Kdo má rád hry od Amanita Design, se Samorostem 3 nešlápne vedle. Více než relaxační klikačkou, jako byla předchozí Botanicula a vlastně i první dvě samorostí hry, je třetí Samorost více opravdová adventura, kterou bych prozměnu přirovnal ke hře Machinarium. Trochu složitě řečeno, ale pointou je, že Samorost 3 není až tak jednoduchý, jak se na první pohled tváří, a připravil si pro mě pár perných chvilek. Asi i proto, že jsem úplně přehlédl ingame nápovědu a občas prostě jen bloudil. A to je vlastně i jediná výtka, kterou ke hře mám: občasná zmatenost z toho, co po mě hra chce, a dost nejasná logika některých hádanek.
Všechno ostatní je klasická Amanita se vším pozitivním, co se ke hrám od tohoto studia váže. Od osobitého art designu až po hrátky s hudbou, zvuky, jejich vrstvení a zapojování do samotného gameplaye. Dívá se na to skvěle a poslouchá ještě lépe, obzvlášť pokud máte rádi roztomilost a nevadí vám určitá míra (dle mého velmi vkusné) infantility. Našince rovněž jistě potěší přítomnost známých českých citoslovcí v jinak fiktivní mluvě hlavního hrdiny a místních obyvatel. I když to není vyloženě nic nového a Amanita toho nevyužívá poprvé.
Hry od Amanita Design jsou pro mě taková jistotka, která málokdy zklame. Nejsou vždycky úplně dokonalé, jejich délka taktéž nebývá kdovíjaká, ale všechna ta hravost a upřímná radost to pro mě zcela vyvažuje. Juchů!
Všechno ostatní je klasická Amanita se vším pozitivním, co se ke hrám od tohoto studia váže. Od osobitého art designu až po hrátky s hudbou, zvuky, jejich vrstvení a zapojování do samotného gameplaye. Dívá se na to skvěle a poslouchá ještě lépe, obzvlášť pokud máte rádi roztomilost a nevadí vám určitá míra (dle mého velmi vkusné) infantility. Našince rovněž jistě potěší přítomnost známých českých citoslovcí v jinak fiktivní mluvě hlavního hrdiny a místních obyvatel. I když to není vyloženě nic nového a Amanita toho nevyužívá poprvé.
Hry od Amanita Design jsou pro mě taková jistotka, která málokdy zklame. Nejsou vždycky úplně dokonalé, jejich délka taktéž nebývá kdovíjaká, ale všechna ta hravost a upřímná radost to pro mě zcela vyvažuje. Juchů!
Pro: art design, soundtrack, vrstvení hudby a zvuků a jejich časté zapojování do samotné hratelnosti, sbírání achievementů
Proti: některá nejasná řešení hádanek