Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

+Dobrovský je velký cestovatel, co v Africe už nějaký ten měsíc strávil, takže to asi nebyl dojem z doslechu.
Pár postřehů. Na XOS to nevypadá zle, rozhodně lépe než DIRT 4 a přitom hra zabírá méně místa na HDD. :)

Vývojáři docela hezky zapracovali na nasvícení, samozřejmě, že na Xbox One S je vidět degradace nejvíce na vegetaci, přesněji řečeno stromech v povzdálí ale celkově grafickou prezentac chválím, ikdyž... výhrady bych měl k autům, zdaleka nejsou tak detailní jako u konkurecne WRC, Dirt Rally.
Jízdní model ve finále není špatný, ukočírovat auto na silnici s Xbox Series ovladačem v ruce je kumšt. Brždění bez ABS je složité, člověk musí hodně předvídat.
Docela fajn je výběr tratí, které jsou zasazeny do trochu jiných lokací než u typické konkurence: WRC, Dirt Rally, což kvituji. Přeci jenom je to fajn změna.

S tím souvicí i potěšující fakt, že trať v Africe, konkrétně Keni má ten správný nádech, jak se rozplýval Pavel Dobrovský u první Far Cry, že tak jak hra prezentuje Afriku tak presně popisují domorodci, že ve skutečnosti vypadá, mám na mysli ten nádech do žlutohněda díky ostrému slunci a všudy přítomnému prachu.

I ostatní, ne rally tratě jsou zasezeny do úplně jiných míst než u Coodies rally her, a kdo by si nechtěl projet high climb v Rumunsku, kde místní diktátor nechal za socialismu postavit trať přes hory pro armádu, že? :)

WRC 10, Generation nebo Dirt Rally 1,2 jsou lepší hry, ale překvapivě mě to chytlo!
@speedevil (26.11.2023 17:55):  Milestone a vlastně i Kyloton jsou spíš menší studia, tam se dá očekávat že optimalizace nebude úplně ideální.
To já jedu stále pouze 60Hz, nic víc mi nesmí přes práh. Dokud nemám srovnání s vyšší obnovovací frekvencí tak mi těch 60Hz připadá jako pěkný obraz. Díky tomu vystačím s lowend pc, jen grafiku mám highend a vše mi jede hezky stabilně v pro mě plynulých 60 snímcích.

Videa z V-Rally jsou nahraná v OBSku, v něm jde maximum 1440p60, při vyšším rozlišení se obraz zasekává. Teď nedávno jsem zkoušel nahrávat přímo z ovladače AMD, s kodekem AVC ve 4K/60 krásně plynule s maximum přenosové rychlosti 100Mb/s, jen už je na kvalitě trochu znát komprese obrazu. Nvidia má myslím něco podobného jen to není přímo v ovladači, je nato zvlášť utilita.
@Kotilion (09.10.2023 19:23): Hezky jedeš. Já tuhle gamesu kdysi odsoudil hlavně kvuli grafice, ale to jsem ještě nechápal, že u her od Milestone a pak od Kylotonnu neznamená vyšší nastavená obnovovací frekvence taky lepší plynulost - normálně u jinejch her je nastavení 100Hz(fps) plynulejší než 60Hz(fps), což je podle mě logický a očekávaný, ne však u her od KT! - tady je plynulejší grafika při nastavení 60, než 100 (!?), takže když mam problém s tim, že je mi 60fps nepříjemný na oči, vynechat volbu 100 a jít na 120Hz(fps), tam už je plynulost OK, ovšem HW se zapotí a pokud nestíhá, je to pochopitelně horší.
*čim nahráváte videa z her? Zkoušel jsem přes MSI Afterburner, přes fraps, přes ten "nahrávač" zabudovanej ve Win10 a ani s různejma nastaveníma nevypadá konečný mp4 video plynule aspoň jako ala 60fps a blbě se na to kouká.
@Kotilion (12.10.2023 21:24): jasně, že mám, jezdím všechny závodní hry bez ABS. V mém případě jde o zvyk od dob Forza Motorsport 6 a split-screen, kde můj soupeř naopak jezdil s ABS on. Mám rád ruční práci bez asistentů, je to podobné jako když lítáš éro s fly-by-wire (F-16) nebo čistě hydraulickým řízením (F-4), to druhé se řídí jako Cadillac z sedmdesátek. :)

Jo, všiml jsem si, grafika okolí je překvapivě dobrá, a ano Sibiř vypadá k světu, sněhové vločky, zajímavé okolí, závodit mezi vlaky u nádraží není úplně běžné, jak píšeš úplně jiný feeling než Švédsko.
@Rapier (12.10.2023 15:51):  Nemáš náhodou vypnuty ABS ? to dělá u tyhle hry velkej rozdíl v brždění. S těma autama souhlasím nejsou nic moc, zvlášt když pár měsicu po V-Rally vyšlo Dirt2.0 a tam byly auta moc pěkně zpracovaný.

Siberie je nejkrásnější zasněžená krajina ze všech rally her.

Když to porovnám třeba se Švédskem v dirt 2.0 nebo i WRC10
Švédsko v obou hrách: 15km rovinatá krajina a zasněžená cesta monotonním lesem, kdy občas vyjedu z lesa abych hned nato zase zajel do lesa.

A mapa Siberie:  Obrovský údolí kde na jedné straně jsou majestátní zasněžený hory, z druhý strany údolí  vysoký rozeklaný skály. Uprostřed rozlehlá zasněžená planina s vesnicí, kde se kouří z komínů a kouř se drží nad vesnicí což vytváří dojem že tady fakt krutě mrzne. Údolím protéká zpola zamrzlá řeka, která teče kolem nádraží do velkého azurového jezera, kde je na půl zamrzlej ruskej ledoborec. Serpentinama jde vyjet na vysokej kopec kde přistává vrtulník, a při sjezdu z kopce dolů je hned několik míst kde je kouzelný výhled na celý údolí. Celá mapa je protkaná spoustou cest.

Takovej Dirt2.0 má sice ultra realistickou grafiku, autoři jí ale doslova vypatlali (v některých lokacích) na nudnou krajinu.
@Kotilion (11.10.2023 22:12): tak jsem tomu dal na XSX znovu šanci. Překvapivě grafika okolí na první pohled vypadá docela k světu, auta už jsou na tom ale mnohem hůře.
Zkusil jsem custom rally, tratě na Sibiři a v Malaysii, na max. obtížnost a mám pocit, že brzdy snad vůbec nefungují při vyšších rychlostech, ať jsem brzdil jak jsem brzdil, málokdy jsem to ubrzdil před překážkou. :)
@Rapier (11.10.2023 18:57): Auta ve V-Rally mají dobrou odezvu na povrch po kterým se jede, nemám pocit že by auto takzvaně plulo po trati. V rámci stejný výkonnostní kategorie a stejného náhonu jsou mezi vozy znatelný rozdíly v ovladatelnosti. Z her co jsi jmenoval to má asi nejblíž k WRC10, tady ale auta z vyšších kategorii brzděj i akcelerujou na jakýmkoliv povrchu přímo nadpozemsky, jinak se ale chovají docela uvěřitelně.

@Sasakr (11.10.2023 00:03): Díky :-), je snadný se to takhle naučit, ty tratě jsou friendly navržený
Nějak se od toho nemůžu odtrhnout, 40+ hodin za poslední tři týdny. Auta líp brzděj, líp držej stopu při smyku  než třeba WRC, ale úplná arkáda jako Dirt 5 to rozhodně není. Hra se dobře hraje na gamepadu. Na pc docela ucházející grafika s nádhernými sceneriemi. Rally map je 6, každá mapa je veliká cca 4x4 Km, s cca 30km tratí. A to je prostě na rally hru málo. Je to i největší vada V-Rally, že se nesoustředí čistě jen na rally. Jsou tu i další disciplíny, Extreme-Khana nuda, Buginy nuda atd.  Kdyby se vývojáři vyprdli na ty ostatní blbosti, mohlo bejt rally obsahu mnohem víc. Doufám že až dokutěj Test Drive, zase se pěkně vrátěj na rally píseček, protože rally uměj udělat zábavný.
Takhle je to tak 6 z 10
Před nějakou dobou jsem to v akci za cca 300 Kč zakoupil v kompletní edici na XSX. Zkusil jsem dát tomu šanci ale ne, tohle vážně nepůjde.

WRC 9/10 nebo Dirt 3-4/Dirt Rally 1-2 je proti tomu úplně jiná liga. Grafika nic moc s přihlédnutím k roku vydání (2018), fyzika je poněkud zvláštní. Škoda, přitom to kdysi byla populární závodní série.
@USER47 (22.12.2021 14:19): Ta synchronizace fyziky nebo jak se to jmenuje je u některejch WRC sérií a pamatuju si, že volba high byla pro plynulost grafiky lepší (při nějakym konkrétnim nastavení dalších parametrů grafiky hry), ale V-Rally tuhle volbu nemá.
*Tak jsem to zkusil, jestli by se to nedalo a fakt nedá. Grafika pro mě hnusná (možná tak před 10-15 rokama by mě zaujala). Optimalizace stojí taky za hovno - už to neni takovej průser jako když dělali rally hry Milestone, Kylotonn to trochu vylepšil, ale pořád to trochu smrdí milestoňáckou fušeřinou a víc jak 60Hz monitor tu neni potřeba, páč vyšší FPS ve hře (přímo související s obnov.frekvencí monitoru při Vsync) neznamená zlepšení plynulosti (!?), ale světe div se - je to ještě horší!.. nechápu, jak to ti kouzelníci z Milestone/Kylotonn dokázali. Jediná hra z jejich rally-série, kde když je nastaveno 100Hz Vsync, tak je to doopravdy plynulejší, než jen 60Hz, je hra WRC 7... a proto je to taky jediná hra z WRC série, kterou si zahraju rád. No a fyzika hry V-Rally4... neni to zábavný, spíš slušnej vopruz... ta akcelerace, brzdy, držení stopy při řízení, věnoval jsem tomu asi hodinu a nedokázal jsem vyhrát ani jeden závod na nejnižší obtížnost (no, spíš jsem končil poslední) - a to jsem dohrál např.Richard Burns Rally na klávesnici! No nevim, buď i ta fyzika hry stojí za vyliž prdel, nebo už jsem prostě starej, neohrabanej, bez hbitých prstíčků, že v tomhle rally nedokážu jezdit. Další hra, kterou si s radostí odpustim.
V-Rally jsem nehrál, ale WRC série od stejnýho studia má v nastavení možnost low/high synchronizace fyziky. Low je míň náročný na hardware, ale je to nějak navázaný právě na framerate hry, zatímco high je klasicky nezávislý. Checknul bych, zda něco takovýho nemáš nastavený ve V-Rally.
Tak jsem tomu věnoval něco přes 10 hodin a také to vzdávám. Bohužel podoba kariéry není moc motivující a výkyvy obtížnosti z toho dělají frustrující záležitost.

Jinak mi přijde, že to má nějaký problém s fyzikou. I když je framerate ok, framepacing ok a podle všeho VRR funguje, hra vypadá sekaně. A asi mi došlo, v čem je problém. Totiž když auto přijíždí v animačce na start, seká se, i když zbytek scény vypadá ok. A v závodě se pak střídají chvíle plynulosti s chvílemi sekání. Podle mě se auto v prostoru umí chovat plynule jen při nějakém konkrétním FPS nebo rozsahu FPS. A když na takovéhle auto nasadíte kameru, tak se pak logicky začne při špatných FPS sekat celá scéna. Nevím, jen moje teorie.
Hra, která mi umožní hrát si na Nárožnýho (rozuměj nabídne mi Alpine A110 v modré)? No tak to beru :-D
Vykrádá to Codies množstvím disciplín (rally, do vrchu, buggyny, gymkhana atd.), ale má to trochu béčkovej feel. Zvláštní je grafika - některé tratě vypadají fakt jak z roku 2010 přinejlepším, ale třeba Detroid vypadá skvěle. Moc se to ale nehýbe. Čekal bych, že s RX580 ve 1440 dám 60 s přehledem, a ono to leze klidně k 45 a celkem to tam i zůstává. DRS je jako položka v menu ale podle mě nic nedělá. Po prvních pár závodech ale dojmy pozitivní. Je třeba brzdit hodně před zatáčkou, aby se člověk nerozsekal. Rozhodně menší arkáda, než třeba Dirt 2.