Po šesti stech hodinách hraní X3TC a po pár měsících pauzy jsem se konečně dostal k X3AP.
Vezmu to hned z kraje. O X3TC jsem už psal a co se technických věcí týče, je na tom AP stejně, jelikož běží na stejném enginu.
Vlastně je to stejná hra, akorát tu nějaké sektory přidali, tu zase ubrali. Posunuli časovou linku dopředu (jak už to v pokračováních bývá) a rozpoutali válku mezi Terrany a Commonwealthem.
Válka mezi těmito frakcemi má pro hráče nedozírné následky. Hrát za Terrana je ještě mnohem těžší (až neúměrně težké) než v předchozím díle.
Prakticky jsem to vzdal kvůli pár stupidním nelogickým věcem a hrál raději za Argona. Například v X3TC měli některé lodě P2P JD (point-to-point JumpDrive), který vlastně neexistoval. Vlastně existoval, ale jen u Xenonské rasy (měly tu technologii). Bohužel v X3AP je to mnohem horší, tady totiž skáčou celé flotily. Jejich název je Rapid Response Fleet (RRF) a mají to být lodě, které nesou Jump Beacon.
Tenhle systém má logicky fungovat tak, že jedna loď, která nese Maják, ho musí někam umístit a zbytek flotily má pak skočit za ní. Ale tak to nefunguje. Prostě se všechny lodě z ničeho nic objeví za vaší prdelí (jestli hrajete za Terrana) klidně uprostřed prázdného sektoru. Podobné kiksy jsou i v samotných questech, například Defend Convoy quest za terrany, kde se poté objevili Argonské lodě uprostřed terranského teritoria (a jak víte, nejsou tam gate, ani Argonské majáky = nedá se skákat).
Také nevím, proč mám Terrany stále neutrální i na reputaci -3, což mi sice pomohlo při pár questech, ale ve Válečných Sektorech, kde mám proti terranům bojovat, přičemž jsou pro mě neutrální, mi způsobovalo záchvaty nudy. Prostě sem jen odstřelil pár menších lodí a letěl jinam.
Nakonec jsem zjistil, že je tahle hra nezajímavá, krátká ba dokonce zbytečná. Její jediný účel je vyplnit mezeru mezi příběhem v X3TC a nevydaným X: Rebirth. Bohužel by se příběh dal shrnout v jednom jediném kratičkém videu.
Tuhle hru prostě nemůžu nikomu, koho baví X3TC doporučit. Kupovat tuto hru jen kvůli příběhu prostě nemá význam a už vůbec to nemá význam kupovat kvůli znovuhratelnosti. A když k tomu přičtu spoustu dalších kravin z X3TC, navrch kratičký Main Plot a zbytečné další Ploty (HQ a Hub, proč bych je měl dělat zas a znova, i když už jsou o dost lehčí?) vyjde mi naprosto zbytečná hra nebo DLC, já už vlastně nevím co to je.
Podle Xfire mám nahráno 45 hodin a to jsem většinu času jen létal po vesmíru a prozkoumával mapu. Víc času už tomu neobětuju a radši si znovu zapnu X3TC, nebo si dokonce rozjedu X3R, který jsem ještě nehrál.
Jelikož nedávno vyšel patch 3.0, možná tomu dám ještě šanci.
Vezmu to hned z kraje. O X3TC jsem už psal a co se technických věcí týče, je na tom AP stejně, jelikož běží na stejném enginu.
Vlastně je to stejná hra, akorát tu nějaké sektory přidali, tu zase ubrali. Posunuli časovou linku dopředu (jak už to v pokračováních bývá) a rozpoutali válku mezi Terrany a Commonwealthem.
Válka mezi těmito frakcemi má pro hráče nedozírné následky. Hrát za Terrana je ještě mnohem těžší (až neúměrně težké) než v předchozím díle.
Prakticky jsem to vzdal kvůli pár stupidním nelogickým věcem a hrál raději za Argona. Například v X3TC měli některé lodě P2P JD (point-to-point JumpDrive), který vlastně neexistoval. Vlastně existoval, ale jen u Xenonské rasy (měly tu technologii). Bohužel v X3AP je to mnohem horší, tady totiž skáčou celé flotily. Jejich název je Rapid Response Fleet (RRF) a mají to být lodě, které nesou Jump Beacon.
Tenhle systém má logicky fungovat tak, že jedna loď, která nese Maják, ho musí někam umístit a zbytek flotily má pak skočit za ní. Ale tak to nefunguje. Prostě se všechny lodě z ničeho nic objeví za vaší prdelí (jestli hrajete za Terrana) klidně uprostřed prázdného sektoru. Podobné kiksy jsou i v samotných questech, například Defend Convoy quest za terrany, kde se poté objevili Argonské lodě uprostřed terranského teritoria (a jak víte, nejsou tam gate, ani Argonské majáky = nedá se skákat).
Také nevím, proč mám Terrany stále neutrální i na reputaci -3, což mi sice pomohlo při pár questech, ale ve Válečných Sektorech, kde mám proti terranům bojovat, přičemž jsou pro mě neutrální, mi způsobovalo záchvaty nudy. Prostě sem jen odstřelil pár menších lodí a letěl jinam.
Nakonec jsem zjistil, že je tahle hra nezajímavá, krátká ba dokonce zbytečná. Její jediný účel je vyplnit mezeru mezi příběhem v X3TC a nevydaným X: Rebirth. Bohužel by se příběh dal shrnout v jednom jediném kratičkém videu.
Tuhle hru prostě nemůžu nikomu, koho baví X3TC doporučit. Kupovat tuto hru jen kvůli příběhu prostě nemá význam a už vůbec to nemá význam kupovat kvůli znovuhratelnosti. A když k tomu přičtu spoustu dalších kravin z X3TC, navrch kratičký Main Plot a zbytečné další Ploty (HQ a Hub, proč bych je měl dělat zas a znova, i když už jsou o dost lehčí?) vyjde mi naprosto zbytečná hra nebo DLC, já už vlastně nevím co to je.
Podle Xfire mám nahráno 45 hodin a to jsem většinu času jen létal po vesmíru a prozkoumával mapu. Víc času už tomu neobětuju a radši si znovu zapnu X3TC, nebo si dokonce rozjedu X3R, který jsem ještě nehrál.
Jelikož nedávno vyšel patch 3.0, možná tomu dám ještě šanci.
Pro: pár nových lodí, Stock Exchange (asi burza s komoditama), nové modely stanic
Proti: všechny chyby z X3TC, RRF, Stock Exchange (zbytečná věc), krátký main plot, zbytečné side ploty