Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Vietcong trochu změnil styl. Místo komornější a spíše partyzánské akce se z něho stala zběsilá akce. Takový crossover mezi Brothers in Arms a Call of Duty. Vývojáři z Pterodonu asi měli pocit, že by měli jít s dobou a následovat moderní trendy. Musím říct, že mi to nevadilo. Tenhle styl stříleček mám rád. Je to zběsilé, na nic si to nehraje a když se k tomu přidá dobrý pocit ze střelby, tak už nic jiného ani nepotřebuji.

Samotná akce je v druhém Vietcongu zpracovaná skvěle. Zbraně jsou tak akorát přesné, perfektně ozvučené a celkově se skvěle chovají. Na zabití nepřítele vám stačí pár dobře mířených ran. Do nepřátel nemusíte sázet celý zásobník. Jde tu jen o rychlou reakci. Okamžité a přesné míření. Z džungle se hra přesunula do města, což mě osobně vůbec nevadí. Dobývání domu od domu bylo hodně zábavné. K dokonalosti už mi chyběla jen lepší AI. Nepřátelé jsou hrozně pasivní. Skrčí se za barikádu a ani se nehnou. Že by třeba hodili granát nebo se snažili trochu měnit pozice je ani nenapadne. Zato jsou hodně pohotoví a přesní.

Kdyby spolubojovníci neuměli léčit a valit nové náboje (je jedno do jaké zbraně, v báglu má všechno), byli by úplně k ničemu. Spíš na obtíž. Jejich největší zlozvyk je totiž lézt vám do palebné trajektorie. Několikrát se mi stalo, že jsem střílel a najednou z ničeho nic mi tam vlezl. Já ho odbouchl do hlavy a game over. Hra je to hodně krátká. Jako, že fakt hodně krátká. Četl jsem si o tom už předem a řekl si, že to teda dám alespoň na těžkou obtížnost, abych si tím prodloužil herní dobu. Bohužel se kýžený efekt nedostavil. Hra je pořád stejně krátká. Jen je k tomu ještě frustrující. Už skoro na konci mě to tak štvalo, že jsem to radši rozjel znova na normal. Nepomohou ani checkpointy, které bych ve hře, která nevyšla na konzole, nečekal.

Náplast v podobě druhé kampaně za vietcong také moc hrací doby nepřinese. Je to škoda, protože jsem se celou dobu skvěle bavil. Hra se posunula do mainstreamu tehdejší dobrý. Zatraceně zábavnému mainstreamu. Plného klišé a stacionárních kulometů.

"Parťák"

Pro: zpracování zbraní, pocit ze střelby, dobývání města, poctivá akce která nenudí

Proti: hodně krátké, společníci na obtíž, příliš pasivní UI

+26
  • PC 50
Druhý Vietcong nejde nesrovnávat s jedničkou. Překvapivě jde o úplně odlišné hry, a kdyby toto pokračování nejlepší FPS z Vietnamu vůbec nevzniklo, moc velká škoda by to nebyla. Ne že by si Vietcong pokračování nezasloužil, ale určitě ne v takovéto formě.

Daniel Boone je strašně nesympatický hlavní hrdina a Hawkinsovi (jež se zde také na chvilku objeví) nesahá ani po kotníky. Začátek hry v bordelu je jednou z nejlepších částí US kampaně, ale pak se vše začíná kazit.

Nemám nic proti městskému prostředí, a kdyby se střídalo tak půl na půl s džunglí, bylo by vše v pořádku. Do džungle jsem se však dostal až ve skvělé kampani s Mai Van Minhem, která je skvěle provázaná s tou primární, ale je bohužel velmi krátká.

Krátká je i singleplayerová kampaň celkově, protože mi zabrala asi tři nebo čtyři hodiny plus vietnamská část hodinu maximálně dvě, a to jsem se samozřejmě jako vždy loudal. Zatímco na jedničku mám stále řadu vzpomínek, dvojka se mi téměř celá z paměti vymazala nedlouho po dohrání a nemám důvod se k ní někdy v budoucnu vracet.

Pro: vietnamská kampaň, bordel

Proti: nesympatický hlavní hrdina, jen město, krátké

+28
  • PC 70
Zatímco jednička Vietcongu udělala díru do světa, dvojka je braná jako strašný průser a tak si zase zahraju na ďáblova advokáta a budu tvrdit, že to tak hrozné není.

Příběhově je to nastejno jak v prvním díle - prostě parta vojáků a jejich mise při boji proti Vietcongu, přičemž je doprovázen i nějakými nezajímavými animacemi. Někde po cestě se ale ztratila veškerá atmosféra prvního dílu, veškerý pocit zbytečnosti Vašeho snažení a také zajímavé charaktery. Místo nich jsou tu paňácové, jejichž jména si už teď nepamatuju. Zůstala vulgarita a peprné nadávky a autoři to ozvláštnili i jednou šlapkou na začátku, celkem zbytečně.

Graficky to není žádný zázrak, ale ani průšvih, grafika šla trošku nahoru, samozřejmě špička roku 2005 jako Quake 4 byla úplně jinde, ale lokace jsou vymodelovány slušně.

Jinak tvůrci čerpali z prvního dílu jak se dalo. Takže tu je opět komando které se dá ovládat (mnohem jednodušeji) s medikem a ženistou. Nechybí tu lékárničky, zbraně zůstaly prakticky totožné, ale zmizelo sbírání vtipných intelů od nepřátel i obírání jejich mrtvol. Rovněž i nepřátelé jsou totožní, prostě kongové, kteří se umí slušně krýt, přebíhat, rozprchnout se při hození granátu či čekat připraveni za dveřmi.

Největším průšvihem je pro většinu lidí zásadní změna a to přesun z džungle do města. Ona ta džungle byla vymodelována v jedničce skvěle, ztratili jste se raz dva a tak nějak to mělo atmosféru těch válečných film o Vietnamu. Tady se celý děj odehrává ve městě a stává se z toho obyčejná střílečka, celkem dost koridorová.

Jenže jako taková mě zkrátka bavila. Budete dobývat domy, čistit ulice dům od domu, občas hledat okliku a bojovat se všudypřítomnými ťamany. Ti se skrývají v oknech, na střechách, občas za dveřmi, takže Vám občas cestu vyčistí tank, jindy musíte obsadit nějakou statickou zbraň a zažijete i zajímavou jízdu lodí. Vše končí naprosto parádním dobýváním císařského paláce, takhle si představuji skvělou poslední misi 3D akce. Boje ve městě jsou možná trošku lehčí než v džungli, ale i tak je to občas záhul.

Hlavním průšvihem tak zůstává délka hry, protože 13 misí dohrajete zhruba za 6 hodin, navíc tři z té třináctky jsou pouze povídací. Mise jsou mnohem kratší než v jedničce a zajímavý "datadisk" tj. kampaň za Vietcong skončí po hodině dříve než pořádně začne.

Resumé? Druhý díl je brutálně zkrácený, mise jsou krátké bez nějakých zajímavých úkolů, všechno je zjednodušené a změnou prostředí přišla hra o atmosféru. Zkrátka městská akce, která nemá s jedničkou skoro nic společného a vznikla evidentně pro prachy... jenže ta samotná akce mě bavila na výbornou a o to v 3D akcích jde hlavně.

Pro: Systém zbraní a spolubojovníků z jedničky, při čištění města jsem se skvěle bavil.

Proti: Příliš krátké, zjednodušené, bez atmosféry.

+17
  • PC 60
Po famozni praci na prvnim dilu a o neco horsi na navazujicich datadiscich prislo s vydanim Vietcong 2 obrovske rozcarovani. Hra naprosto ztratila atmosferu puvodni hry. Nemyslim si, ze by byl hlavnim duvodem jen presun bojiste z dzungle do mesta. Duvodu je vic. Hra byla ve sve dobe spatne optimalizovana, graficky minimalne vylepsena, omacka v podobe brifinku, vyberu zbrani, treninku byla znacne odflaknuta, stejne jako vas tym, hecovani vasich clenu mezi sebou, velitelem a podobne. Secteno a podtrzeno hra pusobila neslane, nemastne a spichnuta horkou jehlou bez emoci. Nevytrhla ji ani kampan za protistranu o ctyrech misich. Samotna americka citala 8 misi. Zlepseni se dockal multiplayer, kde jste mohli vyuzivat i vojenskou techniku, i kdyz v omezene mire. Kvalitou rozhodne potesi obtiznost, ktera sice byla lehci, nez v predchozich dilech, ale stale na velmi vysokem stupni. Celkove ale znacne rozporuplny dojem a bohuzel i pocit z nastavovane kase.

Pro: hrajete za obe strany, vojenska technika v multiplayeru, obtiznost stale na vysoke urovni

Proti: neoptimalizovano, nulovy graficky posun, odflaknuty interface a briefinky pred misi, o neco horsi hudebni doprovod

+15
  • PC 40
"Roztřílím ti prdel zmrde!" "Zabiju! Zabiju! Zabiju!" "Svině! Zabiju všechny!"

Tak tyto již dnes kultovní fráze Hawkinsových kolegů bych velice taktně pronesl do xichtu novým bossům z 2K. Nevěřím tomu, že by Pterodon z něčeho jako VC udělal dobrovolně takovou patlaninu. Věřte tomu či ne, ale VC2 jsem poprvé spustil teprve včera. Po takřka deseti letech. Měl jsem k tomu své důvody. Jednak jsem z doslechu věděl, že VC2 nesplnil očekávání a též jsem na to v té době neměl dostatečně výkonnou mašinu.

Kdyby tato hra nenesla jméno jedné z našich nejlepších her, nikdo z nás by nevěděl, co to vlastně hrajeme. Skvělá atmosféra a pocit napětí je fuč. Nahradilo ho jen tupé střelení do ještě tupějších nepřátel. Pohlcující design tropické džungle tu pro změnu zaskočily šedivý ulice s hranatejma věcma po stranách oné ulice.... že by domy? Naprosto zmizel respekt z nepřátel. Hra se nesmírně zjednodušila. V jedničce jedna dávka z AKčka nebo dvě rány z pušky.... kaput. Tady? Tady má prdel přijímala olovo více než vstřícně. Opatrný plížení nebo krytí? Ha. Tady mi v mnoha případech stačilo jen jít dopředu a držet prst na spoušti. Vůbec nebyl problém naběhnout do skupinky nepřátel a všechny je s trochou námahy pokosit. Možná bych mohl VC2 nazvat
Vietcong 2: The Wrath of Rambo's angry brother first blood part deux.

Český dabing je tu nehorázně odfláklej. Jeden herec tu dabuje hned několik postav a to bez toho, aniž by se snažil alespoň trochu změnit hlas (copak 2K nedalo Pterodonu rozpočet na najmutí více než 5 herců?). Postavy se v dialozích přeřvávají navzájem, takže často nelze slyšet týpka, co s váma vede hovor.
Parťáci mi byli lidově řečeno u zádele. Absolutně nezajímavý a bez charakteru. Nhute, Crockere, Deforte, Bronsone, Hornstere.... Vraťte se mi.

Grafika je divná. Zbraně ztratily veškerý detaily z jedničky. Střelba z nich je průměrná a ne moc záživná. Zbytečná ragdoll fyzika, jejíž účelem bylo akorát zatěžovat procesor, vypadá směšně a předimenzovaně.

Pozitivní věci - Hudba, docela "chytrý" spolubojovníci, kampaň za druhou stranu. To je asi všechno. Vlastně ne. VC2 mě/nás upozornil na to, abych si více vážil Jedničky, které jsem po zahrání této Vietnamské šlichty odpustil její chyby.

Vietcong 2 AKA "Vietcong 2: The Wrath of Rambo's angry brother first blood part deux." je silně podprůměrná střílečka, jenž vypadá, zní a funguje jako ukrajinská budgetovka. Česká ostuda, která (díky strýčku Ho) zůstala zapomenuta.

Pro: Začal jsem si více vážit originálu, hudba, camea z jedničky.

Proti: Afmosféra, design, grafika, ozvučení, diagnoza AI "imbecilní" dabing, kouzlo pryč....

+29
  • PC 55
První díl byl skvělý, dodnes u něho trávím spoustu času navzdory jeho prošlé životnosti. Her na téma "vietnamská válka" není moc, což nasvědčuje tomu, že když někdo udělá pořádnou a strhující hru, tak je za vodou.
Druhý díl je ale bohužel paskvil a nedivil bych se, kdyby se nějaký hráč za to styděl.
Engin je ubohý(ovládání, grafika(na tu dobu ještě super) a ostatní věci jsou na klečením nad záchodovou mísou).
Příběh? On nějaký je? Nevšiml jsem si ...

Pterodon se snažil přijít s něčím novým, snažili se vytvořit boje ve městě Hue. Otevřeně prohlásím(a to aby mě klidně vynadali žluťáci), je to hnus, první kolo za amíky se ještě dá, potkáme Hawkinse a prohodíme pár slov, bránění základny taky se dá, nějaké setkání s Rosenfieldem je fajn(hlavně je fajn potkat staré kabarety co to s vámi táhli v jedničce). Od druhé mise začínají muka a opravdu velmi odfláknutá hra... - když ještě dodám, že se snažili udělat dvě kampaně, načež ta za Vietcong je ďábelsky krátká(nějakých 5 misí) a totálně bez nějakého velkého příběhu do kterého by se hráč vžil a strávil by u toho dost času = nemá ani cenu hrát a všechno to navazuje na US Army Campaign

Postavy stojí za vyližkapsu (kdyby tam byl opět Hawkins nebo Defort či můj oblíbenec Hornster, tak bych tomu klidně dal nad 70%), příběh taky a v originální hře mi ještě do cutscén mluví anglicky bez možnosti nastavení titulků, že by fejl?

Umělá inteligence je na dostatečnou, kolega vám vklidu a s čistotou na duši vleze pod mušku a dáte mu hetku a pak se zuřivě rozčilujte co je to za kry*la.. Že by se po vás nepřítel snažil nějak pálit a odehnat vás? To né, spíš se snaží hrát s vámi na schovávanou a když ho najdete ještě k vám přistoupí a poplácá vás po zádech za skvěle odvedenou práci...

Řeknu to jednoduše a v krátkosti - ubohostně ubohá a nebožsky uboze ubohá nuda, která se nedá uboze vyjádřit slovem ubohé(a myslete si o mě ledacos).
Velmi krátká kampaň kterou jsem měl dohranou během 3 hodin(a to beze srandy)...
Multiplayer ze 30% vyhoupl tuhle hru až na neuvěřitelných 55%, protože jsem ho párkrát z nudy hrál a bavil mě, ale po tom utrpení jsem se vrátil k legendární jedničce.

Pro: Možná pokus o změnu prostředí a dvě kampaně, Hawkins a Rosenfield, na tu dobu celkem vklidu grafika

Proti: Přiběh, postavy, dabing, prostředí, krátká herní doba a vše co hra obsahuje

+11 +12 −1
  • PC --
Po úspěšné jedničce jsem doufal v kvalitní pokračování, ale šeredně jsem se spletl. Grafika stejná, ne-li dokonce horší než v jedničce, vietnamské města hrozně zpracované, modely zbraní taktéž. Jediné, co hru zachránilo od naprostého bláta, byl docela povedený dabing, pár odkazů na původní díl a především zajímavý nápad, který byl však otřesně zpracován. Hrál jsem jen hodinu, nemohu tudíž udělit žádné hodnocení, nicméně rozhodně palec dolů.

Pro: Dabing, Nápad, odkazy na původní vietkong

Proti: grafika!!!, zpracování, nuda, zbraně, zvuk

+13
  • PC 40
Situace okolo Pterodonu, který se po sežrání 2K Games a "dodělání" hry rozpadl (nebo spíše byl rozpadnut), byla pro fanoušky, očekávající nástupce skvostného prvního dílu, k naprostému pláči.

Vzniknuvší "něco" totiž mělo s Vietcongem společný snad jen dobrý výběr hudby v hlavním menu hry, jinak nic. Po té, s jakým úsilím byly shromažďovány informace pro vznik nádherné herní džungle v prvním dílu, se jeví jako naprosto a totálně nepochopitelné její zahození a započetí prací na urbanistickém stylu hry, který... který byl u výsledku naprosto nepopsatelný. Bohužel v tom nejhorším slova smyslu.

A špatný nebyl jen výběr prostředí, špatného toho bylo víc a bylo vidět, jak se na hře spěchalo jen proto, aby hra už už byla venku a už už aby se mohly některé lidské zdroje využít jinde. Nějací čecháčci, odkudsi z jiné planety, a jejich hra už nebyly pro herního molocha tahounem. Mj. to tak zapříčinilo úpadek skvěle rozjeté herní série, která MĚLA budoucnost, ale pouze v myslích hráčů a možná i autorů, nikoliv však těch, kteří měli v tu dobu hlavní slovo.

Nedoladěná nedodělaná divně vypadající a chovající se věc tak na pár chvil spatřila světlo světa, než byla záhy, bohužel pravděpodobně navždy, pohřbena hluboko pod zem ke kostem jakéhosi Pterodona.

Pro: Skladba v menu hry.

Proti: Život není hra, už rozhodně ne Pterodonní.

+15
  • PC 70
První Vietcong je pro mě jasná srdcovka a zároveň společně s RtCW moje první zkušenost s moderními střílečkami. Proto Vietcong 2 působí na mě trochu jako zklamání, přestože to není špatná hra. Oproti prvnímu dílu ale v mnoha ohledech zaostává.

První VC měl skvělý příběh, dokonalé animace a úžasnou atmosféru džungle. Vietcong 2 nemá bohužel ani jedno. Animačky jsou strohé, příběh tu vesměs žádný není, jde o slepenec jednotlivých misí a nebojuje se v lese, nýbrž ve městě. Design jednotlivých misí není kdovíjak kvalitní, jednotlivé mapy připomínají spíše jakési multiplayerové mapky. K tomu přispívá značně zastaralá graficka stránka a nízká dohlednost ala "ta ku*va na mě zase střílí z mlhy!!!".

Přesto mě hra slušně bavila, přestřelky jsou hodně tuhé a díky zajímavé ragdoll fyzice dost zábavné. Obtížnost je i na normal dost vysoká a proto jsem docela často loadoval. Přesto není nijak frustrující a z každé situace se dá vybruslit, jen přijít na dobrou taktiku. Vytkl bych akorát, že je AI někdy až moc přesná a zasáhne hráče i na několik desítek metrů prvním výstřelem. Ne vždy, ale často ano.

Dabing je slušný a hudba je úžasná, stejně jako v prvním Vietcongu. Kampaň za VC se opravdu velmi vyvedla, škoda jen, že obsahuje pohou pouhé 4 krátké mise, což dá nějakou tu hodinku hraní. US kampaň je tak na 3-4 hodiny, což ve výsledku není moc. V době vydání to zachraňoval povedený MP, který ale v dnešní době už nemá moc co nabídnout díky množství nedodělků a otravných technických bugů. Navíc už ho moc lidí nehraje.

VC2 je nepřekonalo velmi vysoko nastavenou laťku prvního dílu. Stále se ale jedná o dobrou, byť docela odfláklou, taktickou střílečku, u které jsem se skvěle bavil. 70%

Pro: ve své době multiplayer, přestřelky a (předimenzovaná) ragdoll fyzika, dobrý dabing a úžasná hudba, šikovná AI (někdy až moc), hlavní hrdina MLUVÍ !

Proti: odfláklá a hlavně velmi krátká kampaň, chybí atmosféra prvního VC (zvraty, tunely), bugy a trošku i ta grafika

+20 +21 −1
  • PC 60
Ja s touto hrou niesom moc spokojný. Už stratila tú vynikajúcu atmosféru vietnamskej džungle.
Prestrelky v meste nie sú až také zaujímavé, ako v džungli.
Ako + vidím to, že v hre sa dá hrať aj za vojaka Vietcongu a že v 1. misii stretnete aj postavy z 1. Vietcongu.
1. misia je z hry asi najlepšia.

Pro: dá sa hrať singleplayer aj za Vietconga, 1. misia , postavy z 1. časti

Proti: už nie také rozmanité misie, biednejšia atmosféra

+4 +7 −3
  • PC 65
Zřejmě jako většina, která tuto hru hrála, tak i já jsem se šíleně těšil na chvíli, kdy si budu moci právě Vietcong s pořadovým číslem 2, zahrát. Schodou náhod jsem pak i hru vyhrál a tak jsem neváhal a okamžitě nainstaloval. První zjištění, že se hra bude odehrávat především ve městě by mi ještě ani tak nevadila, ale během hraní jsem začal chápat, že podobné vtáhnutí do příběhu se opakovat již nebude. Oproti prvnímu dílu je totiž šíleně moc věcí nedodělaných. Příběh nezaujme, bojůvky v centru města neoslní a co je nejhorší...neustálé nahrávání nových a nových nepřátel také příliš nepotěší (ve skutečnosti toto respawnování nepřátel v počítačových hrách nesnáším, představte si, že jedete na určité místo, vybijete to tam a za pět minut tam ty zmetky máte znova, vždyť to nemá smysl a s realitou to společného má asi tolik jako kráva na Sahaře) No budiž, hru bych nakonec přežil, protože mně bylo líto jí nedohrát. Vždyť vše ostatní už jí nechybí. Kvalitní dabing, hudební doprovod, ale i závěrečný nápad, kde si zahrajete i za Vietnamce. Po dohrátí jsem ale nějaký čas hrál hru i přes internet a popravdě mě bavila daleko více než samotná kampaň. Hrál jsem jí dost dlouho, tak půl roku, a velice mě to bavilo. Nevím, jak je to s multiplayerem v dnešní době, ale zaplaťpánbůh za ty krásné časy, co mi tahle hra přinesla tehdá. Když nad tím přemýšlím, tak svým způsobem nedokážu zapomenout na ani jediný díl, i když na každý v jiném kontextu.

Pro: multiplayer, hudební doprovod, AI

Proti: daleko od reality, ztráta precizní atmosféry v centru města, bugy

+10
  • PC 60
Na pokračování české akční fpsky z prostředí vietnamské války jsem se těšil již od jejího oznámení, poté se objevily první informace o herním prostředí a videa, které naznačovaly určitou kvalitu a snažily se ujistit své fanoušky, že je vše v pořádku a na nejlepší cestě k vydání. Tudíž jsem neměl obavy, že by to mohlo dopadnou špatně, avšak jaké bylo mé probuzení z naivního zaslepení, když jsem si hru poprvé osahal. Přirovnal bych to ke studené, ba přímo ledové koupeli a snad z každé lokace, zbraně, zvuku nebo grafiky číší nedodělanost, uspěchanost a snaha se svést na vlně jedné z nejkvalitnější hře vytvořené v České republice.

Musím se přiznat, že ne všechno je špatné, ale z celkového hlediska je hra velkým zklamáním. Po grafické stránce to není, až zas taková bída, problém spočívá ve špatné optimalizaci, kolizním modelu a celkově mnoho bugů. Ozvučení ve v poměru půl na půl, hudební podkres patří k těm lepším, zato zvuková stránka je taková nedomrlá a v případě zbraní jsem měl pocit, že se jedná stále o ten samý zvuk, světlou výjimku tvoří dabing jednotlivých postav a k dobru se počítá i to že hlavní hrdina není němí. Umělá inteligence, jak protivníků tak i spolubojovníků je, alespoň podle mě, na velmi dobré úrovní a dalo by se napsat, že dokázali často potrápit či pomoci, zvláště když jim můžete udělovat rozkazy, ale mnohokrát se také stalo, že se někde zasekli, včetně mě (nemožnost přeskočit tři prkna na sobě) a díky tomu jsem dostal pár zásahů od neskutečně přesných nepřátel.

Náplň misí, které nejsou dlouhé a celkový čas strávený ve hře se rovná cca 6h, je přímočarý postup k určitému bodu a pozabíjet pokud možno všechny protivníky, sem tam něco odbouchnout nebo někoho zachránit ve stále se opakujícím prostředí vietnamského města. Ve hře se také nachází zpestření v podobě krátké kampaně za Vietcong a pohledu na válku z druhé stany, ale ani to již tak zpackané dílo nezachrání.

Pro: umělá inteligence, dabing, hudba, mnoho zbraní, kampaň za Viecong

Proti: chyby, zvuky, prostředí,

+34
  • PC 85
Na druhé pokračování jedné z mých vůbec nejoblíbenějších her jsem velmi dlouho čekal. Když sem se ke hraní hry dostal, honilo se mi hlavou spousty obav. A ta vůbec nejhorší byla, jestli si vůbec zajdu do džungle, jestli znovu polezu do těch úžasných tunelů a jestli vůbec ještě zažiju ten stejný pocit, jako při hraní Vietcong 1. Obavy se vcelku vyplnily, přesto jsem si však hru náležitě užil a mé pocity jsou spíše pozitivní. Za prvné je nutno zmínit vůbec tu největší chybu, kterou tvůrci udělali - přechod z džungle do města. Pár těch městských přestřelek bych přežil, ale podle screenů jsem očekával, že si zajdu di do džungle. V to, co jsem doufal se neuskutečnilo. US kampaň má asi pouhopouhých 14 misí (jeden z největších záporů) a veškeré mise se uskutečnují ve městě. I když na druhou stranu mě velmi příjemně překvapilo setkání s legenárními postavami z V1 a tim seržanta Hawkinse a Cpt. Rosendielda - oba měli naprosto stejný dabing jako v V1. Také pár prvních misií a napadení vietcongy nebylo úplně k zahození. Co se týče zbraní, byl jsem zcela spokojen. Víc než to, raketomet a pár nových kousků hře dodávali tu správnou štávu. Nejvíce jsem byl však spokojen se skvěle vymodelovaným kouskem vz.58, který já sám vlastním. Nyní se dostáváme k VC kampani, která má ale bohužel pouhé 4 mise a tak si krásu vietnamské džungle moc dlouho neužijete. Na druhou stranu, arzenál byl velmi bohatý, grafika džungle parádní a začáteční mise velice působivá. Vietcong 2 je zkrátka parádní nářez, který už sie nemá tu štávu, co Vietcong 1, přesto je to důstojné pokračování této skvělé FPS české akce a doufám, že se tvůrci rozhodnou pro pokračování, rozhodně bych ho uvítal. PS: Chybělo mi proletět si v helikoptéře a střílet z kulometu :-)).

Pro: Grafika, dabing, multiplayer, arzenál, setkání s postavami z V1, výborné videa, soundtrack ....

Proti: Krátkost, žádné tunely, žádná atmosféra, působivá kampaň za VC ...

+12 +16 −4
  • PC 65
Nebýt osudové chyby, kterou byl přechod z džungle do města, a nátlaku vydavatele na brzké vydání, mohl být Vietcong 2 důstojné (ba v mnoha aspektech lepší) pokračování prvního dílu. Potenciálu měli dost, např. rozšířit škálu zbraní o mnoho nových kousků, což se jim také povedlo (sa-58 forever :)), a nebo multiplayer, ten se sice povedl, ale jelikož nespustili své slibované online statistiky, tak se velké slávy nedočkal.
Hra je však plná bugů, mizerné optimalizace, nic moc grafiky a, a spouty dalšího brajglu zbytečno vyjmenovávat, škoda, škoda.
Mrzí mě, že se Pterodon rozpadl a já se už asi důstojného nástupce nejlepší FPS z vietnamu nedočkám. A jedinou nadějí je mi doufat v to, že 2K Czech třeba jednou tuto sérii oživí, a já si opět ve vietnamské džungli zabojuji.

Pro: Zbraňový arzenál, multiplayer

Proti: Špatná optimalizace, přebugováno, grafika

+11
  • PC 40
Není to špatné, bohužel je to šíleně neoptimalizované, zabugované, vypadá to škaredě a herní doba je výsměch všem, kteří za tohle utratí peníze. Kampaň za Vietcong mi trvala asi hodinu...
+8 +11 −3
  • PC 60
Zklamani, velike zklamani...na pokracovani sem se tesil jako maly kluk, ale to co sem si potom zahral me nechalo az bolestne chladnym. Grafická stranka na muj vkus priserne hyrici barvami mi do tematu vietnamske valky prisla jako pest na oko, neuveritelne zpackana umela inteligence a pochybny level design Hra mi silne pripominala Man of Valor coz taky neni dobra hra....ale abych tu jenom nehanil tak prihodim i nejaky to plus za zbranovy arzenal, hra za Vietcong a obstojnou atmosferu. Priste se hosi z Pterodonu vic snazte a nenechte tak skvelou serii umrit :(

Pro: zbrane, atmosfera, kampan za Vietcong

Proti: hratelnost, AI nepratel, design levelu, misty prehnana obtiznost a bugy

+15
  • PC 75
Pro mě sice opět osudová, nicméně jinak hrozně nepovedená hra :-). Zabugovaná, s nudným singleplayerem a celkově hrozně uspěchaná. Nezachránil to ani zcela geniálně (a tím myslím tak geniálně, že žádný lepší jsem nikdy nehrál) navržený MP, který ovšem skončil neslavně díky tomu, že nakonec nikdy nedošlo ke spuštění online statistik. Velký krach Pterodonu, který ale všechny zúčastněné vývojáře posílil o nové zkušenosti a s nimi se vydali do takových studií, jako třeba Crytek, Starbreeze nebo 2K Czech :-).

Pro: Geniální multiplayer, soundtrack a dabing, ohromný a realistický arzenál zbraní

Proti: Dá se říct všechno ostatní ... :)

+8 +9 −1
  • PC 50
Původní Vietcong byla velice dobrá hra, ale co předvedla dvojka to byla katastrofa. Nevím co tvůrce hry přimělo vydat takový polotovar. Velice krátký singleplayer, grafika je zastaralá, ale přitom extrémě náročná. Multiplayer měl původně obsahovat hodnosti a statistiky. Ovšem ani jedno nefungovalo. Tuto hru jsem jednou dohrál a pravděpodobně se už k ní nikdy nevrátím.
+22