Vzpomínám si, jak jsem hltal první obrázky a první info v novinkách ve Score a byl neskutečně nadšen, že se v naší domovině tvoří nástupce původního UFO: Enemy Unknown. S tímto kouskem jsem strávil mnoho a mnoho času a určitě si na něj ješte v budoucnu nějaký čas najdu.
V každém přípdě UFO: Aftermath měl být skutečně nástupce legendy, jestli se mu to povedlo nebo ne, je na každém z nás. Když budu porovnávat, tak co mě na původním XCOMu bavilo nejvíce, byla jakási atmosféra bezmoci a zamru, hlavně tedy v počátcích hraní. Toto se Aftermathu povedlo dokonale a navíc bylo umocněno hutnou postapo atmosférou, jelikož prakticky veškeré lidstvo bylo vyhubeno útokem spor, které byly vypuštěny do zemské atmosféry z blíže neidentifikovatelných vesmírných plavidel. Spory jednak zatemnily oblohu nad celou planetou a také vyhubily vše živé, co se nestačilo ukrýt. Tudíž veškeré mise se odehrávají v tomto prostředí. Toto velice dobře podtrhuje atmosféru zmaru a beznaděje.
Další veci už na tom tak v porovnání s původní legendou nejsou tak dobře, co zamrzelo bylo především budování a výstavba základen. Výstavba se nekoná vůbec, pouze lze zvolit funkci základny, to je vše. Výzkum a vývoj je poměrně rozmanitý, ale rozhodně nedosahuje kvalit, předchůdce.
Co mě ale potěšilo je akční část hry, která je založená na hybridním tahovém systému, který opravdu fungoval skvěle. Začíná se s obrazovkou s výstrojí a vyzrojí, zde se autoři vyřádili a přichystali pro nás veliké množství brnění, granátů, raketometů, sniperek, pušek a různého příslušenství, jak se na hru tohoto typu sluší a patří.
Začátky jsou pekelné a musíte se pěkně smekat, aby první voják Malcolm, přežil první misi a hlavně desítky dalších, protože Emzáci a Transgenanti, kterých je několik sad, mají poměrně mnoho smrtících variant, jak vaše vojáky rozcupovat na exkrement tekutého skupenství.
Velmi dobře jsou ve hře zakomponovány RPG prvky a vaši vojáci získávají zkušenosti, takže lze vojáky nejprve lehce specializovat a postupem času z nich vycvičit ultimátní stroje na nakopávání zadelí emzáků. To nštěstí není tak jednoduché, protože když už máte solidně vybavené a vycvičené družstvo a procházíte z jedné mise do druhé, jak Doomguy skrz skupinu impů, tak příjdou na scénu emzáci vybaveni novější technologií, popřípadě nová sada transgenatů, vojáci se musejí opět takticky pohybovat a chytře využívat výbušnin a dalších vychytávek, aby došlo ke zdárnému konci mise. Tento nelehký proces se několikrát opakuje, což je dobře. Protože to rozhodí nastupující stereotyp, který chtě nechtě pozdeji nastoupí.
Technická stránka byla už při vydání poměrně hodně krytizována. Mě osobně zastaralá grafika u tohoto typu her vůbec nevadí.
Na následovníka si musel ještě původní XCOM několik let počkat, ale zábavné české UFO pro mě bylo.
V každém přípdě UFO: Aftermath měl být skutečně nástupce legendy, jestli se mu to povedlo nebo ne, je na každém z nás. Když budu porovnávat, tak co mě na původním XCOMu bavilo nejvíce, byla jakási atmosféra bezmoci a zamru, hlavně tedy v počátcích hraní. Toto se Aftermathu povedlo dokonale a navíc bylo umocněno hutnou postapo atmosférou, jelikož prakticky veškeré lidstvo bylo vyhubeno útokem spor, které byly vypuštěny do zemské atmosféry z blíže neidentifikovatelných vesmírných plavidel. Spory jednak zatemnily oblohu nad celou planetou a také vyhubily vše živé, co se nestačilo ukrýt. Tudíž veškeré mise se odehrávají v tomto prostředí. Toto velice dobře podtrhuje atmosféru zmaru a beznaděje.
Další veci už na tom tak v porovnání s původní legendou nejsou tak dobře, co zamrzelo bylo především budování a výstavba základen. Výstavba se nekoná vůbec, pouze lze zvolit funkci základny, to je vše. Výzkum a vývoj je poměrně rozmanitý, ale rozhodně nedosahuje kvalit, předchůdce.
Co mě ale potěšilo je akční část hry, která je založená na hybridním tahovém systému, který opravdu fungoval skvěle. Začíná se s obrazovkou s výstrojí a vyzrojí, zde se autoři vyřádili a přichystali pro nás veliké množství brnění, granátů, raketometů, sniperek, pušek a různého příslušenství, jak se na hru tohoto typu sluší a patří.
Začátky jsou pekelné a musíte se pěkně smekat, aby první voják Malcolm, přežil první misi a hlavně desítky dalších, protože Emzáci a Transgenanti, kterých je několik sad, mají poměrně mnoho smrtících variant, jak vaše vojáky rozcupovat na exkrement tekutého skupenství.
Velmi dobře jsou ve hře zakomponovány RPG prvky a vaši vojáci získávají zkušenosti, takže lze vojáky nejprve lehce specializovat a postupem času z nich vycvičit ultimátní stroje na nakopávání zadelí emzáků. To nštěstí není tak jednoduché, protože když už máte solidně vybavené a vycvičené družstvo a procházíte z jedné mise do druhé, jak Doomguy skrz skupinu impů, tak příjdou na scénu emzáci vybaveni novější technologií, popřípadě nová sada transgenatů, vojáci se musejí opět takticky pohybovat a chytře využívat výbušnin a dalších vychytávek, aby došlo ke zdárnému konci mise. Tento nelehký proces se několikrát opakuje, což je dobře. Protože to rozhodí nastupující stereotyp, který chtě nechtě pozdeji nastoupí.
Technická stránka byla už při vydání poměrně hodně krytizována. Mě osobně zastaralá grafika u tohoto typu her vůbec nevadí.
Na následovníka si musel ještě původní XCOM několik let počkat, ale zábavné české UFO pro mě bylo.
Pro: Atmosféra, akční složka, hromada vybavení, RPG prvky
Proti: Není stavba základen, pozdeji stereotyp