Hry tohoto typu mám úplně nejraději a je čas napsat novou recenzi. Otázkou je, jestli je dvojka lepší než první díl. Jestli se vůbec vyplatí kupovat.
Úspěšně dohrána základní kampaň, která mile překvapila. Rozdělení na tři epochy je mnohem lepší, než rozdělení na státy, jak to bylo v prvním díle. "Příběh" kampaně je realistický podle skutečných událostí, namátkově například ekonomické krize, poválečný rozvoj Německa, Japonská snaha o rychlovlaky nebo Francouzko Britskou válku o létání. To můžu opravdu ocenit a hra si s tím poradila. Každá mise má i bonusové úkoly, které mnohdy ztrácí logiku. Například, když se po vás chce, ať prodáte všechny vlaky nebo zrušíte nějakou linku, která je potřebná pro hlavní úkol. Ale hra není krutá a po dohrání základní kampaně vás nechá dokončit i bonusové a získáte achivement i tak,
Mezi zajímavé bonusové mise patří i stavba pláže, turistické trasy v horách nebo kopání kostí dinosaura. Zní ro zvláštně ale fakt to tu je.
Nejdůležitější u hry je samozřejmě vozový park. Když budu sprostý, část je okopírována až z Train Fever. Ve hře jsou takřka stejné vozidla jako v předchozím dílu. Přibylo několik Asijských typů a nějaké, které byly vyrobeny mezi lety 2016 kdy vyšel první díl a 2019 kdy vyšel díl druhý. Jedná se spíše o elektrické silniční vozidla. Některé vozidla se s námi i rozloučili, například Concorde.
Grafika a zvuky hry mi sedly. Graficky je hra hezčí než první díl a hra nabízí i pěkné odlesky a osvětlení celé herní scény. Škoda, že ve hře není podpora střídání dne a noci, určitě by to vypadalo hezky. Zvuky jsou v pohodě a i hudba na pozadí sedí k tomuto žánru.
Zajímavou funkcí hry je zastavení času (u Sandbox), nebo úprava jeho plynutí. Hra totiž běží stejně rychle jako první díl a pokud hrajete od začátku doba páry rychle zmizí. Nově lze upravit délku jednoho roku, nebo chvíli postup let zastavit a hrát si v roce 1910 klidně pořád.
A co negativa? Bohužel je vidět, že autoři spoléhají na módy. Proto je výběr vozidel značně omezený. Nelibí se mi, že není větší výběr zejména nákladních vozidel a vagonů.
K tomu patří i jejich kapacita. Ta je ve hře opravdu směšná a hodně to kazí celkový dojem. Letadla se pomalu ani nevyplatí, když uvezou sotva 100 lidí nebo kusů zboží. I kapacita silničních vozidel je tragická. To samé platí i pro železniční vagony.
Zbytek negativ jsou spíše detaily - absence levostranného provozu, gumový povrch na železničních přejezdech už v 19. století, továrny nemění vzhled do nové podoby (já vím i v reálu, ale stejně - vlastně je problém, že hra nebuduje nové továrny).
Nově je možnost ve hře si postavit sídlo společnosti, které je ale úplně k ničemu (asi jako v Transport Tycoon Deluxe). Škoda, že zmizela možnost umístit logo na vozidlo, jako měl první díl. Druhý díl není tak komplexní, co se týče průmyslu. Je zde mnohem snadnější výroba a taky lépe optimalizována. Styl hraní nabídka-poptávka tady stále je (takže systém TTD bohužel nic) a nově je opravdu třeba zásobovat města i zbožím. Každé město má požadavky kolik čeho chce, chtělo by i silniční systém a nejlépe i linky. Když vše plníte na 100%, město roste jak houby po dešti. A vydělává neskutečné peníze.
Ještě je třeba zmínit, že i tady je problém s nádražími. Že vlaky mají určitou kolej a radši zasekají celou síť, místo aby jely na těch sedm volných kolejí hned vedle.
Celkově hru můžu doporučit. Moderská komunita jede doslova bomby, navíc ve hře fungují i vozidla z prvního dílu. Jen mě mrzí, že autoři nevyužili potenciál. Udělat hru kombinací Trains & Trucks Tycoon (TTT)+ Mashinky (M)+ Transport Fever (TF) by bylo naprosto dokonalé:
Systém průmyslu z TTT (luxusní komplexní průmysl), systém vylepšování továren a všeho možného z M a grafika z TF či M.
Úspěšně dohrána základní kampaň, která mile překvapila. Rozdělení na tři epochy je mnohem lepší, než rozdělení na státy, jak to bylo v prvním díle. "Příběh" kampaně je realistický podle skutečných událostí, namátkově například ekonomické krize, poválečný rozvoj Německa, Japonská snaha o rychlovlaky nebo Francouzko Britskou válku o létání. To můžu opravdu ocenit a hra si s tím poradila. Každá mise má i bonusové úkoly, které mnohdy ztrácí logiku. Například, když se po vás chce, ať prodáte všechny vlaky nebo zrušíte nějakou linku, která je potřebná pro hlavní úkol. Ale hra není krutá a po dohrání základní kampaně vás nechá dokončit i bonusové a získáte achivement i tak,
Mezi zajímavé bonusové mise patří i stavba pláže, turistické trasy v horách nebo kopání kostí dinosaura. Zní ro zvláštně ale fakt to tu je.
Nejdůležitější u hry je samozřejmě vozový park. Když budu sprostý, část je okopírována až z Train Fever. Ve hře jsou takřka stejné vozidla jako v předchozím dílu. Přibylo několik Asijských typů a nějaké, které byly vyrobeny mezi lety 2016 kdy vyšel první díl a 2019 kdy vyšel díl druhý. Jedná se spíše o elektrické silniční vozidla. Některé vozidla se s námi i rozloučili, například Concorde.
Grafika a zvuky hry mi sedly. Graficky je hra hezčí než první díl a hra nabízí i pěkné odlesky a osvětlení celé herní scény. Škoda, že ve hře není podpora střídání dne a noci, určitě by to vypadalo hezky. Zvuky jsou v pohodě a i hudba na pozadí sedí k tomuto žánru.
Zajímavou funkcí hry je zastavení času (u Sandbox), nebo úprava jeho plynutí. Hra totiž běží stejně rychle jako první díl a pokud hrajete od začátku doba páry rychle zmizí. Nově lze upravit délku jednoho roku, nebo chvíli postup let zastavit a hrát si v roce 1910 klidně pořád.
A co negativa? Bohužel je vidět, že autoři spoléhají na módy. Proto je výběr vozidel značně omezený. Nelibí se mi, že není větší výběr zejména nákladních vozidel a vagonů.
K tomu patří i jejich kapacita. Ta je ve hře opravdu směšná a hodně to kazí celkový dojem. Letadla se pomalu ani nevyplatí, když uvezou sotva 100 lidí nebo kusů zboží. I kapacita silničních vozidel je tragická. To samé platí i pro železniční vagony.
Zbytek negativ jsou spíše detaily - absence levostranného provozu, gumový povrch na železničních přejezdech už v 19. století, továrny nemění vzhled do nové podoby (já vím i v reálu, ale stejně - vlastně je problém, že hra nebuduje nové továrny).
Nově je možnost ve hře si postavit sídlo společnosti, které je ale úplně k ničemu (asi jako v Transport Tycoon Deluxe). Škoda, že zmizela možnost umístit logo na vozidlo, jako měl první díl. Druhý díl není tak komplexní, co se týče průmyslu. Je zde mnohem snadnější výroba a taky lépe optimalizována. Styl hraní nabídka-poptávka tady stále je (takže systém TTD bohužel nic) a nově je opravdu třeba zásobovat města i zbožím. Každé město má požadavky kolik čeho chce, chtělo by i silniční systém a nejlépe i linky. Když vše plníte na 100%, město roste jak houby po dešti. A vydělává neskutečné peníze.
Ještě je třeba zmínit, že i tady je problém s nádražími. Že vlaky mají určitou kolej a radši zasekají celou síť, místo aby jely na těch sedm volných kolejí hned vedle.
Celkově hru můžu doporučit. Moderská komunita jede doslova bomby, navíc ve hře fungují i vozidla z prvního dílu. Jen mě mrzí, že autoři nevyužili potenciál. Udělat hru kombinací Trains & Trucks Tycoon (TTT)+ Mashinky (M)+ Transport Fever (TF) by bylo naprosto dokonalé:
Systém průmyslu z TTT (luxusní komplexní průmysl), systém vylepšování továren a všeho možného z M a grafika z TF či M.
Pro: Grafika, vozidla, kampaň, zvuky i hudba, hratelnost, kochací kamera, živá mapa (zvěř, lidé, auta), dobře udělána voda, obrovské množství módů.
Proti: Nevyužitý potenciál, spousta detailů, které nemají vliv na hratelnost, ale spíše na to kochání a chill u takových her. Divné chování silničních vozidel na dálnicích (styl Transport Tycoon při změně pruhu).