Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ledman: Asi sa ti ešte nestalo, že ste boli dvaja v parte a mali rovnakého companiona? To je páni pocit z dobrého sveta vidieť dvoch Khem Valov postávať pri mne, ktorí opakujú tie isté bojové hlášky s tým istým actingom.
Marcusss: tá recenzia je zo stránky sandboxer, t.j. pre hráčov čo hrajú EVE, Darkfall, MO,... čiže logicky to doporučenie na konci a pohľad na celú hru je venované pre sandbox hráčov.
@USER47 (09.01.2012 15:07): Nezapomínej na klasická pravidla:
Pokud někdo hodnotí hru, která se mi nelíbí, vysokým hodnocením - je podplacený publisherem.
Pokud někdo hodnotí hru, která se mi nelíbí, nízkým hodnocením - konečně někdo, kdo vidí pravdu.
Pokud někdo hodnotí hru, která se mi líbí, nízkým hodnocením - je podplacený konkurencí.
Pokud někdo hodnotí hru, která se mi líbí, vysokým hodnocením - konečně někdo, kdo vidí pravdu.

:))
Slohová úroveň písania neznamená, že nemá pravdu. Očividne je to amatérska stránka, ale kvalita písania z "profesionálnej" recenzie z PCGamer (viď citácie nižšie v diskusii), nie je o moc lepšia.
Tak hlavně zobrazování jmen nad hlavou společníků ostatních hračů je defaultně vypnuté. Na vzhledu se dost projeví i použitý armor, zvlášť když člověku nic nebrání šáhnout po něčem oranžovém stejné nebo lehčí kategorie. Samozřejmě jsou i výjimky - třeba wookiee, tam výzbroj efekt na vzhled nemá.
@Ebb (09.01.2012 12:42): Všechno to co popisuješ mi osobně třeba nevadí. Nápisy nad companionama ostatních jdou jednoduše vypnout a jejich jméno vidíš, jen když na ně klikneš. Navíc si každý může nastavit, byť ne mnoho, různé podoby. Tohle je věc, která jde s přehledem ignorovat, protože v KAŽDÉM RPG ti běhá hromada generických stejných postav. A to můžeš být rád, když běhají...

Souhlasím ale s tím, že 100% si to nezaslouží.

Z estetického hlediska mi tam vadí jen jedna věc - nejsou tam děti, ale ty nejsou v pořádně v žádném RPG s výjimkou Zaklínače...
Abel: Hral si WoWko? Ak áno, tak koľko? Pretože i vo WoW sa v datadiskoch už snažili o príbehovosť, herný svet má v rámci svojho lore nejakú tradíciu a hrať môžeš WoW či už preto, že si grinder alebo máš rád PvP alebo si chceš proste občas "zasekať", alebo ťa baví plniť achievementy alebo rád exploruješ či sa snažíš hľadať príbehové čriepky (nehovorím teraz o ich prípadnej kvalite). Proste jasné, nie je to singleplaye RPG a ani nikdy byť nemalo, ale zas to prehnane primitivizuješ. The Old Republic som nehral, takže to neposudzujem z herného hľadiska, ale z ekonomického hľadiska sú TOR a WoW substitúty. Tak ako sú substitútmi napríklad chlieb a rohlíky. Nevyzerajú rovnako, nechutia rovnako a predsa sú v rovnakej kategórii tovarov a dokážu zastupovať funkciu toho druhého. Platený MMORPG trh jednoducho nie je natoľko rozvetvený, aby sa toto dalo ignorovať.
Abel to je blbosť. Ospravedlňovať ich neschopnosť tým, že nechceli kaziť dojem zo sveta. Prečo potom Bioware nechal všetkých hráčov mať rovnakých companionov? Ani sa len neunúval aby ho mohol hráč premenovať, alebo aspoň skryť meno pred ostatnými. Takto chodíš po meste, a okrem teba tam má ďalších 20 hráčov presne tak isto vypadajúceho companiona s takým istým menom levitujúcim nad jeho hlavou. To je akože ten dojem zo "sveta TOR?" Čo tak absolútna absencia počasia? Žiadne striedanie dňa a noci ti nevadí? Aký je to svet bez striedania bez počasia a striedania dňa a noci?

Nevadí ti, že je celý svet akoby zamrznutý v čase, a že NPC v meste sa nehýbu, nekomunikujú, a nemajú žiadnu interakciu s hráčom? Toto už je podľa teba v poriadku a neničí to zážitok zo sveta a hra si zaslúži 100%. Som zvedavý o pár mesiacov čo budeš hovoriť keď Bioware pridá Dungeon Finder -- pretože v interview jasne povedali, že bude, akurát že momentálne nie je vysoko na priority liste.

Nevadí ti náhodou ani to, že napríklad keď ukončíš quest vybiť camp od banditov a zničiť ich terminály, a keď sa tam potom vrátiš (už o pár minút), celý camp je znovu plný banditov a terminálov? To neničí tak náhodou dojem zo sveta? Technológiú phasing totiž známu z EQ2, Lotro či WoW zjavne v Bioware nepoznajú, ktorá by toto pohodlne riešila.

http://sandboxer.org/?p=261 Zatiaľ najlepší review -- 2/10 :)
@Marty McFly (05.01.2012 10:05): To že jsou TOR a WoW úhlavní konkurenti mi teda tak jasné není. Názorně vysvětlím:
BioWare tvoří hry tak, že má do značné míry autonomní svět (ať už vlastní nebo na základě licence) a do něj zasadí příběh tu víc, tu míň epický.

Blizzard naopak nejdřív vyladí herní mechanismy a gameplay a kolem toho pak postupně vytváří omáčku, aby to vše nevypadalo jen jako tupý klikfest.

Stejný rozdíl platí i u jejich dvou onlineovek - zatímco pocit z Warcraftu dungeon findery a podobné pomůcky těžko naruší, v případě SW to naprosto ničí dojem ze hry a ze světa. Jakmile by se z TOR stal skutečný konkurent WoWka a začal by k sobě tak lákat především lovce expů a lootu, přestal bych ho jednoduše hrát. Teď si v klídku užíváš příběh takové kvality, jakou ještě žádné MMO nenabídlo a máš možnost se spojit do party s ostatními hráči, kteří chodí okolo a prožívají si svůj vlastní příběh. Až bude jedinou možností, jak se pošoupnout dál jen čekání v nějakém dungeon finderu, pak záhadná teleportace kamsi do jiné insatnce a tam už po stopadesáté zabití toho samého sithského/jedijského chudáka, bude tato unikátnost úplně ztracena.

To je právě ten důvod, proč TOR a WoW (alespoň zatím) nejsou přímými konkurenty - cílí totiž na jiné skupiny hráčů nebo minimálně na jiné oblasti v mozku.
Možná trochu nepatřičná otázka, ale co se MMORPG týče, jsem naprosto nedotčený. Je nějaká možnost vyzkoušet si TOR zadarmo? Nechci kupovat zajíce v pytli. Nějakej free trial, nebo neexistují třeba už nějaké free servery jako je tomu u WOW?
To sú povery, len keď tomu podľahneš. Ja hrám EVE piánko, tak max 10 hodín týždenne a to tiež vo windowed móde popri iných veciach.
Bodkin: No napríklad AoC/Vanguard, alebo čo tak EVE? Skúšal si?
Marcusss: ok vec názoru, mne questy v SWTOR neprišli v ničom výnimočné. Nadabované dialógy u mňa nepredstavujú drive questovať. Buď ma baví gameplay & combat alebo nie.
Ja nehrám na RP serveroch kvôli roleplayingu, ale zo skúsenosti na RP serveroch sú omnoho starší a slušnejší hráči.
@Ebb (05.01.2012 22:25): Ne, chtěl jsem aby mě bavily a ztracený jsem v nich nebyl. Vadila mi stupidita questů, u kterých jsem neměl absolutně žádný drive je plnit, fak že ani na RP serverech nikdo nijak zvlášť neroleplayoval (což se většinou neděje ani v SWTOR, ale nadabované rozhovory, možnost odpovídat a rozhodovat se a podání úkolů tak, že vím, proč co dělám, úspěšně zařizuje, že jsem i přes minimum hráčského RP pohlcen světem a mám pocit, že tam má postava patří...) a spousta dalších maličkostí...
Takové EVE má alespoň tu výhodu, že RP nijak zvlášť nepotřebuje.
Morize: onlinovka sa nedá predať, resp. kľúč je viazaný na EA account aj s tvojimi osobnými údajmi a inými zaregistrovanými hrami. A zbežné zahranie a "zoznámenie" sa s hrou" bolo v mojom prípade level 50 postava a približne 100 hodín hrania na RP PvE servery.
Pretože si bol v nich stratený a zrejme si ani nechcel aby ťa bavili. Niekde sa to vždy zlomí.
@Ebb (05.01.2012 22:20): U žádného jiného MMORPG jsem tento "wau-faktor" neměl - chviličku mě zabavily, ale po pár hodinách bezdůvodného pobíhaní jsem je neměl ani chuť pustit a smazal jsem je...
Ebb vyplázl za hru tisícovku, nainstaloval, po zběžném zahrání a seznámení se s mechanismy hru zhodnotil, hodil své tradiční nízké hodnocení a hru zase odinstaloval..? A prodal? Nebo jak to bylo? :-D
Say: +1! Kdy bude přidáno tlačítko "like" nebo aspoň +kovače/-kovače? :D
Tak jsem měl též možnost si vyzkoušet SWTOR, zatím se ale bohužel musím shodnout tady s Ebbem (až na výsledné hodnocení, SWTOR podle mě podprůměr v rámci žánru určitě není), i když pro mě to asi nejsou zas tak vážná negativa jako pro Ebba (hold už jsem si asi zvykl). Zkrátka a dobře: "Bylo to dobré, ale už si nedám..." :-D. Odkládám a v napětí čekám na Guild Wars 2 :-)
Samozrejme, SWTOR porovnávam len s hrami, ktoré majú tiež mesačné poplatky (cena/kvalita). T.j. len v rámci žánru MMORPG.

EVE druhá práca? Druhá práca sa väčšinou nazývajú Theme Parky ako WoW, kde dokola opakuješ to isté, a každý deň robíš tie isté daily questy - mimochodom SWTOR má presne ten istý systém daily questov v svojom end-game. (t.j. questy, ktoré sú opakovateľné, možeš ich robiť raz za deň, a dávajú tokeny ako reward- za ktoré môžeš nakupovať end-game gear) - to je second job -- každý deň tie isté dailies.

Keď to porovnávaš aj so single player hrami, nezdalo by sa ti potom lepšie, tak ako aj Nate písal, ak by z toho urobili single player - zrušili respawn, atď, a nemalo by to mesačný sub?
@Ebb (05.01.2012 14:48): Ok, pokud to u EVE myslíš takhle beru. Osobně ale EVE beru jako úplně jiný žánr než ostaní MMO.

"Lenže SWTOR nie je dobrý ani Theme Park, chýbajú mu základné fíčury - Dungeon finder/LFG prístroje, Gildové pomôcky, end-game, množstvo fluffu od petov až po barbera (kaderníka), či alternatívny appearance inventár, nemá nič." - s tímhle nesouhlasím, protože většinu těchto věcí považuju za podružné. Nehledě na to, že jak už jsem řekl, SWTOR pety má a stejně tak má end-game...

"Dobré na single player, otrasné na MMO." - To je většina her. Dělá to z nich špatné? Ty porovnáváš SWTOR pouze s ostatníma MMO, nebo se všemi hrami? Já se všemi hrami co jsem hrál. A mezi nimi je to kvalitní hra. A vůbec první MMO, s výjimkou EVE, které mě baví...
A EVE je víc druhá práce, než hra...
cim vic vas tak pozoruju,tim vic mam pocit ze si chci jakozto mmo solista SWTOR zahrat, ale asi to necham az dojedu tech par rozjetych her a bude vetsi sance ze to dojedu v ramci prvnich 30 dni..
S tým koridorom sme sa asi tak úplne nepochopili keď mi tvrdíš, že sú tam výťahy a takmer si sa stratil. Radšej to nechajme tak.

Na jednej strane máš EVE kde môžeš letieť kam chceš a robiť čo chceš, planéty a systémy sú otvorené od začiatku, a jediný limit kam si môžeš dovoliť ísť sú iní hráči ktorí nenechajú poletovať cudzie lode na svojom územi, a na druhej strane máš SWTOR ktorý ta vedie za ručičku z planéty na planétu a s veľmi limitovanou a lineárnou voľnosťou. Pri tomto porovnávaní ospravedlňuješ SWTOR v zmysle "veď na čo tam ísť, keď ta tam nenaviguje príbeh".

Načo? No napríklad na to, že v EVE môžeš takto naraziť na anomáliu -- otvoriť bublinu do novo objaveného systému a urobiť si z toho základňu a vybudovať tam stanicu pre svoju Cooperation (obdoba gildy/klanu) -- predstav si potom boj s inou cooperáciou o takýto systém, ktorý môže byť napríklad bohatý na suroviny, z ktorých môžeš vyrábať lepšie ľode, zbrane atď. V EVE si vytváraš príbeh ty SÁM svojimi činmi.

Skús to urobiť v SWTOR, na každom kroku máš buď neustále sa spawnujúce sa moby, alebo camp s quest givermi. Okrem toho, že SWTOR nič stavať nejde, ani dobíjať, tým pádom neexistuje World PvP (okrem občasného gankovania).

Nemôžeš porovnávať EVE a SWTOR, a ešte tvrdiť, že EVE je väčší koridor než SWTOR, veď to je absurdné. Tieto hry sú opačné póly tohto žánru. EVE je najčistejší sandbox a SWTOR je najčistejší Theme Park. Lenže SWTOR nie je dobrý ani Theme Park, chýbajú mu základné fíčury - Dungeon finder/LFG prístroje, Gildové pomôcky, end-game, množstvo fluffu od petov až po barbera (kaderníka), či alternatívny appearance inventár, nemá nič. Má len príbeh a lineárny tunel medzi levelom 1 a 50. Dobré na single player, otrasné na MMO.
@Ebb (05.01.2012 13:22): Ad EVE - Ano, já vím, ale tím, že to ve výsledku nemá žádný efekt je to stejně "omezené" jako cokoli jiného. To že máš možnost letět stovky hodin z lokace na lokaci, místo toho, abys použil několik warpových skoků je sice pěkné, ale k ničemu a každý prostě použije ty warpové skoky. EVE je skvělá hra a jednou si ji určitě zase zahraju, ale celé ty rozhlašování "můžeš letět kam chceš" je sice fajn, ale ne úplně pravdivé. V SWTOR můžeš taky letěch kam chceš, jakmile dostaneš loď... ale proč bys to dělal, když tě tam nevede příběh? A to že tě někam vede příběh je o hodně lepší než v jiných onlineovkách, kde tě nikam nevede vlastně vůbec nic (maximálně quest ve kterém víš jen to, že máš sejmout 50 těch a těch potvor v té a té lokaci)....

To co považuju za koridor je třeba CoD - jinými slovy něco, kde prostě nemůžeš jít nikam, než jedním směrem.
SWTOR je "koridorovka" asi stejně, jako Gothic, WoW atd.
Ano, jsou tam planety, které vypadají vyloženě koridorově - např. Nar Shaddaa a Coruscant. Ale to je jen zdání - je tam spousta výtahů, které vedou do jiných pater a lokací a výtahy v nich vedou taky na spoustu jiných míst. V jednu chvíli se mi na Nar Shaddaa i podařilo se ztratit...
Súhlas, tá hra by bola omnoho lepšia ako single player. Hlavne tie dialógy za Sith postavu ma celkom bavili. Lenže za single player s coop modom by hráči zrejme neplatili mesačne 15 eur. Treba spomenúť, že EA malo pred rokom vyhlásenie, že aby bol SWTOR v pluse tak si musí udržať najmenej jeden milión subscriberov (neviem či to po tom trochu nekorigovali, a kedže neudali na ako dlho tak sa obvykle predpoklada ze počas tých prvých 7,9 mesiacov).
Já bych bral speciální limit instance a to 1, tedy abych byl ve hře sám + aby se vypnuly všechny respawny a třeba postavy po jejich zachránění fakt vypadaly jako zachráněné (ne že tam budou tupě stát do skonání věků). Prostě z toho udělat singl s možností kooperace (parta, mise...).
Ja nemám potrebu sa vyjadrovať ku všetkému čo označíš za blábol. Už to samo o sebe by stačilo aby som sa ani nepúšťal ďalej do diskusie. Ak chceš rozobrať aj zvyšné body tak mi ich prosím ťa v skratke pripomeň v trochu menej agresívnom štýle.

K tomu EVE sa mi žiada ale reagovať. V EVE samozrejme môžeš letieť do akéhokoľvek smeru, ľod je plne ovládateľná. Okrem už samotného warpovania k objektom ako si sám povedal, je možné ľod aj normálne ovládať. Samozrejme, vzdialenosti vo vesmíre su také, že by si čakal rok aby si sa niekam dostal bez warpovania, to ale nemení nič na otvorenosti EVE.

To, že instance cap považuješ za klad (a už nie za blábol) nech sa páči. Ja to považujem za zápor, najväčšia sranda v mmo býva práve pri hromadných akciách, keď sa stretne 200 členná gilda -- tá má však v SWTOR jednoducho smolu lebo ich to automaticky rozdelí do rôznych inštancií.
@Ebb (05.01.2012 08:33): Tím jsi odpověděl na polovinu toho, co jsem označil za bláboly ve tvém komentáři. Zbytek ignorujeme?

EVE je koridorové tím, že nemáš žádnou možnost jakkoli ovládat pohyb své lodi - můžeš nasavit "poletím do té ta té 'lokace'" a tam maximálně to "poletím k tomu a tomu objektu"... což je věc, kterou ti dovoluje každé MMO, včetně SWTOR.

Flashpointů společných pro obě strany je 5 z dohromady 16 (10 pro republiku, 11 pro impérium) a jsou příběhové co se patry a universu týče, ne jen postavy samotné. Mě například teď čeká série flashpointů "Call to arms", který se točí okolo jednoho nejmenovaného Jedi, který byl držen 300 let Císařem v zajetí a zdá se, že uprchl.

LFG a Guildy přijímam.

Co se "8 singleplayerů" (16 ve dvou lidech) týče, ano uznávám, že to byla nadsázka a skutečné číslo je možná "2 singleplayery" (4) (kde singleplayer je projití z postavou kromě hlavní linie i většinu vedlejšáků) + dohrání hlavních linií ostatních povolání. Imho ale stejně většina hráčů bude klidně hrát znova i některé vedlejšáky - už třeba jen proto, aby si užili to, že se NPC k tobě chovají jinak, podle toho, co jsi za povolání.

80 hodin na 50. level ? Ale to jsou někteří magoři schopní dosáhnout v každém druhém MMO. V SWTOR to samozřejmě byli naskillovaní magoři, kteří hráli celý půlrok předtím betu. To ani zdaleka neznamená, že normálnímu hráči to nebude trvat MNOHEM delší dobu.

Co se počtu lidí v instanci týče. Budiž, ale stále to vidím, jako klad. Člověk se tak spíš setkává s lidmi, které už předtím třeba potkal, nebo s nimi spolupracoval, nemusí mít strach, že by nějaká quest zóna byla narvaná k prasknutí a musel bych se prát o každého respawnutého nepřítele...