Po strávení několika desítek hodin na bojištích druhé světové války v Day of Infamy jsem se konečně dostal ke třetímu hernímu kousku. A musím podotknout, že jsem byl opět příjemně překvapen celkovým zpracováním hry. Pro ty, co hry od New World Interactive neznají, jde o studio vydávající taktické FPS. Stejně jako její dva předchůdci, staví hra na autenticitě, adrenalinové atmosféře a zejména na parádním ozvučením a v neposlední řadě na a vysoké obtížnosti.
Sandstorm se odehrává na blízkém východě, kde proti sobě bojují dvě frakce - spojenci v podobě Security a teroriské nazývající se Insurgents. V obou frakcích naleznete ikonická zastoupení. Spojenecké řady se skládají například z jednotek NATO, amerického SOCOM a dále třeba ze spojenců z řad Iráčanů, Afghánců, Syřanů, Kurdů a dalších. Na straně teroristů bojujete za stoupence IS, Tálibánu, Al-Kájdy a dalších. Největší předností hry je zvuková kulisa. Ať už se bavíme o ozvučení při střelbe, kdy kolem vás létají projektily na všechny strany a rozbíjejí se o všemožný povrch, nebo o řevu vojáků, které pošlou dolu jeden či dva zásahy. Vojáci na sebe ve zdrzující atmosféře bitev freneticky hulákají skrz vysílačky i naživo. Když někdo dostane zásah molotovem, huláka na celou mapu několik sekund. Stejně jako například vaši spojenci hulákají GRENADE, když k vám přiletí granát, sprostě nadávají, když dostanou zásah a podobně. Nemluvě o realitě zvuků při bombardování nebo když si pořádáte o podporu útoku vrtulníkem. Tohle všechno nechává dnešní CoD, Battlefieldy a další AAA FPS daleko vzadu.
Stejně jako v Day of Infamy, hra s vámi nebude mít žádné slitování. Budete umírat, opravdu hodně, zpočátku až přespříliš. A v drtivé většině případů ani nebudete vědět, odkud vás protivník dostal. Budete dostávat zásahy RPG, granáty v době, kdy se ze všech sil snažíte převzít kontrolu nebo ubránit vámi kontrolované stanoviště, zásahy zezadu brokovnicemi, snipeři vás budou střílet jak lovci zvěř v lese. Zbraně ve hře působí poměrně realisticky. Hodně kopou, bude chtít cvik, než si na každou z nich zvyknete. Samozřejmostí je přepínání mezi jednotlivými výstřely nebo plně automatickou střelbou. Realisticky vypadá jejich přebíjení, kdy hráč buď přebije takticky nebo v klidu pomocí zásobníku vytaženého z vesty.
Za nevýhodu hry považuji, že se snaží tlačit hráče do mikrotransakcí. Zaplať pánbůh ale nejde o Pay to win model, takže všechna dostupná DLC můžete jakožto skiny směle vynechat. Můžete používat i vojenskou techniku, ale jen v některých módech a v omezené míře, protože jste velice snadným cílem pro nepřátelská RPG. Jak jsem vychvaloval zvuky na bojišti střelby a řev vojáků, kámen úrazu je ozvučení například chůze. Zní totiž naprosto stejně, ať protivník běží pod/nad vámi, vedle vás vlevo či napravo. Orientace dle tohoto je tedy dost obtížná. I přes tyto neduhy ale hodnotím hru víc než pozitivně.
Sandstorm je dobrá volba pro ty, kteří mají dost hraní AAA stříleček od Activision nebo DICE a chtějí zkusit větší obtížnost. Mapy jsou sice menší a na bojišti je méně hráčů, nicméně atmosférou strčí do kapsy i Conquest o 128 hráčích. Přeběhlíkům z Battlefield her ale doporučuji si hru nejdříve osahat v Co-op módech ve hře proti AI. Přece jen jde o skok v hratelnosti a zejména obtížnosti a toto je pro nacvičení a zvyknutí si na hru dobré. Poté už by vám nemělo nic bránit ponořit se naplno do hraní Versus a poměření sil s ostatními hráči. Já primárně hraju objectivy, a proto je mé KDR stále záporné. Nicméně Sandstorm je hra, kde mě vůbec nevadilo, že jsem zpočátku dostal deset killů a až ve druhé půlce kola začal zabíjet protivníky. Komunita je super, bez komunikace hra nemá smysl. Hlavně se s hráči hecujete, vtipkujete a podobně. Pokud něco děláte špatně, hráči vás upozorní a řeknou, co udělat jinak. Nebo vás pochválí, když něco uděláte hodně dobře. Například, když jsem byl dvakrát po sobě vyhlášen nejlepším hráčem kola, dostal jsem několik komplimentů do chatu. Za mě je nyní Sandstorm jasná volba pro několik následujících dní. Ta hra má kouzlo, které jsem dlouho hledal a mohu ji směle doporučit všem fandům taktických FPS.
Sandstorm se odehrává na blízkém východě, kde proti sobě bojují dvě frakce - spojenci v podobě Security a teroriské nazývající se Insurgents. V obou frakcích naleznete ikonická zastoupení. Spojenecké řady se skládají například z jednotek NATO, amerického SOCOM a dále třeba ze spojenců z řad Iráčanů, Afghánců, Syřanů, Kurdů a dalších. Na straně teroristů bojujete za stoupence IS, Tálibánu, Al-Kájdy a dalších. Největší předností hry je zvuková kulisa. Ať už se bavíme o ozvučení při střelbe, kdy kolem vás létají projektily na všechny strany a rozbíjejí se o všemožný povrch, nebo o řevu vojáků, které pošlou dolu jeden či dva zásahy. Vojáci na sebe ve zdrzující atmosféře bitev freneticky hulákají skrz vysílačky i naživo. Když někdo dostane zásah molotovem, huláka na celou mapu několik sekund. Stejně jako například vaši spojenci hulákají GRENADE, když k vám přiletí granát, sprostě nadávají, když dostanou zásah a podobně. Nemluvě o realitě zvuků při bombardování nebo když si pořádáte o podporu útoku vrtulníkem. Tohle všechno nechává dnešní CoD, Battlefieldy a další AAA FPS daleko vzadu.
Stejně jako v Day of Infamy, hra s vámi nebude mít žádné slitování. Budete umírat, opravdu hodně, zpočátku až přespříliš. A v drtivé většině případů ani nebudete vědět, odkud vás protivník dostal. Budete dostávat zásahy RPG, granáty v době, kdy se ze všech sil snažíte převzít kontrolu nebo ubránit vámi kontrolované stanoviště, zásahy zezadu brokovnicemi, snipeři vás budou střílet jak lovci zvěř v lese. Zbraně ve hře působí poměrně realisticky. Hodně kopou, bude chtít cvik, než si na každou z nich zvyknete. Samozřejmostí je přepínání mezi jednotlivými výstřely nebo plně automatickou střelbou. Realisticky vypadá jejich přebíjení, kdy hráč buď přebije takticky nebo v klidu pomocí zásobníku vytaženého z vesty.
Za nevýhodu hry považuji, že se snaží tlačit hráče do mikrotransakcí. Zaplať pánbůh ale nejde o Pay to win model, takže všechna dostupná DLC můžete jakožto skiny směle vynechat. Můžete používat i vojenskou techniku, ale jen v některých módech a v omezené míře, protože jste velice snadným cílem pro nepřátelská RPG. Jak jsem vychvaloval zvuky na bojišti střelby a řev vojáků, kámen úrazu je ozvučení například chůze. Zní totiž naprosto stejně, ať protivník běží pod/nad vámi, vedle vás vlevo či napravo. Orientace dle tohoto je tedy dost obtížná. I přes tyto neduhy ale hodnotím hru víc než pozitivně.
Sandstorm je dobrá volba pro ty, kteří mají dost hraní AAA stříleček od Activision nebo DICE a chtějí zkusit větší obtížnost. Mapy jsou sice menší a na bojišti je méně hráčů, nicméně atmosférou strčí do kapsy i Conquest o 128 hráčích. Přeběhlíkům z Battlefield her ale doporučuji si hru nejdříve osahat v Co-op módech ve hře proti AI. Přece jen jde o skok v hratelnosti a zejména obtížnosti a toto je pro nacvičení a zvyknutí si na hru dobré. Poté už by vám nemělo nic bránit ponořit se naplno do hraní Versus a poměření sil s ostatními hráči. Já primárně hraju objectivy, a proto je mé KDR stále záporné. Nicméně Sandstorm je hra, kde mě vůbec nevadilo, že jsem zpočátku dostal deset killů a až ve druhé půlce kola začal zabíjet protivníky. Komunita je super, bez komunikace hra nemá smysl. Hlavně se s hráči hecujete, vtipkujete a podobně. Pokud něco děláte špatně, hráči vás upozorní a řeknou, co udělat jinak. Nebo vás pochválí, když něco uděláte hodně dobře. Například, když jsem byl dvakrát po sobě vyhlášen nejlepším hráčem kola, dostal jsem několik komplimentů do chatu. Za mě je nyní Sandstorm jasná volba pro několik následujících dní. Ta hra má kouzlo, které jsem dlouho hledal a mohu ji směle doporučit všem fandům taktických FPS.
Pro: zvuky a realističnost zbraní, atmosféra na bojišti, týmová spolupráce, netoxická komunita, špičkování
Proti: mikrotransakce, omezená vojenská technika, menší mapy a méně hráčů