných je už teď dost, v rámci tohohle týdne se každý den dá testovat jiná, ale bohužel nedostal jsem se k těm větším jako je Anvil Carrack, což je v podstatě místní verze Serenity. Představa že bych si mohl zahrát online Firefly, najmout fungující npc posádku na pomocné činnosti, a žít na své lodi v temnotě vesmíru okrajových oblastí civilizace je až příliš krásná... otázkou je kolik zrovna tahle loď pak ve hře bude stát, zda se k ní vůbec bude možné rozumným způsobem za herní peníze dostat - aktuálně se dá koupit afaik jen za 17 678 CZK, no není to krása?
Bez ohledu na velikost lodí ale, hmotnost se u nich moc neprojevuje, což je po zkušenostech z Elite dost nezvyk, je to mnohem větší arkáda a nevím jestli si na ten flight model zvyknu, hlavně extrémně rychlé otáčení do stran (Yaw) ten pocit z létání dost przní (naopak roll má citelný delay). Stejně tak je zjednodušené všechno ostatní, ovládacích prvků je výrazně méně, přistávání na planetách je dětsky snadné, dostat se z orbity na určené místo někde na povrchu je otázka pár vteřin a zmáčknutí jednoho tlačítka.
A to je dost škoda, ta hra jinak působí "reálně", a ve chvíli kdy na planetě vylezu z lodi vydám se v noci na pěší průzkum opuštěné základny, tak to rázem získá atmosféru jak Vetřelec. To propojení otevřené fps hry a vesmírného simulátoru je geniální a až (jestli) ho dotáhnou do konce, tak už žádné jiné hry nebudou potřeba. Teď je na tom ale viditelně ještě hodně práce, hra občas udiví propracovanými detaily, třeba parádním povrchem sněhu a skal na ledové planetě, a na tom jsou stromy vypadající jak ze hry z devadesátých let. Což je v různých podobách ve hře všude, spousta nefunkčních a zjevně nedodělaných či úplně chybějících věcí.
Jako tech demo alfa verze hry je to teď dobré a dokáže nalákat, lidi kteří u toho ale teď skutečně tráví čas "hraním" a nedejbože i peníze za lodě navíc, ty pochopím jen těžko.