Strávit nějaký ten čas v osamění pod vlnami v otevřeném oceánu byl vskutku zajímavý zážitek. O hře jsem si zbytečně tolik nezjišťoval, abych měl nějaké to překvapení. Prvních 10 minut hry ve mne velké naděje nevzbuzovali, jakmile jsem se ale dostal přes nudnou walking simulator sekci konečně k ponorce, všechno začalo nabírat lepší směr.
Herní výzva 2024 - 1. Nemova říše (HC)
Odůvodnění: Celá hra se odehrává pod oceánem, kde hlavní postava cestuje pomocí ponorky.
Ponorka se ovládala dobře a simulace okolního prostředí, tedy oceánu byla po grafické stránce až po ozvučení taky parádní. Na indie poměry se jedná o vskutku podařenou práci. Otevřený svět je fajn prozkoumávat. Příběh mne taky dokázal navnadit a zajímalo mne, jak se vše bude vyvíjet. Hra mi jednoduše sedla...nebo to tak alespoň ty první cca 3 hodiny vypadalo.
Průzkum oceánu byl sice furt fajn, ale jak se postupně odkrýval příběh a mizelo to tajemno, kterým byl z počátku zahalený, začal u mě jednoduše upadat zájem. Netvrdím ale že by hra měla špatný příběh, to vůbec ne, jen jsem na něj asi zrovna nebyl naladěný.
Co dále nemůžu pochválit, jsou přítomné survival elementy. Respektive jak jsou zpracované. Hra nedokáže navodit ten správný nátlak na hráče při nedostatku surovin či předmětů. Když vylezete z ponorky a jdete plavat do vody, musíte si hlídat hladinu kyslíku v potápěčském obleku. Když začne docházet, musíte si ho doplnit kyslíkovou kapslí, kterou si můžete vyrobit nebo najít pohozenou v oceánu. Kyslík vám ale ubývá strašně pomalým tempem a kapslí je všude po oceánu strašný habaděj, takže si jich můžete nastřádat desítky a nikdy se nemusíte bát, že by jste se nedejbože někdy utopili. Když navíc vylezete z ponorky, tak při opětovném vlezení dovnitř ponorky se kyslík automaticky doplní. Podobnou situaci mají i ostatní předměty jako jsou světlice, miny nebo palivo do ponorky. Když něco z toho potřebujete, například v rámci příběhové úrovně, najdete to někde pohozené v okolí, abyste se zbytečně nezasekli. Díky těmto "protiopatřením" od autorů se ty survival prvky, včetně craftingu jeví jako úplně zbytečná mechanika.
Zbytečné to však zároveň není. Hra se zabývá tématem ochrany oceánů a tak sběr plastových odpadků, ze kterých potom vyrábíte předměty nutné k přežití, zde jistě má svoje místo. Vyplívá z toho tedy, že by hře velice prospělo, kdyby se všech předmětů po celém oceánu neválelo habaděj a hráč by tak měl motivaci si ty kyslíkové kapsle (a další předměty) vyrábět sám a zároveň s nimi třeba i efektivně nakládat.
Celkově jsem ze hry poměrně rozpačitý. Líbí se mi tématika ochrany oceánu a jeho prozkoumávání. Ovládání ponorky je taky na jedničku, do pozadí vždycky hraje zajímavý soundtrack a i hlavní postava mi byla poměrně sympatická. Na druhé straně hru strašně sráží fakt, že ve finále nenabízí žádnou výzvu, i když se tak zprvu může tvářit. Není zde ani žádná volba obtížnosti. Příběh mě ve finále taky moc neoslnil, ale na pár místech mě dokázal i příjemně překvapit. Suma sumárum, jedná se o lehce nadprůměrnou hru s originálním námětem avšak s pár nedotaženými mechanikami. Být tak více odladěná, doporučovala by se hra lépe, přesto jí ale mohu i tak doporučit.
Herní výzva 2024 - 1. Nemova říše (HC)
Odůvodnění: Celá hra se odehrává pod oceánem, kde hlavní postava cestuje pomocí ponorky.
Ponorka se ovládala dobře a simulace okolního prostředí, tedy oceánu byla po grafické stránce až po ozvučení taky parádní. Na indie poměry se jedná o vskutku podařenou práci. Otevřený svět je fajn prozkoumávat. Příběh mne taky dokázal navnadit a zajímalo mne, jak se vše bude vyvíjet. Hra mi jednoduše sedla...nebo to tak alespoň ty první cca 3 hodiny vypadalo.
Průzkum oceánu byl sice furt fajn, ale jak se postupně odkrýval příběh a mizelo to tajemno, kterým byl z počátku zahalený, začal u mě jednoduše upadat zájem. Netvrdím ale že by hra měla špatný příběh, to vůbec ne, jen jsem na něj asi zrovna nebyl naladěný.
Co dále nemůžu pochválit, jsou přítomné survival elementy. Respektive jak jsou zpracované. Hra nedokáže navodit ten správný nátlak na hráče při nedostatku surovin či předmětů. Když vylezete z ponorky a jdete plavat do vody, musíte si hlídat hladinu kyslíku v potápěčském obleku. Když začne docházet, musíte si ho doplnit kyslíkovou kapslí, kterou si můžete vyrobit nebo najít pohozenou v oceánu. Kyslík vám ale ubývá strašně pomalým tempem a kapslí je všude po oceánu strašný habaděj, takže si jich můžete nastřádat desítky a nikdy se nemusíte bát, že by jste se nedejbože někdy utopili. Když navíc vylezete z ponorky, tak při opětovném vlezení dovnitř ponorky se kyslík automaticky doplní. Podobnou situaci mají i ostatní předměty jako jsou světlice, miny nebo palivo do ponorky. Když něco z toho potřebujete, například v rámci příběhové úrovně, najdete to někde pohozené v okolí, abyste se zbytečně nezasekli. Díky těmto "protiopatřením" od autorů se ty survival prvky, včetně craftingu jeví jako úplně zbytečná mechanika.
Zbytečné to však zároveň není. Hra se zabývá tématem ochrany oceánů a tak sběr plastových odpadků, ze kterých potom vyrábíte předměty nutné k přežití, zde jistě má svoje místo. Vyplívá z toho tedy, že by hře velice prospělo, kdyby se všech předmětů po celém oceánu neválelo habaděj a hráč by tak měl motivaci si ty kyslíkové kapsle (a další předměty) vyrábět sám a zároveň s nimi třeba i efektivně nakládat.
Celkově jsem ze hry poměrně rozpačitý. Líbí se mi tématika ochrany oceánu a jeho prozkoumávání. Ovládání ponorky je taky na jedničku, do pozadí vždycky hraje zajímavý soundtrack a i hlavní postava mi byla poměrně sympatická. Na druhé straně hru strašně sráží fakt, že ve finále nenabízí žádnou výzvu, i když se tak zprvu může tvářit. Není zde ani žádná volba obtížnosti. Příběh mě ve finále taky moc neoslnil, ale na pár místech mě dokázal i příjemně překvapit. Suma sumárum, jedná se o lehce nadprůměrnou hru s originálním námětem avšak s pár nedotaženými mechanikami. Být tak více odladěná, doporučovala by se hra lépe, přesto jí ale mohu i tak doporučit.
Pro: Oceán a jeho prozkoumávání, ponorka a její ovládání, tématika ochrany oceánu
Proti: Nepříliš dobře zpracované survival elementy