Společně s The Cat Lady nejzajímavější adventura, která za posledních dvanáct měsíců vyšla. Avšak oproti polské hře A Space Adventure doplácí, tedy doplácela, na větší počet chyb a technických nedostatků v původní verzi (a tedy absenci na gogu/steamu). Nyní je však již většina drobností opravena, a ASA mimo jiné funguje i na XP.
Jedná se o zcela opačně pojatý titul dnešním trendům, kdy Dear Esther, Kentucky či Gone Home sází na kontinuální a krátký vjem, ASA se vrací do poloviny 90. let a dává vzpomenout na nespočet adventur z prvního pohledu zaměstnávajících především logické myšlení a orientaci. Ano, takovýchto pokusů je tu stále dostatek, ať již jde o mezi labužníky vyzdvihovanou sérii RHEM nebo zcela nedoceněné maďarské Yoomurjak's Ring. A Space Adventure se však danému archetypu nastaveného Mystem přibližuje nejblíže.
I přes to, že jde o projekt jediné osoby, je technická kvalita výše, než u řady komerčních vydání. Vizuální styl jde v tradici science-fiction žánru, a nabídne prakticky vše, co by šlo čekat – rozlehlou vesmírnou stanici, opuštěnou planetu, high-tech vybavení… stejně jako různé, a středně obtížné, úkoly typické pro žánr. Dekódování jazyka neznámé civilizace, posunování páček, nastavování kurzu planety atd., tedy nic, s čím by se pokročilý hráč nesetkal. Zde, v určité videoherní upomínce na zašlou slávu tradičních adventur, to je však jen pozitivem. A tím se dostávám k tomu, že ti, kteří nebyli fanoušky žánru, či jen podobně laděnou hru nehráli, ASA pravděpodobně zavrhnou. Zvláště pro „skokový“, či „slideshow“, pohyb (viz greenlight hry) a nutnost si vše zapisovat na papír (žádný deník zaznamenávající dostupné nápovědy). V tomto přístupu však tkví primární přednost.
I pro nedostatek tematicky podobně laděných her, či jen pro své zpracování dávající vzpomenout na kultovní Riven, je ASA: A Space Adventure titulem stojícím za zájem. A je jen škoda, že další projekt Simon Mesnarda, tentokrát vzdávající hold Final Fantasy VII, již nevyjde.
Jedná se o zcela opačně pojatý titul dnešním trendům, kdy Dear Esther, Kentucky či Gone Home sází na kontinuální a krátký vjem, ASA se vrací do poloviny 90. let a dává vzpomenout na nespočet adventur z prvního pohledu zaměstnávajících především logické myšlení a orientaci. Ano, takovýchto pokusů je tu stále dostatek, ať již jde o mezi labužníky vyzdvihovanou sérii RHEM nebo zcela nedoceněné maďarské Yoomurjak's Ring. A Space Adventure se však danému archetypu nastaveného Mystem přibližuje nejblíže.
I přes to, že jde o projekt jediné osoby, je technická kvalita výše, než u řady komerčních vydání. Vizuální styl jde v tradici science-fiction žánru, a nabídne prakticky vše, co by šlo čekat – rozlehlou vesmírnou stanici, opuštěnou planetu, high-tech vybavení… stejně jako různé, a středně obtížné, úkoly typické pro žánr. Dekódování jazyka neznámé civilizace, posunování páček, nastavování kurzu planety atd., tedy nic, s čím by se pokročilý hráč nesetkal. Zde, v určité videoherní upomínce na zašlou slávu tradičních adventur, to je však jen pozitivem. A tím se dostávám k tomu, že ti, kteří nebyli fanoušky žánru, či jen podobně laděnou hru nehráli, ASA pravděpodobně zavrhnou. Zvláště pro „skokový“, či „slideshow“, pohyb (viz greenlight hry) a nutnost si vše zapisovat na papír (žádný deník zaznamenávající dostupné nápovědy). V tomto přístupu však tkví primární přednost.
I pro nedostatek tematicky podobně laděných her, či jen pro své zpracování dávající vzpomenout na kultovní Riven, je ASA: A Space Adventure titulem stojícím za zájem. A je jen škoda, že další projekt Simon Mesnarda, tentokrát vzdávající hold Final Fantasy VII, již nevyjde.
Pro: technické zpracování, hudba, úkoly, ideální rozsah
Proti: "pouze" love letter žánru