Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (17.01.2012 15:00): Tak jsem to tvoje nastavení zkoušel. Stíny jsou asi mírně zubatější, ale rozhodně nejsou síťované, tak jak je máš na tom obrázku. Zkus zkusit hledat jinde.
@Chark (17.01.2012 14:21): Díky, přesně to co jsem čekal. Řádek iBlurDeferredShadowMask= máš na 5.

Kdybys měl čas... Zkus nahodit tento ini (zálohuj svůj) a skus se porozhlídnout v interiérech. Měl bys tam mít stíny od světel (oheň v krbu atp.). Jak ty stíny vypadají, to by mě zajímalo.
@Say (16.01.2012 21:49): Taky jsem se díval na stín u ohně. Ty stíny jsou jak přes sítko. Mně to funguje normálně. Moje nastavení: vyhlazování a anisocosi filtrování oboje vypnuto, kvalita textur, radiálního rozostření, stínů a množství trosek - vše vysoká. FXAA nezaškrtnuté.
Grafika Radeon HD 5650 1gb ram.
AHA! :-D Já se díval na stín u toho ohně a říkal si, co je na něm zvláštní... ;-)
Zvláštní. Mám ve Skyrimu odehraných několik desítek hodin a stínů jsem si ještě nevšiml... ale toho, že to čas od času sekne celý komp, toho jsem si už všimnout stačil. Tohle je proti tomu divný "problém". :-)
Já bohužel vím o čem Say mluví, na těch screenech to tam moc vidět není, ale když je to ve hře, tak si toho všimneš.
Sayi, Sayi - co to tu řešíš? Já na těch screenech nenašel nic špatného! :-D (ani rozdílného mezi sebou navzájem) To to hraješ s lupou nebo co? :-)
Prosím prosím... Ti z vás, kteří nemáte pixelkované stíny, podívejte se do SkyrimPrefs.ini, konkrétně na řádek iBlurDeferredShadowMask= a napište mi, co tam máte za hodnoty (mělo by to být v rozmezí 0-32).

Snažím se přijít na to, jestli je tento engine opravdu tak blbě udělaný, že se stíny musí maskovat touhle rozostřovací funkcí, nebo existuje nějaký způsob, jak mít ostré stíny bez hnusného rozpixelkování.

Díky.
Hele to se fakt nikde nedá za určitej vyžší peněžní obnost restartovat perky?
Stále se neví, kdy Bethesda vydá Construction set? Byla řeč o lednu, ale půlka měsíce pryč a zatím jsem nepostřehl žádné info.
@Grey_fox (07.01.2012 08:23): No já nevím... Jakožto lučištník (kde mám plížení jako sekundární záležitost) se mi ten sneak hodí. Krity a 3 násobný dmg za to, že mě nevidí vesměs na jakoukoli vzdálenost se hodí...
@Say (07.01.2012 02:08): Já zvolil třetí. Ono to bylo teda hlavně omylem, protože jsem nějak blbě někam stoupnul, ale později se ukázalo, že ten lifedrain je docela parádní. Navíc pokud hraješ za sneaka, tak bys měl uvažovat o alchymii, kde není moc problém uvařit si tři prdele lektvarů neviditelnosti.

Nemluvě o tom, že od určitýho levelu sneaku je character stejně v podstatě neviditelnej.
Jakou roli Nightingale jste zvolili?

Jde o poslední quest v gildě zlodějů, kde vracíte paklíč (a co kdybych si ho nechal, otevře mi opravdu všechny dveře?) a pak si vybíráte ze tří rolí... Na Skyrim wiki píšou:

Agent of Shadow (Crescent Moon) - Use this power to be invisible for 2 minutes while sneaking.
Agent of Subterfuge (Half Moon) - Use this power to cause all nearby enemies to fight each other for 30 seconds.
Agent of Strife (Full Moon) - Use this power to invoke a powerful life-drain effect.


Tak váhám mezi prvním a třetím.
@Abel (06.01.2012 16:29): Blbé je, že z nuly sa na poloboha vypracovávali aj všetky monštrá. Keď nabušeného Nerevarina na dvadsiatej úrovni prepadla skupina polobožských Level Scale (tm) Cliff Racerov, uklovali ho.
@Grey_fox (06.01.2012 16:20): Faktem je, že v Morrowindu měl člověk pocit, že se vypracovává z nuly až na pozici poloboha. Přičemž to do příběhu i okolí slušně zapadalo. Tohle se mi taky líbilo.
Tak amerika vůbec...

Jinak docela příjemná analogie (spoiler pro ty, co nehráli morrowind a skyrim): V morrowindu se člověk plahočí jak otrok po celým světě, aby mohl zabít boha, shání speciální zbraně a bůhvíco. Ve Skyrimu sedne na draka, hupne do portálu směr nebe, dvakrát sekne a "in your face sucker!" Dneska je to ještě docela v klidu, ale pokud to tak půjde dál...
@Say (06.01.2012 15:29): Tak Morrowind je primárně PC hra (ikdyž tedy vyšel i na XBox) a je to na něm vidět, z hlediska ovládacích prvků je pro mě taky nej. To prostředí mi ale moc nesedí, připadal jsem si tam pořád jako v nějaké měsíční krajině. To pěkná příroda Oblivionu a zasněžené hory Skyrimu mi sedí víc a dovoluje mi to i víc se do toho světa ponořit.
@Grey_fox (06.01.2012 14:49): Asi je faktem, že bych taky mohl klást na hry vyšší nároky - přeci jen je konkurence veliká a zrovna v tomhle případě je veliká škoda, že šel konkurenční Gothic tak do kytek. Risen podle mého nemá na to, aby Bethesdu vybičoval k lepším výkonům a nikdo jiný se do freeroaming RPG asi moc pouštět nebude, to už raději udělá výnosnější MMOčko. Takže se do budoucna trochu obávám stagnace, Skyrim je ale určitě nejlepším dílem ES (módy nepočítám) a to je pro mě srdcovka už od Areny, takže proto bych mu dal 100.
Jinak s tou reálností a logikou světa - je to západní RPG a mně osobně připadá, že Američan má trochu jiné požadavky než my. U nás chválíme Zaklínače za to, že jeho města a vesnice (v jedničce) vypadají hodně středověce, lidi se schovávají před deštěm atd. Americká hra zase sází na takový ten wau efekt (obrovské stavby, velké meče, každá ženská je topmodelka) a nějaká logika světa je jí putna. Tak to od ní prostě ani neočekávám. Tím ale neříkám, že bych nic nezměnil, ale buďme realisti i my:-)
@Abel (06.01.2012 10:26): Jasně, beru to:-) Jako před pár lety bych to bral úplně stejně, ale teď mi prostě vadí, že svět je naprosto nefunkční při použití logického uvažování (což je pochopitelně srovnávání se zkušenostmi z reality...), level scaling mi prostě vadí, protože RPG hraji abych se mohl nečemu vyrovnat, což tady není (a z hlediska principu to nezmění ani obtížnost), draci mi přijdou odfláknutí, i když můžou být doposud ve hrách nejlepší (jako opravdu se zamysleme - určitě to nešlo udělat jenom pár změnama líp?).

Jinak za kritikou Companions si stojím. Možná jsem hnidopich (pravděpodobně jo:-)), ale strašně mi tu (a to platí i v mnoha dalších případech) chybí použití logiky. Aspoň trošičku! Prosím! Na tyhle věci jsem prostě moc citlivej...

Ale tak i tak - většinu času jsem se hodně bavil, jenže čas od času mě něco tak praštilo do očí, až mi naskočily modráky...
@Grey_fox (05.01.2012 18:23): Rád bych reagoval na Tvůj komentář:-) Ono je totiž dost ošemetné přistupovat ke hrám tak, že je budeš srovnávat s realitou. Domů a lidí se Ti může ve městech zdát nelogicky málo, ale má to svůj důvod a tím je lepší hratelnost. Arena měla města s desítkami domů a komparzistů, ale najít tam něco bylo fakt na dlouho. Navíc už teď nadávám, když se musím ploužit přetížený s vycraftovanými věcmi k obchodníkovi, kdyby to mělo být ještě třikrát tak daleko, no to už by byl opruz.

Ta výtka ke Companions je dost hnidopišská, ale budiž - proč by někdo měl věřit fanatikům ze Silver Hand, kteří jsou zalezlí po různých opuštěných pevnostech, že zrovna tihle jsou vlkodlaci? Companions se usídlili kolem Skyforge ještě dřív, než tam vůbec stál Whiterun a následující stovky let zasvětili pomoci druhým. Proto si jich obyvatelé váží.

Věčné téma - level scalling. Někdo ho bere, někdo ne. Jinak bych řekl, že obtížnosti jsou tu daleko lépe udělané než v předchozích dílech - dej si to na nejtěžší a uvidíš, jestli nebudeš muset dost taktizovat.

Co se týče draků - spousta lidí se shoduje na tom, že jsou nejlépe zpracovaní, jak kdy ve hrách byli. Ano, mám na mysli i ve srovnání s BG a ostatními klasikami. Ono kdyby jen poletovali ve vzduchu, čistě melee charaktery by se staly rázem nepoužitelnými. Dragonrend by tu asi nebyl argumentem - spousta lidí po main questech vůbec nejde.

Jinak jsem rád, že je tu i koment nespokojeného hráče :-) Jen bych řekl, jak píšeš i v závěru, že je z něj cítit skepse, kterou tu zbytečně games.cz rozsévají svými bulvárními články.