Lákavé prostředí kultu vzývajícího lovecraftovské božstvo, sympatická estetika a strategický gameplay. Ve hře se stáváte vrchním knězem kultu uctívajícího Černoboha - krvavé božstvo, žádající si na konci každého ročního období lidskou obětinu.
Gameplay loop je velmi jednoduchý - před započetím každého období musíte vybrat zástupce každé z pěti rodin, který po následující tři měsíce bude vykonávat vaši vůli. Každá z rodin má na starosti jednu z pěti vlastností, na které musíte jako hlavní kněz dohlížet a starat se, aby neklesly pod určitou hodnotu. Rod Kegnni - Ignorace; Iosefka - Zápal; Cadwell - Disciplína; Efferson - Pokání; Blackborn - Poslušnost. Pro každý měsíc musíte vybrat jednoho až tři zástupce rodů a ti následně přidají body k vlastnostem podle toho, ke kterému rodu patří. Aby to ale nebylo jednoduché, každý obyvatel má také své vlastnosti, které je nutné během hry postupně odhalit, a každý rod si můžete z(ne)přátelit podle toho, jak vybíráte jejich zástupce. Na konci každého ročního období pak vyberete jednoho ze zástupců rodů jako oběť. Můžete vybrat kohokoli, ale Černoboh bude mít vždy speciální požadavky, které je dobré splnit, pokud jej chcete na konci hry úspěšně vyvolat.
Hru pak dále ovlivňují nemoce obyvatel, které je třeba léčit ve sklepeních, a náhodné události, jejichž výsledek můžete svými rozhodnutími přímo ovlivňovat.
Jak psal BINGMAN, The Shrouded Isle je tak opravdu v podstatě jen o hlídání čísel a jejich správné rovnováze. A to bohužel samo o sobě nestačí. Byť na jednorázové dokončení (zabralo mi asi 3 hodiny) je hra dobrá a poměrně zábavná, nedokážu si představit, že bych jí procházel několikráte znovu, abych objevil co nejvíce ze 7 možných konců. Na to v ní prostě není dost obsahu a byť ono vyvažování čísel může být výzvou, málo kdy jsem se zapotil natolik, aby mě hra dostatečně vtáhla a já se k ní chtěl vracet.
Lákavá premisa tedy nabízí dostačující zážitek, rozhodně ale nenaplňuje svůj potenciál.
3. bod herní výzvy 2024 (hardcore)
Gameplay loop je velmi jednoduchý - před započetím každého období musíte vybrat zástupce každé z pěti rodin, který po následující tři měsíce bude vykonávat vaši vůli. Každá z rodin má na starosti jednu z pěti vlastností, na které musíte jako hlavní kněz dohlížet a starat se, aby neklesly pod určitou hodnotu. Rod Kegnni - Ignorace; Iosefka - Zápal; Cadwell - Disciplína; Efferson - Pokání; Blackborn - Poslušnost. Pro každý měsíc musíte vybrat jednoho až tři zástupce rodů a ti následně přidají body k vlastnostem podle toho, ke kterému rodu patří. Aby to ale nebylo jednoduché, každý obyvatel má také své vlastnosti, které je nutné během hry postupně odhalit, a každý rod si můžete z(ne)přátelit podle toho, jak vybíráte jejich zástupce. Na konci každého ročního období pak vyberete jednoho ze zástupců rodů jako oběť. Můžete vybrat kohokoli, ale Černoboh bude mít vždy speciální požadavky, které je dobré splnit, pokud jej chcete na konci hry úspěšně vyvolat.
Hru pak dále ovlivňují nemoce obyvatel, které je třeba léčit ve sklepeních, a náhodné události, jejichž výsledek můžete svými rozhodnutími přímo ovlivňovat.
Jak psal BINGMAN, The Shrouded Isle je tak opravdu v podstatě jen o hlídání čísel a jejich správné rovnováze. A to bohužel samo o sobě nestačí. Byť na jednorázové dokončení (zabralo mi asi 3 hodiny) je hra dobrá a poměrně zábavná, nedokážu si představit, že bych jí procházel několikráte znovu, abych objevil co nejvíce ze 7 možných konců. Na to v ní prostě není dost obsahu a byť ono vyvažování čísel může být výzvou, málo kdy jsem se zapotil natolik, aby mě hra dostatečně vtáhla a já se k ní chtěl vracet.
Lákavá premisa tedy nabízí dostačující zážitek, rozhodně ale nenaplňuje svůj potenciál.
3. bod herní výzvy 2024 (hardcore)
Pro: vizuální styl, hudba, premisa (vedení kultu)
Proti: plytký a repetitivní gameplay