Tak jsem to konečně dokázal. Hru, kterou mám ode dne vydání, protože DoW III bylo něco, na co jsme se všichni těšili jsem po letech znovu nainstaloval a po nějakých 16-17 hodinách dohrál. A pořád to ve mě zanechává takový zvláštní pocit.
Ale popořadě. Kdo počítá, že naváže na I. nebo II. díl, tak bude zklamaný. Je to hybrid. Něco mezi oběma světy obou her. A zrovna nebere si to nejlepší z obou. Z prvního dílu si vzal stavbu základny, která je mírně řečeno dost osekaná. Z druhého dílu pak brutální hrdiny a jejich schopnosti rozhodnout bitvu. Ale oboje nekombinuje zrovna idylicky.
Ale popořadě. První zklamání bude, že jsou hratelné celkem 3 rasy. Vesmírní elfové, tedy Elderové, klasičtí Space Marine, reprezentování kapitulou Blood Ravens (Krvaví havrani) a pak takoví vesmírní sběrači kovů, co známe od nás, držící se hesla: "Co není přimontované, jakoby nebylo," Orkové. Můžu říct, že frakce jsou vážně hezky zpracované a super jednotky je něco, při čem duní celé bojiště a Vy se budete modlit, ať se Vaše jednotka dostane rychle na bojiště. Každá z ras se hraje rozdílně, Orkové jsou brutální, jejich přesnost střeleckých jednotek mizerná, bojová zuřivost maximální. Lidé tedy Vesmírní mariňáci jsou spíše univerzální a po bojištích reprezentováni těžkou pěchotou, která je průměrná na všechny. Ano, supertěžké jednotky jako Terminátoři, Dreadnoughti a tanky jsou to, na co jste zvyklí u armádních jednotek slavného Císařství. Budiž oko Císaře spočinuto na našich duších. A nakonec elfí paka z budoucnosti, co nejsou elfové. Temní a tajuplní Eldeři, žijící ve své vlastní bublině vidění světa, kdy se těžké jednotky mísí s lehkou pěchotou, kterou smete i letní vánek. Proti zpracování těchto tří ras, nemohu nic říct, příjemné překvapení. Ale to je vše. Nečekejte Chaos, nečekejte Tau, Tyranidy, Temné Eldery, Bitevní sestry či jakoukoliv jinou frakci. Hra to nenabízí a to je první a velikánský mínus.
Druhým záporem jsou zdroje a jejich získání. Jak už jsem zmínil, zdroje jsou omezené a fungují podobně jako v 1. díle. Zabíráte pozici a následně na ní stavíte generátor energie nebo zdroje příjmů. Ale ty jsou tak pomalé, že polovinu času budete hlasem ve své hlavě posouvat čas, abyste si mohli koupit jednotku. Jakoukoliv. I ta nejlevnější stojí 300 měny a na tu budete čekat i 50 vteřin. O elektřině raději ani nemluvě. Proto většina vozidlového parku zůstane zaparkovaná v garáži, protože aby jste měli například nejtěžší vozidlo Elderů, musíte někde splašit 375 energie. A to je cca 3 minuty. A to nesmíte vyrobit nebo postavit cokoliv, kde uvidíte cenu energie. Tudíž naprostá katastrofa, která uměle brzdí hru. V kampani jsem nikdy nedosáhl maximálního počtu v populaci, nejvýše jsem se dostal u Orků, protože na bojištích se válí miliarda vraků, co jdou levně předělat na jednotky.
Třetím záporem je naprosto nevyvážená obtížnost kampaně. Některé mise i když jsem to hrál na střední obtížnost jsem musel i 3krát načíst, protože mě jednotky nepřítele převálcovaly svým počtem. Bez zdrojů se to prostě nedá. A to jsem nehrál nikterak zběsile, naopak každý kryt, který šel, obsazený, zdroje opevněné a bráněné. Ale když je počítač schopný během 3 minut na Vás poslat takový počet jednotek, který vy vyrobíte za 15 minut, tak je vidět, že to není úplně ideální.
A tak je to bohužel s celou hrou. Je nějaká divná. Superjednotky klidně vyhladí půlku mapy, aby je následně dvě družstva z dálky naprosto v pohodě likvidovaly a oni na to nereagovaly naprosto ničím, pouze tupým postojem ala "Ano vím, střílí po mě, ale mám ještě nějaké životy, tak umřu později." Kampaň je zajímavě zpracovaná za všechny tři rasy, ale opět nevyvážená obtížnost a mnohdy naprosto tragicky navržené mapy. Co pochválím, tak je stabilita hry, zpracování jednotek a jejich schopností.
A jaký je tedy závěr? Nejhorší díl série, nejhůře hodnocený díl série. Do sbírky a pro zahrání kampaně, která mi zabrala 16 hodin to není špatná koupě. Ale ve slevě a tak za 200 Kč. Jinak MP je mrtvý a další obsah nejspíš nikdy nevznikne. Je to škoda, protože šlo vidět, že tvůrci na zpracování jednotek, budov a map hodně pracovali. Ale měli vzít 1. díl, udělat ho v nové grafice, udělat zajímavou kampaň a rozhodně udělat více než tři rasy. Takto ta hra zapadlo do zapomnění a jediné, co mi hru připomíná je moje tričko s WAAAGH!, které nosím (a ve hře je to vážně hezky zpracované).
Ale popořadě. Kdo počítá, že naváže na I. nebo II. díl, tak bude zklamaný. Je to hybrid. Něco mezi oběma světy obou her. A zrovna nebere si to nejlepší z obou. Z prvního dílu si vzal stavbu základny, která je mírně řečeno dost osekaná. Z druhého dílu pak brutální hrdiny a jejich schopnosti rozhodnout bitvu. Ale oboje nekombinuje zrovna idylicky.
Ale popořadě. První zklamání bude, že jsou hratelné celkem 3 rasy. Vesmírní elfové, tedy Elderové, klasičtí Space Marine, reprezentování kapitulou Blood Ravens (Krvaví havrani) a pak takoví vesmírní sběrači kovů, co známe od nás, držící se hesla: "Co není přimontované, jakoby nebylo," Orkové. Můžu říct, že frakce jsou vážně hezky zpracované a super jednotky je něco, při čem duní celé bojiště a Vy se budete modlit, ať se Vaše jednotka dostane rychle na bojiště. Každá z ras se hraje rozdílně, Orkové jsou brutální, jejich přesnost střeleckých jednotek mizerná, bojová zuřivost maximální. Lidé tedy Vesmírní mariňáci jsou spíše univerzální a po bojištích reprezentováni těžkou pěchotou, která je průměrná na všechny. Ano, supertěžké jednotky jako Terminátoři, Dreadnoughti a tanky jsou to, na co jste zvyklí u armádních jednotek slavného Císařství. Budiž oko Císaře spočinuto na našich duších. A nakonec elfí paka z budoucnosti, co nejsou elfové. Temní a tajuplní Eldeři, žijící ve své vlastní bublině vidění světa, kdy se těžké jednotky mísí s lehkou pěchotou, kterou smete i letní vánek. Proti zpracování těchto tří ras, nemohu nic říct, příjemné překvapení. Ale to je vše. Nečekejte Chaos, nečekejte Tau, Tyranidy, Temné Eldery, Bitevní sestry či jakoukoliv jinou frakci. Hra to nenabízí a to je první a velikánský mínus.
Druhým záporem jsou zdroje a jejich získání. Jak už jsem zmínil, zdroje jsou omezené a fungují podobně jako v 1. díle. Zabíráte pozici a následně na ní stavíte generátor energie nebo zdroje příjmů. Ale ty jsou tak pomalé, že polovinu času budete hlasem ve své hlavě posouvat čas, abyste si mohli koupit jednotku. Jakoukoliv. I ta nejlevnější stojí 300 měny a na tu budete čekat i 50 vteřin. O elektřině raději ani nemluvě. Proto většina vozidlového parku zůstane zaparkovaná v garáži, protože aby jste měli například nejtěžší vozidlo Elderů, musíte někde splašit 375 energie. A to je cca 3 minuty. A to nesmíte vyrobit nebo postavit cokoliv, kde uvidíte cenu energie. Tudíž naprostá katastrofa, která uměle brzdí hru. V kampani jsem nikdy nedosáhl maximálního počtu v populaci, nejvýše jsem se dostal u Orků, protože na bojištích se válí miliarda vraků, co jdou levně předělat na jednotky.
Třetím záporem je naprosto nevyvážená obtížnost kampaně. Některé mise i když jsem to hrál na střední obtížnost jsem musel i 3krát načíst, protože mě jednotky nepřítele převálcovaly svým počtem. Bez zdrojů se to prostě nedá. A to jsem nehrál nikterak zběsile, naopak každý kryt, který šel, obsazený, zdroje opevněné a bráněné. Ale když je počítač schopný během 3 minut na Vás poslat takový počet jednotek, který vy vyrobíte za 15 minut, tak je vidět, že to není úplně ideální.
A tak je to bohužel s celou hrou. Je nějaká divná. Superjednotky klidně vyhladí půlku mapy, aby je následně dvě družstva z dálky naprosto v pohodě likvidovaly a oni na to nereagovaly naprosto ničím, pouze tupým postojem ala "Ano vím, střílí po mě, ale mám ještě nějaké životy, tak umřu později." Kampaň je zajímavě zpracovaná za všechny tři rasy, ale opět nevyvážená obtížnost a mnohdy naprosto tragicky navržené mapy. Co pochválím, tak je stabilita hry, zpracování jednotek a jejich schopností.
A jaký je tedy závěr? Nejhorší díl série, nejhůře hodnocený díl série. Do sbírky a pro zahrání kampaně, která mi zabrala 16 hodin to není špatná koupě. Ale ve slevě a tak za 200 Kč. Jinak MP je mrtvý a další obsah nejspíš nikdy nevznikne. Je to škoda, protože šlo vidět, že tvůrci na zpracování jednotek, budov a map hodně pracovali. Ale měli vzít 1. díl, udělat ho v nové grafice, udělat zajímavou kampaň a rozhodně udělat více než tři rasy. Takto ta hra zapadlo do zapomnění a jediné, co mi hru připomíná je moje tričko s WAAAGH!, které nosím (a ve hře je to vážně hezky zpracované).
Pro: Jednotky; Superjednotky; Warhammer 40k, 3. díl, Grafické zpracování
Proti: Nevyvážené, Délka kampaně, Pouze tři rasy, Mrtvý MP