@AZbest (01.03.2025 12:47): díky.:-)
Diskuze
@veselykralicek (28.02.2025 19:25): OK, už teda rozumiem. Môžem ti povedať, že optimálnejšie, ako je to v tom Exceli, to dosť pravdepodobne nespravíš. Iste, budeš musieť sem tam prepnúť medzi postavami, ale o tom to tak trošku je. Vysvetlím.
V tabuľke "Sniper postava" leveluje Perception a Demolition. Prečo je to tak? Pretože toto je postava, ktorá beží na hrote. Viem, je to pre snipera trochu paradox ale dáva to zmysel. Kvôli vysokej Perception nájde mínu a s Demolitions si ju rovno aj sám zneškodníš. Až natrafíš na nepriateľa, vďaka vysokej Speed a Awareness si prvý na ťahu.
Ak to chápem správne, chcel by si mať "otvorím-každé-dvere-sám" postavu, nech nemusíš prepínať. Tu by si potreboval mať vymaxovaných 6 skillov (ak rátaš aj Toaster Repair, tak 7), takže veľa šťastia. Keby si išiel týmto smerom, tak nevymaxuješ nič a tým pádom neotvoríš skoro nič až do úplne samého záveru, keď si level nejakých 40. Prepínať občas medzi postavami je oproti tomu zanedbateľná otrava. Je nutné to hneď od začiatku rozumne distribuovať a ten Excel to má opäť zmysluplne podelené. Lockpicking + Safecracking jedna postava, Alarm Disarming, Computer Science a Mechanical Repair druhá. Pre krajné prípady máš Brute Force a Toaster Repair u pomocníkov.
Energetické zbrane nepodceňuj, evidentne si ešte nenatrafil na žiadneho robota. Brokovnica je krám, súhlasím. Tiež som rozmýšľal, že by ju šlo zameniť napr. za Heavy Weapons. Má však ale niekoľko výhod. Rozptyl a o náboje vôbec nie je núdza. Čo je však najdôležitejšie, odomyká "Obliterator" perk, ktorým likviduješ predmety, za ktorými sa skrýva nepriateľ. Ten je potom ako na dlani pre tvojich primárnych strelcov (sniper, AP). V druhej polke som navyše našiel fakt dobrú brokovnicu a už to nebolo také zlé.
Hard Ass a Kick Ass nepodceňovať (na Kiss Ass sa asi dá vykašlať). Niektoré questy vieš takto vyriešiť jedným dialógom. Druhá varianta je behať po mape ako jojo a stratiť pokojne dve hodiny.
Pár rád k pomocníkom. Hneď na úplnom začiatku prizvi do partie Angelu, je hneď v prvom sektore - na základni rangerov. Má omnoho väčší level ako tvoji bažanti a veľmi pomôže. Neskôr som k sebe pridal Takayukiho (hrubá sila partie a "Outdoorsman"), Ralphyho, z ktorého som spravil SMG experta, Medica a opravára toasterov (hneď jak to bude možné, pridaj mu bod do inteligencie). No a nakoniec Pizepi Joren na ktorú potrebuješ kombinovanú charizmu 22. Tú dosiahneš "Radiant Personality" perkov, prípadne nejakými trinketmi. Pomocníkov je na výber celkom dosť, je to nakoniec celé na tebe. Každopádne, rátaj s tým, že Angela nemôže ostať až do konca, tak do nej neinvestuj skill, ktorý ti bude po jej odchode bytostne chýbať.
K tomu tvojmu obrázku - dvaja sniperi a dve útočné pušky? Veľa šťastia s nábojmi v neskorších fázach. Fakt sa neboj tých iných zbraní, aj keď sa zo začiatku nezdajú. Moja submachine gunnerka bola ku koncu snáď najväčší killer. O blade-weapons-guy ani nehovorím.
Summa summarum, ten Excel sa môže zdať na začiatku ako neoptimálny, ale ver mi, všetko to časom do seba zapadne.
Veľa zdaru a neprekombinuj to! (:
V tabuľke "Sniper postava" leveluje Perception a Demolition. Prečo je to tak? Pretože toto je postava, ktorá beží na hrote. Viem, je to pre snipera trochu paradox ale dáva to zmysel. Kvôli vysokej Perception nájde mínu a s Demolitions si ju rovno aj sám zneškodníš. Až natrafíš na nepriateľa, vďaka vysokej Speed a Awareness si prvý na ťahu.
Ak to chápem správne, chcel by si mať "otvorím-každé-dvere-sám" postavu, nech nemusíš prepínať. Tu by si potreboval mať vymaxovaných 6 skillov (ak rátaš aj Toaster Repair, tak 7), takže veľa šťastia. Keby si išiel týmto smerom, tak nevymaxuješ nič a tým pádom neotvoríš skoro nič až do úplne samého záveru, keď si level nejakých 40. Prepínať občas medzi postavami je oproti tomu zanedbateľná otrava. Je nutné to hneď od začiatku rozumne distribuovať a ten Excel to má opäť zmysluplne podelené. Lockpicking + Safecracking jedna postava, Alarm Disarming, Computer Science a Mechanical Repair druhá. Pre krajné prípady máš Brute Force a Toaster Repair u pomocníkov.
Energetické zbrane nepodceňuj, evidentne si ešte nenatrafil na žiadneho robota. Brokovnica je krám, súhlasím. Tiež som rozmýšľal, že by ju šlo zameniť napr. za Heavy Weapons. Má však ale niekoľko výhod. Rozptyl a o náboje vôbec nie je núdza. Čo je však najdôležitejšie, odomyká "Obliterator" perk, ktorým likviduješ predmety, za ktorými sa skrýva nepriateľ. Ten je potom ako na dlani pre tvojich primárnych strelcov (sniper, AP). V druhej polke som navyše našiel fakt dobrú brokovnicu a už to nebolo také zlé.
Hard Ass a Kick Ass nepodceňovať (na Kiss Ass sa asi dá vykašlať). Niektoré questy vieš takto vyriešiť jedným dialógom. Druhá varianta je behať po mape ako jojo a stratiť pokojne dve hodiny.
Pár rád k pomocníkom. Hneď na úplnom začiatku prizvi do partie Angelu, je hneď v prvom sektore - na základni rangerov. Má omnoho väčší level ako tvoji bažanti a veľmi pomôže. Neskôr som k sebe pridal Takayukiho (hrubá sila partie a "Outdoorsman"), Ralphyho, z ktorého som spravil SMG experta, Medica a opravára toasterov (hneď jak to bude možné, pridaj mu bod do inteligencie). No a nakoniec Pizepi Joren na ktorú potrebuješ kombinovanú charizmu 22. Tú dosiahneš "Radiant Personality" perkov, prípadne nejakými trinketmi. Pomocníkov je na výber celkom dosť, je to nakoniec celé na tebe. Každopádne, rátaj s tým, že Angela nemôže ostať až do konca, tak do nej neinvestuj skill, ktorý ti bude po jej odchode bytostne chýbať.
K tomu tvojmu obrázku - dvaja sniperi a dve útočné pušky? Veľa šťastia s nábojmi v neskorších fázach. Fakt sa neboj tých iných zbraní, aj keď sa zo začiatku nezdajú. Moja submachine gunnerka bola ku koncu snáď najväčší killer. O blade-weapons-guy ani nehovorím.
Summa summarum, ten Excel sa môže zdať na začiatku ako neoptimálny, ale ver mi, všetko to časom do seba zapadne.
Veľa zdaru a neprekombinuj to! (:
@AZbest (28.02.2025 14:56): no, já nepotřebuju radit s každým level-upem, ale jsem pověstnej tím, že pořád jen zakládám nový party a v podstatě s nima nehraju, protože to pořád optimalizuju. Třeba takový Wizardry 8 rozjíždím už asi po osmý.:-)
No, já to hrál, když na to vyšla ta strašná čeština a docela mi to znechutila. Tam jsem měl problém s tím, že některé skilly by podle mě měly být u sebe, protože jsem třeba u jedné postavy měl Otevírání zámků, ale u jiné Otevírání trezorů, tak jsem musel pořád přehazovat postavy. Další postava měla Deaktivaci alarmu, takže když byl zámek pod alarmem, tak jsem musel pořád vyměňovat postavy. Když byl navíc s pastí, tak už jsem tam přehazoval tři postavy, protože deaktivace pasti a deaktivace alarmu jsou dvě dovednosti. Stejně jako Opravář, a Opravář toastovačů je zvlášť..
Zbraně taky, jel jsem u jedné postavy Útočné pušky, u druhé Odstřelovačky a to bylo jediný dobrý. Pak jsem měl u další brokovnice a u čtvrté energetické zbraně a oboje byla špatná volba, řekl bych. Brokovnice byly dost slabý a energetické zbraně jsem nevyužil..
Jinak co se týče spoilerů.. Já zachránil tu vědkyni, ale ona mě pak nějak zradila, protože měla robotickou ruku a ta ruka ji nějak ovládla, už si to nepamatuju. Naproti tomu jsem zachránil tu indiánku, která byla docela v pohodě, hlavně měla to Zaříkávání zvířat, což byla ale možná úplně zbytečná dovednost. Stejně jako mi přišlo zbytečné mít všechny Hard Ass, Kick Ass i Sweet Ass, podle mě by bohatě stačila jedna ta dovednost, možná maximálně dvě.
Takže než postup, co kdy zvyšovat a jaké perky vybírat by se mi hodily tipy: Deaktivace pastí a otevírání trezorů dej k sobě, Deaktivace alarmu a tak. Případně jaké zbraně si vzít a jaké jsou úplně naprd. Nejradši bych všechny tyhle zlodějské dovednosti hodil jedné postavě, ale to mi nevychází. Druhou bych měl třeba ukecávací a třetí medika, ale takhle hra nefunguje a je potřeba to rozházet všem nějak rovnoměrně..
Tady jsem udělal takovej screen teďka narychlo. Na rozdělení atributů nekoukej, ani na velikost dovedností, jen jsem vybral, co si myslím, že by bylo dobrý mít u sebe..
https://ibb.co/dw7ynH6w
No, já to hrál, když na to vyšla ta strašná čeština a docela mi to znechutila. Tam jsem měl problém s tím, že některé skilly by podle mě měly být u sebe, protože jsem třeba u jedné postavy měl Otevírání zámků, ale u jiné Otevírání trezorů, tak jsem musel pořád přehazovat postavy. Další postava měla Deaktivaci alarmu, takže když byl zámek pod alarmem, tak jsem musel pořád vyměňovat postavy. Když byl navíc s pastí, tak už jsem tam přehazoval tři postavy, protože deaktivace pasti a deaktivace alarmu jsou dvě dovednosti. Stejně jako Opravář, a Opravář toastovačů je zvlášť..
Zbraně taky, jel jsem u jedné postavy Útočné pušky, u druhé Odstřelovačky a to bylo jediný dobrý. Pak jsem měl u další brokovnice a u čtvrté energetické zbraně a oboje byla špatná volba, řekl bych. Brokovnice byly dost slabý a energetické zbraně jsem nevyužil..
Jinak co se týče spoilerů.. Já zachránil tu vědkyni, ale ona mě pak nějak zradila, protože měla robotickou ruku a ta ruka ji nějak ovládla, už si to nepamatuju. Naproti tomu jsem zachránil tu indiánku, která byla docela v pohodě, hlavně měla to Zaříkávání zvířat, což byla ale možná úplně zbytečná dovednost. Stejně jako mi přišlo zbytečné mít všechny Hard Ass, Kick Ass i Sweet Ass, podle mě by bohatě stačila jedna ta dovednost, možná maximálně dvě.
Takže než postup, co kdy zvyšovat a jaké perky vybírat by se mi hodily tipy: Deaktivace pastí a otevírání trezorů dej k sobě, Deaktivace alarmu a tak. Případně jaké zbraně si vzít a jaké jsou úplně naprd. Nejradši bych všechny tyhle zlodějské dovednosti hodil jedné postavě, ale to mi nevychází. Druhou bych měl třeba ukecávací a třetí medika, ale takhle hra nefunguje a je potřeba to rozházet všem nějak rovnoměrně..
Tady jsem udělal takovej screen teďka narychlo. Na rozdělení atributů nekoukej, ani na velikost dovedností, jen jsem vybral, co si myslím, že by bylo dobrý mít u sebe..
https://ibb.co/dw7ynH6w
@veselykralicek (26.02.2025 19:29): Asi nerozumiem. Ten Excel to všetko pokrýva.
1) Ako nastaviť character pointy a kam dávať ďalšie v 10. leveli.
2) Aké skilly a koľko pre danú postavu plus perky (zoradené podľa priority).
3) Quirks pre jednotlivé postavy.
Všetko čo tam nie je, je optional a subjektívne. 3ja pomocníci tam majú aj iniciály ale ja som jedného z nich nepoužil. Na začiatku som sa totiž rozhodol zachrániť Highpool a nie AG Center, takže doktorka zahynula a nemohol som ju najať.
Pár rád odo mňa, ktoré môžu byť užitočné:
- Ak príliš dlho čakáš so záchranou Highpool-u, resp. AG Centra, padnú oba. To vysoko neodporúčam.
- Zo začiatku daj pár bodov do zbraňových skillov ale primárne sa treba sústrediť na tie ostatné. Teda, hard-ass, smart-ass, perception, demolitions, otváranie zámkov a obchádzanie alarmov. Až budú na dostatočných hodnotách, domaxuj zbrane.
- Neboj sa míňať peniaze u obchodníkov. Na drop sa veľmi nespoliehaj.
Až to budeš mať v rukách, možno zistíš, že ten Excel úplne nepotrebuješ a že nejaké veci sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali tebe. Je škoda ísť presne podľa nejakého návodu, hra stráca časť svojho kúzla.
1) Ako nastaviť character pointy a kam dávať ďalšie v 10. leveli.
2) Aké skilly a koľko pre danú postavu plus perky (zoradené podľa priority).
3) Quirks pre jednotlivé postavy.
Všetko čo tam nie je, je optional a subjektívne. 3ja pomocníci tam majú aj iniciály ale ja som jedného z nich nepoužil. Na začiatku som sa totiž rozhodol zachrániť Highpool a nie AG Center, takže doktorka zahynula a nemohol som ju najať.
Pár rád odo mňa, ktoré môžu byť užitočné:
- Ak príliš dlho čakáš so záchranou Highpool-u, resp. AG Centra, padnú oba. To vysoko neodporúčam.
- Zo začiatku daj pár bodov do zbraňových skillov ale primárne sa treba sústrediť na tie ostatné. Teda, hard-ass, smart-ass, perception, demolitions, otváranie zámkov a obchádzanie alarmov. Až budú na dostatočných hodnotách, domaxuj zbrane.
- Neboj sa míňať peniaze u obchodníkov. Na drop sa veľmi nespoliehaj.
Až to budeš mať v rukách, možno zistíš, že ten Excel úplne nepotrebuješ a že nejaké veci sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali tebe. Je škoda ísť presne podľa nejakého návodu, hra stráca časť svojho kúzla.
@AZbest (23.02.2025 22:20): tak jsem na to koukal..
Spíš jsem myslel, které doprovodné skilly je fakt dobré dát k sobě (u jedné postavy), aby nemusely pořád přebíhat a střídat se. Víš, jak to myslím?
Spíš jsem myslel, které doprovodné skilly je fakt dobré dát k sobě (u jedné postavy), aby nemusely pořád přebíhat a střídat se. Víš, jak to myslím?
@AZbest (23.02.2025 22:20): díky. No, myslím, že jsem na to před lety koukal, že jsem to pak stejně zkoušel pořád dokola optimalizovat.:-D
@veselykralicek (23.02.2025 22:13): Mrkni na toto video v čase 7:35. Spravil som si screenshot a mnohokrát som naň pri hraní pozeral. Spolu s týmto videom odporúčam ešte toto. Veľa zdaru! Myslím, že to celkom stojí za to.
@AZbest (komentář): atu excelovskou tabulku pořád máš? Asi bych to po cca 10 pokusech, kdy jsem po pár hodinách hraní vždy skládal novou partu, docela ocenil.:-)
@AZbest (komentář): Remasterovaný Wasteland by som Ta povzbudil zahrať si; rozhodne má lepší príbeh ako dvojka (a aj jeho dvojdielna novelizácia je IMHO veľmi dobrá) a s ostatným, čo si napísal, väčšinou súhlasím :)
@ntz (18.06.2020 11:39): Máš to pořád rozehraný, mám doplnit technologický věci?
@Tulareanus (19.05.2020 18:03): Moje parta: odkaz
@Tulareanus (19.05.2020 18:03): Moje parta: odkaz
@Red (komentář): wasteland mam rozehrany, nikoliv dohrany ... predstava 100 hodin me desi ... defakto ctu jen komenty ke hram co sam hraju nebo jsem hral .. nemuzu dat +1, koment mi pripada nedodelanej ... pokud trval wasteland 100 hodin, tak bych i od komentu cekal vic ...
@Red (19.05.2020 17:56): no ale správne by si ich mal pomenovať Earth, Wind, Fire.
@Red (19.05.2020 16:05): Tak snad tam ty ctyri afroamericanky nejaky najdes :)
@Charllize (19.05.2020 09:42): Díky moc a promiň. Já měl nějak sílu se jen podívat na odkazy a potom napsat do diskuze.
@Red (19.05.2020 01:01): Treba tady. Ale nechapu ze si to neumis najit sam a musim to za tebe hledat ja :(
https://www.nexusmods.com/wasteland2/mods/15
https://www.nexusmods.com/wasteland2/mods/15
Kde se dají stáhnout nějaké další portréty? Hledám hlavně černošky, chci vytvořit takovou disko-funk-soul kapelu.
@Red (15.05.2020 00:31): no, neni potreba prebihat z jednoho extremu do druheho ... ty jsi se z uplne spatneho setupu rozhodl prebehnout do extremu na opacnem konci, kdy ses' rozhodl, ze si udelas squadru zrudicek (obletovanych mouchama) ..
co takhle zustat nekde mezi ;) a dat na rady tech, co to hrali / hraji ...
co takhle zustat nekde mezi ;) a dat na rady tech, co to hrali / hraji ...
@Red (15.05.2020 00:31): Jdes sedet?
Já se k hraní asi dlouho nedostanu tak až se k tomu dostanu tak začnu zase od začátku a vezmu čistě powergamingově a udělám si skvadru zrůdíček, přičemž jedna bude mít ten perk, co dává stoprocentní úspěšnost hard ass a odstraní možnost těch dalších assů.
@Red (11.05.2020 23:54): dobry :) .. ze potkas uz uvodnim tabore Angelu nikdo nespoiloval, to je v poradku ... dovolim si ale komentovat ten Tvuj setup:
1) u triplu Sila+Rychlost+Inteligence dostavas na hodnotach delitelnejma 4ma (4/8/12/16) akcni bod (takze se napriklad vyplati Sil 6, Rych 2, Int 4 == 12) .. samozrejme je muzes brat dopredu ohled na vyvoj postavy, protoze na kazde 10te urovni ziskavas +1 dovednostni bod, takze pokud mas soucet treba 15, tak to na 10te urovni dorovnas na 16 a mas +1 AP
2) Inteligence ti dava na 4te urovni +1 skill point za level, na 8me +2 a 10te +3, tzn pokud si neplanujes Inteligenci dolevlovat na 10/20 urovni (ze mas 6) tak se nevyplati volit inteligenci jine hodnoty nez 4/8/10 (obecne plati, ze ten bod na /10 urovni davas do neceho jinyho nez do Int pac skill body chces uplne od zacatku)
3) IMHO se naprosto nevyplati mit ve skupine vsechny tri skilly Hard Ass, Kiss Asss a Smart Ass .. Tak jak jdes kupredu, tak se linearne zvedaji narocnosti vsech skill checku a udrzovat porad tyhle semiproduktivni je strasne nakladne na body .. Proste po nejake dobe jsou vsechny skill checky ad *zadky 6+ .. Ja osobne roleplayuju a jedna moje postava ma kiss ass a muj velitel ma smart ass
4) vubec nemas skill lockpick, safecracking a demolitions ? vetsina dobrych predmetu co nalezas, tedy drtiva vetsina, je zamcena (v zaminovanejch) sejfech a bednach
5) mas tam 2x skill field medic - zbytecne, filed medic proste dava vic HP za pouziti lecivejch predmetu .. to se dela typicky po boji .. v boji si kazda postavicka muze vzit painkillers a ty nemaji bonus za field medica .. ma jistej smysl mit 2x surgeona, pac ten je schopen operovat kriticky zranenou postavu (a kdo bude operovat kriticky zraneneho surgeona 1 ? nez surgeon 2)
6) je dobre rozmyslet ten boj, jak to bude mit ta ktera postavicka - aby mela jeden skill na blizko a jeden skill na dalku .. psal jsem nize jak to mam @ntz (08.04.2020 21:34) .. Jedine co je klicove je mit Energy Weapons, alespon jednou, ale zrovna u boje budes spise podlevelovanej .. da se zit naprosto v pohode s 4-6 skillpoints v bojovejch skillech zatimco si tak daleko ze kazda nastrazena bomba a kazdej zamcenej zamek potrebujou 7+ skill points
7) nerikam je charisma je na nic, roleplayujes to hezky, ale potrebujes nejakej soucet charismy aby se k tobe pridali jiste NPC, ale vysokou charismu potrebujes defakto jenom u sefa co ma leadership ... mit dve postavicky s vysokou charismu je *na nic* .. V mym roleplayovani je charisma (a luck) dva staty, kam odkladam na urovnich /10 nove nabyte body ... Ja osobne bych doporucil jednu postavicku s leadership s charismou 6 a vsechny zbyle s ch =< 3
8) vsechny tvoje postavicky maji malou speed :D .. speed je jeden z klicovych skillu pro vsechny brawlers
9) imho mas podivne vybrane quirks .. jsou tam nektere, ktere jsou obecne povazovane za dobre, ty mas bud none a nebo takove, ktere mi pripadaji k nicemu .. Jeden z dobrych quirks je napr. Ascetic, nebo naprosto klasicke kombo je inteligence 8 nebo 10 s delayed gratification
1) u triplu Sila+Rychlost+Inteligence dostavas na hodnotach delitelnejma 4ma (4/8/12/16) akcni bod (takze se napriklad vyplati Sil 6, Rych 2, Int 4 == 12) .. samozrejme je muzes brat dopredu ohled na vyvoj postavy, protoze na kazde 10te urovni ziskavas +1 dovednostni bod, takze pokud mas soucet treba 15, tak to na 10te urovni dorovnas na 16 a mas +1 AP
2) Inteligence ti dava na 4te urovni +1 skill point za level, na 8me +2 a 10te +3, tzn pokud si neplanujes Inteligenci dolevlovat na 10/20 urovni (ze mas 6) tak se nevyplati volit inteligenci jine hodnoty nez 4/8/10 (obecne plati, ze ten bod na /10 urovni davas do neceho jinyho nez do Int pac skill body chces uplne od zacatku)
3) IMHO se naprosto nevyplati mit ve skupine vsechny tri skilly Hard Ass, Kiss Asss a Smart Ass .. Tak jak jdes kupredu, tak se linearne zvedaji narocnosti vsech skill checku a udrzovat porad tyhle semiproduktivni je strasne nakladne na body .. Proste po nejake dobe jsou vsechny skill checky ad *zadky 6+ .. Ja osobne roleplayuju a jedna moje postava ma kiss ass a muj velitel ma smart ass
4) vubec nemas skill lockpick, safecracking a demolitions ? vetsina dobrych predmetu co nalezas, tedy drtiva vetsina, je zamcena (v zaminovanejch) sejfech a bednach
5) mas tam 2x skill field medic - zbytecne, filed medic proste dava vic HP za pouziti lecivejch predmetu .. to se dela typicky po boji .. v boji si kazda postavicka muze vzit painkillers a ty nemaji bonus za field medica .. ma jistej smysl mit 2x surgeona, pac ten je schopen operovat kriticky zranenou postavu (a kdo bude operovat kriticky zraneneho surgeona 1 ? nez surgeon 2)
6) je dobre rozmyslet ten boj, jak to bude mit ta ktera postavicka - aby mela jeden skill na blizko a jeden skill na dalku .. psal jsem nize jak to mam @ntz (08.04.2020 21:34) .. Jedine co je klicove je mit Energy Weapons, alespon jednou, ale zrovna u boje budes spise podlevelovanej .. da se zit naprosto v pohode s 4-6 skillpoints v bojovejch skillech zatimco si tak daleko ze kazda nastrazena bomba a kazdej zamcenej zamek potrebujou 7+ skill points
7) nerikam je charisma je na nic, roleplayujes to hezky, ale potrebujes nejakej soucet charismy aby se k tobe pridali jiste NPC, ale vysokou charismu potrebujes defakto jenom u sefa co ma leadership ... mit dve postavicky s vysokou charismu je *na nic* .. V mym roleplayovani je charisma (a luck) dva staty, kam odkladam na urovnich /10 nove nabyte body ... Ja osobne bych doporucil jednu postavicku s leadership s charismou 6 a vsechny zbyle s ch =< 3
8) vsechny tvoje postavicky maji malou speed :D .. speed je jeden z klicovych skillu pro vsechny brawlers
9) imho mas podivne vybrane quirks .. jsou tam nektere, ktere jsou obecne povazovane za dobre, ty mas bud none a nebo takove, ktere mi pripadaji k nicemu .. Jeden z dobrych quirks je napr. Ascetic, nebo naprosto klasicke kombo je inteligence 8 nebo 10 s delayed gratification
Baví mě to. Zatím mi to přijde lehký....jsem narazil tři countery, jednou obchodník a dvakrát 3 mrzáci dohromady s jedním revolverem:D Aceho jsem objevil, jsem na cestě do Ag Centra. Zatím mě hodně sejří to natáčení kamery, to je dneska divná móda, vo kolik byla lepší statická izometrie než tahle hrůza.
@ntz (11.05.2020 22:57): No dobře, jen doufám, že tím nerozpoutám další světovou:)
https://ibb.co/fkFdLDn
Samozřejmě jsem potom zjistil, že už v úvodním táboře můžu nabrat pátou postavu co má hard ass 3 a weaponsmithing 2... no a co no, to moje postavy prostě nemohly vědět no:)
@Charllize (11.05.2020 22:13): njn v Divinity OS jsem taky hodiny dumal, přejímal...abych potom zjistil, že si ji stejně vytvořím podle vývoje a to úvodní nastavení je téměř zbytečný.
@ntz (11.05.2020 22:57): No dobře, jen doufám, že tím nerozpoutám další světovou:)
https://ibb.co/fkFdLDn
Samozřejmě jsem potom zjistil, že už v úvodním táboře můžu nabrat pátou postavu co má hard ass 3 a weaponsmithing 2... no a co no, to moje postavy prostě nemohly vědět no:)
@Charllize (11.05.2020 22:13): njn v Divinity OS jsem taky hodiny dumal, přejímal...abych potom zjistil, že si ji stejně vytvořím podle vývoje a to úvodní nastavení je téměř zbytečný.
@Red (11.05.2020 22:05): nechces se pls teda pochlubit, jaks to dal dohromady ?
@Red (11.05.2020 22:05): Ja to mel asi za 15 minut a dohral sem to v pohode..i s custom portretama :)
Ale holt taky se mi stava ze se pri tvorbe postavy v nejaky hre zaseknu, obvzlast kdyz ma hodne nastaveni jak bude vypadat :)
Ale holt taky se mi stava ze se pri tvorbe postavy v nejaky hre zaseknu, obvzlast kdyz ma hodne nastaveni jak bude vypadat :)
Tak super, po 4h a 17 minutách ve hře mám konečně vytvořený postavy :)
@Jab (11.05.2020 14:54): Muzu taky?
@Jab (11.05.2020 14:54):
Mas tam jeste neco? Hmm? Uplne citim tu nenavist. Hrozne me bavis, chlapecku. Jen do me, nech sve frustraci volny prubeh. Ackoli terapie by ti mozna prospela preci jen vic.
ps. nedalo mi to, padlo to tu nize pro kristovy rany :D .. delam si z tebe Jabe srandu
Mas tam jeste neco? Hmm? Uplne citim tu nenavist. Hrozne me bavis, chlapecku. Jen do me, nech sve frustraci volny prubeh. Ackoli terapie by ti mozna prospela preci jen vic.
ps. nedalo mi to, padlo to tu nize pro kristovy rany :D .. delam si z tebe Jabe srandu
@ntz (11.05.2020 14:08): Přijď si zase někdy pokecat k Witcherovi 3, experte. ;)
@marwel (11.05.2020 10:24): :D uklidni se pls .. ty se tady nejdriv rozcilujes na vsechno (viz tve pozoruhodne postrehy nize), pak se z tebe najednou z wasteland lamy stane odbornik a nakonec me budes rikat neco o nenavisti a frustraci a terapii o.O
to snad neni mozny:
1) zadnou nenavist k nikomu necitim (kdyz nepocitam (stejne jsou vetsinou mrtvy) Kim Cong Una, Pol Pota, Hitlera, Limberskeho ...)
2) ty ses' chytl na moji hlasku `na mudrce nize' ... nicmene na to jakej jsi odbornik na wasteland, tak jsi nedokazal rict Redovi, ze ten jeho squad setup je uplne spatnej pac tam nema demolitions, perception a compjutr scinece (a to ani neresim lockpick, safecracking, apod ...), zato jsi mu rekl brilliant radu ze doktor ma bejt rychlej (ja mam doktora nejpomalejsiho - zato s s nejvetsim HP a DR aby byl nejodolnejsi) a ze brawling je nejhorsi skill (a muj brawler je nejvetsi zabijak se silou 2 a rychlosti 10 a jeste ma ten perk co dava damage nepriteli s low HP - na wiki je blbe napsanej, pac podle game description to je +50 pokud ma nepritel < 35% HP)
3) pokud jsem se te doktnul tim, ze jsem zpochybnil tvuj majestat, tak se ti omlouvam .. nicmene tvym slovum o nenavisti, terapiich, chlapeccich a frustraci se musim trosku smat, pac se bojim, ze v tomto pripade plati zname rceni: podle sebe soudim tebe .. ne diky, nechci
to snad neni mozny:
1) zadnou nenavist k nikomu necitim (kdyz nepocitam (stejne jsou vetsinou mrtvy) Kim Cong Una, Pol Pota, Hitlera, Limberskeho ...)
2) ty ses' chytl na moji hlasku `na mudrce nize' ... nicmene na to jakej jsi odbornik na wasteland, tak jsi nedokazal rict Redovi, ze ten jeho squad setup je uplne spatnej pac tam nema demolitions, perception a compjutr scinece (a to ani neresim lockpick, safecracking, apod ...), zato jsi mu rekl brilliant radu ze doktor ma bejt rychlej (ja mam doktora nejpomalejsiho - zato s s nejvetsim HP a DR aby byl nejodolnejsi) a ze brawling je nejhorsi skill (a muj brawler je nejvetsi zabijak se silou 2 a rychlosti 10 a jeste ma ten perk co dava damage nepriteli s low HP - na wiki je blbe napsanej, pac podle game description to je +50 pokud ma nepritel < 35% HP)
3) pokud jsem se te doktnul tim, ze jsem zpochybnil tvuj majestat, tak se ti omlouvam .. nicmene tvym slovum o nenavisti, terapiich, chlapeccich a frustraci se musim trosku smat, pac se bojim, ze v tomto pripade plati zname rceni: podle sebe soudim tebe .. ne diky, nechci
@ntz (11.05.2020 09:54): Mas tam jeste neco? Hmm? Uplne citim tu nenavist. Hrozne me bavis, chlapecku. Jen do me, nech sve frustraci volny prubeh. Ackoli terapie by ti mozna prospela preci jen vic.
@marwel (11.05.2020 08:55): OMG :D ... hrajeme tu stejnou hru ???? cetl sis' nejake clanky, nejaka howtos' o Wasteland 2
** nema ani perception ve svy parte a ani demolitions **
wasteland 2 je precpanej vybusninama na kazdym kroku a abys je odhalil (+ milion dalsich veci) tak na to potrebujes perception .. tys mu nerekl ani jedino z tohodle .. dokonce ani to, ze bez computer science to taky nejde .. tys mu dal *brilliant* radu ze ma mit rychleho doktora :D a ze nejhorsi skill jsou brawling (ackoliv teda vetsina hracu a recenzentu to povazuje jako jeden z nejlepsich skillu) ..
** nema ani perception ve svy parte a ani demolitions **
wasteland 2 je precpanej vybusninama na kazdym kroku a abys je odhalil (+ milion dalsich veci) tak na to potrebujes perception .. tys mu nerekl ani jedino z tohodle .. dokonce ani to, ze bez computer science to taky nejde .. tys mu dal *brilliant* radu ze ma mit rychleho doktora :D a ze nejhorsi skill jsou brawling (ackoliv teda vetsina hracu a recenzentu to povazuje jako jeden z nejlepsich skillu) ..
Trochu samostatnosti Rede, ptas se na kazdou hovadinu :)
@ntz (11.05.2020 08:40): Povazoval jsem za fail vyvojaru, ze mi tu lokaci nikdo nedal na mapu, ano. To ti prijde jako tak desne velka vec? A na takovem zaklade jsi me definitivne odsoudil. Ne, ze by mi to vadilo od nekoho jako jsi ty, jen mi to prijde pomerne vtipne.
Tys mu zase rekl, ze bez demolitions bude loadovat. Nebude, pasti davaji maly dmg na to, aby to byl problem. Krom toho pokud bude mit partu s dostatecnou inteligenci, tak postupne bude mit vetsinu skillu a je uplne jedno jake si zvoli na zacatku.
Tys mu zase rekl, ze bez demolitions bude loadovat. Nebude, pasti davaji maly dmg na to, aby to byl problem. Krom toho pokud bude mit partu s dostatecnou inteligenci, tak postupne bude mit vetsinu skillu a je uplne jedno jake si zvoli na zacatku.
@marwel (11.05.2020 08:16): abych se priznal, po Tve eskapade kdy jsi dosel ze na misto, kam te nikdo neposlal (@marwel (10.04.2020 17:30)) a povazoval to za fail vyvojaru muzes davat doporuceni jaka chces ..
nicmene doporuceni, ktera si rozhodne po zhlednuti *redovo* postavy nedal, byla zrovna ta dulezita (jako napr. ze mu chybi computer science) a ta ktera jsi mu dal, jsou vylozene nesmyslna (jako napr. ze brawling je nejhorsi skill)
nicmene doporuceni, ktera si rozhodne po zhlednuti *redovo* postavy nedal, byla zrovna ta dulezita (jako napr. ze mu chybi computer science) a ta ktera jsi mu dal, jsou vylozene nesmyslna (jako napr. ze brawling je nejhorsi skill)
@ntz (10.05.2020 21:58): Stejne doporuceni muzu dat Redovi o tobe.
Predne je potreba si rict, ze kdyz si nejaky skill nezvolis na zacatku hry, muzes si ho klidne zvolit pozdeji. Surgeon a First Aid je dobre mit alespon u dvou postav, ale ne nutne hned na startu hry.
Neni take od veci mit jednoho rangera s inteligenci 10 a delayed gratification.
Predne je potreba si rict, ze kdyz si nejaky skill nezvolis na zacatku hry, muzes si ho klidne zvolit pozdeji. Surgeon a First Aid je dobre mit alespon u dvou postav, ale ne nutne hned na startu hry.
Neni take od veci mit jednoho rangera s inteligenci 10 a delayed gratification.
@Red (10.05.2020 14:58): mam dve rady ;)
1) neber moc vazne mudrce nize
2) hraj to na normal obtiznost a budes si to moct roleplayovat dle libosti
3) hrube nesouhlasim s tim, ze je unarmed spatnej, unarmed + vysokej speed je vrazedna kombinace (dokonce i bez sily) .. sam zagugli a presved se (nebo zde)
4) co se tyce tohodle @Red (10.05.2020 20:47), tak me osobne to dobre nepripada, uplne ti tam chybi kompjutry (ktere jsou od cca 1/3 hry naprosto klicove) a nemas tam zadne paceni (zamky a safy) a nemas tam demolitions (ktere jsou take naprosto klicove pokud nechces porad loadovat a savovat) a nemas tam ani perception, coz je taky klicove
5 .. X) psal jsem nize spousta svejch postrehu ..
1) neber moc vazne mudrce nize
2) hraj to na normal obtiznost a budes si to moct roleplayovat dle libosti
3) hrube nesouhlasim s tim, ze je unarmed spatnej, unarmed + vysokej speed je vrazedna kombinace (dokonce i bez sily) .. sam zagugli a presved se (nebo zde)
4) co se tyce tohodle @Red (10.05.2020 20:47), tak me osobne to dobre nepripada, uplne ti tam chybi kompjutry (ktere jsou od cca 1/3 hry naprosto klicove) a nemas tam zadne paceni (zamky a safy) a nemas tam demolitions (ktere jsou take naprosto klicove pokud nechces porad loadovat a savovat) a nemas tam ani perception, coz je taky klicove
5 .. X) psal jsem nize spousta svejch postrehu ..
@Red (10.05.2020 21:13): Jo a Brawling je asi nejhorsi skill boje na blizko. Bladed weapons maji vysokou sanci na kriticky zasah, Blunt weapons zase vyssi zakladni dmg a vyssi armor penetration, a jsou myslim take pomalejsi (vic AP na utok).
@marwel (10.05.2020 21:01): Aha. No tak to ještě překopu, zatím jsem byl pořád v tom prvním kampu.
@Red (10.05.2020 20:47): Vetsina bonusu u atributu je na sudych hodnotach. Je zbytecne dat charakteru 7 inteligenci, kdyz stejne dostane jen 3 body do skillu, za 8 dostane 4. To same plati i o dalsich skillech. Sila na sudych hodnotach dava bonusy do HP na kazdem levelu, Coordination dava na sudych hodnotach akcni bod navic a Speed zase bod do iniciativy. Hra je v tomto dost spatne designovana, trochu to nici ten pocit roleplaye kdyz vidis, jak jsou nektere atributy a skilly omezujici.
Bojovniky na blizko je dobre mit rychle (combat speed, plus solidni iniciativu) a odolne (sila). Lecitele alespon rychle.
Bojovniky na blizko je dobre mit rychle (combat speed, plus solidni iniciativu) a odolne (sila). Lecitele alespon rychle.
Je to OK? Trošku jsem zmodifikoval tu vstupní formaci.
odkaz?
Irena bude vůdkyně ruského původu, křesťanka, nekuřačka, 40 let. Bude se soustředit na vyjednávání a mlácení zblízka. Její minusem bude že je pomalá, ale bude mít větší štít.
Yanaba bude univerzální riflewoman z kmene Navajo, nativní náboženství, nekuřačka, 35 let. Budu s ní chtít hledat potravu a obecně prohledávat opatrně okolí. Umí se starat o zvířata.
Izumi bude asijská medička,, ateistka, kuřačka bonesek, 30 let. Měla by zvládat obíhat zraněné a dotírající střílet brokovnicí.
Kristina je potomkyně švédských přistěhovalců, nekuřačka, 36 let. Bude to sniperka, v boji je spíš pomalá a opatrná, nebude se moci moc pohybovat (zraněná noha).
odkaz?
Irena bude vůdkyně ruského původu, křesťanka, nekuřačka, 40 let. Bude se soustředit na vyjednávání a mlácení zblízka. Její minusem bude že je pomalá, ale bude mít větší štít.
Yanaba bude univerzální riflewoman z kmene Navajo, nativní náboženství, nekuřačka, 35 let. Budu s ní chtít hledat potravu a obecně prohledávat opatrně okolí. Umí se starat o zvířata.
Izumi bude asijská medička,, ateistka, kuřačka bonesek, 30 let. Měla by zvládat obíhat zraněné a dotírající střílet brokovnicí.
Kristina je potomkyně švédských přistěhovalců, nekuřačka, 36 let. Bude to sniperka, v boji je spíš pomalá a opatrná, nebude se moci moc pohybovat (zraněná noha).
@Red (10.05.2020 14:58): Vytvor si leadera. Vysoke (relativne, treba 6)) charisma a skill Leadership. U ostatnich muzes dat Charisma nizko a Luck u vsech nizko. Inteligenci u vsech alespon 4, at maji 3+ body do skillu (pro ctvrty bod uz potrebujes 8 Int a pro pet 10). Vytvor si urcite doktora (surgeon a first aid skilly). Neni ale od veci pozdeji dat tyto skilly i dalsi postave/postavam.
@Neanderthal (10.05.2020 15:20): Tou předdefinovanou tedy žádnou chybu neudělám?
Jak změním pořadí postav?
Jak si uložím vytvořenýho rangera pro příště?
Jak změním pořadí postav?
Jak si uložím vytvořenýho rangera pro příště?
@Red (10.05.2020 14:58): V tíme treba mať 1-2 sniperov a 1-2 so zameraním na útočné pušky. Jednému treba dať body do inteligencie, druhému do charizmy, z niekoho urobiť ošetrovateľa a treba mať aj pyromana.
Jdu do toho, nějaký rady do začátku?
@marwel (27.04.2020 20:18): fair ... tak to je fakt divny
Ok, tak dohrano. Vylozene spatna hra to urcite neni, ale je tam proste spousta veci, ktere mi vadi, predevsim co se tyce RPG systemu a dialogoveho systemu, ale souboje jsou celkem fajn. Kazdopadne ted se citim nejaky svobodnejsi, konecne muzu s cistou mysli rozehrat neco dalsiho. Tech temer 80 hodin co mi to trvalo dohrat je preci jen trochu moc. :) To uz jsem rovnou mohl rozehrat tretiho Witchera, kteremu se vyhybam prave kvuli delce.
@ntz (27.04.2020 15:30): Take hraji gog verzi, pres gog galaxy.
@marwel (27.04.2020 10:25): v tom pripade smrdi tvoje verze ;)
mam up-to-date GOG verzi a attachmentu mam vic nez jich potrebuju ...
mam up-to-date GOG verzi a attachmentu mam vic nez jich potrebuju ...
@ntz (27.04.2020 09:35): Jednoduse. Mam moznost vyhnat skill toaster repair nekam na level 7. V LA jsem ale nenarazil na toaster na ktery by level 7 stacil. Zatimco ve Falloutu muzes skill vylepsovat neustale, po procentech a citit nejaky vliv, ve Wasteland 2 neustale cekas az budes mit dostatek bodu na vylepseni a nakonec to ani nemusi stacit. Pokud ma na levelu 7 impossible sanci na uspech, tak tech 10 procent na levelu 8 je stejne k hovnu. Zvlaste kdyz vemu v potaz jak velkou roli tady hraje critical failure (imo naprosto debilni featura, mela by byt nastavena na nejake dane procento a nechat to byt, ne ze mas 10 procent na uspech a 60 procent na critical failure, kdo to v takovem pripade vubec bude zkouset?).
Bug u tebe tedy nepusobi. Ja jsem ze zbrani temer nikdy attachment neziskal, takze jsem je proste prodaval. Ted jsem to jen zkousel, protoze po zabiti obchodnika jedne frakce jsem mel v inventari asi 15 zbrani. Z patnacti zbrani v prumeru tak jeden az dva attachmenty. ;) To trochu smrdi, ze?
Bug u tebe tedy nepusobi. Ja jsem ze zbrani temer nikdy attachment neziskal, takze jsem je proste prodaval. Ted jsem to jen zkousel, protoze po zabiti obchodnika jedne frakce jsem mel v inventari asi 15 zbrani. Z patnacti zbrani v prumeru tak jeden az dva attachmenty. ;) To trochu smrdi, ze?
@marwel (27.04.2020 08:05):
1) nechapu jak to myslis s tema skillama ... skill cost progression je do max levelu 10:
2+2+2+4+4+4+6+6+6+8 = 44
2) u toho co pises s tim strippingem, nevim jestli bug u me pusobi, ale ja mam *naprostej prebytek* attachmentu a vzdy se modlim, abych dostal weapon parts a ne dalsi zbytecnej attachment kterejch mam zasobu snad pro vsechny rangers ..
ten tier 1 weapons co stojej do $100 se proste vyplati stripovat vzdy, ty vyssi tiery zbrani, uz neni ekonomicke stripovat (1 weapon part == $15 a ze zbrane dostanes 4-10) nicmene potom uz jsi tak pretizenej, ze budes muset stripovat i tohle a nemel bys mit problem s nedstatkem attachmentu
1) nechapu jak to myslis s tema skillama ... skill cost progression je do max levelu 10:
2+2+2+4+4+4+6+6+6+8 = 44
2) u toho co pises s tim strippingem, nevim jestli bug u me pusobi, ale ja mam *naprostej prebytek* attachmentu a vzdy se modlim, abych dostal weapon parts a ne dalsi zbytecnej attachment kterejch mam zasobu snad pro vsechny rangers ..
ten tier 1 weapons co stojej do $100 se proste vyplati stripovat vzdy, ty vyssi tiery zbrani, uz neni ekonomicke stripovat (1 weapon part == $15 a ze zbrane dostanes 4-10) nicmene potom uz jsi tak pretizenej, ze budes muset stripovat i tohle a nemel bys mit problem s nedstatkem attachmentu
@marwel (27.04.2020 08:05): na druhou stranu, to tak nějak k Falloutům a podobným hrám patří :-)