Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (06.01.2025 00:47): Já si právě vůbec nepamatuju, jak jsem to tehdy hrál. Jestli s návodem nebo bez. Ale podařilo se mi najít staré savy, ale bohužel z nich nejsem schopen zjistit, kdy jsem to hrál. Ale bude to už hodně, hodně dávno.
Já jsem to kdysi dohrál a strašně se mi to líbilo. Dokonce mám i originál krabičku. Už nějaký čas uvažuju o tom si to znova zahrát a připomenout si to...
helemese, ono to vyšlo v digidistru, to mi nějak uniklo :-)

@Phoenix (05.01.2025 10:10): Taky jsem se kdysi dávno moc daleko nedostal, jakmile jsem vykysl během prvního pátracího dne, tak už jsem se k tomu znova nevrátil, každopádně "správných" cest k cíli tam má být několik takže opakování může být pokaždé jiné, akorát je na prd, že pro tento formát hry, to má docela dlouhou herní dobu. Návod zkus ENG z webu, protože v časácích jim klidně může něco chybět nebo to můžou mít úplně blbě.
Velká stylovka, která bohužel obsahuje vražednou kombinaci

1) neustálého plynutí času (přičemž po uplynutí tří dnů následuje game over, pokud včas nestihnete vyřešit děj na prvním CD 1)
2) nemožnosti navštívit libovolné místo v libovolnou dobu
3) čas lze posunovat vpřed po deseti minutách pomocí hodinek, ovšem komplikuje to pravděpodobně únava hlavního hrdiny (pokud se nevyspí) a po určité době to jednoduše odmítne udělat, pokud se posunete příliš dopředu (což je úžasné v momentě, kdy se jako já snažíte přijít na to, kdy kdo otevírá a zavírá). Podařilo se mi například dostat hlavního hrdinu do stavu, kdy neustále hlásil, že je unavený, odmítal použít gauč pro přespání a současně odmítal použít hodinky pro posun času vpřed.
4) ukládat lze na jednom místě ve hře, cesta k němu ovšem stojí drahocenný čas
5) inventáře omezeného na 15 položek (předměty je možné odkládat na různá místa, což je vzhledem k plynutí času a celkovému ovládání inventáře dost krkolomné, nemluvě o tom, že o předměty na některých místech můžete přijít)
6) není moc jasné, proč některé akce někdy nelze provést (hlavní hrdina je unavený, ale odmítne spát, nejdou použít objekty, které by podle walkthrough měly jít použít atd.)
7) možnosti být vyhozen z daného místa po určité volbě v rozhovoru nebo jiné akci nebo prostým uplynutím doby, po kterou je na daném místě otevřeno (klidně Vás vyhodí z redakce místních novin uprostřed kladení otázek, protože právě zavírají)
8) nutnosti provést danou akci v omezeném čase, protože postava, která její provedení brání, odejde na chvíli z místnosti
9) hromady akcí, které nejsou vůbec nutné k dohrání hry a problémů, které lze řešit více různými způsoby nebo jejich částečnou kombinací. Nikdy tak nevíte, co je nutné a co ne, které předměty jsou zbytečné, u čeho jen plýtváte časem atd.

Hra kvůli tomu obsahuje tolik slepých uliček, že jsem ji zatím nedohrál ani s pomocí dvou různých walkthrough.

EDIT: Nakonec se mi podařilo hru dohrát. Samotné nápady uvedené výše jsou občas vyloženě skvělé a vysoce originální, ale jsou poskládány dohromady tak, že to vede k neustálým slepým uličkám a opakování stejných úseků hry.