HERNÍ VÝZVA 2021 -> Pořádný pařan
Subnautica: Below Zero
Někteří z Vás si možná vzpomenou, že tato hra měla původně znatelně odlišný příběh. Pokud o starém příběhu nevíte, přečtěte si o něm prosím až po zahrání hry. Důvod této změny je pro mě tajemstvím a doufám, že mi to jednou někdo vysvětlí, protože původní příběh se mi zdál být v některých částech mnohem chladnější a v některých zase mnohem vřelejší a hráč si v něm vybudoval mnohem silnější vztah k postavám.
Původně jsem chtěl napsat, že ve hře jsou tři příběhy, ale pak mi došlo, že ten třetí je jen odbočkou jiného, protože hra se dá asi dohrát i bez něj. Já tu odbočku dokončil až téměř ke konci hry a myslím, že jsem udělal blbost. Takže jsou ve hře jen dva příběhy. První je relativně tajemný a napínavý, chtělo by se říct, že skoro až detektivní, ale zase tak žhavé to není. A druhý příběh je spíše jen nástrojem k ukončení hry.
Vidět, jak si Unknown Worlds představuje Precursora bylo zajímavé. A údajná možnost podívat se na planetu Precursorů mě také nadchla. Než jsem zjistil, že celý tento příběh, včetně ukončení je odfláknutý. A vlastně nic neříkající.
Tvorové mořští se dají relativně v pohodě zvládnout, ačkoli mají paměť akvarijní rybičky, a když něco nesežerou poprvé, pokusí se o to zhruba půl minuty. Co je ovšem extrémně otravné, jsou zvířátka na souši, která nedají a nedají pokoj a nenechají Vás ani s nainstalovaným odpuzovačem. Někdy neuděláte ani pět kroků, aniž by se vás něco nepokusilo sežrat. Bylo to neuvěřitelně iritující a několikrát jsem málem vypl hru.
Dopravní prostředky jsou ucházející a myslím, že použít modulární Seatruck, který můžete použít jako malou ponorku a zároveň jako velkou loď je fajn. Jen bych možná uvítal nějakou možnost úpravy interiéru, jako v Cyclopsu.
Abych hru tak nějak shrnul. Myslím, že nejlepší části hry jsou: lovkyně, jejíž původ není vysvětlen (možná vznikla), velkoprostorová místnost, jukebox, tučňáci a mořské opičky. Toť je zhruba vše, co Below Zero dělá lepší, než původní Subnauticu.
Subnautica: Below Zero
Někteří z Vás si možná vzpomenou, že tato hra měla původně znatelně odlišný příběh. Pokud o starém příběhu nevíte, přečtěte si o něm prosím až po zahrání hry. Důvod této změny je pro mě tajemstvím a doufám, že mi to jednou někdo vysvětlí, protože původní příběh se mi zdál být v některých částech mnohem chladnější a v některých zase mnohem vřelejší a hráč si v něm vybudoval mnohem silnější vztah k postavám.
Původně jsem chtěl napsat, že ve hře jsou tři příběhy, ale pak mi došlo, že ten třetí je jen odbočkou jiného, protože hra se dá asi dohrát i bez něj. Já tu odbočku dokončil až téměř ke konci hry a myslím, že jsem udělal blbost. Takže jsou ve hře jen dva příběhy. První je relativně tajemný a napínavý, chtělo by se říct, že skoro až detektivní, ale zase tak žhavé to není. A druhý příběh je spíše jen nástrojem k ukončení hry.
Vidět, jak si Unknown Worlds představuje Precursora bylo zajímavé. A údajná možnost podívat se na planetu Precursorů mě také nadchla. Než jsem zjistil, že celý tento příběh, včetně ukončení je odfláknutý. A vlastně nic neříkající.
Tvorové mořští se dají relativně v pohodě zvládnout, ačkoli mají paměť akvarijní rybičky, a když něco nesežerou poprvé, pokusí se o to zhruba půl minuty. Co je ovšem extrémně otravné, jsou zvířátka na souši, která nedají a nedají pokoj a nenechají Vás ani s nainstalovaným odpuzovačem. Někdy neuděláte ani pět kroků, aniž by se vás něco nepokusilo sežrat. Bylo to neuvěřitelně iritující a několikrát jsem málem vypl hru.
Dopravní prostředky jsou ucházející a myslím, že použít modulární Seatruck, který můžete použít jako malou ponorku a zároveň jako velkou loď je fajn. Jen bych možná uvítal nějakou možnost úpravy interiéru, jako v Cyclopsu.
Abych hru tak nějak shrnul. Myslím, že nejlepší části hry jsou: lovkyně, jejíž původ není vysvětlen (možná vznikla), velkoprostorová místnost, jukebox, tučňáci a mořské opičky. Toť je zhruba vše, co Below Zero dělá lepší, než původní Subnauticu.
Pro: velkoprostorová místnost, jukebox, tučňáci, mořské opičky
Proti: příběh, staré bugy (i po „plném“ vydání)