Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 100
Na úvod se přiznám, že byť jsem velký fanoušek Star Wars, části s Jabbou nebo zločineckými syndikáty mě baví vždy ze všech nejméně. Pro mě SW jsou světelné meče, kodex rytířů Jedi, Darth Vader a boj světlé a temné strany Síly. Když proto tato hra byla oznámena, byl jsem značně skeptický a rozhodnutý ji vynechat. Kombinace téhle části SW a Ubisoftu, od kterého se dal očekávat další generický open-world, na který jsem už alergický, mě ani trochu nelákala. Nesledoval jsem novinky, nesledoval jsem trailery. Pak hra vyšla a okamžitě dostávala ze všech stran pořádnou čočku a já věděl, že jsem se v původním odhadu nemýlil. Pak jsem ovšem naprosto nahodile v různých internetových diskusích narážel na příspěvky lidí, kteří psali, že tu hru hrají a výborně se baví a ty hejty nechápou. Pomalu to ve mně začínalo hlodat, začal jsem si říkat: "Hele, je to ale SW, co to zkusit? Třeba to aspoň bude prostě oddychovka v SW kulisách a zabaví." Tak jsem napsal své milované... Ježíškovi... a od Vánoc se do téhle hry pustil, aby mi už po první hodině hraní klesla čelist a já se do Outlaws úplně zbláznil. Zbožňoval jsem každou minutu hraní od začátku až po závěrečné titulky a musím v hodnocení napálit 100 %.

Na jednu stranu ano, je to zase další open-world s hodně podobnou šablonovitou strukturou, kterou jsme viděli už stokrát. Několik unikátních lokací (tady planet), ve kterých se ale člověk pohybuje nelineárně tak, jak chce, minihry na páčení zámků a hackování počítačů, in-game deskovka (tady karetní hra Sabacc) a dokonce si můžu písknutím přivolat Geraltova koně... pardon, speeder, aby mi přijel až pod nos (a samozřejmě nemůžou chybět ani závody speederů).

Jenže, ono tady nějak všechno prostě funguje úplně perfektně. Jádro hry, což je stealth, je super zábavný a neustále mi připomínal Metal Gear Solid 5 (jen bez těch padáčků a dalších japonských pitomostí), což byla jedna z mála stealth her, která mě fakt bavila. Do toho máte společníka Nixe, který je opravdu úplně klíčový a strašně užitečný (v příběhové misi, kde ho chvíli nemáte, teprve zjistíte, jak esenciální herní mechanika to je; kromě toho tahle mise má i přesně ten emocionální efekt, jaký chtěla mít). Přestřelky jsou zábavné a to hlavně proto, že když jednou střelím Stormtroopera do hlavy, tak je prostě po něm. Páčení zámků je rytmická minihra a hrozně mě bavila. Hackování počítačů je logická minihra. A Kessel Sabacc? Po hrozné in-game deskovce v Horizon 2 byl tohle opravdu balzám na duši. Ty karty jsou prostě super, jednoduchý princip, ale hodně variability. Navíc postupně hráč získává další možnosti podvádění, které jsou mimořádně uspokojivé a zároveň do logiky herního světa skvěle zapadají.

Tak je to vůbec se vším. V jiných open-world hrách mám vždycky hrozný vnitřní problém s vedlejšími questy. V Zaklínači 3 se snažím zachránit Ciri, ale do toho mám čas si hrát na zaklínače a brát si po vesnicích zakázky? V Horizonu zachraňuji svět a vážně mám čas a motivaci jít někde v nějaké zapadlé díře nějakému NPC shánět ingredience na jeho projekt nebo se účastnit závodů na robotických mountech? V Outlaws ty vedlejší questy dávají perfektní smysl. Kay je psanec, bez peněz v kapse a lapená v síti soupeřících syndikátů a prostě dává smysl, že dělá všechny možné zakázky, aby si vydělala peníze na vylepšení gearu, nebo aby se dostala k informacím.

Mimochodem, nezmínil jsem hvězdnou loď, která tu kromě funkce domova dává i možnost "volně" si létat vesmírem, případně se účastnit různých vesmírných bitev. Ovládání je tak svižné a nerestriktivní, že i tahle část byla moje vyloženě oblíbená (jediná škoda je, že na začátku je ta loď až příliš slabá a je až příliš velký skok po upgradu lodi, kdy najednou všechny vesmírné bitvy začnou být úplně lehoučké).

Dále se chci rozplývat ještě nad jednou věcí a sice tím, že konečně jsem po dlouhé době hrál RPG bez jakýchkoli levelů a scalování. Svět a nepřátelé se nijak vůči hráči nescalují, to znamená, že když si odemknu nové abilities (což tady probíhá tak, že musím splnit nějaké prerequisites, a nikoli bezduchým expením) a získám lepší gear, tak je ta hra prostě lehčí. Například zatímco na začátku jsou hry v Sabaccu víceméně o náhodě, po odemknutí dalších podvodů a lepších token karet už jsem ani před hraním neukládal pozici pro save scumming - sebejistě jsem věděl, že každou hru dokážu vyhrát. A takhle má podle mě RPG vypadat, protože právě to je na tom progressu uspokojivé. Odemykám si možnosti a vylepšení, abych byl silnější a aby věci, které na začátku byly těžké, byly na konci snadné.

Příběh, pravda, není žádná velká pecka (jako třeba Horizon 1, když vezmu jen open-worldy), zvraty jsou často předvídatelné, ale není to ani nuda, motivuje k pokračování a emoce to vyvolává přesně takové, jaké má, když vás někdo třeba podrazí nebo naopak někdo jiný se ukáže jako pravý kámoš. Navíc příběhové mise jako třeba Jabbův palác na Tatooine nebo infiltrace imperální vesmírné stanice mají neskutečnou atmosféru a koule.

Nedostatků se tu pár taky najde, především občasné bugy (kromě takových těch klasických jako propadnutí se podlahou nebo velmi výjimečný crash mě nejvíc štvaly ty, kdy se splněný vedlejší úkol neoznačil v quest logu jako hotový, takže tam do konce hry visel), slabší grafika (třeba vlasy Kay, ale obecně po dohrání Horizonu 2 byly Outlaws v tomto ohledu trochu jako pěst na oko) nebo fakt, že asi 90 % truhel obsahuje jen kosmetické věci. Ale světe div se, zatímco v jiných hrách to nesnáším, tady mě překvapivě hodně bavilo si třeba svou vesmírnou loď nebo speeder různě přebarvovat :-)

Závěrem tedy - nenechte se mýlit zfanatizovaným davem, který se rozhodl tuhle hru prostě hejtit z principu. Je vážně mimořádně dobrá a zábavná. Hodně mě mrzí, že nebyla přijata kladněji a že už asi od této značky nemůžu čekat víc, zatímco jiné krávoviny dostávají jeden díl za druhým.

Pro: Hratelnost! Zábavný stealth, přestřelky, minihry, vesmírné přestřelky, Sabacc, průzkum, volnost, RPG prvky

Proti: Slabší grafika, sem tam bugy (ale nic hrozného)

+18
  • PS5 75
Tak jo....
Nejsem milovník her od Ubi. Ani náhodou. Ano, mají série podle jedné šablony. Far Cry, Assassin's Creed a potom Tom Clancy's něco.... každá série má více méně stejný design, jen mění prostředí. Já vím.
ALE.....!!!!!
Absolutně jsem nepochopil ten obří hejt, co se snesl skoro hned po vydání na Outlaws. Vlastně trochu pochopil, protože jsme na internetu. Na internetu má každý názor úplně na všechno, aniž by si to aspoň nainstaloval, natož zahrál.
Nicméně, když nebudete blít kraviny do diskuzí a místo toho si tu hru zkusíte zahrát, zjistíte, že vlastně vůbec není špatná. Naopak. Vlastně se docela dost povedla. I když je od Ubi! Ha! To čumíte, co??
Ale teď samozřejmě long story, než se dostanu ke hře samotné... :-D
Star Wars je asi nejhodnotnější franchise ze všech. A i když se Disney posledních deset let velice snaží celou tu historii dokurvit, potopit a všechny nasrat a znechutit, najde se ještě pár nostalgických bláznů, jako třeba já, co věří v lepší zítřky. A dokonce se nám i líbí některé pokusy o rozšíření lore.
Ahsoka nebyla tak hrozná jak se očekávalo a třeba takový ANDOR, to je totální masterpiece. Takhle by se mělo univerzum dál rozvíjet
No ale dost keců o tom jak Disney kurví/nekurví milované universum. Máme tu ty Outlaws.
A já jsem z nich nadšený!!
I když samozřejmě s výhradami. Ale k tomu se dostaneme.
Miluju příběhové akční adventury typu Uncharted, Tomb Raider a ano, i ty Watch Dogs a podobně.
A strašně mě sralo, když licenci na Star Wars věci měli Electronic Arts a jediné co nám nadělili, byly multiplayer kooperativní srač...y. S vyjímkou Fallen Order, samozřejmě, ale to byl spíš takový milý omyl, co se nečekaně přetavil ve velký hit.
Proto jsem byl dost napjatý, když Disney oznámilo že exkluzivní licence na SW hry pro EA končí a budou je nabízet i dál. V zápětí se objevila informace, že Ubi dělá nějakou akční adventuru. Nebudu to protahovat, na Xbox Showcase 2023 jsme dostali trailer i s nějakou ukázkou hraní a můj hype level byl na 95%
Před letošním létem se vyrojily nějaké ukázky z hraní, které nebyly nijak extra pozitivní a vyčítaly hře trochu horší grafiku a zastaralou hratelnost, jako třeba v Uncharted. Což jsem moc nechápal, protože hratelnost v Uncharted mi nepřijde zastaralá, ale asi jsem třeba boomer :-D
Nicméně mě to neodradilo, hru jsem si předobjednal, dorazila mi na day one a já si jí hrozně užil.
Konečně, KONEČNĚ, někdo udělal open world ze světa SW a dokonce ho zasadil do období kdy se odehrává původní trilogie!!
A v momentě kdy to vyšlo, se ihned objevila lavina komentářů, kdy každý druhý Jarda věděl, že je ta hra úplně na hovno. Hrál ji???? Ne..... samozřejmě že ne, ale ví to.
Já to na jednu stranu asi celkem chápu. Ubi opravdu dělá hry podle svojí šablony a je tím profláklý a hodně lidí tím sere.
A Disney opravdu dělá skoro všechno proto, aby lidi začali SW nenávidět. Takže mi přijde celkem logické, že když vyjde nová hra ze světa SW od Ubi, tak na ni budou všichni na internetu v komentářích blít, už jenom z principu, aniž by si ji vůbec vyzkoušeli.
A přesně to já jsem udělal. Vyzkoušel si ji. Dokonce jsem si ji předobjednal se steelbookem. A, světe div se, jsem ji i dohrál. A nebliju na ni! Skandál!!!!
No vlastně to žádný skandál není. Je to prostě normální, klasická 3d akční adventura ve stylu Uncharted nebo novodobých Tomb Raiderů. Jen trochu víc zaměřená na stealth. Což třeba mě vyhovuje, někomu asi nebude. Ale pokud máte potřebu se všude vždycky prostřílet, OK, není problém. Vaše volba. Jen to bude asi malinko těžší. Ale co už.
V momentě kdy hra vyšla, se všude objevily komentáře, jak je to typická sračka od UbiSoftu jako všechny ostatní, bla, bla, bla.... No a a právě že není. Vlastně.... jako trochu je, ale jenom malinko. Připomíná první Watch Dogs. Hlavně tím že lepší než se prostřílet, je se proplížit. A místo mobilu na hackování, máte strašně cute kamaráda Nix, malé zviřátko, které vám ihned přiroste k srdci a které vám rádo a ochotně pomáhá ve všem možném. Spustit nějaký vzdálený spínač? Odlákat stráž? Napadnout stráž? Nic není problém.
A pak nastoupíte do své lodi a můžete poletovat po vesmíru, sestřelovat piráty a lootit náklady z vesmírných vraků. Ano, je to omezené, není to žádný open space, ale tak snad od toho nikdo nečekal druhé No Man's Sky, ne?
Co bylo trochu zklamání, je technická stránka. Čekal bych, že na PS5 bude hra vypadat malinko lépe. Nechápejte mě špatně, umí vykouzlit úžasné scenérie, ale občas je to trochu zubaté a hnusné. Už jsme tu měli hry, které vypadaly o dost lépe a v tomhle je SW Outlaws trochu zklamání.
Ale i tak, je to pořád výborná 3rd persion akční hra. Ano, jsou tu nějaké bugy, jako v každé open world hře, ale nejsou nijak zásadní a rozhodně Vám nebudou stěžovat dohrání.
A spousta lidí by si místo zvracení do komentářů měla zkusit danou hru aspoň zahrát, než ji odsoudí.
Já mám dohráno a opravdu se těším na DLC.
Poserte se! :-D

Pro: Star Wars svět z původní trilogie, strašně cute Nix, úžasná atmosféra, poletování ve vesmíru s vlastní lodí

Proti: Občas trochu hnusné (PS5), sem tam nějaký menší bug, poletování po vesmíru je dost omezené (ale to se dalo čekat)

+1 +3 −2
  • PS5 95
Když byla tato hra ohlášena, říkal jsem si, že dobře, další hra ze světa Star Wars, ale nijak zvlášť jsem se na ni netěšil. První recenze mě od hry dokonce trochu odradily, ale gameplay videa vypadaly solidně a tak jsem to risknul a ty 2 litry za hru vysolil.

Pořídil jsem PS5 verzi, protože moje herní PC je o trochu méně výkonné a hlavně v posledních letech opravdu nemám chuť hru neustále ladit, aby běžela optimálně, případně řešit nejrůznější problémy (rozchození AC Mirage bylo peklo). A už první chvíle hraní mě přesvědčily o tom, že volba PS5 verze nebyla vůbec špatná, protože DualSense je zde využitý opravdu příkladně, ať už se jedná o nejrůznější minihry nebo dokonce hlášení alarmu přímo z reproduktoru ovladače.

Příběh je, nepřekvapivě, poměrně povrchní a kromě několika zvratů vás nijak zvlášť nezaujme, nicméně neurazí a oceňuji, že celou hru vede ona "nit", která mi třeba u AC: Valhally citelně chyběla - postavy se po dobu hlavní dějové linky průběžně vrací, případně vás doprovází, pocit domova navíc dokládá Trailblazer, vaše vesmírná loď. Speciálně musím vyzvednout Nixe, protože roztomilejší SW potvůrku jsem snad ještě neviděl, interakce s ním během hraní je naprosto skvělá a dle mého názoru dělá z Outlaws něco víc než jen další generickou "ubi" hru.

S tím souvisí i to, že věže tu nenajdete, mapu netřeba odkrývat, neexistuje levelování a hra hodně sází na exploraci, ke které vás sice nenutí, ale je velmi, velmi vhodné ji dělat, protože získávané bonusy, abilities a různá vylepšení za to rozhodně stojí, přičemž klidně můžete jet jen hlavní dějovou linku, ale připravte se, že bude mnohem těžší, než pokud se občas zatouláte a například vylepšíte svůj blaster, případně zajdete s Nixem na jídlo, čímž následně získá příjemné pasivní dovednosti.

Vůbec celý gameplay mě hodně překvapil, neexistuje zde přímé vedení za ruku jako v některých jiných hrách a je třeba často dávat pozor na zadání úkolu, případně zkoumat okolí. Rovněž některé stealth situace jsou příjemně náročné (např. vloupání do trezorů syndikátů). To u některých hráčů sklidilo docela kritiku, což mě překvapuje - když je hra příliš lineární a navádí vás za každým krokem, je to špatně. Najednou vyšla hra, která to nedělá, a je to taky špatně, tak nevím, ale osobně mě to docela vyhovovalo a byla to moc fajn změna.

Minihry jsou příjemně nápadité a originální, hodně potěší celková komplexnost hry a mnoho možností, jak trávit na oněch čtyřech planetách čas... například hraním Sabaccu. Přiznám se, že na karetní hry jsem neuvěřitelně blbej, hotovej antitalent, co povídat, ale u něj jsem pravidla pochopil skoro ihned a hraní si naprosto užíval. Navíc to, že i pro něj jsou k dispozici nejrůznější abilities a cheaty dokazuje, že žádná část hry není odbytá, ba naopak.

Hrál jsem na režim výkonu a těch 60 FPS konzole ne vždy držela, jen co je pravda. Jakmile byla nějaká oblast hustě osídlená, běda, framerate šel do kytek. Naštěstí se to nedělo zas tak často a chápu, že raytracing si svou výkonovou daň holt vybere. Jedním dechem dodávám, že grafika mi přišla skutečně hodně pěkná a až na trochu horší zpracování mimiky a vlasů hlavní hrdinky (častý problém novějších her, nevím proč) nemám co vytknout. Světy jsou opravdu nádherné, plné detailů, nejen pro SW fanouška radost pohledět. Speciálně oceňuji nemalé množství detailů - vzhledem k tomu, že se hra odehrává mezi pátou a šestou epizodou, naleznete u Jabby chudáka Hana zamraženého do karbonitu a dokonce v baru v Mos Eisley stopu od střely na zdi, kde to schytal Greedo. A takový západ sluncí na Tatooine...  jestli máš srdce, tak to musíš cejtit, jak by řekl klasik. Stejně pozitivní zůstávám i u zvukového, zejména hudebního zpracování. Soundtrack nevykrádá filmy, zazní z nich sotva jedna nebo dvě melodie, ale zůstává v podobném stylu a jednotlivé skladby jsou často docela výrazné, takže si nejednu z nich zapamatujete.

Ano ano, technické problémy hra má a určitě by prospělo, kdyby Massive Entertainment měli ještě několik měsíců na doladění, ale ne, to by kolidovalo s novým Assassínem, takže Ubisoft očividně nařídil vydat koncem léta a přinejhorším opatchovat. Chápu, mrzí mě to, ale kromě tří pádů za 30 hodin hraní a několika glitchů jsem se nesetkal s ničím, co by mi zážitek vyloženě kazilo a vzpomeňme si, v jakém stavu byly megaklasiky jako Kingdom's Come nebo Cyberpunk 2077 krátce po vydání. Hejtit Star Wars Outlaws jen proto, že je od Ubisoftu, mi přijde nefér. Zejména proto, že se od ostatní produkce tohoto vydavatelství více než odlišuje.

A je zábavná. Sakra, takhle mě hra už hodně, hodně, HODNĚ dlouho nechytla. Ani ten zatracený Horizon, ani novější Assassíni, ani nedávno poprvé dohraná série TLOU. Možná to za tento kacířský názor schytám, ale u Outlaws jsem se neskutečně bavil a každý den se neuvěřitelně těšil, až se do hry zase vrátím. Svou roli bude hrát, že jsem velký fanoušek SW a jak prostě milujete prostředí, hře nadržujete, ano, přiznávám, nepopírám. Opět se ukazuje, jak subjektivní mohou názory na hru být, ale pro mě je to jednoznačně hra roku a nová klasika, ke které se budu rád vracet (druhý průchod vidím na začátek listopadu, uvidím, jak moc případně updaty ony drobné zápory napraví).

Co dodat? Zpočátku jsem hře nevěřil, ale pak mě totálně pohltila. Ano, příběh by mohl být propracovanější, chybky vychytanější, některé animace lepší, a tak dále, a tak dále. Jenže nic není dokonalé. Dát méně než 90 % hře, u které jsem se tři desítky hodin skvěle bavil, ale podle mě nejde. A speciálně kvůli některým hráčům, kteří dávají i hodnocení blízké nule, tam tu pětadevadesátku dám a nevylučuji, že po druhém průchodu a vychytání některých chyb tam hodím i tu stovku.

Pro: Nádherné prostředí, hra plně respektuje svět Star Wars, dobře napsané a sympatické postavy (i ten Jabba), Nix, odpovídající odměny za exploraci, nepřeberné množství možností, Sabacc,

Proti: Příběh by mohl být ještě propracovanější, drobné technické nedostatky a nějaké drobnosti, co ale nestojí skoro za řeč, protože mě to prostě neskutečně bavilo

+15 +18 −3