White Chamber jsem měl v předlouhém seznamu jednou si chci zahrát, ale na doporučení uživatele Red jsem tomu dal šanci hned. Grafika mě na obrázcích odrazovala, ale ve hře byla vlastně docela fajn, takový v dobrém smyslu návrat do devadesátek.
Hlavní devizou hry je příběh. Je to klasický survival horor na vesmírné lodi/stanici. Všichni jsou mrtví, vědec ze záznamů popisuje paranoiu, mrtvé a záhadný artefakt, který zkoumali. Hrdinka se probouzí se ztrátou paměti na stanici, kde nic nefunguje. A zatímco se pokouší zprovoznit některé systémy, stanice si žije vlastním život. Části se mění na pekelné výjevy plné krve, rozsekaných těl a příšerná zvěrstva
. Jsou tu halucinace, hrdinka v určitých situacích na vlastní kůži zažívá co sleduje na videu nebo za sklem. Kromě klasických věcí sbírá i části těl, v některých místech může zařvat a vy se dočkat jednoho z předčasných konců. A na konci přichází pěkný zvrat. Estetika toho všeho odkazuje někam ke krvavé psychedelii Harvesteru či Hell z devadesátek. Je tu ale pár mínusů.
1. Hrdinka a další postavy vypadají jak z anime, což se k námětu a grafickému ladění hry hodí jak pěst na oko.
2. Je to krátké, rychlé a hlavně příšerně neoriginální. Já podobné náměty nám rád, ale v podstatě totéž byl System Shock, nebo třeba Statsis o pár let později který ač mě herně štval z podobného námětu vydupal příběhově, atmosférou, zvraty a postavami maximum. Tohle jen tak rychle proklouzne po povrchu.
3. Samotná hratelnost. Hra se ovládá slušně, plníte celkem logické úkoly až na pár prasáren typu zrcadlo na monitor. Místnosti jsou sice bludištěm, než Vám dojde, že jich zas tolik není. Problém je pro mě nelinearita spojená se sbíráním karmy. Nikdo Vám neřekne, že tu něco jako karma je, nebýt návodu, tak tu černou tabuli vůbec nepochopím. A ty věci pro karmu, které jste splnili se také ve hře nedovíte; přičemž některé nedávají moc smysl (snížení karmy za přeseknutí drátu?). Díky jsem nakonec konzultoval návod víc než bych v podobné hře chtěl a musel - a bylo mi to houby platný. Ono totiž maximum karmy vede k "vtipnému" (čti dementnímu) konci, takže jsem si to zahrál ještě jednou... pro nejlepší konec vám stačí 3-5 bodů ze šesti. Nebýt návodu, tak by mě nějaké různé konce a nelinearita vůbec nenapadly a pravděpodobně bych se divil co je to za pitomý konec.
Každopádně celkem slušná hra, na freeware rozhodně stojí za vyzkoušení. Jen pokus chcete skutečný konec, tak doporučím návod zkonzultovat aspoň co se týče karma bodů.
Hlavní devizou hry je příběh. Je to klasický survival horor na vesmírné lodi/stanici. Všichni jsou mrtví, vědec ze záznamů popisuje paranoiu, mrtvé a záhadný artefakt, který zkoumali. Hrdinka se probouzí se ztrátou paměti na stanici, kde nic nefunguje. A zatímco se pokouší zprovoznit některé systémy, stanice si žije vlastním život. Části se mění na pekelné výjevy plné krve, rozsekaných těl a příšerná zvěrstva
. Jsou tu halucinace, hrdinka v určitých situacích na vlastní kůži zažívá co sleduje na videu nebo za sklem. Kromě klasických věcí sbírá i části těl, v některých místech může zařvat a vy se dočkat jednoho z předčasných konců. A na konci přichází pěkný zvrat. Estetika toho všeho odkazuje někam ke krvavé psychedelii Harvesteru či Hell z devadesátek. Je tu ale pár mínusů.
1. Hrdinka a další postavy vypadají jak z anime, což se k námětu a grafickému ladění hry hodí jak pěst na oko.
2. Je to krátké, rychlé a hlavně příšerně neoriginální. Já podobné náměty nám rád, ale v podstatě totéž byl System Shock, nebo třeba Statsis o pár let později který ač mě herně štval z podobného námětu vydupal příběhově, atmosférou, zvraty a postavami maximum. Tohle jen tak rychle proklouzne po povrchu.
3. Samotná hratelnost. Hra se ovládá slušně, plníte celkem logické úkoly až na pár prasáren typu zrcadlo na monitor. Místnosti jsou sice bludištěm, než Vám dojde, že jich zas tolik není. Problém je pro mě nelinearita spojená se sbíráním karmy. Nikdo Vám neřekne, že tu něco jako karma je, nebýt návodu, tak tu černou tabuli vůbec nepochopím. A ty věci pro karmu, které jste splnili se také ve hře nedovíte; přičemž některé nedávají moc smysl (snížení karmy za přeseknutí drátu?). Díky jsem nakonec konzultoval návod víc než bych v podobné hře chtěl a musel - a bylo mi to houby platný. Ono totiž maximum karmy vede k "vtipnému" (čti dementnímu) konci, takže jsem si to zahrál ještě jednou... pro nejlepší konec vám stačí 3-5 bodů ze šesti. Nebýt návodu, tak by mě nějaké různé konce a nelinearita vůbec nenapadly a pravděpodobně bych se divil co je to za pitomý konec.
Každopádně celkem slušná hra, na freeware rozhodně stojí za vyzkoušení. Jen pokus chcete skutečný konec, tak doporučím návod zkonzultovat aspoň co se týče karma bodů.
Pro: Atmosféra, závěrečná pointa, více konců. Jednoduché, zaměřené spíše na příběh než hádanky.