Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Rise of the Tomb Raider

  • PC 70
Řeknu to rovnou a zcela upřímně, toto pokračování výborného rebootu - o super archeoložce, která ve valné většině z v nás urychlila vývoj hormonů a předčasně nás poslala do puberty - mě žalostně zklamal. Lara, je pořád to samý uhekaný a naivní kuře. Kde že je ta Lara, jak ji všichni dobře známe ze starých her? Konec prvního dílu naznačoval, že by jsme se vskutku tohoto přetvoření v akimbo třímající, salta házející a hlášky sypající Laru přeci jen mohli dočkat. Kdepak. Jediný rozdíl je v ubytku orgasmického sténání. Ovšem to není ani zdaleka největší problém.

Toto dílo je plné dizajnových podivností. Paradoxně se jedna z nich týká právě té "zkušené" Lary, která se opět musí učit vše od začátku. Ono to má své opodstatnění. Tato hra je stejně jako její předchůdce o prozkoumávání a grindování takzvaných EXP. Ty se získávají právě zkoumáním prostředí, sbíráním, zabíjením atd atd. To je sice fajn, ale proč se opět Lara musí učit jak udělat kotrmelec??? Proč šplhá zase tak pomalu, když ke konci jedničky šplhala a lezla jak kamzík na Amfetaminu? Krom oněch starých abilit jsou tu i nějaké nové, ale moc jich opravdu není a nijak originální též nejsou.

Příběh. Příběh v jedničce byl Ok. Žádný velký terno, ale dokázal udržet pozornost, audiology byly oživující a celkově to mělo fajn atmosféru moderního fantasy dobrodrůža.
Příběh Rise of the Tomb Raider Je prostý v tom nejhorším slova smyslu. Je debilní. Plný kliše, monotoniích charakterů. Dokonce ani ty audiology mě nezajímaly. To by bylo blbé samo o sobě, jenže. Celá ta plejáda předvidatelných cutscén s nudnými dialogy ve mě vyvolávaly silný pocit deja-vu. Jako bych už tohle hrál. Příběhová složka je skoro 1:1 okopírovaná od předchůdce: Lara hledá artefakt vázaný k nějaké pradávné sektě, narazí na skupinu fanatiků, který hledají to co Lara, Lara se odděluje od kamarádů, Lara padá do zajetí, Laru zradí přítel, přítel nechá Laru žít, přítel číslo 2 padá do zajetí, Lara zachrání přítele číslo 2, Lara bojuje s pradávnými válečníky/ochránci v brnění, pradávní ochránci začnou zabíjet fanatiky, Lara zabije ochránce i fanatiky, Lara zabíjí hlavního padoucha, konec. Bylo to utrpení. Dokonce ani Laře nevěřím její roli zkušené nakopávačce zadků, jelikož herečka působí dost afektovaně. A ten scénář ji v tom taky moc nepomáhá. Olej do ohně přidává melodramatičnost s tím, že se to samo bere moc vážně. Nejsou tu vůbec žádné odlehčené okamžiky, nějaká hhloupá cheesy hláška, odkaz nebo vtipný dialog, který se k tomuto typu her prostě hodí (Uncharted, starší Tomb Raidery to dělali dobře)

Hra je k tomu neskutečně jednoduchá. Ona normal obtížnost "Tomb Raider byla tak triviální, že jsem automaticky přepnul na tu nejtěžší možnou, což byl dobrý tah, jelikož jsem využíval více stealth postupu, který je tu zvládnut podle mě výborně. Souboje jsou více méně totéž jako minule, bud to mlsnost vyčistíte potichu nebo se spustí skript, čímž jste nuceni zloduchy odpravit hlučně. Prozkoumávání mě pořád baví, hádanky jsou o něco málo složitější, ale nefrustrují. Graficky je vidět pokrok hlavně u modelů postav a světelných efektů. Hairworks tu na rozdíl od minule nevypaluje kartě zrak a navíc to vypadá opravdu pěkně.

Ve výsledku mě na RotTR mrzí hodně věcí, ale co je důležité, že mě hra i přes ty své nemalé nedostatky bavila hrát a to je u mě pořád to nejdůležitější. Slušná délka, větší důraz na stealth a technologická vyspělost hře rozhodně prospívají. Co neprospívá je nabírání scénáristů z prvního stupně základní školy a přeskinování minullé hry.

Pro: Celkové produkční hodnoty (grafika, zvuk), délka, stále radost zkoumat, lepší hádanky a kobky, vyváženost gameplaye (poměr stealth, akce)

Proti: Příběh, postavy, dialogy, klišé, jednoduchá obtížnost, až moc velká podobnost s minulou hrou.

+27