Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prej to prasí některý skriptovaný eventy. Alespoň to píšou lidi v diskuzi na RPS.
Já to zkusil, ale říkají tam, že je to jen na verzi 1.3, nebo takhle - že je to vždy zkompilované na současnou verzi a na příští fungovat nebude. Tak jsem to pochopil já.

Nainstaloval jsem si to, jeden člověk tam říkal, že by to mělo fungovat i s Borderless Window, ale těžké říct. Nevím jestli se mi to vůbec zapnulo (má se to zapínat automaticky).
Paul: ,,...nechce se mi v tom už vrtat."
Jak výstižné... Kašlu na to. Ale v záložce si to nechám.
Tak se na to vykašli, nijak ten výkon navíc negarantuju. Já to zatím nepoužil, mám to odladěný ke svý spokojenosti a nechce se mi v tom už vrtat.
Paul: Hochu... Se*eš mě. Teď abych si reinstalloval hru, spoléhal an to, že savy pojedou bez češtiny a naházené módy budou kompatibilní... A to vše jenom kvůli patchi, který ani nezaručí, že mi hra pojede lépe=/
Eh, a na jakou obtížnost to hraješ? Já jsem hrál na Expert a i s armor 200+, zdraví 200 mě šípy obyčejných banditů ubíraly tak 50 a silnější údery mečem apod. rovněž. :-/
U klasických nepřátel člověk blokování nepotřebuje, maximálně na ty tužší, bosse a high-level. Alespoň já blokování začal používat jen tak pro osvěžení gameplaye až na 40. levelu :)
vrah+lučištník tady imho funguje asi nejlépe. Já jsme zatím hrál převážně s obouruční zbraní, těšil jsem se na kombinaci dvou jednoručních, ale je ta je tu úplně k ničemu - můžeš buď sekat levou, nebo pravou, žádné bloky se nekonají :-( Jednoruční meč a destruktivní kouzlo jsem docela používal ze začátku, ale když se dostaneš nablízko, nemůžeš blokovat mečem (pěkná blbost), a jednoruční nemá až takové poškení...
... Mimochodem, je vývoj postavy a výběr skillů skutečně tak super? Je na těch slibech Todda Howarda, že se snaží vytvořit nejlepší válečnickou & kouzelnickou & zabijáckou & zlodějskou - hru, něco pravdy? A jaký systém boje vás nejvíc zaujal? Docela lákavě vypadá kombinace jednoruční meč+destruktivní kouzlo, ale to například vrah+lučištník taky. :)
To jo, těch nových patchů se také bojím. Když totiž vyjde patch a udělá nové (kritické) chyby, tak je to patch na dvě věci. To paradoxně počkám, až vyjde patch co opraví patch :-|
Garion: Včera. Ale nerozjel... Protože vyžaduje Skrip Extender a ten lze aplikovat pouze na poslední patch. A vzhledem k tomu, ze mi Skyrim jede jak po másle a o nových patchích jsem slyšel hodně negativní ohlasy, tak to radši nebudu riskovat.
Vypadá to zajímavě, ale asi počkám na ještě lepší UI mod, nějaký co celý systém komplet překope.

A osobně bych uvítal, kdyby quest itemy byly ve zvláštní kategorii quest items. Často jich mám u sebe klidně i 20 a pak se pletou.
Já vzal Lydii na piknik do jeskyně, pak jsme po hodince, zadýchaní, vyšli ven a ona poznamenala, že by jí zajímalo co je uvnitř jeskyně ...

jinak to s tím respawnem předmětů se děje i v domech, obchodech. Nic moc, ale tak když já sbírám, tak nesbírám (třeba hudební nástroje) na místech, kde už jsem jednou kradl.


THERE ARE MANY APPLES IN SKYRIM, BUT NO SKYRIM ON APPLE. Muhehe.
Dočítal som sa, že ak hrdina vyzbiera predmety v nejakom dungeone, vyleze z neho von a vráti sa zas naspäť, v truhlicách sa objavia nové predmety. Fuj, Todde!
Pozor, z lingvistického hlediska dochází k posunu formy, ale význam(1) zůstává stejný.

Růžové brýle = rose colored glasses

což mi osobně přijde jako méně jasné, protože "rose" může znamenat barva růže - a ty jsou i rudě červené a nebo i žluté. A i "rose" jako barva(2) (ekvivalent v češtině nemáme, co ?) může mít více podob, od těžce žůžové po tmavší červeň.

Zdroj:
(1)http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1226896
(2)http://en.wikipedia.org/wiki/Rose_(color)


A máte to rádoby vědecky a v rádoby wiki stylu :-)
Řekl bych, že u TES série to je relativně známá kolize zábavnosti hraní (trvající celé týdny) a celkové nekonzistentnosti (jednotlivé složky do sebe zapadají přinejlepším skřípavě). Hraní je tedy velmi dlouhou dobu velká zábava, o to větší je ale asi zklamání při celkovém dojmu.
Ale taky mě to už napadlo. Skyrim - hra nasazující růžové brýle. Ale tak pokud to hra dokáže a já jsem spokojený, tak proč ne. Koneckonců, Skyrim všude po světě sbírá ocenění a průměrné hodnocení 85-95%.

Tak buď většina hodnotících má růžové brýle, nebo jsou placeni, nebo je ta hra fakt dobrá.

/END OF DISCUSSION, 'cause there's nothing else to discuss.
No tak to snad ne. Demagogie je pěkná disciplína, to jsem věděl už dřív.

Plést sem Mafii a GTA je totální zhovadilost. Asi nemá cenu se na této úrovni dál dohadovat.
Nikdy jsem nehrál hru ze série Gothic, tak tam není - nemůžu s ní srovnávat, protože o ní nic nevím. Pamatuji si, že tenkrát jsme byli na střední lidé, co měli rádi Gohtic a druzí co měli rádi TES. Já se dostal k těm TES, kde jsem zůstal.

Dobrý postřeh, Mafie, G. a GTA nejsou na stejné úrovni. Ve všech třech světech můžeš jezdit po kilometrech ulic a plnit nějaké úkoly. Ale obrovsky se liší v tom, kolik věcí jde dělat. Mnou jmenované hry ? Ve všech toho jde dělat hodně. všechny mají velký svět na prozkoumávání.

Každou ze jmenovaných her jsem hrál dlouho a každou mám rád, pro trochu jiné věci. Nehodnotím Skyrim dobře proto, že mám F3/FNV/OBL/MOR za skělé hry. Hodnotím proto, že mě baví.
Grey_fox: Nepřekrucuj to, dobře víš, o co jde. Nošení růžových brýlí je hodnocení hry pouze na základě podobného konceptu. Ačkoliv obsahově a kvalitativně jsou úplně jinde...

Se divím, že tam třeba není takový Gothic 3...? Nebo mi budeš ještě tvrdit, že je Mafia, Godfather a GTA jsou na stejné úrovni, jenom proto, že fungují na stejném principu? Uh, ok. Nemám co dodat.
Absolutně odlišné jsou hry Pong a třeba Deus Ex - Human Revolution. Pozor s absolutními srovnáváními tedy. V tomhle kontextu jsou tyto hry dost podobné.

Skyrim a Brány Skeldalu, to jsou spíš dost odlišné hry, ale ty co jsem jmenoval ? Filosofii mají stejnou.
Dávat dohromady hry, které jsou založené na naprosto, ale naprosto stejném konceptu je nošení růžových brýlí?

Víš jistě, že chápeš význam toho pojmu?
Ty dialogy, ty dialogy. Proč už v Bethesdě nenajmou někoho, kdo umí alespoň trochu psát. Pak by to byla úžasná hra.
Jednoduché dotazy:
- Je zde nějaká bedna, ve které je něco hodnotného? Nemyslím ty useles očarované věci typu o 20% levnější sesílání té nebo makové magie.
- Je s každou lokací na mapě svázaný nějaký (jakýkoliv) quest?

Marty McFly: Ještě jednou se zamysli nad tím, cos právě naspal. Odpoveď snad najdeš=)

Grey_fox: Sry, ale kopat do jedné hromady právě dole zmiňované hry... To je trošku úsměvné=) Každý kousek je absolutně odlišný, to že jsou v otevřeném prostředí vůbec nic neznamená. Aspoň teda pro někoho, kdo nenosí růžové brýle.
Jasně, protože se mu líbí jediný opravdu sandboxový RPG poslední doby, tak mu chybí nadhled...

Otázka vkusu je... ale radši nic.
Říká člověk co tyhle hry moc nemá rád (hlavně F3) ?

Nadhled a nebo (a to mi přijde jako logičtější řešení) - všechny tyhle hry jsou si podobné, takže se mi líbí ten základ, co je tvoří, otevřenost atd. - o tom už jsme tady propsali desítky stránek.
V pohodě. Druhej život, to sedí - i já sám jsem fascinován tím, že mě to tak nadchlo. Většina her mě po týdnu-dvou přestane bavit. Nejdéle (kromě Skyrimu) zatím vydržel Morrowind, Fallout 3 a Fallout New Vegas. Oblivion ani tak moc ne, i když taky to bylo pár desítek hodin. Zajímavé, všechny hry jsou tak nějak "stejné".
Aha, takže tam máš víceméně druhej život:-)

No já jsem třeba byl včera docela fascinován poměrně rozsáhlýma možnostma alchymie.

At je ta hra jakákoliv, naprosto unikátní rozsáhlost ve všech ohledech jí určitě upřít nejde...

Každopádně dík za odpověď;-)

Těžko zodpověditelné. Trávím totiž čas tím, že střídám několik druhů činností:

0)Lootování všech věcí, které sbírám
1)Průzkum nových měst/vesniček, vybrání všech 0) v nich
2)Běhání po mapě k nové černé ikonce => objevení. Ze začátku jsem do každé nové jeskyně hned lezl, ale teď už je spíš jen odkrývám pro pozdější použití
3)Občas se vrhnu a udělám pár questů. Běhal jsem světem a nabíral co se dalo, neplnil a tak teď mám 50 questů na dokončení a stejné množství MISCELLANOUS. Označil jsem si je všechny jako aktivní a tak stačí jen někam zaběhnout na mapě.

... ze začátku jsem questy vůbec nesbíral/neplnil, tak jsem pár desítek hodin probíhal svět jen tak, vybíjel jeskyně a úkryty ... teď musím některé jeskyně čistit znova, tentokrát questově. To mě docela naštvalo

4)Zřídka si do toho všeho stříhnu hlavní quest linii. Nechci jí zatím dohrát, protože vím, že by to už nebylo ono (i když vše bude stejné, můj pocit ne).
5)Na vylézání hor nepoužívám TCL (jsou i tací), tak snaha o nalezení příznivého volného vektoru také zabere nějaký čas. Ale radost z toho, že jsem na hru vyzrál a vyběhl na kopec jinak než jak bych měl potěší.


Teď jsem třeba sednul a běžel od Windhelmu objevit dvě farmy, vykradl jsem co jsem mohl (+ 15 wheat za baráčky), potom se rozběhl do kopců na jih. Našel Boethiaca svatyni a googloval jsem, co přesně znamená zabít někoho nevinného. Rozhodl jsem se, že moje přesvědčení mi nebrání ten quest vzít a tak jsem ho přijal a odložil na později. Šel jsem dál na jih, všiml si orkského oppida a dostal jsem se k němu zezhora. Obchodoval jsem s alchymistkou, s kovářem, navštívil sklep, ukradl vše zajímavé a vytěžil všechny ebony žíly. Pak jsem se vydal zas na jih, chtěl jsem prozkoumávat východní okraj mapy. Našel vymlácenou strážní věž, jeskyni s pár quest itemy, narazil na souboj kouzelníků a napadlo mě pár medvědů. Tohle celé mi trvalo zhruba hodinku-dvě.
Marty: Jak jsi na tom po tolika hodinách s levelama/průzkumem světa/motivací co dál? Já jsem tam naflákal zhruba 100vku a docela mě to přestalo bavit, i když jsem měl prozkoumanou slabou půlku skyrimu.

BTW Ted jsem to rozehrál znovu za sneaky charactera a baví mě to o dost víc. Možná je to změnou ze stereotypu, ale ten thieves guild je imho mnohem zajímavější než např. winterhold nebo companions.
Ale tohle už nebylo vtipné, Wuwu. Jen párkrát v životě mě hra nadchla tak silně, jako právě Skyrim, tak si to užívám. Vztah s přítelkyní se mi zdá silnější, než kdy dřív, život jde fajn - no zkrátka proč nehrát.
To ja musim potvrdit,ze jsem lůzr. Moje uchylka tkvi v tom,ze jsem nasranej,kdyz mam lockpicky pod 100. Me by zajimalo,co bys delal ty. Jestli jen stoupnes od kompu - udelas dve kolecka a v uklidneni si sednes zpatky s tim,ze to nejak pujde.
Ale znáš přeci to meme. Není tak profláklé jako to s tím arrow&knee, ale - Skyrim dělá z lidí kleptomany. Jsou určité předměty (asi 20-30) které sbírám + přisady. No a když vyházím ty největší dospod (bubny, loutny, ingoty ...) a navrch přidám ty největší přísady, tak to vytvoří toto:

2. pokus
http://i44.tinypic.com/208ad5e.jpg

Což je maximum, čeho jsem teď dosáhl. Pak jsem tam vhodil 690 solí, kupička vybuchla, chvíli předměty letěly a pak se to zaseklo. Víc asi nedosáhnu.


Ne ale vážně, ono není těžké nasbírat tolik předmětů. Na mrkve, zelí, brambory seru, beru jen jablka. Blbé bylo, že když jsem to takhle vyhazoval, některé předměty to stackovalo. Dragon Bones, Dragon Hides, Burned Books (těch mám přes 700) to dalo to dvou hromádek ... tak asi tak.
Marty McFly: Jo, tohle s konzolí taky umím. A teď to nechápej tak, že ti nevěřím, ale princip...
OK, chtěl jsem vám udělat screen z té maličké místnosti ve Whiterunu. Vyhodil jsem tam 1050 zelených, 1050 červených jablek a k tomu ještě tak 10.000 přísad a 10.000 v předmětech z kategorie MISC. Inu, co se dalo čekat - zaseklo mi to počítač. Naposled co si pamatuji jsem byl po kolena v itemech :-)
To je stejně nekonečnej paradox...steam verze hry se dá koupit všude možně (uk.gamesplanet, greenmangaming..) kromě steamu. Fakt veselý :-).
Docela by mne zajímalo zda je to nekompetentnost bethesdy, nebo záměr (např, dohoda s cenegou nebo tak). Ale platí to i v Polsku a možná dalších zemích central europe, není to jen u nás.
Steam můžete přepínat do cizích verzí přidáním parametru ?cc=KOD-ZEME, třeba ?cc=cz, na konec url (víceméně).

Momentálně žádná nově vydaná hra od ZeiMaxu není u nás dostupná skrze Steam.