Say: Většina notebooků nasává částečně přes klávesnici. U některých topinkovačů se pak ani nedá sáhnout na klávesy poblíž WSAD (respektive okolo procesoru).
Diskuze
Popravdě nasadili jste mi do hlavy brouka. Já tam sice pár otvorů mám, ale nejsou moc velké a už vůbec pod nimi není větrák a nějaký ten prach (což nemůžu říct o starém notbooku). Je možné, že to nasává přes klávesnici?
Nemá.
Garion: A jak poznáš, že nasává z vrchu. Dole nemá žádné otvory?
Say: HP ProBook 4510s
Garion: Typ?
Say: Mam tu vedle sebe jeden, ktery ma nasavani seshora :)
Garion: Tak když smažíš nějakou náročnější hru a nenecháš mu pořádný průchod (všechny notebooky nasávají vzduch zespodu a foukají ho ven bokem) a ty si ho vesele položíš na peřinu (čímž většinou spodní otvory dokonale ucpeš, boční při troše štěstí taky, nehledě na neohrabanou manipulaci s celým ntbukem), tak se to za chvíli docela poznamená.
Tulareanus: Tenhle postup se hodí spíš do Oblivionu... Přeci jenom v Penumbře má být nesnesitelná zima, ne horko jako v pekle :P
NtB pod perinu, perinu na hlavu a hurá Penumbra. :D
Tak to já jsem naprost spokojenej se svou kombinací stoláku, na kterým hraju hry a stařičkýho IBM s linuxemm, který tahám do školy, na cesty atd... filmy to utáhne a ve škole mě alespoň nesvádí pařit. I když teď jsem rozjel Arenu a Shrapnel city :-)
Say: Ho mas pod perinou nebo co? Kdyz mu nezacpes otvory, je to v poradku (a kdo si koupi NB s otvory dole je uplne trdlo).
Potřebuji mít PC přenosné, po ruce. Nemám na to, abych si mohl kupovat 2 stroje. Trošku výkonnější notebook je jasnou volbou. A že se mi Crysis na ultra detaily trochu seká mi žíly netrhá=)
Garion: Spíš bych ho tam netahal kvůli větrání (až je mi líto těch, co o nějakém větrání nemají tucha).
Garion: Spíš bych ho tam netahal kvůli větrání (až je mi líto těch, co o nějakém větrání nemají tucha).
NB v posteli je zlo, clovek si u toho mrsi zada jeste vic nez na normalni zidli :)
Pořádnou bednu jsem kdysi dávno měl, vážil jsem ji a měla cca 18 kg a kolečka :o) Monitor měl dalších 25 kg a když jsem to někam převážel, bylo toho plný auto. Navíc když mám NB částečně dotovanej zaměstnavatelem a vlastní volbu výběru, tak proč ne...
Souhlasím s Thellouweenem herní notebooky jsou mnohem dražší, než "pořádná" bedna. :)
Notebook mám hlavně na práci, přenáším ho takřka denně, ale jak jsem si zvykl na používání počítače v posteli, nechtěl bych jinak.
Chark - pokud musíš z důvodů mobility mít NB, tak to chápu, ale vydržovat si klasické PC na úrovni by vyšlo mnohem levněji.
V pohodě. O vánocích jsme měli s kámošema síťovačku a když jsem viděl jak se jeden kámoš pokouší hrát CoD 4: Modern Warfare na NB a měl z toho tahovou strategii, tak mi ho bylo docela líto.
Nicméně NB si vždycky pořídím naddimenzovanej tak, aby mi minimálně na ty 2 roky bez problémů výkonově vydržel.
Nicméně NB si vždycky pořídím naddimenzovanej tak, aby mi minimálně na ty 2 roky bez problémů výkonově vydržel.
JohnCZ: Ha, identifikoval jsem se!
Notebook tam neni, kouknete jeste jednou, na tech se RPGcka hrat nesmi, to vi kazdej, protoze jsou malinky a nedovoli vyniknout tem nejulepenejsim titulum.
Notebook tam neni, kouknete jeste jednou, na tech se RPGcka hrat nesmi, to vi kazdej, protoze jsou malinky a nedovoli vyniknout tem nejulepenejsim titulum.
Chark: Tak záleží za kolik, když se ale lidi pokoušejí spouštět moderní hry na křápech za 10 000, který mají často nekompatibilní grafiku, tak si jen říkám proboha.
Takže jsem nemyslel tebe a vůbec jsem neměl v úmyslu se ti někoho dotknout :o) Jestli už jsem to udělal tak promiň/te.
Takže jsem nemyslel tebe a vůbec jsem neměl v úmyslu se ti někoho dotknout :o) Jestli už jsem to udělal tak promiň/te.
Konzoli nemám, stolní počítač taky ne a hraju na notebooku. Jednou za 3-4 roky notebook vyměním a jsem spokojenej. Zatím mi na NB jede všechno bez problémů a jsem si jistý, že i Skyrim nebude výjimkou.
Bodkin: Neříkám, že nesmí, ale ten kreslenej tejpek mi strašně moc připoměl takovou sortu hráčů, co furt hekaj, že na svým PC nic nerozjedou a že tohle a tamto...
Přitom si systematicky třepí prachy na různý blbosti typu mobil každýho půl roku, totéž noťák a k tomu si měsíčně kupujou hry za 1600 na nějakou konzoli. Neumí vůbec šetřit a nechápou význam sousloví buď a nebo. :)
Say: To je dobrá otázka :o)
Přitom si systematicky třepí prachy na různý blbosti typu mobil každýho půl roku, totéž noťák a k tomu si měsíčně kupujou hry za 1600 na nějakou konzoli. Neumí vůbec šetřit a nechápou význam sousloví buď a nebo. :)
Say: To je dobrá otázka :o)
Bodkin: Proč by se nesmělo hrát ntbucích?
Doktor: Jj, fanda skyrimu. Proč se nesmí hrát na noteboocích?
JohnCZ: Ok, teprve s tím zpěvem je ta písnička kulervoucí.
JohnCZ: Ok, teprve s tím zpěvem je ta písnička kulervoucí.
JohnCZ: Fuj v tom traileru je přesně typ hráče, co se mi hnusí, ulepenej tejpek, co hraje MMOčka na noťáku a Skyrim si pravděpodobně koupí na 360. :P
Když už jsem klesl tak hluboko, že jsem si kvůli němu koupil Oblivion (za necelých 35,-) ;-) tak ten Nehrim taky vyzkouším... Tedy někdy po dohrání Divinity II:DKS...
Oplatí sa:).
Tak ho potom holt odinstaluju :)
Neoplati sa :)
Tak uz ten Nehrim taky instaluju :)
Asi jediná komplexní recenze Nehrimu (ENG): http://www.sureai.de/forum/viewtopic.php?f=84&t=1498
To je vubec problem s amaterskejma studiama. Abys neco naprogramoval nebo vymodeloval, tak bez ohledu na kvalitu, musis umet a ten vysledek neni problem objektivne posoudit. Ale kdyz prijde na scenar a herni design, tak *něco* dovede splacat kazdej debil a kazdej debil si taky mysli ze to neni zadna velka veda. A to vubec nemluvim o souvislostech ktery z toho vzejdou kdyz se ty veci zacnou davat dohromady a kterych si obvykle nikdo nevsima. Gamedesignerina je v amaterskym studiu ta nejnevdecnejsi pozice.
Nezapomínejte, že se jedná pořád o modifikaci...
Eru: Tady to právě taky stálo za pendrek... kromě toho, jak zmiňuje Pipboy, že je dost knížek pořád v němčině, tak ty zbylé přeložené jsou napsány jako regulérní sračka, která mě prostě číst nebaví. Kvalita celého scénáře je naprosto ubohá... půlka věcí z logického hlediska je totálně mimo, a knížky to určitě nezachraňují.
Ta hra je hlavně na začátku skvělá, ale čím dál se člověk dostane, tím víc musí ignorovat fakt, že to dělali nadšenci/amatéři/nebyl dostatek prostředků/scénárista je debil.
Ta hra je hlavně na začátku skvělá, ale čím dál se člověk dostane, tím víc musí ignorovat fakt, že to dělali nadšenci/amatéři/nebyl dostatek prostředků/scénárista je debil.
Ha, naposled kdyz jsme se dival a datum, bylo tam 2011. To je asi tak 7 let od doby kdy vypraveni hernich pribehu skrz cteny text zacalo byt zastarale. A nekolik miliard let od doby co vypraveni pribehu skrz text na ktery vubec nemusim narazit zacala byt blbost. Cili co se me tyce, tak to rozhodne je chyba vypraveni hry. Knizky ve hrach jsou bud udelane tak, ze je hracovi jasne sdeleno ze obsahuji dulezitou informaci, nebo do nich patri bezvyznamne picoviny pro dokrelseni atmosfery. Zas nekdo podcenil/vypustil funkci herniho designera...
pipboy: Ty nejdůležitejší byly v angličtině. Nicméně jsme se konečně dostali k jádru věci. Nerozumíš údálostem ve hře, jelikož si líný si přečíst historii. Tudíž to není chyba vyprávění hry.
Proboha ne, kdyz odhlidnu od toho ze vetsina toho co jsem nasel byla porad jeste nemecky, tak na cteni knizek mam knizky.
Grey_fox, pipboy: Ještě mě napadla jedna důležitá otázka. Četli jste knihy, kterých se po Nehrimu nachází požehnaně, poctivě?
Scar: A dobře uděláš.
Scar: A dobře uděláš.
Pipboy: Naprosto souhlasím, přesně kvůli tomu jsem to přestal hrát, naprosto všechno po nějaké době přestane dávat smysl...
Ať to trochu shrnu:
Nehrim mě nutí dělat věci, které podle mě nedávají smysl. Konání hráče musí vždycky dávat smysl. Osud není žádná deus ex machina aby se jím vysvětlovala kdejaká blblost, navíc s několikahodinovým zpožděním. Buď hráči vysvětlím okolnosti dostatečně na to, aby to smysl dávalo, nebo to po něm nechci.
Nehrim mě nutí dělat věci, které podle mě nedávají smysl. Konání hráče musí vždycky dávat smysl. Osud není žádná deus ex machina aby se jím vysvětlovala kdejaká blblost, navíc s několikahodinovým zpožděním. Buď hráči vysvětlím okolnosti dostatečně na to, aby to smysl dávalo, nebo to po něm nechci.
jak to tady tak čtu tak si to snad zahraju. I kdyby měl pipboy ve všem pravdu tak mi to pořád přijde jako skvělej poměr cena/výkon.
mimochodem zkuste vzít v potaz že je to fan projekt.
mimochodem zkuste vzít v potaz že je to fan projekt.
pipboy:
1) Mrtvoly patří ostatním pozvaným a ti tam dorazili až v době jako ty. Nikoho jiného nezachránil, protože dorazil až později.
4) Barateon se fyzicky objeví na konci 1.kapitoly. Jde o to, že se nedozvíš veškeré informace hned, ale postupně, až přijde ten správný čas. Nicméně o Barateonovi se už určitě někdo zmínil (je to jeden z hlavních záporáků). Voják ti dal pokutu, protože to má v popisu práce. A protože jsi provozoval magii otevřeně, oni ale žijí v ústraní.
5) Je to tvým osudem, jak zjistíš později. A osudu jen tak nikdo neunikne. A neposlali tě na smrt, byla to NEHODA.
7) Když se kácí les, létají třísky.
8) Ano Gomez toho důkazem, že? Řád není neschopný, ale nepřítel je momentálně silnější. A jediný člověk, který by to mohl zvrátit je uvězněn neznámo kde (podařilo se ho uvěznit, protože byl zrazen). Merzul nelže, jak hráč zjistí později, nyní ale nemá jinou možnost než se k němu přidat.
Cituji: "V Gothicu je sice jen jeden jasne dany cil, ale je opravdu nezbytny a moznosti jak ho dosahnout nekolik." – A mohl bys mi je vyjmenovat? Kromě poražení Spáče (G1) nebo draků (G2)?
Tak jako má Gothic dobré lokace má Nehrim své dungeony.
Pokud vím, tak právě souboje jsou v Gothicu utrpením, protože není možné zbraní na blízko, zasáhnout nepřítele, kterého nemám označeného, i kdyby jím tisíckrát projel obouručním mečem. Mimochodem právě bojový systém mi přišel v Nehrimu perfektní (možná i Oblivionu, už si na něj nepamatuji). Např. pokud několikrát klikneš na útok, ale pak si to rozmyslíš (bojová situace se změnila, např. musíš ustupovat) musíš počkat než doběhne celá sekvence, a až pak začít couvat, v Nehrimu je to okamžité. Nebo pokud potřebuješ zaútočit vlevo, musíš (obyčejně v RPG) dokončit útok, otočit se a až pak seknout do daného prostoru. V Nehrimu se ale stačí otáčet a současně zmáčknout tlačítko útoku, což je mnohem rychlejší a intuitivnější. V jiných RPG mi to dost chybí.
1) Mrtvoly patří ostatním pozvaným a ti tam dorazili až v době jako ty. Nikoho jiného nezachránil, protože dorazil až později.
4) Barateon se fyzicky objeví na konci 1.kapitoly. Jde o to, že se nedozvíš veškeré informace hned, ale postupně, až přijde ten správný čas. Nicméně o Barateonovi se už určitě někdo zmínil (je to jeden z hlavních záporáků). Voják ti dal pokutu, protože to má v popisu práce. A protože jsi provozoval magii otevřeně, oni ale žijí v ústraní.
5) Je to tvým osudem, jak zjistíš později. A osudu jen tak nikdo neunikne. A neposlali tě na smrt, byla to NEHODA.
7) Když se kácí les, létají třísky.
8) Ano Gomez toho důkazem, že? Řád není neschopný, ale nepřítel je momentálně silnější. A jediný člověk, který by to mohl zvrátit je uvězněn neznámo kde (podařilo se ho uvěznit, protože byl zrazen). Merzul nelže, jak hráč zjistí později, nyní ale nemá jinou možnost než se k němu přidat.
Cituji: "V Gothicu je sice jen jeden jasne dany cil, ale je opravdu nezbytny a moznosti jak ho dosahnout nekolik." – A mohl bys mi je vyjmenovat? Kromě poražení Spáče (G1) nebo draků (G2)?
Tak jako má Gothic dobré lokace má Nehrim své dungeony.
Pokud vím, tak právě souboje jsou v Gothicu utrpením, protože není možné zbraní na blízko, zasáhnout nepřítele, kterého nemám označeného, i kdyby jím tisíckrát projel obouručním mečem. Mimochodem právě bojový systém mi přišel v Nehrimu perfektní (možná i Oblivionu, už si na něj nepamatuji). Např. pokud několikrát klikneš na útok, ale pak si to rozmyslíš (bojová situace se změnila, např. musíš ustupovat) musíš počkat než doběhne celá sekvence, a až pak začít couvat, v Nehrimu je to okamžité. Nebo pokud potřebuješ zaútočit vlevo, musíš (obyčejně v RPG) dokončit útok, otočit se a až pak seknout do daného prostoru. V Nehrimu se ale stačí otáčet a současně zmáčknout tlačítko útoku, což je mnohem rychlejší a intuitivnější. V jiných RPG mi to dost chybí.
Řekl bych, že s tím řádem je to tak, že Barateon (panovník) samozřejmě řád jako nebezpečí bere, akorát se zatím necítí na to, aby proti němu podnikl kroky. Řád má totiž pořád velkej vliv v oblasti (například poskytuje lékařský a podobný služby okolním vesnicím a usedlostem), proto Barateon nejdřív musí rozjet kampaň na jejich zdiskreditování a teprve pak je zlikvidovat.
A jinak Nehrim je opravdu Gothicu hodně podobnej:).
A jinak Nehrim je opravdu Gothicu hodně podobnej:).
Ale kusuj, v gothicu zadne "Prave jsem omylem poslal skupinku lidi na jistou smrt, ale tys jako zazrakem prezil. nechtel by ses ke mne pridat? No budes muset, tak ahoj." neni.
Nehral som Nehrim, do toho sa nechcem zapájať, len jedna veta ma pobavila:
"Gothic prede me nepostavil skupinku neschopnych kretenu s tim ze se k nim musim pridat." Podľa mňa presne o tom Gothic (ale aj iné RPG sú :D). V podstate všetci okrem Xardasa sú automaticki neschopní a on, on je v podstate tiež neschopný, len sa hovorí, že nie je. :D
"Gothic prede me nepostavil skupinku neschopnych kretenu s tim ze se k nim musim pridat." Podľa mňa presne o tom Gothic (ale aj iné RPG sú :D). V podstate všetci okrem Xardasa sú automaticki neschopní a on, on je v podstate tiež neschopný, len sa hovorí, že nie je. :D
1) Jo manik rikal ze predtim tu trolove nebyli. A to jako prehlidnul vsechny ty mrtvoly, nebo planoval tajny sraz uprostred fungujicich dolu? Kazdopane trolly kosil po tuctech tak snad moh aspon nekomu zachranit prdel a ne cekat u vychodu jestli nahodou nekdo neprezije.
2) Might be. I tak bych cekal ze kdyz jsou magove tak nebezpecni jak vsichni tvrdi, bude na strane vojaku aspon jedna nenaskriptovana mrtvola.
3) detail
4) Z dosavadniho hrani nic takovyho nevyplyvalo, za to jsem si docela jisty ze meli byt tajni, zapovezeni, nebo neco na ten zpusob. Ani jsem zatim nezaznamenal jmeno Barateon, coz teda nevim co ma Baratheon co ignorovat magicky rad, kdyz zapovedel smrtelnikum magii a oni si klido kouzli, hrozba nehrozba. Urcite jsou vetsi hrozba nez ja, kdyz se ve vesnici healnu a nejaky blbec ve zbroji me za to chce pokutovat.
5) Co me je proboha po tom, kdo si koho vybral? Je to banda bridilu co me a kupu dalsich lidi poslala na smrt a ja s nima jednoduse nechci mit nic spolecnyho, kdyz uz teda nevypadaj ze bych si je moh sam z fleku podat.
7) Tohle tvrzeni rozhodne odpovida mnozstvi moznosti, ktery mi hra zatim nabidla. Na druhou stranu je v kontradikci s existenci radu.
8) Gothic prede me nepostavil skupinku neschopnych kretenu s tim ze se k nim musim pridat. Krom toho okolnosti G2 jsou ve stylu "vsechno a vsichni bude zniceno, vcetne hrace ofkoz, a kdyz se tomu nepostavi on, tak kdo?" a neni duvod tomu neverit. Tam je celkem jasne ze kdyz se tomu nepostavim, tak me ugriluje drak.
V Nehrimu jsou jen plane vyhruzky od lidi, pro ktery mam v tu chvili hodne privlastku, ale "duveryhodni" mezi nima fakt neni. (Ostatne jak muzu vedet ze ten mag na konci jeskyne nekeca? V tu chvili o mazich hrac nevi nic, neexistuje jediny duvod proc mu verit jedine slovo, za to za zadkem mi lezi dul plny mrtvol ktery dava tusit opak.) V tu chvili na konci uvodniho dungeonu mam vic nez legitimni duvody poslat magy do prdele a vyporadat se s vecma po svem - jestli by me fakt nekdo mel zkusit zabit tak by tuhle linii slo zapracovat uplne krasne a ne ze ne.
V Gothicu je sice jen jeden jasne dany cil, ale je opravdu nezbytny a moznosti jak ho dosahnout nekolik. Tohle prirovnavani rozhodne povazuju za urazku gothicu. Nevim jak je na tom Nehrim dal, ale z toho co jsem z nej videl ma imho mnohem bliz k Diablu 2 - nula moznosti a dialogy jsou spis monology. I v tech linearnich RPGckach se veci dejou z rozumu nebo rpoto ze je to tak "spravne", ale nic takovyho tady neni. (Do dusledku vzato linearita v rpg je vzdycky negativum. Ale je to negativum, ktere se da snadno ubit kvalitou jinde. Coz Nehrim rozhodne nedela.)
(Krom toho Gothic ma i veci jako krasne lokace a zabavne souboje, coz ani jedno asi zadna hra postavena nad Oblivionem mit nebude :))
2) Might be. I tak bych cekal ze kdyz jsou magove tak nebezpecni jak vsichni tvrdi, bude na strane vojaku aspon jedna nenaskriptovana mrtvola.
3) detail
4) Z dosavadniho hrani nic takovyho nevyplyvalo, za to jsem si docela jisty ze meli byt tajni, zapovezeni, nebo neco na ten zpusob. Ani jsem zatim nezaznamenal jmeno Barateon, coz teda nevim co ma Baratheon co ignorovat magicky rad, kdyz zapovedel smrtelnikum magii a oni si klido kouzli, hrozba nehrozba. Urcite jsou vetsi hrozba nez ja, kdyz se ve vesnici healnu a nejaky blbec ve zbroji me za to chce pokutovat.
5) Co me je proboha po tom, kdo si koho vybral? Je to banda bridilu co me a kupu dalsich lidi poslala na smrt a ja s nima jednoduse nechci mit nic spolecnyho, kdyz uz teda nevypadaj ze bych si je moh sam z fleku podat.
7) Tohle tvrzeni rozhodne odpovida mnozstvi moznosti, ktery mi hra zatim nabidla. Na druhou stranu je v kontradikci s existenci radu.
8) Gothic prede me nepostavil skupinku neschopnych kretenu s tim ze se k nim musim pridat. Krom toho okolnosti G2 jsou ve stylu "vsechno a vsichni bude zniceno, vcetne hrace ofkoz, a kdyz se tomu nepostavi on, tak kdo?" a neni duvod tomu neverit. Tam je celkem jasne ze kdyz se tomu nepostavim, tak me ugriluje drak.
V Nehrimu jsou jen plane vyhruzky od lidi, pro ktery mam v tu chvili hodne privlastku, ale "duveryhodni" mezi nima fakt neni. (Ostatne jak muzu vedet ze ten mag na konci jeskyne nekeca? V tu chvili o mazich hrac nevi nic, neexistuje jediny duvod proc mu verit jedine slovo, za to za zadkem mi lezi dul plny mrtvol ktery dava tusit opak.) V tu chvili na konci uvodniho dungeonu mam vic nez legitimni duvody poslat magy do prdele a vyporadat se s vecma po svem - jestli by me fakt nekdo mel zkusit zabit tak by tuhle linii slo zapracovat uplne krasne a ne ze ne.
V Gothicu je sice jen jeden jasne dany cil, ale je opravdu nezbytny a moznosti jak ho dosahnout nekolik. Tohle prirovnavani rozhodne povazuju za urazku gothicu. Nevim jak je na tom Nehrim dal, ale z toho co jsem z nej videl ma imho mnohem bliz k Diablu 2 - nula moznosti a dialogy jsou spis monology. I v tech linearnich RPGckach se veci dejou z rozumu nebo rpoto ze je to tak "spravne", ale nic takovyho tady neni. (Do dusledku vzato linearita v rpg je vzdycky negativum. Ale je to negativum, ktere se da snadno ubit kvalitou jinde. Coz Nehrim rozhodne nedela.)
(Krom toho Gothic ma i veci jako krasne lokace a zabavne souboje, coz ani jedno asi zadna hra postavena nad Oblivionem mit nebude :))
pipboy:
1) Ale ona úvodní jeskyně skutečně do té doby nebyla nebezpečná. Trolové ji neočekávaně přepadli.
2) Vojáci porazili mágy pouze proto, že jim přišly posily. Což je také důvod proč se museli zabarikádovat.
3) Santum není Sanctuary.
4) Řád a jeho úmysly jsou tajné, ale Arcane Santum pochopitelně ne. Běžní obyvatelé pouze vědí, že je to sídlo mágů. A protože je magie běžným smrtelníkům zapovězena (to má na svědomí Barateon), raději se jim výhýbají a nechtějí o nich nic moc vědět. Přesto se s členy Arcane Santcum někteří lidé setkávají kvůli obchodu, proto jsou tam ty šipky. Barateon (věrný služebník bohů, nyní panovník v Erothinu) Řád zatím ignoruje, protože nevěří by se jim jejich utopickou myšlenku podařilo naplnit.
5) Všichni považují tvé přidání k řádu za maličkost, jelikož oni si vybrali tebe, ne ty je. Proto ti také poslali dopis ať se s nimi setkáš (v úvodním dugeonu).
6) Arcane Sanctum není ani zdaleka největší, daleko jsi ještě nebyl.
7) Lidé jsou jenom loutky tzv. bohů. Dokud existují, nepřipadá u lidí v úvahu něco jako "svobodná vůle". Řád, ale usiluje o vládu lidu. To že nic takového neexistuje v okolních zemích neznamená, že je to tak dobře. Ty si snad myslíš, že by v ČR měl být např. feudalismus místo demokracie? Respektive znáš něco lepšího?
8) Linearita přece není na RPG negativem. Co třeba hra Gothic, kterou jsi hodnotil kladně. Tam ti možnost volby nechyběla? Vybíráš si pouze ke komu se přidáš, což ovlivní vzhled tvé zbroje, ale ve vedlejších úkolech nebo hlavní linii také nemáš možnost volby. Děláš to co ostatní pískají. Pzn. zmiňuji Gothic, protože má k Nehrimu velmi blízko.
1) Ale ona úvodní jeskyně skutečně do té doby nebyla nebezpečná. Trolové ji neočekávaně přepadli.
2) Vojáci porazili mágy pouze proto, že jim přišly posily. Což je také důvod proč se museli zabarikádovat.
3) Santum není Sanctuary.
4) Řád a jeho úmysly jsou tajné, ale Arcane Santum pochopitelně ne. Běžní obyvatelé pouze vědí, že je to sídlo mágů. A protože je magie běžným smrtelníkům zapovězena (to má na svědomí Barateon), raději se jim výhýbají a nechtějí o nich nic moc vědět. Přesto se s členy Arcane Santcum někteří lidé setkávají kvůli obchodu, proto jsou tam ty šipky. Barateon (věrný služebník bohů, nyní panovník v Erothinu) Řád zatím ignoruje, protože nevěří by se jim jejich utopickou myšlenku podařilo naplnit.
5) Všichni považují tvé přidání k řádu za maličkost, jelikož oni si vybrali tebe, ne ty je. Proto ti také poslali dopis ať se s nimi setkáš (v úvodním dugeonu).
6) Arcane Sanctum není ani zdaleka největší, daleko jsi ještě nebyl.
7) Lidé jsou jenom loutky tzv. bohů. Dokud existují, nepřipadá u lidí v úvahu něco jako "svobodná vůle". Řád, ale usiluje o vládu lidu. To že nic takového neexistuje v okolních zemích neznamená, že je to tak dobře. Ty si snad myslíš, že by v ČR měl být např. feudalismus místo demokracie? Respektive znáš něco lepšího?
8) Linearita přece není na RPG negativem. Co třeba hra Gothic, kterou jsi hodnotil kladně. Tam ti možnost volby nechyběla? Vybíráš si pouze ke komu se přidáš, což ovlivní vzhled tvé zbroje, ale ve vedlejších úkolech nebo hlavní linii také nemáš možnost volby. Děláš to co ostatní pískají. Pzn. zmiňuji Gothic, protože má k Nehrimu velmi blízko.
Zacatek v jeskynich vypada hodne slibne (kdyz prejdu zabiti nejakeho megatrola, ktereho se mi zaprve podarilo umlatit rucne, s cimz autori ocividne nepocitali, zadruhe je zabiti zapalenim 4 louci kdy trol jen stoji a cumi byl prvni moment kdy jsem se na hru nasral), ale pak prijde konec jeskyni kdy ke me pribehne mag a oznami mi ze jsme se tu ja a vsichni ti ostatni co tady diky trolum zarvali meli sejit v ramci naboru novacku a ze ten blbec nevedel ze je to tu nebezpecny. A pak se me zepta jestli bych se k nim nechtel pridat, coz jsem teda vazne nechtel, bo je to ocividne banda totalnich bridilu. Ale na vyber jsem nedostal, bo "ted uz toho vis moc a musel bych te zabit, takze ses holt s nama, prijd do naseho tajneho sanctuary a nazdar."
Yeah. Takze jsem se stavil doma a vydal se opacnym smerem, how awesome is that.
Pred tim je tu jeste ta zalezitost s branou, kde nemuzu dal bo za branou je skupinka magu. Kdyz magove zautoci tak po asi dvou naskriptovanych smrtich na strane vojaku je vojaci behem sekund rozsekaji na sracky.
No kazdopadne jsem se teda vydal po stopach historie my postavy, abych si behem putovani vsimnul obri magicky vypadajici veze cnejici nad les na druhy strane udoli. Toz jsem si rikal jestli to nahodou nebude to "*tajne* sanctuary *utlacovaneho* magickeho radu", kam bych se mel eventuelne dostavit za hlavnim questem. Bylo. A bylo taak tuze tajne, ze v sirem okoli byla na kazdem rozcesti sipka s napisem "Sanctuary". A zatim je to s prehledem nejvetsi komplex (obrich) budov, ktery jsem v te hre videl.
No eventuelne jsem tam dosel, vsichni se porad tvari ze moje pripojeni k radu je samozrejma malickost. Poslou me vzdat holt k nejake blbe sose, kde me kdosi teleportuje do magicke tramtarie, kde ke me zahadna postava vede monolog (fakt ani jedina moznost, coz ostatne plati skoro o vsech rozhovorech) plny blbych kecu o rovnovaze sil ve vesmiru, aby ho doplnila necim na zpusob "neptej se kdo jsem, proc ti to rikam a co to vubec znamena, stejne bys to nepochopil, jen si to pamatuj". Ou...kej.
Takze se vratim zpatky k magum, kde mam byt v observatori (apparently, observator = kulate namesti obestoupene sloupy, nikoliv vyvyseny kus budovy ve tvaru moderni observatore, whatevs.) konecne zasvecen do radu. A manik mi rekne ze tanhle magicky rad bojuje za svrhnuti bohu, protoze bohove jsou ve skutecnosti jen ultrasilny magove s termer neomezenou moci a "to prece jeste neni duvod k tomu vladnout svetu". The fuck?! Ja bych teda rek ze to je kurevsky legitimni duvod k vladnuti nad svetem. Co by jeste chteli? Volit je? Docela bych prisahal ze vsude okolo vladne feudalismus, tak proc bych resil kdo a proc si hreje prdel na oblacku?
No a tady jsem se na to momentalne vysral. Secteno a podtrzeno ten rad je banda retardovanych bridilu a jedina moznost kterou jsem doted v ramci hlavniho pribehu mel je, jestli se magum zminim o rozhovoru se "stejne bys to nepochopil" chlapikem. Jinac total brutal linearni blbost. Z tady toho co jsem videl to vypada na jeste vetsi snusku hovadin jak scenar open outcastu.
Yeah. Takze jsem se stavil doma a vydal se opacnym smerem, how awesome is that.
Pred tim je tu jeste ta zalezitost s branou, kde nemuzu dal bo za branou je skupinka magu. Kdyz magove zautoci tak po asi dvou naskriptovanych smrtich na strane vojaku je vojaci behem sekund rozsekaji na sracky.
No kazdopadne jsem se teda vydal po stopach historie my postavy, abych si behem putovani vsimnul obri magicky vypadajici veze cnejici nad les na druhy strane udoli. Toz jsem si rikal jestli to nahodou nebude to "*tajne* sanctuary *utlacovaneho* magickeho radu", kam bych se mel eventuelne dostavit za hlavnim questem. Bylo. A bylo taak tuze tajne, ze v sirem okoli byla na kazdem rozcesti sipka s napisem "Sanctuary". A zatim je to s prehledem nejvetsi komplex (obrich) budov, ktery jsem v te hre videl.
No eventuelne jsem tam dosel, vsichni se porad tvari ze moje pripojeni k radu je samozrejma malickost. Poslou me vzdat holt k nejake blbe sose, kde me kdosi teleportuje do magicke tramtarie, kde ke me zahadna postava vede monolog (fakt ani jedina moznost, coz ostatne plati skoro o vsech rozhovorech) plny blbych kecu o rovnovaze sil ve vesmiru, aby ho doplnila necim na zpusob "neptej se kdo jsem, proc ti to rikam a co to vubec znamena, stejne bys to nepochopil, jen si to pamatuj". Ou...kej.
Takze se vratim zpatky k magum, kde mam byt v observatori (apparently, observator = kulate namesti obestoupene sloupy, nikoliv vyvyseny kus budovy ve tvaru moderni observatore, whatevs.) konecne zasvecen do radu. A manik mi rekne ze tanhle magicky rad bojuje za svrhnuti bohu, protoze bohove jsou ve skutecnosti jen ultrasilny magove s termer neomezenou moci a "to prece jeste neni duvod k tomu vladnout svetu". The fuck?! Ja bych teda rek ze to je kurevsky legitimni duvod k vladnuti nad svetem. Co by jeste chteli? Volit je? Docela bych prisahal ze vsude okolo vladne feudalismus, tak proc bych resil kdo a proc si hreje prdel na oblacku?
No a tady jsem se na to momentalne vysral. Secteno a podtrzeno ten rad je banda retardovanych bridilu a jedina moznost kterou jsem doted v ramci hlavniho pribehu mel je, jestli se magum zminim o rozhovoru se "stejne bys to nepochopil" chlapikem. Jinac total brutal linearni blbost. Z tady toho co jsem videl to vypada na jeste vetsi snusku hovadin jak scenar open outcastu.