Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To bych zase netvrdil, ono třeba to KotFE je v průběhu docela zajímavý, dobře zrežírovaný a má spád o jakým se většině class stories ani nesnilo. Akorát to vyústění vyznělo poněkud doztracena, částečně asi i kvůli chystanýmu KotET.

Potěšila mě aspoň SCORPIO, jejíž konání a motivace dávaj od začátku do konce smysl a závěr je poměrně působivej. Připomíná mi vývoj Shodan a nedokážu jí nefandit.

Jinak uvědom si, že čistý f2p jsou momentálně zaseklý na levelu 50. Od tý doby tam přibylo opravdu obrovský množství obsahu, nemluvě o tom, že v současný době jsou f2p postavy patnáct levelů pod capem a tak nemaj spoustu klíčovejch schopností na tvorbu smysluplný rotace. Permanentní odemknutí RotHC, SoR, KotFE a všech vedlejších linek s tím souvisejících za nějaký ty tři stovky korun fakt stojí.
To je právě to tajemství, že od konce class stories nic zajímavého po příběhové stránce nepředvedli. I žádný z nových flashpointů není lepší (co do příběhu) než Kaon či ty dva z Ilum. Imho pokud někoho láká vyloženě jen příběh, tak opravdu není třeba cokoliv kupovat nebo subovat. Stačí to jet free-to-play. Teď s tím citelně rychlejším přibýváním zkušeností je to jednodušší než kdy dříve.
Rozdvojení je jedna z potenciálních možností, ale bylo by trochu trapný tuhle berličku použít dvakrát za sebou.
@USER47 (22.08.2016 19:11): Je možné, že u něj došlo k nějakému rozdvojení, podobně jako u Revana po událostech ve Foundry. A Valkorion v okamžiku, kdy se s ním setkává Outlander je pak výsledek spojení těch dvou částí? Nebo si na Zakuul jen sem tam odskočil? Byl Valkorion něco jako záloha? Eh, měl bych si konečně projít taky Jedi Knight/Sith Warrior class stories, abych se v tom líp orientoval :D
Co se týče Valkoriona, tak on má celkově úplně jinou osobnost než Vitiate a musel ji mít už před Ziostem, když mnoho let vládnul spokojený společnosti, našel si ženskou, zplodil děti apod. Vitiate měl stovky nebo snad několik tisíc let jeden cíl, a to bylo vyhladit život, nakrmit se tím a získat nesmrtelnost. A tenhle cíl se zdál nezměněnej ještě na Ziostu, ačkoli v tý době už měl snad dlouho vládnout na Zakuulu.

Navíc přinejmenším v průběhu class stories nemohl Vitiate posednout víc než jednoho člověka a Sith Warrior ho musí osvobodit z Vossu, kde byl několik let vězněnej v těle mystika. Ale opět už v týhle době vládnul Valkorion Zakuulu. Že by ho Vitiate posedl až nějak později? Kdyby tam nebylo těch několik zmínek Marra a jedi/sith Outlandera o tom, že Vitiata ve Valkorionovi cítěj, tak bych tipoval, že jsou to dvě úplně rozdílný osoby.
S tím inkvizitorem se moc netěš, je to falešná volba a dopadne to stejně:).
@USER47 (22.08.2016 03:15): mno, buď v Londýně nebo na některém developer streamu mám dojem zmiňovali, že pro KotET přehodnotí epizodický příběhový systém. Zatím jsem dojel poslední kapitolu jen za pašeráka, který jel většinu kapitol těsně po vydání a impakt nic moc. Uvidím, jak to bude působit u ostatních, kde to pojedu víc vcelku.

Jsem zvědavý, co Valky myslel tím "You are ready." Co nám (krom Vaylin/Scorpio) Bioware ještě předhodí? Osud Arcanna a Senyi vypadá jako zatím největší dějový split (aspoň doufám, pašerák je nechal být, ale inkvizitor ho pláchnout nenechá, takže tuhle alternativu jsem ještě nevyzkoušel).

Poslední fajt byl ale celkem fajn, takových by klidně mohlo být víc a častěji :)



@USER47 (22.08.2016 03:15): ad Vitiate a) ve hře je naznačováno, že vyhlazení Ziostu na něj mělo nějaký efekt, který způsobil onu zdánlivou změnu osobnosti b) všechno je jinak, což se dozvíme v KotET c) prostě špatně naroubovali příběh KotFE na ten původní a SOR :D
Tak jsem dojel KotFE a jsem z toho příběhu trochu zklamanej. Ono to docela odsejpalo, byly tam fajn lokace a nápady, ale vlastně se na konci nic nevyřešilo, nezodpověděly se žádný otázky, který se v průběhu kupily a z některejch věcí jsem stejně zmatenej jako na začátku (celá ta podivná Vitiate/Valkorion metamorfóza například).

Nejsem si jistej, jestli dokážou všechno uspokojivě uzavřít v KotET, osobně si nedovedu moc představit vysvětlení, který by dávalo smysl s přihlédnutím k obsahu class stories a SoR.
Já bych se nedivil, kdyby to po nějaký delší době zpřístupnili za pár CC i pro ostatní, nechce se mi moc věřit, že by se srali s obsahem určeným pro relativně malou skupinu lidí.
KotFE se po devátý kapitole příběhově trochu zpomalilo a začalo připomínat Mass Effect 2 (rekrutování parťáků do aliance), ale i tak dokáže občas překvapit nečekanejma momentama.:-D

Dva mírně spoileroidní screeny z třináctý kapitoly celkově připomínající spíš Payday nebo Dannyho parťáky.
http://imgur.com/a/B6Hvh
Trash tam je, ale není to až tak strašný, díky naboostovanejm companionům se tím člověk probíjí celkem slušným tempem. Navíc je to lineární a dost instancovaný, takže se nemusíš probíjet tam a zpátky jednou lokací přes respawnující se nepřátele. Teď jsem u devátý kapitoly a baví mě to furt.
Jen připomenu, že už bylo vydáno všech 16 kapitol KotFE, takže není špatnej čas jednorázově subnout a odemknout tím veškerý dosavadní datadisky.

SoR podle mě není nic moc, ale KotFE se mi po pár hodinách hraní zatím jeví celkem pozitivně. Hlavně vizuální stránka se zase o kus posunula a oproti 1.x obsahu je to jak nebe a dudy.

Jinak si udělám menší referral reklamu (dá se kliknout každý tři měsíce):
http://www.swtor.com/r/Vk39XN
Madness sorc by mohl bejt fajn i v operacích. Už jsem párkrát přemejšlel, že si jednoho novýho udělám, zatím jsem nehrál inq story za ženskou, tak to asi bude moje příští postava. Já si zrovna zase po letech projel knighta, a ten příběh furt za nic nestojí. Navíc mi dalo poměrně dost práce najít outfit, se kterým se nemlátí ty přední krátký chapadla u togruťáka...nakonec jsem si u člověka z guildy nechal ukraftit starej zelenej kus lvl 15 gearu, se kterým to funguje. Díky bohu za outfit designer.:-D
@Malignus (07.08.2016 12:43): V Athiss Informant zbroji. Ta byla pěkná. Taky už nejde splašit, ale jí podobné naštěstí ano. V záloze mám ještě tuhle.

Jen ta Twilečka, Sith Assassin a Mandalorianka mají netypické zbroje či kombinace. Byť u té mandalorianky jsem jen okopíroval, co nosí ostatní mandaloriani (tzn. jde o mandalorian hunter set a TT-16A zbroj) a dal tomu jiné barvy. A inkvizitoři mají obarvené elder seeker (a podobné) zbroje. Jen s jinými opasky a případně rukavicemi (a případně maskou Darth Marra). Což naštěstí ukazuje, že ve hře jsou levně k sehnání pěkná brnění a není tedy třeba utrácet cartel coins či miliony. U twilečky jsem tedy měl štěstí, že mi vypadl black/black dye z nějakého cantina event krabice.

Teď tedy hraji za tu twilečku a baví mě to dost, neb inkvizitoři mají hodně dobrý příběh (teď jsem jí koupil asi jediný opravdu černý lightsaber ve hře - Etched Dueler a narval do něj zelený krystal přirozeně). A navíc s trooper/BH tanky jsou DPS inkvizitoři moji nejoblíbenější co se týče gameplay. Hlavně teď s tou madness sorc. větví jsem udělal dobře. Je rozhodně zábavnější na gameplay než lightning a většinou i silnější.
@USER47 (30.07.2016 11:13): Že se hodí do OPS více chápu. Ale OPS nehraju. Flashpointy jsem hrál nejčastěji za tanka. A tam mi prostě Sage/Sorc. dává více. Naopak při hraní za DPS (opět Sage/Sorc, Commando/Merc.) se umím v případě nouze celkem solidně healovat sám. Rozhodně to není na úrovni normálního healu, ale i heala občas příjemně překvapíš, že se může více soustředit na tanka. Jinak stále platí, že jsem hodnotil příběh, posádku a zábavnost classů. Jejich použitelnost je zcela minoritní záležitost a v tom mém hodnocení nehraje roli.
Jo a z hlediska healu to taky není tak jednoznačný. Sage/Sorc může mít slušnej burst healing pro případy nouze, ale Scoundrel/Operative se s ním výborně doplňuje v tom, že může na velký části ops grupy udržovat neustále odtikávající HoT. Nejlepší je mít oba dva, nedá se podle mě říct, že sorc je jednoznačně lepší, protože je prostě každej jinej a jsou silný v odlišnejch situacích. Sage/Sorc tehdy, kdy tankovi ubejvaj HP ve skocích, Scoundrel/Op tehdy, kdy máš třeba pomalejší raid wide dmg (soft enrage fáze bossů, aoe apod).

Pamatuju si, že v 3.0 byl za nejlepšího healera považovanej Merc/Commando, ale nikdy jsem je nehrál, tak nevím, v čem vynikaj. Mám dojem, že je to takovej univerzální kompromis.
On teoretickej dmg při dvacetiminutový fixní rotaci na tréningový figuríně obvykle nemá moc velkou návaznost na to, jak to pak chodí v operacích. Tam dost často i teoreticky slabší třída (burst sniper, vengeance jugg) předstihuje teoreticky silnější třídu (annihilation mara) jednoduše díky snazší rotaci, lepšímu dosahu a podobnejm věcem.

Teď jsem se díval na nějakej ranking, DoT operative je sedmej z osmnácti, což není až tak zlý. MM sniper je nejníž, ale zase má 30m útoky, takže jak říkám, v operacích se ten rozdíl povětšinou smázne.
@USER47 (30.07.2016 10:50): Ta dmg je teď nízká u snipera. A patří v rámci DPS k těm horším. U Operativa pak k nejhorším. Někde je k tomu taková pěkná tabulka až k nejlepšímu setu. Hlavně u toho Marksmana atp. platí, že může občas přijít na zmar Ambush atp.

Stále se to ale mění. K patchi 4.5 je to údajně takhle:
https://torcommunity.com/guides/miscellaneous/class-rankings

Nicméně v tom mém hodnocení ta síla DPS nehrála roli. A u Sentinela/Maraudera ji nezpochybňuji. Ba dokonce ji zmiňuji. Což nic nemění na tom, že gameplay je příšerný.

Co se zbrojí týče, tak že nějakou pěknou můžeš nosit ještě neznamená, že se hodí ke classu. A tady imho platí, že opravdu pěkné zbroje padnoucí k jednotlivým classům má jen Rep. Trooper a BH.
S většinou věcí jakž takž souhlasím, ale třeba výběr zbrojí bych při dnešní podobě hry už vůbec nebral v úvahu. Stejně většina těch normálně vypadajících setů je adaptivní a může je nosit kdokoli bez omezení třídy.

Taky moc nechápu to s tím sniperem a operativem. Burst Sniper byl vždycky v operacích velmi slušnej, i když třeba neměl teoretickej damage output DoT Sentinela, díky 30m dosahu a jednoduchý rotaci to s ním bylo výrazně jednodušší a reálnej output obvykle stejnej nebo vyšší. Tím spíš by to mělo platit v novejch operacích, který rdps nadržujou pokud vím ještě víc než ty starší.

Dps Scoundel/Operative není úplně populární volba, ale úplně mimo bejt taky nemusí. Zrovna jsem vyleveloval DoT verzi a i když na sólový hraní to moc není, protože chybí burst na začátku rotace, dovedu si představit, že v operacích a flashpointech to může bejt jiný. Několik dlouhejch DoT, možnost combat res, a především možnost vystealthovat a ze stealthu oživit člena skupiny bez vyplácání combat res ze Scoundrela/Operativce dělaj velmi užitečnou třídu.

Jo a nesouhlasím se zábavností u warriora, DPS jugg/guardian i DPS mara/sentinel jsou podle mě jedny z nejzábavnějších a potenciálně nejsilnějších tříd nejen z hlediska DPS, ale i survivability. Ale ta zábavnost je samozřejmě věc názoru, mně ta nutnost pohybu vyhovuje. Sentinelovi to mimochodem usnadňuje transcendence, 15s group wide speed/defense boost na 30s cooldownu. Celá operační grupa tak může bejt naboostovaná prakticky 50% času jen díky jednomu sentinelovi. Velmi silná schopnost.
Tak po dohrání všech classů bych je hodnotil a seřadil asi takhle:

[b][u]Rep. Trooper[/u][/b]
Příběh: Mně osobně velmi sedl. Příslušník speciálních jednotek a jeho rychlý vzestup vyvolaný nečekanými "okolnostmi". První kapitola celkem slušná. Posléze při boji proti generálu Raktonovi i jedno zatraceně dobré dilema. Moc se mi líbilo, že v řadě vedlejších rozhovorů a questů nadále všichni salutují, oslovují se hodnostmi a NPC jsou většinou nadšené, že mohou hodit své problémy na velitele Havoc Squad. V posledním questu se daří vyvolat alespoň tak nějak víceméně pocit souboje armád, o což se snaží více classů a bohužel většinou neúspěšně.
8/10
Posádka: Rep. Trooper nemá nemá nejlepší společníky jednotlivě. Ale celkově mezi ty nejlepší party rozhodně patří. Tanno Vik se k Light Side charakteru moc nehodí (naopak k DS je bezvadný a navíc je docela zábavný) a Yuun je hrozný. Ale první tři družníci dobře sednou vždy a dostáváte je celkem rychle (na prvních čtyřech planetách).
8/10
Gameplay: Rozhodně silná stránka classu. Jako DPS commando máte extrémně jednoduchou "rotaci" (tzn. jaké ability spouštět pro maximální účinnost), ale extrémně zábavné to tedy není. Naopak jde asi o nejzábavnějšího tanka. Může si i dovolit semo tamo drobnou chybu. Z harpunou je to v HM flashpointech jako koncert. IMHO nejde o nejlepšího tanka, ale rozhodně o nejvšestrannějšího a celkem jednoduchého na hraní. Na Rep. Troopera je rovněž řada krásných zbrojí, které vás bude bavit skládat. Podle mého má asi nejlepší výběr ve hře a i mnoho volně dostupných vypadá zatraceně dobře.
8/10
Hodnocení celkově: 8/10

[b][u]Sith Inquisitor[/u][/b]
Příběh: Rozhodně patří mezi mé nejoblíbenější. Postupný vzestup otroka disponujícího "silou" a jeho přerod v mocného vládce temných sil s vlastní armádou a učedníky. Armáda a učedníci jsou vám už bohužel na pytel a ve hře vám vlastně moc nepomohou. Jsou vidět maximálně v jednotlivých in game animacích. Přesto je ten postupný vzestup extrémně uspokojující a texty jsou dobře napsané.
9/10
Posádka: Tady je to horší. Snad jen Khem Val je zábavné NPC (a naštěstí také první). Ostatní tak nějak celkem jdou, ale mezi vaše oblíbené většinou patřit nebudou.
6/10
Gameplay: Sith Inqusitor má gameplay hodně dobrý. Má přístup k poměrně širokému množství různých rób a to byť může nosit toliko lehké brnění. Sith Assassin je s přehledem nejzábavnější tank ve hře. Nejsnáze na sobě udržíte pozornost nepřátel. Bohužel také nejsnáze zemřete po chybě vlastní nebo po chybě healu. I v rámci normálních questů má Sith Assassin slušné poškození u plošných schopností a budete je tak procházet daleko rychleji než s ostatními tanky. Jako DPS (Sith Sorcerer) je rovněž velmi dobrý a Area of Effect poškození je skvělé. Rotace dovedností je jednoduchá. Ale podle mého se docela rychle ohraje. Heal je samozřejmě nejlepší ve hře. Až tak, že pokud chcete hrát za heal, tak vlastně nemá jiný class (samozřejmě vyjma zrcadlově stejného Jedi Sage) smysl.
9/10
Hodnocení celkově: 8/10

[b][u]Smuggler[/u][/b]
Příběh: Smuggler mě vysloveně překvapil. Jednotlivé dialogy jsou velmi zábavné a často se v nich zasmějete, neb váš Smug dokáže vyprodukovat vtipné odpovědi. Rozhodně si také užijete veselého svádění NPC. Celý class byl příběhově v těžké pozici, ale autoři se s tím skvěle popasovali. Třetí kapitola dosahuje kvalit Imp. Agenta.
9/10
Posádka: Tady mě opět Smuggler celkem mile překvapil. Corso je celkem dobrý, Bowdaar hrozný, ale naštěstí z dalšími získanými společníky se to zlepšuje. Risha už je hodně slušná a má dobré rozhovory se Smugglerem. Akaavi snad ještě lepší, byť ze začátku mě štvala, jak si dojemně pochvalovala přijetí zbytkem posádky. Rozhodně bych ji ale doporučoval jako konečnou volbu pro romanci, neb sveřepá mandalorianka a nezodpovědný svůdník mají zábavné dialogy. Pokud hrajete za ženu, tak je na výběr jen Corso a upřímně moc vám ho nezávidím. Asi nejlepší společník Smugglera je bohužel až ten poslední. Guss představuje "comic relief" a snad už se ani nemohl více povést. Opravdu škoda, že je až na Hothu.
9/10
Gameplay: Zrcadlově stejný jako Imp. Agent. Snad jen u těch "zbrojí" je přeci jen o trochu lepší výběr. Ale nic převratného a slovní hodnocení tedy viz níže (původně jsem agenta psal před smugem).
6/10
Hodnocení celkově: 8/10

[b][u]Imperial Agent[/u][/b]
Příběh: Absolutně nejlepší příběh ve hře. kdo by to byl řekl, že MMO může představit takhle dobře zpracovanou špionážní linku. Každý úkol v jejím rámci byl zábavný, nechybí celá řada nečekaných zvratů. Chiss má navíc i vícero zajímavých dialogů (hlavně na Hothu). Už na konci první kapitoly je jedno zajímavé dilema a pokud jste opravdoví parchanti, tak dostanete pěkný titul (který bohužel při další hraní mnoho neznamená).
10/10
Posádka: Tady už naopak Imp. Agent trochu ztrácí. Společníci jsou celkem zajímaví, ale nedá se říci, že je to ta pohodová a vtipná parta, s níž chcete létat vesmírem. Spíše, obdobně jako sám agent, jsou (bez výjimky) nebezpeční sami sobě i okolí.
7/10
Gameplay: Asi další stinná stránka classu. Můžete hrát toliko za pět různých DPS větví nebo heal. Při současném stavu hry se ale DPS Operative nedá vůbec doporučit. Sniper celkově dokáže v první chvíli vyrobit velké poškození, ale pak to jde zase střemhlav dolů. Při větvi marksmanship půjde dosti vaší damage na zmar a tak lze vlastně doporučit jen Engineering Snipera. Hůře jste na tom i při výběru zbroje. Jen málo jich stojí za to.
6/10
Hodnocení celkově: 7,5/10

[b][u]Bounty Hunter[/u][/b]
Příběh: Jste lovec odměn a lovíte odměny. Příběh je kompletně nudný. Potěší jen pěkná možnost státi se Mandalorianem.
4/10
Posádka: V rámci celkové nevyváženosti má naopak BH posádku naprosto výbornou. Mako mě ještě tolik nezaujala, Ale Gault je před Gussem a těsně po Vette mé nejoblíbenější NPC. Opět vrcholově zábavný de facto "smuggler". I Torian mě překvapivě neotravoval. Taková mandalorianská naivka, ale dobře napsaná. Blizz je samozřejmě vrcholově roztomilý, bohužel rovněž trpí tím, že jej získáte až na Hothu. Skadge je hrozný a je škoda, že se v téhle jinak prima partě objevil.
9/10
Gameplay: Platí to, co u Troopera. Včetně přístupu k jen o fous méně pěkným zbrojím. Mandalorian Hunter set by ale měl tenhle class snad obdržet v rámci příběhu, páč jinak je úděsně drahý.
8/10
Hodnocení celkově: 7/10

[b][u]Sith Warrior[/u][/b]
Příběh: Celkem slušný příběh s výbornou první kapitolou. Rozhodně doporučuji hrát za Dark Side, neb žádný jiný class na to není tak stavěný a u Sith. War. si užijete nejvíce "dark" možnosti ve hře. V rámci stíhání mladé tajemné příslušnice Jedi řádu si jich užijete dost a dost. V dalších kapitolách to jde se zábavností už dolů (první kapitola je ale nejdelší).
7/10
Posádka: Sith Warrior má imho nejlepší NPC ve hře - Vette. Rovněž nedávno zveřejněné statistiku ukazují, že je ze základních posádek nejoblíbenější. Jde zároveň o první získané NPC a tak se vám bude starat, vzhledem ke své výřečnosti, o zábavu celou dobu. Jde o takového Smugglera v posádce Sith Warriora a i v rámci DS jsem neměl tu sílu jí týrat. Jaesa pak nabízí nejvíce DS romanci ve hře. Je absolutně šílená a i díky ní si to hraní za zlý charakter ještě více užijete. Zbytek party už tak skvělý není a nemožnost trvale se rozloučit s Quinnem mě štve ještě dnes.
8/10
Gameplay: Tady přichází kámen úrazu a důvod, proč už bych za Sith. Warra nehrál. Stačí opravdu jen jednou. De facto všechny ability mají dosah jen do čtyř metrů a tak budete stále pobíhat jak debil. U tanka žádná harpuna, která by vám to ulehčila, žádná zvýšená rychlost jinou abilitou. Vynahrazuje to asi nejlépe fungující AoE Taunt (aby se nepřátelé soustředili na něj) ve hře. DPS Marauder je na tom s dosahem obdobně. Ovšem platí, že pokud za něj umíte, tak jde o nejsilnější DPS ve hře. Nicméně to jej stále nedělá zábavným a to pobíhání mě prostě pilo krev. Má ale alespoň přístup k celkem dobře vypadajícím zbrojím.
5/10
Hodnocení celkově: 6,5/10

[b][u]Jedi Consular[/u][/b]
Příběh: Jo, byl tam. Vlastně je i docela snesitelný a bavil mě stále více než ten u Bounty Huntera. Jste prostě diplomat. Na konci máte údajně i flotilu a armádu, akorát je nikdy neuvidíte, jen se o nich mluví a jsou nasazováni do "akce" někde mimo váš dohled. Dějová linka s dětmi Emperora ale není celkově špatná. Jen to taky není zrovna terno.
6/10
Posádka: No ty jo... Tharan byl asi nejlepší, jelikož jsem si jej představoval jako dr. Krieger ze seriálu Archer. Oblíbenost Zenitha vůbec nechápu. Byl to totální random blb jak z diskuzí na novinkách. Nadia je tu pro ty, kteří mají rádi japonské hentai. Ale musíte kvůli tomu hrát za chlapa, což vzhledem k jeho hlasu bude vyžadovat maximální přemáhání.
4/10
Gameplay: Viz Sith Inqusitor. Bod dolů za "zbroje", které jsou ohavné. Vlastně budete spíše běhat v některé z těch základních "oblečků", jež vypadají celkem dobře.
8/10
Hodnocení celkově: 6/10

[b][u]Jedi Knight[/u][/b]
Příběh: Dějová linka je taková ta tradiční hrdinská. Jako byste hráli KotOR III. V rámci sestupné kvality série zase o něco horší. Ale všechny střety s Císařem jsou dobré. Rovněž je dobré, že na Corelii potkáte znovu rytíře Jedi ze svého minulého hraní.
6/10
Posádka: Jedi Knight má hodně slušného člena posádky v Kiře a jinak to za nic moc nestojí. Nikdo není vysloveně špatný ve smyslu Skadge, Yuuna, Bowdaara či Qyzena. Ale ani Scourge či Doc také vysloveně nezaujmou.
6/10
Gameplay: Platí co u zrcadlového Sith Warriora. Jen zbroje jsou ještě o něco horší a připadáte se v nich jak obrněný somrák. Raději jsem tak zvolil Blue Scalenne set.
5/10
Hodnocení celkově: 5,5/10

P. S. Hodím to asi i ke komentáři, kde to půjde editovat. Proč btw nefunguje to tučné a podtržené písmo?
To je můj nejnovější výtvor, rozjel jsem ji asi před tejdnem, protože jsem si zase chtěl proběhnout agentovu storylajnu.
Já začínal Scoundrel/Sniper :) To nic nemění na tom, že tyhle poměry jsou ve hře od úplného začátku, jen tehdy měl mírně navrh Inquisitor, resp. Sorceror (protože blesky). Většina lidí hraje SW hry, protože chce být Jedi/Sith, to je prostě fakt :)
Tam jde hlavně o to, že Knight/Warrior je první postava většiny novejch hráčů, a vzhledem k tomu, že velká část jich hru opustí, aniž by si udělala i jiný postavy, je to tímhle zkreslený.
@USER47 (22.07.2016 16:20): jako agent se pohybuješ převážně mezi kriminálníky, vzbouřenci atd., tam Chiss z hlediska lore pasuje dobře. Chiss mimo Chiss Ascendancy je v 99 % ve vyhnanství a to jsou vždycky podobné typy :) Navíc si nejsem jistý, jestli spojenectví s Impériem je nějak všeobecně známé.
Ještě bych to teda předělal:

Light Side muž, Mirialan Watchman Sentinel (DPS)
LS žena, Miraluka/Twi'lek Seer Sage (Heal)
N muž, Cyborg Shield Specialist (Tank)
N muž, Human/Zabrak Saboteur Gunslinger (DPS)

DS muž, Sith Pureblood Carnage Marauder (DPS)
LS muž, Human Lightning (/Corruption) Sorcerer (DPS/Heal)
N žena, Rattataki Pyrotech (/Shield Tech) Powertech (DPS/Tank)
N žena, Chiss Lethality Operative (DPS)

Méně RP, ale také méně trápení při hraní. :)

P. S. Btw dobrá tabulka! https://docs.google.com/spreadsheets/d/1 ... sp=sharing&sle=true#
Jo, to je fakt, na Kalliga jsem zapomněl, leda že by se jeho potomci třeba nějak zkřížili, ovšem lore ohledně křížení druhů je v rámci SW univerza dost nejasný (respektive protichůdný info z různejch pramenů).

Jinak ještě lepší výzva by byla poskládat to tak, aby to bylo pořád lore friendly, ale na každý straně bys musel mít tanka, healera, mdps a rdps s tím, že by se ti nemohly opakovat advanced classes.:)
@USER47 (22.07.2016 16:20): Imho ten Twilek u inkvizitora moc nesedí vzhledem k lordu Kalligovi. Dá se předpokládat, že ten byl člověk nebo Sith Pureblood (vzhledem k době, kdy žil a k té masce). Twilek určitě nebyl. Sith Pureblood by neskončil v otroctví a původně tedy neměl být ani pro inkvizitora v nabídce. Zbývá mi tam tedy člověk.

Jinak Trooper jako šéf jednotky... To prostě musí být tank. :)
Já bych twi'leka dal klidně jako sorcerera. Přece jen začínáš jako otrok, bejt alien scum tam dává smysl:). Já mám ještě twi'leka smugglera a taky tam celkem sedí.

Osobně mi nikdy nesedl Chiss agent, i když to má bejt nějaká jeho canon verze. Přece jen to není úplně logická rasa pro to, aby ta postava byla nenápadná a mohla působit v utajení, bez očividnejch vazeb na impérium.:) Člověk nebo i nějakej běžnější alien mi tam sedí líp.

Já bych to poskládal plus mínus takhle:

Knight - Zabrak muž guardian tank
Consular - Miraluka žena sage heal
Trooper - Human muž commando DPS
Smuggler - Twi'lek muž gunslinger

Warrior - Pureblood muž carnage mara
Inquisitor - Twi'lek žena sorcerer DPS (lightning)
BH - Human/Rattataki/Cyborg muž powertech tank
Agent - Human muž operative DPS

Ale většinu postav mám trochu mimo tyhle lore friendly škatulky, třeba můj warrior je light side mirialan slečna juggernautka apod.:-D
Trochu jsem přemýšlel, jaká kombinace povolání, druhu, pohlaví, přesvědčení mi přijde nejvhodnější co se týče role-play, příběhu, dabingu (Jennifer Hale se tímto moc omlouvám!) atp. Tzn. aby mi vše u charakteru sedělo co nejlépe.

Složil jsem to takhle:
Light Side muž, Mirialan Combat Sentinel (DPS)
LS žena, Miraluka/Twi'lek Seer Sage (Heal)
N muž, Cyborg Shield Specialist (Tank)
N muž, Human/Zabrak Dirty Fighting Gunslinger (DPS)

DS muž, Sith Pureblood Carnage Marauder (DPS)
LS muž, Human Lightning (/Corruption) Sorcerer (DPS/Heal)
N žena, Rattataki Advanced Prototype (/Shield Tech) Powertech (DPS/Tank)
N žena, Chiss Concealment Operative (DPS)

Twi'lek a Zabrak jsou tam vloženi ze zdvořilosti, aby někde byli. Twilek by ale určitě byl dobrá smugglerka ještě. Obdobně Zabrak by byl dobrý i jako Jedi Knight, Trooper nebo Bounty Hunter. Jen prostě pro všechna ta povolání jsou i vhodnější druhy.
Starfighter sety jsou fajn, ale stylově se hoděj tak na troopera nebo BH. Já je vždycky využíval na companionech, což teď odpadlo, ale jiný využití pro všechny stejně nemám.

Co je teď dobrý, je možnost použití základního zelenýho gearu v kosmetickejch slotech, protože některý low level kusy nevypadaj vůbec blbě a nejsou často tak přeplácaný jako různý oranžový sety.
Sety ze starších packů se dají pořád sehnat, protože padají z chance cubes (navíc vcelku a ne na tři části). Akorát ceny na GTN bývají občas divoké :) Naštěstí jsem si většinu setů, o které jsem měl zájem, poskládal ještě když šly sehnat za rozumné ceny. Docela fajn jsou některé lore sety, třeba Kreia (vypadá fajn v kombinaci black/red), Mira nebo Saul Karath. Staré oranžové sety, co dřív padaly náhodně z mobů, se teď dají sehnat u Adaptive vendora na Fleetě (Jedi Stormguard aka Jedi Battlelord).

Docela fajn jsou i ty starfighterový armory, hlavně Imperiální :)
Ten jedinej sentinelovskej strom, co jsem nezmínil, je mimochodem moje vůbec první postava:). Combat má slušnej single target burst, ale za celejch padesát levelů jsem se to pořádně nenaučil hrát a i když jsem s ním pak chvíli experimentoval po získání zkušeností, ta rotace spočívající ve frenetickým mačkání tlačítek uprostřed precision oken či jak se to jmenovalo mě nikdy nevzala za srdce. Watchmana párkrát slušně zprasili, ale furt mi přijde zábavnější a ne tak zmatenej.

Co se týče hezkýho gearu pro jedi knighta, já mám rád humble hero set, pokud možno s black/black dye modulem. Mám štěstí, že jsem ho kdysi na GTN koupil za pár kaček, teď tam už asi nebude, nebo bude stát desítky milionů.

Což mi připomíná, že jsem někdy minulej rok za pár korun (ehm, stovek tisíc) nakoupil kupu cartel market packů ze spekulačních důvodů. Teď už jsou určitě mimo oběh, tak bych je mohl hodit na GTN řádně naceněný a trochu vydělat.:-D
@USER47 (18.07.2016 15:28): Nějaké CM sety mám z dřívějška. A je to jen dobře, Páč nevím, kde bych na ně dnes vzal. Škoda, že se většina packů neprodává. V tom Ls vs Ds je toho dost. Ale i tak ne za rozumné ceny pak na GTN. Imho gear pro jedi knighta vypadá stále hrozně. Naštěstí to řešil blue scalene set.

Ale je to jedno. Holt nebudu mít nějaký pěkně vypadající gear, kdy komplet stojí na GTN třebas padesát mega. Z toho se nezblázním. Jak říkám, nejlepší na hře je content do lvl 50. Hraju to tak hlavně kvůli class stories.

Sentinela mám s tím jediným stromem, co si nezmínil. :) Cosmetic sloty a dyes beru, ty se hodí dost. Tak či tak snad každý můj vlasy má nějaký pěkný gear. Ale spousta už jde sehnat blbě. Něco se vratilo zpět, ale je to často až od lvl 56.

Stejně je ve hře opravdu hezký gear jen pro Troopery a BH. ;)
Jakýho máš senta? Pokud vím, tak concentration spec je celkem dobrej na aoe. Osobně jsem si celkem oblíbil i dot spread u watchmana, ale je to přece jen spíš single target dps (a hodně slušnej).

Co se gearu týče, většina úsilí teď jde do těch cartel market setů, kterejch jsou tuny a hodně jich vypadá celkem dobře. V porovnání se situací před RotHC je to jak nebe a dudy, v 1.x bylo pár normálně vypadajících setů, každá jedi róba měla hnusný nárameníky jak z wow a celkově to bylo hnusně přeplácaný. Dneska se konečně dá vybrat normální ohoz pro všechna povolání. Plus výhoda dye modulů a cosmetic tabů.
Já si nestěžuji. Naopak jsem to díky tomu dohrál se sentinelem a sagem. Už mi tak zbývá jen Smuggler. Tragédie je pak ale lvl 55, anžto nám vzali ty 172 módy. Naštěstí jich mám haldu v gearu companionů, tak jsem to vyřešil u Sentinela legacy armorem. Bohužel ty Yavin sety nepadají preferred nikde. Resp. ani v HM flashpointech jsem je nepotkal. Padaly nějaké výrazně horší tuším pro lvl 53 (těch 156 asi měly).

Sentinel je btw zabiják jeden na jednoho. Ale AoE má příšerné. Naopak consular/inq. mi přijde jako nejlepší DPS, heal a i hodně schopný tank.

Rovněž mi přijde vtipné, že když jsem nahodil na svého vanguarda PvE lvl 50 campaign supercommando gear a jezdil na barevně sedícím aratech ice, tak mi lidi psali, jak perfektní je to armor. Oni už to neznaj. :) Fakt imho stran gearu šla ta hra do háje od RotHC. Tam se přestali snažit.
Jinak to zrychlený levelování je teda hodně wtf. Z dlouhý chvíle jsem rozjel čerstvou lethality operativku a na konci Dromund Kaas jsem byl skoro lvl 24. A to jsem vůbec neměl zapnutý ty "exploration" sidequesty a nedělal jsem toho moc mimo hlavní linky.

To, že je půlka sidequestů defaultně vypnutá, je celkově trochu divný. Možná je to jen moje deformace z dob, kdy byla tuna questů na každým kroku, ale teď mi to přijde zas takový trochu rychlý a prázdný. Většina novejch hráčů asi ani nepostřehne, že se dodatečný questy daj zapnout, a s tím neskutečně rychlým tempem levelování a nulovou obtížností pro ně ani není důvod.

Přijde mi, že to BW s těma expama trochu přehnali, běhám tam coby dps s compem v dps stance, na sobě nějakej šitovej gear z Hutty a zatím jsem nepotkal nic, co by mi bylo schopný ukousnout aspoň půlku života.:/
Aha, teď jsem na to koukal a máš pravdu.:/

Ale stejně museli nějak zvýšit i množství těch free slotů, mám teď jedenáct slotů coby preferred, sice jsem použil párkrát server slot unlock když jsem dělal nový postavy, ale teď jich můžu udělat ještě pár navíc zdarma. Přijde mi, že to museli zvýšit tak o dva sloty, nebo jsem někdy použil unlock a zapomněl udělat postavu.