Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Memphis: išli vypnúť hlášky priamo jednotiek v hre, nešli vypnúť príbehové rozhovory.
Mne sa napríklad ľudská kampaň páčila, za najslabšie považujem postupné likvidovanie elfských brán v Undead kampani. Inak ma to celé bavilo, inak by som nedal hre toľko koľko som dal. Multiplayer som vždy hrával len rekreačne s kamošmi, to že na progamerskej úrovni to nemá variabilitu mi je absolútne jedno. Kampane mi prišli dostatočne príjemne spracované, misie variabilné, príbeh bol na to, že je to stratégia silno zapracovaný (čiže žiadne videjko raz za niekoľko misií ako v iných RTS). Animačky pekné, strany variabiľné, grafika mi nevadila, nepotreboval som to max nazoomovať, aby som videl Arthasov hranatý xicht. No ale asi radšej napíšem, zajtra alebo kedy komentár. Občas mi to pripadá, že ľudia W3 odmietajú nie preto, že by bol zlý, ale preto, že mal komerčný úspech.
Škoda, navíc bych řekl že lidská kampaň je ze všech nejslabší - holt taková úvodní.

LJ: Hlášky šly vypnout? O tom nevím (mně zas tak nevadily).
České hlášky jednotiek išlo naťastie išlo vypnúť, ale kampane boli fajn, nedohrať to kvôli dabingu je škoda.
úroveň hernej žurnalistiky robí všeličo len nie klesá, resp. je to otázka konkrétnych periodík a nie všeobecne. Dosť inak človek uvažuje nad dobou keď vyrastal a neskôr, tiež som sa nadchýnal kedysi nad Scorečkami a Levelmi a po čase tam až vidím, že to vôbec nebolo až tak super...
MCZ: suhlasim s tebou, len mi este musis spomenut toho solidneho recenzanta, ktory by hlasil ze w3 je prelomovy.

Ja mam skor dojem, ze solidni recenzanti uz vymreli pred par rokmi, a dnes je tu len banda deciek co hodnoti hry podla toho ake su komercne uspesne, tak aby sa citalia nenasrali na dany casopis / portal.
Občas je holt vtipnější pokus o vtip než vtip samotný...
H34D: Vzhledem k tomu, jak CDčka Original War cestují na pražských Sigil srazech, tak po nich pes určitě štěkne. :-)
Je pravda, že ty prvně Blizzardem avizované RPG prvky nakonec docela vyšuměly, ale to jen proto, že W3 byl ke konci doděláván výhradně pro potřeby multiplayeru, potažmo profesionálního hraní. V této oblasti je to dlouhodobě RTS čislo jedna, která má obrovskou hráčskou základnu a točí se v ní docela velké peníze. Po nějakém Original War dnes neštěkne ani pes.
Dodatek: Jinak OW má ten systém opravdu solidní; taky jednoduchý jako facka, ale hodně dobře funkční a navíc si ta hra na nic nehraje (to je milé spojení :-) ).
Daemon: vím, původní koncept W3 byl skutečně zajímavý (a dle mého realizovatelný)... každopádně ta nálepka se hry držela i po příklonu k tradiční RTS.

NateLogan: spíše bych řekl, že jejich "inovace" jsou udělány tak, aby sedly co největšímu množství hráčů. Co na tom, že už se objevila spousta - více či méně zdařilých - pokusů o takovou inovaci, masoví hráči to zkrátka nadšeně baští s tím, jakou to hrajou přelomovou hru :-). Mě však zaráží, že tyhle řeči (obecně) žerou i zkušení recenzenti...
Hamster: Jop, OW je vlastně doslova jeden hrdina vedle druhého. Oni vlastně Blizzardi nevymýšlejí moc nových a převratných věcí ve hrách, ale ty co už jsou vypilují tak, aby výsledná hra měla dokonalý fungující systém. Veleúspěšné, ne moc přelomové hry Blizz umí :-) (škoda že mě od nich do oka padl jen StarCraft).
Panejo, možná jsem malicherný, ale prostě se nemůžu dočkat, až někdo ze zastánců toho převratného systému hrdinů z W3 zareaguje na Daemonovu zmínku o Original War.
Ano, ovšem valit v klanu se mnou, to už by na update životopisu určitě bylo (joking).
Heade, valit Q3 v klanu s tím floutkem Angleme není nic na update životopisu, abych tak řekl :)
Pokud si dobře pamatuju, tím "RPS" Blizzard operoval především během vývoje W3. Je to něco, čím W3 možná měl být, ale nakonec se nestalo (termín RPS už se však ke hře přilepil). Zůstal jen náznak v podobě načaté bonusové kampaně. V nijak extra záživném provedení podle mě.
Kluci, svým lehce demagogickým příspěvkem, kde jsem nezvýraznil, že mluvím o inovaci v multiplayeru, jsem tady rozpoutal ostrou debatu, ale opakuji, jako dlouholetý multiplayerový hráč, který občas dosáhl i na pozice nejvyšší, vám můžu říct, že v multiplayeru se tak jako Warcraft 3 žádná hra předtím nehrála.
jo a ještě levelovali.

PS argument typu "W3 je úplně jinačí" ani nezkoušej.
jen bych rád trošku rozvedl, čím disponovali hrdinové trochu opomínaného SK2...
- rasová diferenciace
- různá damage, hp, vůdčí duch (zde často mimořádně důležité)
- někdy unikátní itemy (ale ne unikátní animace jejich využívání)

to všechno imho lépe než ve W3 (který mám taky relativně rád, ale to je stejně irelevantní)

kdepak přesně je ta inovace? kdekdekde? :-)
Upřímně nejvíce mě v případě W3 sraly ty kecy o RPS (role-playing strategy), dokonce ještě více než ódy na originální a nejlepší příběh... Ono ve W3 je asi tolik roleplayingu, co v drtivé většině jiných RTS; tedy žádný.
LJ: Jak je myšleno to "rozvinutí" hrdinů ve W3?

Snad ne to, že přidali "RPG" prvek (nad tím se musí člověk pousmát) a hrdina tak po neustálém mlácení nepřátel získává další a další XP, zvyšují se mu staty, tu a tam si hráč vybere, jakému kouzlu zvednout úroveň, čímž hrdina neustále sílí, je schopný udolat více obyčejných vojáků najednou a v podstatě se tak dá říct, že bez nabušeného hrdiny nemá člověk nejmenší šanci...

Protože takovéhle inovativní rozvinutí je k smíchu; to už raději "statické" hrdiny jako třeba v Age of Empires, kdy sice hrdina byl silnější, ale k supermanovi měl daleko.
Last Jedi: Syndicate může být možná netypická RTS, ale pořád nechápu proč zmiňuješ BG a TES, které nejsou vůbec RTS. Syndicate jsou prostě jedním z příkladů, že hrdinové v RTS už tu byli dřív. Např. Original War jsou příkladem, že tu byli hrdinové už rozvinutí víc jak ve W3 (a někdo by mohl říct, že i líp). Prostě hrdinové ve W3 nejsou ničím inovativním a o tom snad ta diskuze byla. Nebo ne?
Daemon: ide o ten typ rts, Syndicate nebola nikdy typická RTS. Tak ako ani napr. BG a TES séria a ja som netvrdil, že to W3 priniesol, ale rozhodne tých hrdinov rozvinul...
Nechápu o co se snažíš, Last Jedi. Jab jasně a pravdivě odpověděl na otázku, ve které real-time strategii jsou hrdinové na způsob W3 a ty se ho snažíš shodit naprosto zcestným srovnáváním těchto dvou her. K tomu přehlížíš, že už tu byla Ještěrem zmíněna jiná hra s hrdinama. A jistě by se našlo daleko víc předchůdců W3. Mě třeba napadá Original War, kde vlastně byli "hrdinové" všichni lidi.

Já třeba považuju W3 za dobrou hru. Rozhodně mě bavila, ale inovativního v ní není vůbec nic! Probuďte se, Blizzard inovativní hry nedělá :-)
Last jedi: Sorry, ale o čem se bavíme? Dostal jsem jasnou zakázku a jasně na ní odpověděl. Fakticky nevím, proč bych měl začít přemýšlet o společných prvcích a rozdílech mezi W3 a Syndicatem. ;-)
Jab: a pripadá ti Syndicate ako hra podobná Warcraftu? ono to už môžeš rovno porovnávať budovanie budov vo vojnovej RTS s ich budovaním v nejakej vyslovene budovateľskej stratégií (prípadne čosi ako Stronghold). Tu ide o to, že so SK2 sa to dá porovnávať, lebo tie hry sú tipovo príbuzné, zatiaľ čo Syndicate sa hrá úplne inak a hra stojí/padá na tých postavách.
Last Jedi: Abys ze mě přestal dělat úplného dementa, tak já W3 porovnával se Syndicatem v jediném aspektu - hrdinové. No možná ve dvou... Oboje to jsou real-time strategie, v čemž ten Tvůj druhý příklad poněkud pokulhává. ;-)
Byl jsem vyzván, abych poukázal na jinou RTS s hrdiny. Což jsem udělal.
Jab: to nevím, ale SK2 v tomhle ohledu dokonce převyšovaly velmi přímočarý Warcraft 3.
Jab: Možná W3 hrdiny nezavedl, ale dle mě posunul jejich ovládání/správu hodně vpřed oproti jiným hrám.

Jinak SC A W3 jsou v multiplayeru hodně odlišné hry, nejen díky hrdinům. Rozhodně se jejich MP nedá označit za "de facto stejný". V SC se střetávají spíše velké armády, ve W3 je to více o micromanagementu jednotek, což zcela mění povahu soubojů/celé hry.
Opravdu jsem ten komentář četl :) Neberu tu moji větu o přeskakování videa tak doslovně, měla to být spíše taková rádoby vtipná narážka, komentáře skutečně nejdřív čtu než si dovolím jim dát mínusový/plusový bod.
Každopádně když si nehrál multiplayer tak aspoň víme, kde je kámen úrazu, W3 se hraje úplně jinak než ostatní RTS typu Starcraft, kdo nezkusil, nepochopí. Ale jak jsem řekl, názor ti neberu, máš na něj právo, ty zas nevezmeš ten můj a ten je prověřen 5 roky intenzivním online hraním :)
Evidentně nečetl, jinak bys nenapsal "Hnusná grafika a dementní příběh? No, možná sis jen zapomněl zvýšit detaily a přeskakoval si videa, jinak si to nedokážu vysvětlit...", když to vysvětluji ve svém komentáři. Ale nechme to být.
Tobě jsem dal mínu ze stejného důvodu, proč jsem se ozval v téhle diskuzi (což je logické). Nesouhlasím, že W3 zavedl tu inovaci hrdinů do RTS.
W3 jsem po multiplayeru nehrál, ale věřím, že je to zábava. Ostatně Starcraft mě v tomhle smyslu rozhodně nezklamal. Nicméně proč hrát de facto stejný mulťák v daleko hnusnější grafice? Hrdinové možná rozdíl dělají. Neposoudím, jelikož jsem nehrál a ani to nemám v úmyslu. Co se dá dělat...
Já tvůj komentář samozřejmě četl a dal jsem mu mínusový bod, protože dle mě je naprosto nesmyslný a zavádějící, zatímco ty jsi mi dal mínusový bod, nejspíš protože jsi W3 nikdy nehrál po multiplayeru.
Tvm způsobem můžeš očernit úplně každou hru, můžeš říct, že Mafia má úplně dementní příběh, protože obyčejný taxikář se nechal svést na špatnou stranu, jako když si puberťák vezme od staršího kamaráda cigaretu a můžeš taky říct, že má hnusnou grafiku, protože některé budovy jsou jen kostky s texturou. Přemlouvat někoho o kvalitách hry, když mu hra prostě nevyhovuje vyžaduje nadlidské schopnosti a ty já nemám. Já ti tvůj názor samozřejmě neberu, ale v zejména v tom multiplayeru, o kterém mluvím přednostně, je W3 díky hrdinům originální a jedinečná hra a srovnání s Dunou 2 je asi takové, jakobych setřel Half-Life 2, že je to jen Wolfenstein 3D obohacený o páčidlo.
H34D:
1) Syndicate je real-time strategie alespoň o něco méně profláklého stylu než "dunovka" Warcraft III. Čili jsem spíše zvolil originální příklad.
2) Ještěr správně poukázal na "7 kingdoms"
3) Neopoměl jsem si zvýšit detaily (viz můj komentář). Stejné odpornosti už jsem ostatně viděl na screenshotech. Animace jsem viděl a odsoudil je z jiného důvodu, což jsem mimochodem popsal i ve svém komentáři. Ty si jej samozřejmě nečetl, ač ses nezdráhal obratem udělit mínusový bod.
Já ti nevím srovnávat hrdiny ze Syndicate s Warcraftem 3... Já spíše myslel na multiplayer víš? Protože tam to jako revoluční prvek skutečně je a mění to celý herní systém. Např. ve Starcraftu si můžeš dovolit rozmístit jednotky po mapě a nebude tě tlačit, že ti někde nějaká chcípne, ale ve W3 musíš myslet na to, že tím získává nepřítel zkušenosti atd.

Hnusná grafika a dementní příběh? No, možná sis jen zapomněl zvýšit detaily a přeskakoval si videa, jinak si to nedokážu vysvětlit...
ještěr: Taky fakt. Nešlo je btw už nějak vylepšovat i v prvním díle? Kdysá jsem ho taky hrál, ale už si na něj moc nevzpomínám.
H34D: Syndicate? :-) Byť jsi tedy standartně "neleveloval", anóbrž jim kumpoval implantáty za prachy (princip v posledku stejný). Jen jsem chtěl polemizovat s tou "genialitou" Blizzardu a jejich "převratným" systémem hrdinů. Krom toho si taky myslím, že Warcraft III je přeceňovaná hra s hnusnou grafikou a dementním příběhem. ;-)
Jab - pouč mě tedy, v které RTS máš ještě hrdiny? Nebo snad počítáš ty pouze jinak přejmenované jednotky z Warcraftu 2 apod. ? Samozřejmě jsem myslel hrdiny, kteří jsou schopni získávat zkušnosti a postupovat na další levely, to je snad jasné...
Nepriniesol, ale vyprofiloval ich ako unikátne jednotky so schopnosťami, levelizáciou atď.
No tedy napsat, že hrdiny do žánru přinesl Warcraft III... Sundej si ty růžové orčí brýle. ;-)
Párkrát už jsem slyšel, že Warcraft III má skvělý příběh. Jednou dokonce i že má nejlepší příběh ze všech her.
Spousta "berliček" typu knih ovšem vyšla až dlouho po hře. A samotná hra mi v tomto aspektu nepřišla nikterak úžasná. Ba příběh mě štval asi úplně nejvíce. Ostatek by se dal přežít. Jenže když jsem získal ten pocit, že jde o cosi velmi podobného jako v předchozích Blizzard hrách (zejména Starcraft) a pak to hra sama krok po kroku stvrzovala... Těžko se ubránit určitému odporu.
Upřímně co si pamatuji, tak i většina misí byla dost nudná. Singleplayer se mi tedy v tomto ohledu nezdál tak úplně skvělý. Člověk se může ptát, jak se mi mohl zdát dobrý Starcraft. Ten ovšem vyšel dříve a měl o dost temnější atmosféru - především díky grafice bez jásavých barev. I mise s omezeným počtem jednotek (tj. bez základny) měly šťávu, jelikož zakopaných zergů jsem se bál (asi návyk od série Vetřelců). A navíc v animacích se mísila tatáž atmosféra s dávkou poněkud morbidního humoru ("Thanks God for cold fusion." atp.).
No, šťastní ti, kterým se Warcraft 3 zdá skvělý a originální. Alespoň si zahrají další hru, která je baví. Mně se to bohužel nestalo a po splnění cca poloviny misí už byly naděje na zlepšení pramalé.
Blizzard, řekl bych, umí s příběhem ve strategiích dost dobře pracovat; na tu primitivní kostru "ti proti těm" nabalí postavy, zvraty a ono to nějak funguje. Ovšem kvalitou zůstává u "popcornu" - bavíš se, nic víc. Nepamatuji si, že bych při hraní SC/BW někdy sám cítil nějaké výraznější emoce z toho, co se právě odehrává; navíc je ta stavba dost stereotypní, takže si můžeš "vypočítat", že každou čtvrtou misí přijde zvrat, vždy se v půlce objeví nějaký odpadlík (Kerrigan/Arthas) atd. B se rozhodně o nějakou invenci nesnaží (což věru není žádná novinka).

Last jedi: co se týče příběhu v RTS, tak je jasným favoritem první Homeworld. Já si tu hru původně zahrál pouze proto, abych si vzkoušel 3D vesmír, nicméně mi nabídla mnohem komplexnější zážitek. On ten příběh není nijak komplikovaný, dokonce v něm nefigurují v podstatě žádné postavy a na zvraty také není zrovna bohatý. A přesto - nebo právě proto - strká svou kvalitou nějaký SC/W3 hravě do kapsy, protože ten prožitek z jinak odosobněného žánru strategií posouvá do (minimálně pro mě) nevídané roviny - je něčím více než zdůvodněním pro to, abys zlikvidoval další smečku nepřátel a opravdu dokáže na člověka zapůsobit.
Mna zas starcraft vobec nebavil a predsalen, skor by som to porovnaval s inymi hrami, nie tymi od Blizzardu. Btw netvrdim, ze pribeh bol nejak originalny, len to, ze bol nan dost velky doraz na to, ze je to RTS a pre mna je tak najlepsie zvladnutym singleplayerom v RTS.
Podle mě ušel u daleko lepšího Starcraftu. I ten přirozeně mnohé kopíroval ze starších Blizzard her. Ale u W3 už jsem měl pocit, že je to trochu moc. A příběh z toho bohužel nevyjímaje... :-/