Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Originálních nápadů, které se točí kolem hrátek s perspektivou, není v této hře málo, přesto má titul blíže k walking simulátoru než k logické hře, protože žádná ze zdejších hádanek vás nijak nepotrápí. Problém je, že žádný nápad není pořádně vytěžený nebo rozvinutý. Představí se vám mechanika, s ní spojeno několik puzzlů, a pak jdete řešit zase jiný druh problémů. Hra za dvě hodiny skončí tam, kde by vám jiné logické hry řekli: "Tak jo, základy umíš, tady máš ty skutečné hádanky."

Není to výzva a příběh tu prakticky absentuje. Přesto však ten kopec nápadů stojí za vyzkoušení. Pokud si ale chcete ještě k tomu lámat hlavu, můžu doporučit hru podobného ražení: Antichamber.

2. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
+21
  • PC 80
Velmi povedená krátká logická hra, zřejmě silně inspirovaná jak legendárním Portalem, tak některými dalšími nástupci jako The Witness, Antichamber apod.. Ve stylu humorného vyprávění je zde zase zřejmá inspirace třeba The Stanley Parable a rovněž Portalem. Všechny logické úkoly mají jeden ústřední motiv - perspektivu a všechny její matoucí vlastnosti pro lidský mozek. Tento nápad je myslím autory překrásně vyčerpán až na kost a přitom jsou hádanky pořád trochu o něčem jiném a nijak zvlášť se neopakují. Navíc je herní prostředí plné dalších chytáků, které nejsou hádankami, ale jen další zajímavé hrátky s perspektivou, takže se prostě nenudíte. Na úplném závěru pak přijde docela překvapivý a zajímavý monolog o povaze lidského snění.

Pokud je to pro někoho málo, hra obsahuje ještě challenge mód (v podstatě původní hra, jen v některých pasážích musíte použít jenom minimum skoků a pohybů s předměty) a pak také překvapivě zábavnou výzvu v podobě 30 minutového speedrun achievementu.

Bavil jsem se výborně.
+14
  • PC 90
Potřeboval jsem si odpočnout od zombíků a hlavně chvilku používat mozek místo tlačítka X-reload. Superliminal byla skvělá volba. Originální nápad s neokoukanou hratelností je skvělá jednohubka na jeden večer za cenu lístku do kina.

Hra je založená na hrátkách s perspektivou a chce po vás, abyste si hráli s úhly pohledu a k řešení úkolů mysleli hodně "mimo krabici". Hlavní a jediná mechanika hry je založená na umísťování předmětů do prostoru, čím je pak ve skutečnosti zvětšíte nebo zmenšíte. Jinak nemá hra vlastně žádná pravidla a nechá vás svobodně využívat cokoliv vás zrovna napadne. I když se na první pohled skutečně hodně podobá levnější verzi Portalu (žertující průvodce, náhled za kulisy) tak vás hra ničím nesvazuje a kolikrát budete i váhat, jestli skutečně jdete správným směrem, protože začnete pochybovat o tom, zda jste se jen náhodou nějakým svým experimentem nedostali někam, kam nemáte. Naštěstí se vždy ukáže, že autoři jsou i tak o krok před hráčem a často vás na něco nachytají.

Kromě zajímavé hratelnosti má hra i minimalistický příběh s filozofickým přesahem, který vás na zadek sice neposadí, ale příjemně mě překvapil - ať už jen pro to, že bych ho v této hře prostě ani nečekal.

Až na dávkování hádanek a meziobsahu, kterého je občas - a zvláště ke konci hry - víc než samotných puzzlů, nemám ke hře nic zásadně negativního. Cenovka odpovídá délce, zpracování je víceméně bezchybné. Navíc má hra potenciál pro znovuhratelnost, čímž se třeba od Portalu liší.

Pro: Originální mechanika, přítomnost příběhu

Proti: Nic zásadního

+12
  • PC 70
Hráno v rámci Herní Výzva 2020

Popsat tuhle hru je těžké. Její základní mechanika je hrátka s perspektivou. Samo o sobě to zní i je provedeno dobře. Věci můžete díky perspektivě zmenšovat i zvětšovat, posouvat je a tak různě. Nic není jen takové jaké se zdá.
Přesto ale je hlavní náplní chození mezi levely přes později už ohrané lokace. Příběh tam nejspíš nějaký je, ale je tak zmatený a filozofický, že přestanete brzy dávat pozor. Když se dostanete do levelu, je to zajímavé, ale většinou brzy přijdete na to, co vlastně máte dělat
Existuje Challenge mode, který vás donutí zvládnout jednotlivé části za určitý počet skoků/pohybů objekty, ale zde se nejčastěji zaseknete na tom, že budete opakovat část levelu jen proto, že jste to natočili o dva stupně špatně (tedy budete znát způsob, jak to projít, ale bude vám chybět k vítězství často jen malinký krok, který byl způsoben překlikem nebo tak)

Hra je rozhodně zajímavá, ale připomíná mi trochu horší Portal. Do tří hodin dohratelné, zajímavá mechanika, u které vás mrzí že nebyla použita ještě nějak více. Snad se někdy dočkáme nějakého rozšíření, které by nám nějaké levely přidalo

Pro: Zajímavé pojetí perspektivy, možnosti co dělat

Proti: Krátká hrací doba, zmatený příběh, častěji chodíme než řešíme hádanky, nelze načíst konkrétní část levelu

+7