Ještě budete se slzou v oku vzpomínat na Kyloton:). Posledních zhruba 5 Kylotoních WRC nejsou vůbec blbý hry, mimochodem:).
Diskuze
@Luďa (25.12.2023 14:55): Jako upřímně jsem z toho v rozpacích. Člověk si říkal, že se to po letech vrátilo do dobrých rukou a ono ejhle... Ale kdo ví co v tom je. Třeba EA moc tlačilo na datum vydání a je to prostě v tomhle stavu kvůli nim. Codies rallye byly vždycky fajn, škoda.
Koupil jsem teď ve slevě, nevěřil jsem, že je to tak špatný a lidi přehánějí (ale že je to chvilku po vydání ve 40% slevě o něčem vypovídá). Ne, fakt je to tak špatný, využil jsem refund na steamu, což jsem udělal do teď snad jen jednou. Tohle je vyloženě scam. Zapnu hru a hned mě uvítá informace, ať nehraju kariéru, je rozbitá po posledním updatu (super, 2 měsíce po vydání a nemůžu hrát celou hru). Nastavím volant, řazení, ruční brzdu, vypnu všechny asistenty a jdu na quick event. I na medium/high co hra automaticky nastavila to vypadá hůř než Dirt Rally 1, ale co, vidím 70 FPS, tak se to snad nebude škubat jak ostatní říkají... Škube :D Nastavení všeho na low/ultra low na to nemá vliv, FPS ze zvedlo na 80 a časy mezi snímky jsou jak na horský dráze a občas hra škubne tak, že třeba na 300ms odhadem je stejný snímek. Nedá se to hrát, odmítám být alfatester. Takže na další roky asi zůstanu u DR 2.0 a komunitního RSF RBR, čímž jsem si musel zpravit chuť. :) Na videu jsem viděl že to vypadá hrozně, ale dokud si člověk opravdu to nezkusí zahrát tak nevěří, že to má tak špatný frame rate a občas dostává snímky se zpožděním. Ruce cítí něco jiného přes force feedback než oči vidí.
Mně příjde dost smutné toto srovnání s DR2, hlavně ta část s Imprezou WRC 01 https://youtu.be/k5t0n3r0fYY?si=R9XQC6rKQMAv1huS
DR2 za mě ve všech směrech o kus dál - 3d model auta (WRC má špatně interiér, wtf?), zvuky, nasvícení, kamery v replayi...
Já nechápu, jak se teď mohli zkušení Codemasters vytasit s něčím tak špatným. Nemám klapky na očích a nechci přehlížet, jak moc je nové WRC nedotažené, tvůrčí lenost a neschopnost všude kam se podíváte. Grafika velmi zastaralá, nasvícení za slunečna vypadá hodně zoufale a 20km vzdálené kopce to fakt nezachrání. Atmosféra okolo trati nulová, layout tratí dobrý, ale zase je to vizuálně copy&paste, kde 20 zatáček na RZ vypadá naprosto identicky, diváci vypadají stejně špatně jako v RBR před 20 lety, ani se neotočí směrem na auto. Zvuky mají sice skvělé samply a zvuk v kokpitu je téměř dokonalý, ale v replayi je to pořád hodně pozadu např. za fanouškovsky přidaným FMODem v RBR. Pak se vyflákli i na takové maličkosti, aby ve výběru Moments byla aspoň odpovídající cedulka k rally z deného ročníku, vždyť by to bylo jen pár minut práce navíc u každého okénka. Replaye jsou jen náhodně rozmístěné kamery, které snímají jízdu z neatraktivních úhlů, na to snad ani lidská ruka nesáhla. Fyziku rozebírat nebudu, není to hardcore sim a ani jsem to od něj nečekal. Podpora triple screenu údajně taky chybí (tím myslím opravdová podpora, aby byl každý screen renderovaný zvlášť bez deformace)
Prostě z celé té hry strašně smrdí, jak je to zplácané narychlo (za pět let, tsss) , chybí mi tam nějaké to srdíčko, které má třeba GranTurismo 7 díky tomu, že to dělají lidé, kteří těmi auty žijí. Je to prostě hra, na kterou se zapomene přesně v momentě, kdy výjde další ročník.
DR2 za mě ve všech směrech o kus dál - 3d model auta (WRC má špatně interiér, wtf?), zvuky, nasvícení, kamery v replayi...
Já nechápu, jak se teď mohli zkušení Codemasters vytasit s něčím tak špatným. Nemám klapky na očích a nechci přehlížet, jak moc je nové WRC nedotažené, tvůrčí lenost a neschopnost všude kam se podíváte. Grafika velmi zastaralá, nasvícení za slunečna vypadá hodně zoufale a 20km vzdálené kopce to fakt nezachrání. Atmosféra okolo trati nulová, layout tratí dobrý, ale zase je to vizuálně copy&paste, kde 20 zatáček na RZ vypadá naprosto identicky, diváci vypadají stejně špatně jako v RBR před 20 lety, ani se neotočí směrem na auto. Zvuky mají sice skvělé samply a zvuk v kokpitu je téměř dokonalý, ale v replayi je to pořád hodně pozadu např. za fanouškovsky přidaným FMODem v RBR. Pak se vyflákli i na takové maličkosti, aby ve výběru Moments byla aspoň odpovídající cedulka k rally z deného ročníku, vždyť by to bylo jen pár minut práce navíc u každého okénka. Replaye jsou jen náhodně rozmístěné kamery, které snímají jízdu z neatraktivních úhlů, na to snad ani lidská ruka nesáhla. Fyziku rozebírat nebudu, není to hardcore sim a ani jsem to od něj nečekal. Podpora triple screenu údajně taky chybí (tím myslím opravdová podpora, aby byl každý screen renderovaný zvlášť bez deformace)
Prostě z celé té hry strašně smrdí, jak je to zplácané narychlo (za pět let, tsss) , chybí mi tam nějaké to srdíčko, které má třeba GranTurismo 7 díky tomu, že to dělají lidé, kteří těmi auty žijí. Je to prostě hra, na kterou se zapomene přesně v momentě, kdy výjde další ročník.
Co jsem zatím vysledoval z porovnání WRC a Dirt rally 2.0, tak:
WRC: více aut, licencované, pěkné tratě (navíc jich je hodně)
DR2: lepší jízdní model, lepší grafika
Vypadá to, že prostě cílili na většinu. Je to jednodušší a tím pádem to bude hrát víc lidí. Za mě zklamání :(
WRC: více aut, licencované, pěkné tratě (navíc jich je hodně)
DR2: lepší jízdní model, lepší grafika
Vypadá to, že prostě cílili na většinu. Je to jednodušší a tím pádem to bude hrát víc lidí. Za mě zklamání :(
@Pluto (11.11.2023 16:10): Díky! To zní nadějně! Jestli někdy zveřejní editor tratí, tak za měsíc bude k dispozici celý český mistrák, řekl bych. :-)
@watchOut (11.11.2023 15:58): Pokud se nepletu, momentálně ne. Je to plánováno až jako jeden z dodatečných materiálů.
Jsou tam Klatovy, resp. něco z Rally Central Europe?
@Kotilion (11.11.2023 12:13): Oni totiž na začátku dělali hodně detailní 3D scany obličejů některých jezdců, tak jsem chtěl vědět, jestli je to na výsledku nějak vidět...
UPDATE: Našel jsem i foto.
UPDATE: Našel jsem i foto.
@Pluto (10.11.2023 16:23): Jsou tam ksichty reálných jezdců, kvalita je podobná jako diváci stojící okolo trati, všichni mají našroubovaný podivně spokojený výraz, ale v helmách vypadají ok. Podoba s předlohou tam určitě je, ale stále jde snadno poznat že jsou to počítačový panáci.
Kdo už to hrajete, měl bych jeden dotaz. Jsou tam ksichty reálných jezdců? A pokud ano, v jaké kvalitě?
Asistenti povypínat jdou, ABS, kontrola trakce, kontrola stability, vše se nastavuje v rozmezí 0 až 5.
Ai soupeřů je defaultně nastavená na 50% a to je opravdu extrém easy. Já mám nastaveno 75% a pak vyhraju jen když jedu na to největší riziko, občas jsem třeba i 10. V obtížnosti problém není, každý hráč si to jen musí nastavit podle sebe.
Subjektivně se mě určitě hraje líp tohle, erzety v Dirtu byly zákeřnější, častěji jsem musel dávat restart, to tady nemusím skoro vůbec. Ale ber to opravdu jako hodně subjektivní názor, protože mě dirt 2.0 nikdy nějak extra nesednul, a už jsem ho taky hodně dlouho nehrál.
Dneska jsem si vytvořil šampionát který se skládal ze čtyř stejných RZ v Monaku a každá trať se jela v jiným ročním období. V zimě samozřejmě ve vyšších polohách bílo, na jaře všude krásně zeleno tráva i stromy, a na podzim je krajina pěkně laděná do hněda. Kromě barev tam těch rozdílů v jednotlivých ročních období bude asi minimum, ale i tak je to pěkný zpestření.
A ještě ke grafice, tak nějak chápu že to někdo chválí a někdo to neskutečně haní. Ona tady ta grafika je taková hodně specifická, a jakmile se ta hra bude na přímo porovnávat ať už třeba s Dirtem 2.0 a nebo s WRC Generation, tak to tahle hra bude mít hodně těžký. Tady není ten realistický feeling co měl druhý dirt ani tady nejsou extra ostrý textury ve vysokým rozlišení jak to má WRCG, není to prostě tak oku lahodící. Tahle hra má ale něco co se strašně špatně popisuje, je to taková ta komplexnost a uvěřitelnost celý krajiny. Tohle WRC nevypadá nejlíp ale přesto má nejblíž k realitě, líp to asi popsat nedokážu.
Taky jsem koukal jak hru hráli kluci na Vortexu, oni hráli Xboxovou verzi a tam ten obraz byl opravdu ošklivě neostrej, ty konzolové verze pravděpodobně budou mít zapnutý vyhlazování hran a pak hra nevypadá dobře.
Kdybych měl teď po 20 hodinách hru hodnotit tak tomu z fleku dám 100%, ale na nějaké to objektivní hodnocení je ještě brzo.
Proč vlastně nejsou žádný recenze ? vždyť hra už je týden venku.
Ai soupeřů je defaultně nastavená na 50% a to je opravdu extrém easy. Já mám nastaveno 75% a pak vyhraju jen když jedu na to největší riziko, občas jsem třeba i 10. V obtížnosti problém není, každý hráč si to jen musí nastavit podle sebe.
Subjektivně se mě určitě hraje líp tohle, erzety v Dirtu byly zákeřnější, častěji jsem musel dávat restart, to tady nemusím skoro vůbec. Ale ber to opravdu jako hodně subjektivní názor, protože mě dirt 2.0 nikdy nějak extra nesednul, a už jsem ho taky hodně dlouho nehrál.
Dneska jsem si vytvořil šampionát který se skládal ze čtyř stejných RZ v Monaku a každá trať se jela v jiným ročním období. V zimě samozřejmě ve vyšších polohách bílo, na jaře všude krásně zeleno tráva i stromy, a na podzim je krajina pěkně laděná do hněda. Kromě barev tam těch rozdílů v jednotlivých ročních období bude asi minimum, ale i tak je to pěkný zpestření.
A ještě ke grafice, tak nějak chápu že to někdo chválí a někdo to neskutečně haní. Ona tady ta grafika je taková hodně specifická, a jakmile se ta hra bude na přímo porovnávat ať už třeba s Dirtem 2.0 a nebo s WRC Generation, tak to tahle hra bude mít hodně těžký. Tady není ten realistický feeling co měl druhý dirt ani tady nejsou extra ostrý textury ve vysokým rozlišení jak to má WRCG, není to prostě tak oku lahodící. Tahle hra má ale něco co se strašně špatně popisuje, je to taková ta komplexnost a uvěřitelnost celý krajiny. Tohle WRC nevypadá nejlíp ale přesto má nejblíž k realitě, líp to asi popsat nedokážu.
Taky jsem koukal jak hru hráli kluci na Vortexu, oni hráli Xboxovou verzi a tam ten obraz byl opravdu ošklivě neostrej, ty konzolové verze pravděpodobně budou mít zapnutý vyhlazování hran a pak hra nevypadá dobře.
Kdybych měl teď po 20 hodinách hru hodnotit tak tomu z fleku dám 100%, ale na nějaké to objektivní hodnocení je ještě brzo.
Proč vlastně nejsou žádný recenze ? vždyť hra už je týden venku.
@Kotilion (04.11.2023 01:38): Díky za dojmy. Můžeš trochu víc porovnat s dirt 2.0? Třeba nastavení asistentů, zda to jde povypínat? Nebo tak nějak subjektivně co se líp hraje? Případně obtížnost pc jezdců - co jsem viděl, vypadá to dost easy.
Taky jsem nehrál ale z toho co hráli kluci na Vortexu ta hra vypadá jako bych pustil Dirt 4 na Xbox One S, tzn vypadá hrozně na to, že to běží na výkonném XSX. Všechno je rozmazané, až to bolí.
Zůstávám u WRC10/ případně zakoupím v akci Generation, nejspíš málokdo čekal od Coddies takový fail. Proti tomu je nová Forza Motorsport (8) o několik světelných let napřed ačkoliv postrádá více obsahu (prozatím)!
Zůstávám u WRC10/ případně zakoupím v akci Generation, nejspíš málokdo čekal od Coddies takový fail. Proti tomu je nová Forza Motorsport (8) o několik světelných let napřed ačkoliv postrádá více obsahu (prozatím)!
I když jsem to původně nechtěl brát za plnou cenu, stejně jsem nakonec nevydržel.
Hraju na pc, odehráno mám asi 10hodin a čím dýl to hraju tím víc mě to baví. Sem tam nějakej bug se objeví. Auta v menu jsou totálně rozmazaná, je to jako kdyby byla zvětšená nějaká miniatura. Někdy v grafice problikávají šedivý trojúhelníčky, a jednou se mi zaklínil navigátor do sedačky, nohy mu pak lezli skrz podlahu na silnici, a pravá ruka s blokem mu trčela z auta ven přes zavřený dveře. Ale navigoval.
Fyzikální model je podobný jako Dirt 2.0, s lehkým příklonem k arkádě. Už to zkrátka není simulace ale spíš simcada. Grafika není nic extra ale neurazí, občas se i kochám, jindy je lepší se moc nerozhlížet. Mapy jsou dobře navržený a zábavný, podobně nápaditý jako tratě od Kylotonu. Engine zvládne opravdu obrovský mapy, a tím nemyslím jen délku trati, ale i měřítko celého okolí. Ten pocit že opravdu jedu skrz velehory který se táhnou desítky kilometrů daleko na všechny strany, něco takovýho zatím žádná jiná rally hra neumí.
Ve hře je nepoužitelný vyhlazování hran, naprosto rozmazává obraz, a když vyhlazování úplně vypnu, tak pak je zas nepoužitelný anizotropní filtrování který vytváří silnej filmgrain. RX 7900 XTX ve 4K vytížená na 80%, přesto někdy spadne snímkování i pod 60Hz. Ještě to bude chtít od vývojářů poladit.
K dokonalosti to má daleko, ale zábavný a návykový to už teď je.
Hraju na pc, odehráno mám asi 10hodin a čím dýl to hraju tím víc mě to baví. Sem tam nějakej bug se objeví. Auta v menu jsou totálně rozmazaná, je to jako kdyby byla zvětšená nějaká miniatura. Někdy v grafice problikávají šedivý trojúhelníčky, a jednou se mi zaklínil navigátor do sedačky, nohy mu pak lezli skrz podlahu na silnici, a pravá ruka s blokem mu trčela z auta ven přes zavřený dveře. Ale navigoval.
Fyzikální model je podobný jako Dirt 2.0, s lehkým příklonem k arkádě. Už to zkrátka není simulace ale spíš simcada. Grafika není nic extra ale neurazí, občas se i kochám, jindy je lepší se moc nerozhlížet. Mapy jsou dobře navržený a zábavný, podobně nápaditý jako tratě od Kylotonu. Engine zvládne opravdu obrovský mapy, a tím nemyslím jen délku trati, ale i měřítko celého okolí. Ten pocit že opravdu jedu skrz velehory který se táhnou desítky kilometrů daleko na všechny strany, něco takovýho zatím žádná jiná rally hra neumí.
Ve hře je nepoužitelný vyhlazování hran, naprosto rozmazává obraz, a když vyhlazování úplně vypnu, tak pak je zas nepoužitelný anizotropní filtrování který vytváří silnej filmgrain. RX 7900 XTX ve 4K vytížená na 80%, přesto někdy spadne snímkování i pod 60Hz. Ještě to bude chtít od vývojářů poladit.
K dokonalosti to má daleko, ale zábavný a návykový to už teď je.
@speedevil (03.11.2023 19:44): Pokud si mohu tipnout, tak drtivou většinu způsobují obtíže s přecházením na nový engine (ze svého EGO na Unreal 5) a tlak od EA to rychlo vydat, když mají tu licenci.
Já to teda zatim naživo nehrál, ale když tak čtu některý recenze hráčů... : grafika je horší jak 10 let staré hry. Demoliční model otřesný. Fyzika diskutabilní. Rozmazané auta v menu. Tratě odfláknuté, textura povrchu tratě je děs. Dokreslování grafiky. Stuttering... Podpora HW je mizerná... totální propady FPS, spousta hráčů se potýká s mizející tratí... 49,99€!..
Hele, mohl by mi to někdo zkusit vysvětlit jako pětiletýmu dítěti? To to jako neumí, nebo se jim nechce? Šikulové si řeknou padesát éček za výtvor a nemaj to pořádně vyzkoušený? Nějak mi to nejde dohromady s tim, že jsou pod tim podepsaný Codemasters - s drtivou většinou her od nich jsem po grafický stránce spokojenej.
Hele, mohl by mi to někdo zkusit vysvětlit jako pětiletýmu dítěti? To to jako neumí, nebo se jim nechce? Šikulové si řeknou padesát éček za výtvor a nemaj to pořádně vyzkoušený? Nějak mi to nejde dohromady s tim, že jsou pod tim podepsaný Codemasters - s drtivou většinou her od nich jsem po grafický stránce spokojenej.
Přidal jsem se na fb do oficiální skupiny vývojářů. Spousta lidí už to hrálo - hodně jich nadává na arkádovost, ale dost jich to i chválí. Je tam i video, kde to dávají hrát nejlepším současným WRC pilotům a ti to chválí hodně. Respektive říkají, že je to lepší než dřív. Nevím jestli myslí předchozí hry nebo předchozí verzi hry.
@Sasakr (18.10.2023 23:43): Tak jejich první hra čistě na UE5. Tak asi můžeme čekat, že to nebude nic bombastického. Za mě ale neurazí.
Mimochodem v mezičase dostali různí streameři možnost hru vyzkoušet a koluje po netu hodně záběrů z hraní. Třeba tady nebo tady dvouhodinový stream, kde toho projde hodně.
Mimochodem v mezičase dostali různí streameři možnost hru vyzkoušet a koluje po netu hodně záběrů z hraní. Třeba tady nebo tady dvouhodinový stream, kde toho projde hodně.
Koukám na ten gameplay trailer a to má být UE5? Já jen že na tom svým okem nic bombastickýho nevidím. Ego aspoň šlapalo...
Po mnoha a mnoha letech Rally hra, a závodní hra obecně, která mě zaujala. Pokud Codemasters zrotí UE5, s jehož optimalizací mají zatím developeři problémy, mohlo by to být opravdu pro každýho, pro casuály i zavodní labužníky. Uvidime. Prubnu to za 15 eček na EA play.