Hra pro lidi, které baví třídění – relaxační, stresující, případně obojí zároveň, podle osobního nastavení příslušného hráče.
Byla by skoro dokonalá, mám ji teď rozehranou asi popáté a pořád mě baví, i když nového zboží, které jsem ještě neviděla, už moc nepřibývá, ale v druhé půli to vždycky znova drhne a konec je vždycky znova takový antiklimaktický.
Každá hra vám náhodně přidělí 200 z celkových 500 možných druhů zboží, které přibývají vždy po 4. Vykládka nových druhů zboží nevyhnutelně přináší střídavě očekávání a zklamání: jste zvědaví, co nového mezi nimi bude, jestli vám pěkně doplní rozrůstající se skupiny třeba nářadí nebo galanterie – někdy ano, přibude něco hezkého/zajímavého, ale často jsou to bohužel samé nebo skoro samé kraviny (nicneříkající tvary, příspěvky do soutěže "poznej, co je to za bazmek").
Za včasný výdej zboží dostáváte hvězdičky, za které si můžete kupovat vylepšení: některá zrychlí pohyb po skladě nebo usnadní manipulaci se zbožím, jiná uvolní místo ze začátku zabrané pilíři. A to je potřeba, protože zboží se naskladňuje víc, než vydává, takže sklad se plní a plní. Když jsem občas něco nestihla doručit, protože se mi s věcmi v přeplněném skladě už špatně manipulovalo, nevadilo mi, že jsem nedodala požadované zboží svým spolupracovníkům (co je mi do nich), ale že jsem se tím pádem nezbavila pár věcí, kterých jsem se zbavit mohla, a promarnila tak možnost uvolnit si trochu místa.
Poslední 4 druhy zboží už vám jen ukážou a ani nenaskladní a hra končí. Hráči se tím upře to nejvyšší uspokojení, kdy by si v subjektivně ideálně uspořádaném skladě mohl alespoň chvíli po svém a bez stresu hospodařit. Jedna recenze na steamu, která celou hru analyzuje coby metaforu fungování kapitalismu, to označuje za součást záměru: ve chvíli, kdy by zaměstnanec (aka bezvýznamná pracovní síla) mohl konečně začít sklízet plody své práce, je zaměstnavatelem, který už ho díky robotizaci nepotřebuje, nemilosrdně vykopnut. Což lze ocenit jako koncept (pokud to tak opravdu bylo myšleno), ale z hlediska hratelnosti to člověka moc nepotěší. (Robota jako jedno z vylepšení – tehdy má člověku ještě pomáhat, ne ho nahradit – jsem si koupila jen v první hře a brzy ho odstavila do kouta, protože třídil špatně, respektive jinak, než jsem chtěla já, a předělávat to po něm dalo víc práce, než všechno rovnou udělat sama.) Mrzí mě, že pro nedostatek save slotů – jsou jen 3, z nichž jeden jsem vyhradila dceři – si člověk všechna svá stará skladiště nemůže schovat. Rozdíl mezi tím prvním, které vznikalo, když jsem ještě nevěděla, jak se hra vyvine, a tím posledním je obrovský a zajímavý, ale byla bych si opravdu ráda schovala všechny.
Hra nabízí expert mód, který ale jen umožňuje zkrátit si čas na třídění/doručení, časově omezit normálně nečasovanou fázi nebo skrýt objednávky, ani jsem ho nezkoušela, nepřišlo mi to jako čímkoli zajímavá challenge. A také co-op mód: upřímně si neumím představit, že by tuhle hru chtěl kdokoli v co-opu hrát. Každý si třídí podle svého a svým způsobem, já bych určitě nechtěla, aby mi do toho někdo mluvil, a být jen pomocná síla by mě už vůbec nebavilo.
Byla by skoro dokonalá, mám ji teď rozehranou asi popáté a pořád mě baví, i když nového zboží, které jsem ještě neviděla, už moc nepřibývá, ale v druhé půli to vždycky znova drhne a konec je vždycky znova takový antiklimaktický.
Každá hra vám náhodně přidělí 200 z celkových 500 možných druhů zboží, které přibývají vždy po 4. Vykládka nových druhů zboží nevyhnutelně přináší střídavě očekávání a zklamání: jste zvědaví, co nového mezi nimi bude, jestli vám pěkně doplní rozrůstající se skupiny třeba nářadí nebo galanterie – někdy ano, přibude něco hezkého/zajímavého, ale často jsou to bohužel samé nebo skoro samé kraviny (nicneříkající tvary, příspěvky do soutěže "poznej, co je to za bazmek").
Za včasný výdej zboží dostáváte hvězdičky, za které si můžete kupovat vylepšení: některá zrychlí pohyb po skladě nebo usnadní manipulaci se zbožím, jiná uvolní místo ze začátku zabrané pilíři. A to je potřeba, protože zboží se naskladňuje víc, než vydává, takže sklad se plní a plní. Když jsem občas něco nestihla doručit, protože se mi s věcmi v přeplněném skladě už špatně manipulovalo, nevadilo mi, že jsem nedodala požadované zboží svým spolupracovníkům (co je mi do nich), ale že jsem se tím pádem nezbavila pár věcí, kterých jsem se zbavit mohla, a promarnila tak možnost uvolnit si trochu místa.
Poslední 4 druhy zboží už vám jen ukážou a ani nenaskladní a hra končí. Hráči se tím upře to nejvyšší uspokojení, kdy by si v subjektivně ideálně uspořádaném skladě mohl alespoň chvíli po svém a bez stresu hospodařit. Jedna recenze na steamu, která celou hru analyzuje coby metaforu fungování kapitalismu, to označuje za součást záměru: ve chvíli, kdy by zaměstnanec (aka bezvýznamná pracovní síla) mohl konečně začít sklízet plody své práce, je zaměstnavatelem, který už ho díky robotizaci nepotřebuje, nemilosrdně vykopnut. Což lze ocenit jako koncept (pokud to tak opravdu bylo myšleno), ale z hlediska hratelnosti to člověka moc nepotěší. (Robota jako jedno z vylepšení – tehdy má člověku ještě pomáhat, ne ho nahradit – jsem si koupila jen v první hře a brzy ho odstavila do kouta, protože třídil špatně, respektive jinak, než jsem chtěla já, a předělávat to po něm dalo víc práce, než všechno rovnou udělat sama.) Mrzí mě, že pro nedostatek save slotů – jsou jen 3, z nichž jeden jsem vyhradila dceři – si člověk všechna svá stará skladiště nemůže schovat. Rozdíl mezi tím prvním, které vznikalo, když jsem ještě nevěděla, jak se hra vyvine, a tím posledním je obrovský a zajímavý, ale byla bych si opravdu ráda schovala všechny.
Hra nabízí expert mód, který ale jen umožňuje zkrátit si čas na třídění/doručení, časově omezit normálně nečasovanou fázi nebo skrýt objednávky, ani jsem ho nezkoušela, nepřišlo mi to jako čímkoli zajímavá challenge. A také co-op mód: upřímně si neumím představit, že by tuhle hru chtěl kdokoli v co-opu hrát. Každý si třídí podle svého a svým způsobem, já bych určitě nechtěla, aby mi do toho někdo mluvil, a být jen pomocná síla by mě už vůbec nebavilo.
Pro: třídění, variabilita vytváření skupin
Proti: příliš mnoho divných/nicneříkajících/nezajímavých kousků zboží v jejich celkovém poměru, přeplněnost skladu v závěru hry, nemožnost pokračovat v přijímání a vydávání zboží alespoň nějakou dobu po zkompletování sortimentu, málo save slotů